Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 18:03:02
Ach kak! Klopt! En ook ik hoop dat meer fabrikanten geprikkeld zijn. Ze beginnen niet met een achterstand. Sowieso begrijp ik niet waarom autosportmerken als Citroën, Subaru en Audi totaal geen aanstalten maken om een entree te maken in de autosport.


Waarom zouden ze? Ik zou wel meer fabrikanten in de F1 willen, maar de regels die de FIA heeft opgesteld zijn zo strikt dat onderscheid niet meer mogelijk is.
Neem bijv. Subaru, bekend door haar boxers...Onmogelijk met het huidige reglement. Ja, voor 2014 ziet het er andersuit, maar ik ga er vanuit dat 2014 deels gebaseerd zal zijn op 2012...


Zelfs de positionering van de krukas is strikt omschreven...Nee, op deze manier jaag je de fabrikanten juist weg.


Ik blijf erbij dat de viercilinder turbomotor een vele malen betere optie was geweest...(houd je toch gezeik met Subaru, maar soit)... :(



KVDracer

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 18:03:02
Ach kak! Klopt! En ook ik hoop dat meer fabrikanten geprikkeld zijn. Ze beginnen niet met een achterstand. Sowieso begrijp ik niet waarom autosportmerken als Citroën, Subaru en Audi totaal geen aanstalten maken om een entree te maken in de autosport.

Doordat de motoren die nu gebruikt worden in de F1 niet echt van toepassing zijn in de personenauto's. En dat is het vanaf 2014 wel, mss dat ze dan de stap gaan wagen. En wrs het kostenplaatje

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 26 mei 2012 - 21:43:48
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 18:03:02
Ach kak! Klopt! En ook ik hoop dat meer fabrikanten geprikkeld zijn. Ze beginnen niet met een achterstand. Sowieso begrijp ik niet waarom autosportmerken als Citroën, Subaru en Audi totaal geen aanstalten maken om een entree te maken in de autosport.

Doordat de motoren die nu gebruikt worden in de F1 niet echt van toepassing zijn in de personenauto's. En dat is het vanaf 2014 wel, mss dat ze dan de stap gaan wagen. En wrs het kostenplaatje


De V6-turbo is ook niet van toepassing voor de genoemde merken. Van het bovenstaande rijtje is Audi de enige die mss. een V6-je heeft.


Nee, het afschieten van de viercilinder is een enorme gemiste kans geweest. Noem nou eens de automerken, die geen viercilinder aanbieden in hun personenauto's?

Wizard

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 18:08:46
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 18:03:02
Ach kak! Klopt! En ook ik hoop dat meer fabrikanten geprikkeld zijn. Ze beginnen niet met een achterstand. Sowieso begrijp ik niet waarom autosportmerken als Citroën, Subaru en Audi totaal geen aanstalten maken om een entree te maken in de autosport.


Waarom zouden ze? Ik zou wel meer fabrikanten in de F1 willen, maar de regels die de FIA heeft opgesteld zijn zo strikt dat onderscheid niet meer mogelijk is.
Neem bijv. Subaru, bekend door haar boxers...Onmogelijk met het huidige reglement. Ja, voor 2014 ziet het er andersuit, maar ik ga er vanuit dat 2014 deels gebaseerd zal zijn op 2012...


Zelfs de positionering van de krukas is strikt omschreven...Nee, op deze manier jaag je de fabrikanten juist weg.


Ik blijf erbij dat de viercilinder turbomotor een vele malen betere optie was geweest...(houd je toch gezeik met Subaru, maar soit)... :(




Tja, ik deel je standpunt dus heb er weinig op aan te merken. ;) De FIA mag best downsizen, maar geef het motortype dan vrij. Mazda met een wankelmotor, Subaru (en Alfa, dus Ferrari) met een boxer en de rest met een lijnmotor. Misschien dat de creativeling nog een V4 ontwikkeld. ;)

Figge

Citaat van: KVDracer op 26 mei 2012 - 21:43:48
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 18:03:02
Ach kak! Klopt! En ook ik hoop dat meer fabrikanten geprikkeld zijn. Ze beginnen niet met een achterstand. Sowieso begrijp ik niet waarom autosportmerken als Citroën, Subaru en Audi totaal geen aanstalten maken om een entree te maken in de autosport.

Doordat de motoren die nu gebruikt worden in de F1 niet echt van toepassing zijn in de personenauto's. En dat is het vanaf 2014 wel, mss dat ze dan de stap gaan wagen. En wrs het kostenplaatje

Laten we het hopen dat er meer motorleveranciers instappen, maar met de 1e berichten dat het nieuwe motorreglement mogelijk wordt uitgesteld, zal dat weer minder kans hebben. Zij gaan nevernooit miljoenen investeren in een motor die, heel stiekem gedacht, mischien niet eens komt.

Figge

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 22:40:54
Citaat van: KVDracer op 26 mei 2012 - 21:43:48
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 18:03:02
Ach kak! Klopt! En ook ik hoop dat meer fabrikanten geprikkeld zijn. Ze beginnen niet met een achterstand. Sowieso begrijp ik niet waarom autosportmerken als Citroën, Subaru en Audi totaal geen aanstalten maken om een entree te maken in de autosport.

Doordat de motoren die nu gebruikt worden in de F1 niet echt van toepassing zijn in de personenauto's. En dat is het vanaf 2014 wel, mss dat ze dan de stap gaan wagen. En wrs het kostenplaatje


De V6-turbo is ook niet van toepassing voor de genoemde merken. Van het bovenstaande rijtje is Audi de enige die mss. een V6-je heeft.


Nee, het afschieten van de viercilinder is een enorme gemiste kans geweest. Noem nou eens de automerken, die geen viercilinder aanbieden in hun personenauto's?

Ferrari? Tevens grootste tegenstanden van het nieuwe motorreglement...

Figge

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 22:51:00
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 18:08:46
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 18:03:02
Ach kak! Klopt! En ook ik hoop dat meer fabrikanten geprikkeld zijn. Ze beginnen niet met een achterstand. Sowieso begrijp ik niet waarom autosportmerken als Citroën, Subaru en Audi totaal geen aanstalten maken om een entree te maken in de autosport.


Waarom zouden ze? Ik zou wel meer fabrikanten in de F1 willen, maar de regels die de FIA heeft opgesteld zijn zo strikt dat onderscheid niet meer mogelijk is.
Neem bijv. Subaru, bekend door haar boxers...Onmogelijk met het huidige reglement. Ja, voor 2014 ziet het er andersuit, maar ik ga er vanuit dat 2014 deels gebaseerd zal zijn op 2012...


Zelfs de positionering van de krukas is strikt omschreven...Nee, op deze manier jaag je de fabrikanten juist weg.


Ik blijf erbij dat de viercilinder turbomotor een vele malen betere optie was geweest...(houd je toch gezeik met Subaru, maar soit)... :(




Tja, ik deel je standpunt dus heb er weinig op aan te merken. ;) De FIA mag best downsizen, maar geef het motortype dan vrij. Mazda met een wankelmotor, Subaru (en Alfa, dus Ferrari) met een boxer en de rest met een lijnmotor. Misschien dat de creativeling nog een V4 ontwikkeld. ;)

Ik deel je mening, maar dan wordt F1 duurder dan het ooit geweest is... En dat zal deelnemers kosten.

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 27 mei 2012 - 09:34:08
Ferrari? Tevens grootste tegenstanden van het nieuwe motorreglement...

Ferrari is Fiat en hebben 4-cilinder motoren. ;)

Figge

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 09:37:46
Citaat van: Mark F1gge op 27 mei 2012 - 09:34:08
Ferrari? Tevens grootste tegenstanden van het nieuwe motorreglement...

Ferrari is Fiat en hebben 4-cilinder motoren. ;)

Hahaha zo lust er nog wel een paar :)

Wizard

En toch berust het op de feiten, beste Mark. Hahahaha!

Figge

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 10:27:34
En toch berust het op de feiten, beste Mark. Hahahaha!

Dat is overigens niet correct... Maar dat terzijde...

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 27 mei 2012 - 10:40:37
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 10:27:34
En toch berust het op de feiten, beste Mark. Hahahaha!

Dat is overigens niet correct... Maar dat terzijde...

Wat is daar niet correct aan dan ??
Heeft FIAT geen 4 cilindermotoren of wat ?? ???

Figge

Citaat van: Kootje op 27 mei 2012 - 12:06:47
Citaat van: Mark F1gge op 27 mei 2012 - 10:40:37
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 10:27:34
En toch berust het op de feiten, beste Mark. Hahahaha!

Dat is overigens niet correct... Maar dat terzijde...

Wat is daar niet correct aan dan ??
Heeft FIAT geen 4 cilindermotoren of wat ?? ???


Dat is heel correct, Fiat heeft zeer zeker te weten 4 cilindermotoren.
Echter Ferrari is geen Fiat.
Het behoort wél tot het concern, maar dat maakt Ferrari nog geen Fiat.
Een Skoda is toch ook geen Porsche...

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 27 mei 2012 - 12:15:04
Een Skoda is toch ook geen Porsche...

Nee, maar wel 'n VW :P

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 27 mei 2012 - 12:15:04
Citaat van: Kootje op 27 mei 2012 - 12:06:47
Citaat van: Mark F1gge op 27 mei 2012 - 10:40:37
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 10:27:34
En toch berust het op de feiten, beste Mark. Hahahaha!

Dat is overigens niet correct... Maar dat terzijde...

Wat is daar niet correct aan dan ??
Heeft FIAT geen 4 cilindermotoren of wat ?? ???


Dat is heel correct, Fiat heeft zeer zeker te weten 4 cilindermotoren.
Echter Ferrari is geen Fiat.
Het behoort wél tot het concern, maar dat maakt Ferrari nog geen Fiat.
Een Skoda is toch ook geen Porsche...

FIAT heeft 90% van de aandelen van Ferrari gekocht. Slechts 10% is nog in handen van de 'Ferrari-familie'. ;)