Banaan vd race: Valencia 2012

Gestart door Kootje, 24 juni 2012 - 16:29:27

« vorige - volgende »

Wat was de grootste prutser?

Maldonado
5 (20.8%)
Senna
0 (0%)
Kobayashi
1 (4.2%)
Hamilton
6 (25%)
Vergne
11 (45.8%)
Kovalainen
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
niemand blunderde opzichtig
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 juli 2012 - 16:29:27

McLaren_über_alles

Citaat van: Fabian van Tiel op 24 juni 2012 - 20:38:12
Citaat van: McLaren_über_alles op 24 juni 2012 - 20:34:56
Je kan er inderdaad over discussieren of dat hij niet beter direct vrije baan had gegeven aan Maldonado, maar ik denk dat iedereen naar de F1 kijkt voor de spanning en heroische gevechten, niet om een bende angsthazen te zien die wijken van zodra er iemand 10 meter achter hen rijden.   
Het had geen angsthaas gemaakt van Lewis, maar een verstandige jongen...

Feit is dat hij daar de leidende piloot was die de lijn mocht nemen. Dat de andere half naast het parcours rijdt, weigert af te remmen en er gewoon op knalt kan LH weinig aan doen.

Al heb je een punt dat hij achteraf gezien beter gewoon tijdens de DRS zone al beter wat vroeger geremd had om zo zeker te zijn van de vierde plaats. Maar voor hetzelfde geld gebruikt Maldonado wel z'n 4 hersencellen, en wordt het nog een gevecht van een minuut en spreekt iedereen over de schitterende race van LH. Om maar aan te tonen hoe zich alles bij elkaar ligt...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 24 juni 2012 - 20:42:28
Feit is dat hij daar de leidende piloot was die de lijn mocht nemen. Dat de andere half naast het parcours rijdt, weigert af te remmen en er gewoon op knalt kan LH weinig aan doen.

Dan bekijk de onboard beelden nog maar eens. Op het moment van insturen rijdt Maldonado op de racelijn en zit hij voor Hamilton. Dus, de leidende auto. Het is Hamilton die Maldonado naar buiten dwingt en niet Maldonado die zichzelf verremt en dan terugstuurt.

Fabian

Citaat van: McLaren_über_alles op 24 juni 2012 - 20:42:28
Al heb je een punt dat hij achteraf gezien beter gewoon tijdens de DRS zone al beter wat vroeger geremd had om zo zeker te zijn van de vierde plaats. Maar voor hetzelfde geld gebruikt Maldonado wel z'n 4 hersencellen, en wordt het nog een gevecht van een minuut en spreekt iedereen over de schitterende race van LH. Om maar aan te tonen hoe zich alles bij elkaar ligt...
Je hebt helemaal gelijk. Het zit erg dicht bij elkaar en juist daarom was het voor Lewis slim geweest om eieren voor zijn geld te kiezen. Hij wist dat ie Maldonado niet achter zich ging houden, dus daarom vond ik het zo raar dat hij Pastor niet de ruimte gaf. Hij hoeft Pastor niet de ruimte te geven, maar het was zo veel verstandiger geweest zoals al eerder aangegeven Alonso wel deed in Canada.

.Henry

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:49:51
Citaat van: McLaren_über_alles op 24 juni 2012 - 20:42:28
Feit is dat hij daar de leidende piloot was die de lijn mocht nemen. Dat de andere half naast het parcours rijdt, weigert af te remmen en er gewoon op knalt kan LH weinig aan doen.

Dan bekijk de onboard beelden nog maar eens. Op het moment van insturen rijdt Maldonado op de racelijn en zit hij voor Hamilton. Dus, de leidende auto. Het is Hamilton die Maldonado naar buiten dwingt en niet Maldonado die zichzelf verremt en dan terugstuurt.

Onzin. Op het onderstaande plaatje zie je dat Maldonado naast de baan zit, terwijl op dit moment(+/- 0.10) Hamilton nog niet eens instuurt voor de daaropvolgende bocht.




Wizard


Kootje

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 20:49:51
Citaat van: McLaren_über_alles op 24 juni 2012 - 20:42:28
Feit is dat hij daar de leidende piloot was die de lijn mocht nemen. Dat de andere half naast het parcours rijdt, weigert af te remmen en er gewoon op knalt kan LH weinig aan doen.

Dan bekijk de onboard beelden nog maar eens. Op het moment van insturen rijdt Maldonado op de racelijn en zit hij voor Hamilton. Dus, de leidende auto. Het is Hamilton die Maldonado naar buiten dwingt en niet Maldonado die zichzelf verremt en dan terugstuurt.

Dat gaat over de bocht ervoor, en zelfs daarover zou ik niet durven zeggen dat Pastor de leidende auto was.
Met je voorwielen nipt de voorwielen vd ander voorbij zijn (iets wat vóór de bocht weliswaar zo was, maar in de bocht al niet meer) staat imo niet gelijk aan iemand gepasseerd zijn.
In de bocht waar de crash plaatsvond was het Hamilton die de racelijn mocht nemen omdat Maldonado naast de baan reed.

Wizard

Pastor reed er voor en zat op de racelijn met meer snelheid. Dus, dat Hamilton dan recht heeft op de racelijn gaat geenszins op. De rest wat daarna gebeurde was een gevolg van. Derhalve vind ik het niet correct dat Maldonado de volledige schuld krijgt toegeschreven. Zeker niet als je de situatie waarin Hamilton verkeerde in ogenschouw neemt.

0634

Het ongeluk op zich vond ik wel iets meer aan Maldonado te wijten dan aan Lewis, maar vond het toch meer een raceongeval van twee koppige coureurs. Verder vind ik Maldonado een paardenlul, dus een straf is niet erg, maar Lewis had gewoon veel slimmer moeten zijn. Dit was onnodig.

Kootje

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 21:45:43
Pastor reed er voor en zat op de racelijn met meer snelheid. Dus, dat Hamilton dan recht heeft op de racelijn gaat geenszins op. De rest wat daarna gebeurde was een gevolg van.

Op 7 seconden nog wel ja, maar ook niet meer dan 'n band.
Bij het aansnijden vd bocht, op 8 seconden, rijden ze zij aan zij en vrijwel even hard.
Op 9 seconden, nog steeds in de bocht, zat Hamilton er alweer voor met 'n banddikte en meer snelheid. ::)


CitaatDerhalve vind ik het niet correct dat Maldonado de volledige schuld krijgt toegeschreven. Zeker niet als je de situatie waarin Hamilton verkeerde in ogenschouw neemt.

Hamilton's bandensituatie (ik neem aan dat je daar op doeld) heeft niets te maken met de schuldvraag.
In de 1e bocht zitten ze naast elkaar en laat Lewis hem idd naar buiten lopen waardoor Pastor vd baan moet, maar dat is racen.
Dit zie je bij 90% vd inhaalpogingen gebeuren.
In bocht 2 is Hamilton de leidende auto en heeft daardoor het recht op de racelijn.
Pastor had daar niets meer te zoeken, hij was voor dat moment geklopt.
Ergo: Schuld ligt volledig bij onze Venezolaanse crashkid.

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 21:46:42
Het ongeluk op zich vond ik wel iets meer aan Maldonado te wijten dan aan Lewis, maar vond het toch meer een raceongeval van twee koppige coureurs. Verder vind ik Maldonado een paardenlul, dus een straf is niet erg, maar Lewis had gewoon veel slimmer moeten zijn. Dit was onnodig.

Hier sluit ik me volledig bij aan.




maartenf1

Vergne hadden ze nooit in die auto moeten zeggen, wat een amateur.

Eerst als een pannenkoek deze mislukte inhaalactie bij Kovalainen en dan volgt het toppunt wanneer hij als een malle doorknalt, waardoor zijn band over het circuit verspreidt raakt. Met als gevolg een safetycar situatie die dankzij hem de hele race (voor de fans positief) omgooit.

Fabian

Citaat van: maartenf1 op 24 juni 2012 - 22:19:03
Vergne hadden ze nooit in die auto moeten zeggen, wat een amateur.

Eerst als een pannenkoek deze mislukte inhaalactie bij Kovalainen en dan volgt het toppunt wanneer hij als een malle doorknalt, waardoor zijn band over het circuit verspreidt raakt. Met als gevolg een safetycar situatie die dankzij hem de hele race (voor de fans positief) omgooit.
Ik herzie mijn stem in het 'man van de race' topic. Ik stem op Vergne. Met dank aan Jean-Eric kregen we een leuke race!  ;) :P

0634

Inderdaad, maar Maarten heeft wel gelijk. Wat een koekenbakker zeg. Dat rubber ging er echt helemaal aan.

Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juni 2012 - 22:07:20
Op 7 seconden nog wel ja, maar ook niet meer dan 'n band.
Bij het aansnijden vd bocht, op 8 seconden, rijden ze zij aan zij en vrijwel even hard.
Op 9 seconden, nog steeds in de bocht, zat Hamilton er alweer voor met 'n banddikte en meer snelheid. ::)

Moment van insturen zit Pastor ervoor. Dus, recht op die bocht had Hamilton niet per definitie. Dat argument gaat dus niet op om Maldonado, alleen, het boetekleed aan te willen trekken.


Citaat
Hamilton's bandensituatie (ik neem aan dat je daar op doeld) heeft niets te maken met de schuldvraag.
In de 1e bocht zitten ze naast elkaar en laat Lewis hem idd naar buiten lopen waardoor Pastor vd baan moet, maar dat is racen.

Precies. Daarom moeten we ook niet persé een schuldige willen aanwijzen. Het is racen en zulke dingen gebeuren.

CitaatDit zie je bij 90% vd inhaalpogingen gebeuren.
In bocht 2 is Hamilton de leidende auto en heeft daardoor het recht op de racelijn.

Oh, bocht 1 doet ineens niet meer mee. Als je dan al waarde aan hecht, had Hamilton z'n verlies met insturen moeten nemen en niet Maldonado nog eens van de baan duwen.

CitaatPastor had daar niets meer te zoeken, hij was voor dat moment geklopt.

Maldonado reed, met meer snelheid en meer grip, voor Hamilton op de ideale lijn. Als iemand er niks te zoeken had was het Lewis wel.

CitaatErgo: Schuld ligt volledig bij onze Venezolaanse crashkid.

Nou, dan ga ik zwaarder inzetten, gezien Maldonado op de ideale lijn zit, voor Hamilton rijdt, met meer snelheid, met meer grip, had Hamilton zijn verlies moeten nemen. Hij is dus 200% schuld. Hij had er namelijk niets te zoeken als ik jou lijnen doortrek.

Citaat
Hier sluit ik me volledig bij aan.

Ok. Dus Maldonado is niet volledig schuldig? Want je sluit je aan bij Jeroen. Volledig.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2012 - 22:37:28
Inderdaad, maar Maarten heeft wel gelijk. Wat een koekenbakker zeg. Dat rubber ging er echt helemaal aan.

Wat is Vergne's achtergrond eigenlijk? Hij kwam toch van Formule ford oid?
Denk dat Alguesari het een stuk beter had gedaan, Buemi ook trouwens. Dan ga je je toch afvragen waarom ze die jongens aan de kant hebben gezet op een dergelijk schoffterige manier.

Wizard

Men zoekt naar vervanging voor Webber uit de Red Bull-vijver. Ben je te licht, kun je gaan. Dus, Vergne zal wel kunnen gaan.