Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2012 - 22:51:59

« vorige - volgende »

Gonzalo

Ah... De oude Hockenheimring. Nostalgie, nostalgie. Moest alweer wijken voor de commerce...
Ik vind het nu maar een matig, om niet te zeggen saai omloopje. Ik zal alleen maar kijken als ik niets anders te doen heb  :(

Hopelijk kan Vettel breken met de aloude juli-traditie...

Folkert

Citaat van: M@rc op 19 juli 2012 - 08:38:51
Citaat van: sanderalonso op 18 juli 2012 - 23:12:05
Q3?? Q1 zul je bedoelen! Erg dat je dat niet weet van de coureur met het meeste talent

Nee, nee, hij is de held van Q3. Dan staat hij achter zijn kraam overheerlijke Paneer Tikka Masala en Onion Bhaji te maken voor de uitvallers van Q2 en 1.
hahaha,  is hij toch nog ergens goed voor.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: M@rc op 19 juli 2012 - 08:38:51
Nee, nee, hij is de held van Q3. Dan staat hij achter zijn kraam overheerlijke Paneer Tikka Masala en Onion Bhaji te maken voor de uitvallers van Q2 en 1.


Moedige lui om dat spul te eten...wegens de hoge kans op race-kak! :P  En fluiten zal je kontgat [daar komt de inspiratie voor Indiase muziek ook vandaan]... ;D ;D ;D

Matthijs

Citaat van: Gonzalo op 19 juli 2012 - 10:56:10
Ah... De oude Hockenheimring. Nostalgie, nostalgie. Moest alweer wijken voor de commerce...
Ik vind het nu maar een matig, om niet te zeggen saai omloopje. Ik zal alleen maar kijken als ik niets anders te doen heb  :(
Ach atijd die nostalgie om de oude Hockenheimring... Het was natuurlijk een circuit van niks. Recht stuk, chicane, recht stuk, chicane, recht stuk... Vanwege het slipstreamen waren de wedstrijden natuurlijk vaak leuk, dat geef ik toe. Maar die zijn ook altijd leuk op Spa, Suzuka en Silverstone. Die circuits staan bij mij dan ook veel hoger in aanzien.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 19 juli 2012 - 15:13:10
Citaat van: Gonzalo op 19 juli 2012 - 10:56:10
Ah... De oude Hockenheimring. Nostalgie, nostalgie. Moest alweer wijken voor de commerce...
Ik vind het nu maar een matig, om niet te zeggen saai omloopje. Ik zal alleen maar kijken als ik niets anders te doen heb  :(
Ach atijd die nostalgie om de oude Hockenheimring... Het was natuurlijk een circuit van niks. Recht stuk, chicane, recht stuk, chicane, recht stuk... Vanwege het slipstreamen waren de wedstrijden natuurlijk vaak leuk, dat geef ik toe. Maar die zijn ook altijd leuk op Spa, Suzuka en Silverstone. Die circuits staan bij mij dan ook veel hoger in aanzien.


Sorry hoor, maar ik heb dus wel zelf gereden op het oude omloop en geloof me...Als je het punt nadert dat je in de remmen moet voor de chicanes, dan is het een echte mindgame. Hoe lang wacht je met remmen?


En ik had telkens na het nemen van de chicane het gevoel dat ik nog later had kunnen remmen. Ook op een dergelijk circuit tellen je kwaliteiten als coureur mee.


En zoals je het zegt, we hebben Spa, Suzuka, Silverstone en Monaco als de ultieme stuurmansbanen. Maar soms heb je een baan nodig als de oude Hockenheim en Monza. Gewoon rammen met die bak met zeer weinig vleugel... ;)

Matthijs

Ik had het ook expres een beetje scherp ingestoken mijn stelling!  ;)

Was Hockenheim ook niet het circuit waarop Jean Alesi ooit zijn rempunt bepaalde aan de hand van de schaduw van een lange boom? En dat naarmate de dag vorderde de schaduw steeds iets dichter bij de bocht kwam te liggen. En hij bij Ferrari klagen dat zijn remmen steeds slechter werden...  :) Tja, je bent coureur en geen natuurkundige natuurlijk

Figge

Citaat van: Matthijs op 19 juli 2012 - 16:51:01
Ik had het ook expres een beetje scherp ingestoken mijn stelling!  ;)

Was Hockenheim ook niet het circuit waarop Jean Alesi ooit zijn rempunt bepaalde aan de hand van de schaduw van een lange boom? En dat naarmate de dag vorderde de schaduw steeds iets dichter bij de bocht kwam te liggen. En hij bij Ferrari klagen dat zijn remmen steeds slechter werden...  :) Tja, je bent coureur en geen natuurkundige natuurlijk

Volgens mij was dat tijdens een test op Monza...

0634

Citaat van: Matthijs op 19 juli 2012 - 15:13:10
Citaat van: Gonzalo op 19 juli 2012 - 10:56:10
Ah... De oude Hockenheimring. Nostalgie, nostalgie. Moest alweer wijken voor de commerce...
Ik vind het nu maar een matig, om niet te zeggen saai omloopje. Ik zal alleen maar kijken als ik niets anders te doen heb  :(
Ach atijd die nostalgie om de oude Hockenheimring... Het was natuurlijk een circuit van niks. Recht stuk, chicane, recht stuk, chicane, recht stuk... Vanwege het slipstreamen waren de wedstrijden natuurlijk vaak leuk, dat geef ik toe. Maar die zijn ook altijd leuk op Spa, Suzuka en Silverstone. Die circuits staan bij mij dan ook veel hoger in aanzien.
Poeh... een baan die de wedstrijden altijd leuk maakte is per definitie een leuke baan!!! Kan niet anders. Een heel erg karakteristieke baan. Ieder zijn smaak, maar Hockenheim was een oer-circuit. Wat we nu hebben is een kartbaantje.

Figge

Citaat van: Matthijs op 19 juli 2012 - 15:13:10
Citaat van: Gonzalo op 19 juli 2012 - 10:56:10
Ah... De oude Hockenheimring. Nostalgie, nostalgie. Moest alweer wijken voor de commerce...
Ik vind het nu maar een matig, om niet te zeggen saai omloopje. Ik zal alleen maar kijken als ik niets anders te doen heb  :(
Ach atijd die nostalgie om de oude Hockenheimring... Het was natuurlijk een circuit van niks. Recht stuk, chicane, recht stuk, chicane, recht stuk... Vanwege het slipstreamen waren de wedstrijden natuurlijk vaak leuk, dat geef ik toe. Maar die zijn ook altijd leuk op Spa, Suzuka en Silverstone. Die circuits staan bij mij dan ook veel hoger in aanzien.

Naast dat het oude Hockenheim natuurlijk geweldig was, is het zonde dat er steeds minder verschillende typen circuits zijn.
F1 is natuurlijk een snel spelletje. En een paar echt no nonsence hi-speed temples horen daar wel in thuis. Nu is er alleen Monza nog... Zonde

Enzo

Spa is op z'n eigen manier ook best High speed en zeker anders dan de andere.
Oja, Montreal ook high speed.

Figge

#55
Citaat van: Enzo op 19 juli 2012 - 18:45:47
Spa is op z'n eigen manier ook best High speed en zeker anders dan de andere.
Oja, Montreal ook high speed.

Ja maar daar gaat t niet puur om de topsnelheid... Gewoon een paar echt lange rechte stukken
met chicanes. Monza en Hockenheim waren met zn 2en toch wel uniek in hun soort.
Spa is net als Silverstone supersnel, maar dat komt door de extreme bochten, niet door echte topsnelheid.
Montreal heeft maar 1 echte lang rechtstuk, verder te korte rechte stukken voor echte topsnelheid.
Hoewel... sinds de enginefreeze en de 18.000 toeren limiet is ook op Monza niet echt sprake meer van échte topsnelheid.



http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=m0nVspbf4vo&feature=endscreen


Folkert

Dankzij facebook gebruiker:
http://www.vipbox.tv/watch/57992/1/f1---german-grand-prix-practice-1-live-stream-online.html
live VT1.

Hoop dat jullie geen problemen hebben met het afsluiten van de reclame.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

De Macs beginnen het weekend lekker.. Button 1, Lewis 2...
Alonso was derde, Schumacher vierde, Perez vijfde, Hülkenberg zesde, Rosberg zevende, Massa achtste, Maldonado negende, Grosean tiende

rafael25