Round 11: Eni Magyar Nagdij

Gestart door Enzo, 24 juli 2012 - 17:46:51

« vorige - volgende »

Bart VD

Kan iemand mij uitleggen wat "plan B" was?  Waarom zou je binnenkomen voor een extra pitstop wanneer je een piloot met zachtere band achter je kan houden en jouw band in principe langer zou moeten meegaan?  (Al deed de zachte band het daarin ook wel bijzonder goed vandaag).  Ik smeet bijna mijn TV buiten toen ze tegen Hamilton ook over plan B begonnen...
This space for rent

Wizard

Dat weet niemand, Bart. Vandaar dat in plan A en B termen wordt gesproken. ;)

Bart VD

Citaat van: Wizard op 29 juli 2012 - 16:19:45
Dat weet niemand, Bart. Vandaar dat in plan A en B termen wordt gesproken. ;)

Uiteraard, maar heeft iemand ook maar enig idee wat de bedoeling had kunnen zijn?
This space for rent

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 15:52:35
Tegenvallend einde, ik had er meer van verwacht
Voor mij was het enigszins dubieus. Ik gun Kimi de overwinning. 100% want vandaag reed hij ouderwetsgoed. Zoals ik eerder al opmerkte, reed hij gewoon rustig achter Alonso aan en bungelde hij rond p5/6 en ineens tovert hij aantal perfecte rondes er uit en komt voor Vettel, Alonso, Grosjean en Button. Kan ik niets meer dan diepe buiging voor maken. Maar voor Lewis gunde ik het nog meer, enorm veel pech en nu keihard gewonnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

@Bart: Afwijken van geplande strategie. Oorzaak kan zijn dat de banden anders slijten dan aanvankelijk in kaart was gebracht of de positie van de concurenten waardoor je beter een rondje eerder of later kunt binnenkomen. Misschien wel het aanpassen aan concurent omdat ze zo meekunnen klappen. Kan van alles zijn.

Wizard

Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 16:22:50
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 15:52:35
Tegenvallend einde, ik had er meer van verwacht
Voor mij was het enigszins dubieus. Ik gun Kimi de overwinning. 100% want vandaag reed hij ouderwetsgoed. Zoals ik eerder al opmerkte, reed hij gewoon rustig achter Alonso aan en bungelde hij rond p5/6 en ineens tovert hij aantal perfecte rondes er uit en komt voor Vettel, Alonso, Grosjean en Button. Kan ik niets meer dan diepe buiging voor maken. Maar voor Lewis gunde ik het nog meer, enorm veel pech en nu keihard gewonnen.

Nou, Kimi had pech met zijn KERS waardoor hij veel verloor tijdens de start annex beginfase. Dus, Hamilton gewonnen door pech van anderen hé. Ik neem aan dat hetgeen wat voor anderen geldt, nu ook voor Hamilton opgaat. We blijven, uiteraard, wel consequent. ;)

Niels_

Die strategie van Button sloeg echt nergens op. Je weet dat je hier amper kan inhalen, als je dan zo'n strategie gaat gebruiken...

Verder allesbehalve een toprace voor Ferrari, maar ondanks dat wist Alonso nog bijna 4e te worden, na Vettel zijn laatste stop. :P Gezien de posities van de anderen, valt het allemaal nog best mee. In Spa kan het alleen maar beter gaan vermoed ik.

Ohja: ik had Hamilton al afgeschreven voor dit jaar, dat ga ik toch maar even herzien. :-X En ik ben benieuwd wat Kimi nog gaat doen. Volgende race is Spa, als hij dan toch 1 race hoort te winnen...  :P

rafael25

Citaat van: Bart VD op 29 juli 2012 - 16:19:00
.  Ik smeet bijna mijn TV buiten toen ze tegen Hamilton ook over plan B begonnen...
Ik ook......... ik  had slecht gevoel!!!

Wizard

Citaat van: Ńiels op 29 juli 2012 - 16:26:43
Die strategie van Button sloeg echt nergens op. Je weet dat je hier amper kan inhalen, als je dan zo'n strategie gaat gebruiken...

Verder allesbehalve een toprace voor Ferrari, maar ondanks dat wist Alonso nog bijna 4e te worden, na Vettel zijn laatste stop. :P Gezien de posities van de anderen, valt het allemaal nog best mee. In Spa kan het alleen maar beter gaan vermoed ik.

Ohja: ik had Hamilton al afgeschreven voor dit jaar, dat ga ik toch maar even herzien. :-X En ik ben benieuwd wat Kimi nog gaat doen. Volgende race is Spa, als hij dan toch 1 race hoort te winnen...  :P

Bijna vierde? Hij was even in de buurt van... Dat is het zelfde als FC Spaubeek 1-0 voorstaat tegen Ajax en dan met 18-1 verliest. Dan hebben ze niet bijna gewonnen. ;)

Niels_

Citaat van: Wizard op 29 juli 2012 - 16:29:17
Citaat van: Ńiels op 29 juli 2012 - 16:26:43
Die strategie van Button sloeg echt nergens op. Je weet dat je hier amper kan inhalen, als je dan zo'n strategie gaat gebruiken...

Verder allesbehalve een toprace voor Ferrari, maar ondanks dat wist Alonso nog bijna 4e te worden, na Vettel zijn laatste stop. :P Gezien de posities van de anderen, valt het allemaal nog best mee. In Spa kan het alleen maar beter gaan vermoed ik.

Ohja: ik had Hamilton al afgeschreven voor dit jaar, dat ga ik toch maar even herzien. :-X En ik ben benieuwd wat Kimi nog gaat doen. Volgende race is Spa, als hij dan toch 1 race hoort te winnen...  :P

Bijna vierde? Hij was even in de buurt van... Dat is het zelfde als FC Spaubeek 1-0 voorstaat tegen Ajax en dan met 18-1 verliest. Dan hebben ze niet bijna gewonnen. ;)
Je weet net zo goed als ik dat als je eenmaal voor iemand zit, het allesbehalve simpel is om die persoon weer voorbij te gaan in deze optocht. ;) Niet dat het verdient zou zijn, maar ik had het toch willen zien.

Wizard

Zou niet verdient zijn. Red Bull had de stop prima ingecalculeerd, hield Alonso er netjes achter en Vettel liep daarna met grote stappen weg. Alonso heeft Vettel geenszins kunnen bedreigen. Dat hij kortstondig in zijn gezichtsveld reed, verandert daar weinig aan.

robbert

Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 16:22:50
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 15:52:35
Tegenvallend einde, ik had er meer van verwacht
. Maar voor Lewis gunde ik het nog meer, enorm veel pech en nu keihard gewonnen.

zo zie je maar, wat er kon gebeurd zijn, moest hij geen pech gehad hebben dit seizoen

SanderD

Wat een onzin, net alsof hij alle andere races eventjes had gewonnen :-X

robbert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 16:58:24
Wat een onzin, net alsof hij alle andere races eventjes had gewonnen :-X

dat weet je nooit, maar hij ging toch zeker niet zoveel achterstand gehad hebben

SanderD

Lewis heeft een snaarstrak weekend gehad, echt top! Hoopte nog even op Kimi voor de overwinning, maar met Lewis heb ik ook wel vrede. Alonso schade beperking, pace viel me tegen, maar ik maak me geen zorgen met de vorige races in mijn achterhoofd