Wat voor een werk doe je?

Gestart door Wizard, 26 mei 2012 - 19:24:40

« vorige - volgende »

Wizard

#15
Dat is beveiliging. Een compleet andere tak van sport. Hoe dan ook, lijkt me best leuk om deze mensen te ontmoeten. Ook als is het een handshake en woord van ontvangst. Op dat moment ben je het visitekaartje van het bedrijf die het evenement neerzet. Dat mag best naam hebben hoor Enzo! Lijkt me een erg leuke job. Zeker als je na afloop een tevreden klant aan overhoud! De mensen die jij hebt mogen begroeten en de hand hebt geschud, zal ik waarschijnlijk nooit van dichtbij zien.

Enzo

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 00:27:40
Dat is beveiliging. Een compleet andere tak van sport. Hoe dan ook, lijkt me best leuk om deze mensen te ontmoeten. Ook als is het een handshake en woord van ontvangst. Op dat moment ben je het visitekaartje van het bedrijf die het evenement neerzet. Dat mag best naam hebben hoor Enzo! Lijkt me een erg leuke job. Zeker als je na afloop een tevreden klant aan overhoud! De mensen die jij hebt mogen begroeten en de hand hebt geschud, zal ik waarschijnlijk nooit van dichtbij zien.

Tenzij je eens een concertje komt bezoeken... ;)

Wizard

Als ik tussen de regels doorlees kun je daarin een rol vertegenwoordigen. Ik sta open voor ieder voorstel. ;)

Enzo

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 00:47:57
Als ik tussen de regels doorlees kun je daarin een rol vertegenwoordigen. Ik sta open voor ieder voorstel. ;)

Zal dan sowieso het nieuwe theater seizoen zijn Wizard. We gaan binnenkort dicht met de zomersluit en dan ben ik twee maanden vrij!  8)

Wizard

Ook nog eens 2 maanden vakantie!?!?! Had ik maar een vak geleerd. :(

Enzo

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 01:02:24
Ook nog eens 2 maanden vakantie!?!?! Had ik maar een vak geleerd. :(

Yep, betaald zelfs!  ;D
Ben een ambtenaar, officieel...

Wizard

Ik semi-ambtenaar. Zelfde luxe-leven alleen niet zoveel vrij. Anayway, enjoy!! Lijkt me heerlijk...2 maanden tot rust komen. Dan is werkdruk niet bezwaarlijk. Welke studie heb je gevolgd of moeten volgen voor deze job in te vullen?

Enzo

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 01:11:27
Ik semi-ambtenaar. Zelfde luxe-leven alleen niet zoveel vrij. Anayway, enjoy!! Lijkt me heerlijk...2 maanden tot rust komen. Dan is werkdruk niet bezwaarlijk. Welke studie heb je gevolgd of moeten volgen voor deze job in te vullen?

Ben een halve auto-didact en ben later maar wat papieren gaan halen. HBO-management, HACCP, Soc. Hyg, ontruimingsdeskundige/ploegleider, EHBO, BHV, wijnbrevet etc.

Over de werkdruk, dat klopt wel. Ik werk buiten de vakantie om wel heel veel. Vaak meer dan 60 upw en ook vaak tot laat.
Dat is dan de prijs die je betaald. Zoals Cruijff dat zegt, "elk nadeel heeft z'n voordeel"!

Wizard

Imposante waslijst. ;) Verder lijkt het me een toffe baan. Nadeel is zeker de uren die je werkt, de keerzijde van de medaille. Desalniettemin hoef jij je niet te vervelen.

Ben overigens wel benieuwd naar de overige beroepen!

Enzo

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 01:22:32
Imposante waslijst. ;) Verder lijkt het me een toffe baan. Nadeel is zeker de uren die je werkt, de keerzijde van de medaille. Desalniettemin hoef jij je niet te vervelen.

Ben overigens wel benieuwd naar de overige beroepen!

Ja, ik ook wel. We hebben het ijs gebroken Wizard.
Wellicht grappig om een gokje te wagen bij sommige.

Volkert= Filiaalmanager bij de Mc Donalds?
Monaco2011= Makelaar? (of iets met economie?)
MarkF1egge= werkt bij de Hubo?
Jozef= Bankdirecteur?
Janke= werkt bij de kwiffit.... ;)

Wizard

Janke werkt bij BMW. Heeft volgens mij ook een leuke functie. ;) En, als ik mij niet vergis, een fervent E30 M3 fan, net als ik. Maar ben wel benieuwd! En ieder beroep, van welk niveau dan ook, heeft z'n charmes! Dus schroom niet en plaats je beroep!

Enzo

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 01:35:09
Janke werkt bij BMW. Heeft volgens mij ook een leuke functie. ;) En, als ik mij niet vergis, een fervent E30 M3 fan, net als ik. Maar ben wel benieuwd! En ieder beroep, van welk niveau dan ook, heeft z'n charmes! Dus schroom niet en plaats je beroep!

Dat wist ik van Janke, wilde hem uit z'n tent lokken... ;D

Wizard

Doel je nu op de electronicaproblemen van BMW? ;) ADAC is er blij mee.

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 19:46:10
Ah, die mensen krijg ik ook nog over de vloer! ;) Jammer dat je niet mijn buurman bent, zoek namelijk nog een bedrijf die mijn overgeweldige AGPO Ultima wilt onderhouden. Vorig bedrijf heb ik na een hoop gedoe de deur gewezen.

Onderhoud ?? ???
Nee ..... dat doe ik dus niet, en al zeker niet aan 'n AGPO. ;D
Mocht je besluiten dat k**ding eruit te gooien, dan ben ik het soort monteur wat je kan verwachten.
Ik installeer namelijk alleen maar.


Franky R.

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 00:05:25
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 23:07:46
OT:


Ik ben van origine Logistiek Medewerker (eigenlijk beveiligingsmedewerker, maar dat doe ik dus nooit meer). Maar ik heb voornamelijk gewerkt als vrachtwagenchauffeur voor TNT/PostNL. Later werd ik assistent-teamleider, maar ik bleef op de wagen rijden.


Dat doe ik, na te zijn uitgekocht, nog steeds op oproepbasis op sommige zaterdagen of bij ziekte/vakantie (als ik dan vrij ben van Karmac).


Momenteel ben ik bibliotheekmedewerker voor Karmac. Deze baan behelst het rijden met een Renault-vrachtwagen van topkwaliteit (dus niet) in de periferie van het Groene Hart.


Per gemeente zijn er enkele halteplaatsen toegewezen, waar men behoefte heeft aan een bibliotheek. Vaak is een 'vaste' bibliotheek te ver weg (voor kleine kinderen en ouderen) of is deze gesloten wegens bezuinigingen.


De werkzaamheden omvatten alles wat met het lenen van bibliotheekboeken te maken heeft; lenen, inleveren, innen van boetes voor laattijdig ingeleverde boeken, inschrijven nieuwe leden, reserveringen en alle administratie om dat bij te houden.


Daarnaast is er ook nog klein onderhoud aan de vrachtwagen plus oplossen van kleine defecten aan de lendomaat (gewoon een kast met een RFID-scanner) waarmee de klanten hun boeken kunnen inleveren en lenen.




Boetes innen? Ga je dan langs de deuren? Misschien dat ik je functie niet begrijp, maar jij brengt/haalt 'boeken' bij mensen die niet mobiel zijn en doet tevens de complete afhandeling.


Langs de deuren gaan?! God, nee...dat zou waanzinnig afmattend zijn. Dan was ik na een uur al weggelopen.


Nee, de vrachtwagen is omgebouwd tot een bibliotheek. Ik sta bij een halteplaats op gezette tijden, waarin mensen in de omgeving langs komen om boeken te lenen en/of te retourneren.


En boete betalen doet men gewoon in de bus. Heb je nog nooit een bibliotheek van binnen gezien dan... :P


Foto:


Die man rechts op de foto, is de grote baas (Theo).





Bibliobussendag. Kijken bij de concurrentie