Teveel winnaars in 2012?

Gestart door Franky R., 18 mei 2012 - 01:53:13

« vorige - volgende »

Webber meent dat het schadelijk is voor de F1, dat er teveel winnaars zijn...Eens of Oneens?

Oneens, Webber moet zelf eens gasgeven en niet zo zeuren!
10 (52.6%)
Eens, het is mij te onvoorspelbaar...
3 (15.8%)
Pas als een HRT naar pole rijdt, ga ik het te gek voor woorden vinden.
5 (26.3%)
Anders...(geef toelichting aub).
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 25 mei 2012 - 01:53:13

Enzo

Webber heeft gelijk, we hebben een kampioenschap nodig met een doel en met duidelijke rivalen.
Innovativiteit moet weer beloond worden met tijdwinst om zo een competitie te hebben.
MarkF1gge heeft het juist imo.

Wizard

Citaat van: Fabian van Tiel op 18 mei 2012 - 10:34:17
Webbertje moet niet zo zeuren. Ik vind het leuk zo en pas als een HRT op pole staat gaat er iets goed fout.

Inderdaad. Dat de Williams goed gaat op Spanje staat los van het punt dat wordt gemaakt. Het zijn geen winnaars die plots daar rijden. Williams was het hele weekend snel en Maldonado stond op pole (ex de straf van Lewis). De snelste wint. Datzelfde geldt voor Rosberg. Mercedes was het hele weekend sterk en Rosberg weet dit te vertalen naar een overwinning. Zou nu Maldonado vanaf P14 nu hebben gewonnen doordat de topteams kampen met bandenproblemen en dit regel worden, kan ik mij voorstellen dat niemand daar op zit te wachten. Nu niet. Ik vraag mij af of de fans zitten te wachten op dominantie en treintje rijden. Alleen de kijkcijfers kunnen uitsluitsel bieden.

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 18 mei 2012 - 11:00:09
Banaan van 2011, Maldonado, wint ineens een race!!

Klopt, maar dit kwam niet uit de lucht vallen. Het is geen toevalstreffer. Maldonado was sloot te VT af met een tweede stek, kwalificeert zich op zaterdag op de eerste rij en wint op zondag. Dat is wat anders dan dat hij per toeval wint omdat teams kampen met problemen.

Enzo

Je spreekt nu over twee uiterste Wizard. Er zijn ook middenwegen... ;)
Een fatsoenlijke band betekend niet meteen treintje rijden natuurlijk.

Wizard

Tja, we komen ook van een situatie waarin dominantie hoogtij vierde naar een situatie waarin meerdere teams kunnen strijden om de overwinning. Wat dat aangaat prima ingekleurd. Bovendien zie ik graag competitie. Liefst zie ik 3-4 teams vechten om het kampioenschap. Ik heb hier dus vrede mee. Races moeten niet onvoorspelbaar gaan worden dat iemand vanaf P20 kan winnen, nee. Maar daarvan is geen sprake. Het team dat snel is tijdens vrije trainingen en de kwalificatie, strijd op zondag om de zege. Lijkt me een prima invulling van het kampioenschap.

Kootje

CitaatHet team dat snel is tijdens vrije trainingen en de kwalificatie, strijd op zondag om de zege. Lijkt me een prima invulling van het kampioenschap.

MIJ OOK  8)

Figge

Het lijkt mij beter, wanneer het duidelijker is welke teams duidelijk de beste auto's hebben en dat de top 3 á 4 rijders afwisselend in elkaars versnellingsbak over de finish komen. Dan is het ook close racing, maar dan wel de besten tegen elkaar.
En niet de ene race winnen en de volgende kansloos zijn...

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 18 mei 2012 - 12:47:55
Het lijkt mij beter, wanneer het duidelijker is welke teams duidelijk de beste auto's hebben

Dat wordt toch ook duidelijk tijdens Q ??
Ik heb iig nog geen race gezien waarbij het volledige podium bezet werd door jongens van buiten de top 10.
Zoals Wizzard al zegt: Degene die het het gehele weekend goed doen, winnen op zondag de race.
Ik heb daar absoluut geen probleem mee.

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 18 mei 2012 - 12:47:55
Het lijkt mij beter, wanneer het duidelijker is welke teams duidelijk de beste auto's hebben en dat de top 3 á 4 rijders afwisselend in elkaars versnellingsbak over de finish komen. Dan is het ook close racing, maar dan wel de besten tegen elkaar.
En niet de ene race winnen en de volgende kansloos zijn...

Dus je accepteert geen concurentie van teams die geen kampioenwaardige auto's bouwen? Dus VVV mag niet tegen Ajax scoren. Want persoonlijke successen hebben geen waarde. Ik vind de stelling nogal krom. Williams ging gewoon goed op het circuit van Spanje dus het is niet zo dat het een toevalstreffer betreft. Bovendien zit Williams vaker in de buurt van de snelheid van McLaren/Ferrari. En is Williams een naam die daar prima thuishoort. Ik ben juist dolblij dat Williams weer competitief is en nu meer kan dan overleven alleen. Sponsoren zien misschien wel heil in het team waardoor ze afscheid kunnen nemen van paydrivers. Deze toekomst is Williams gegunt. Bovendien heb ik nooit getwijfeld aan Williams. De Cosworth-motoren bracht ze nergens maar sinds de komst van Renault had ik meteen vetrouwen in eventuele successen. Ik denk derhalve dat dit meer is dan louter toeval.

Wizard

Citaat van: Kootje op 18 mei 2012 - 12:56:15
Citaat van: Mark F1gge op 18 mei 2012 - 12:47:55
Het lijkt mij beter, wanneer het duidelijker is welke teams duidelijk de beste auto's hebben

Dat wordt toch ook duidelijk tijdens Q ??
Ik heb iig nog geen race gezien waarbij het volledige podium bezet werd door jongens van buiten de top 10.
Zoals Wizzard al zegt: Degene die het het gehele weekend goed doen, winnen op zondag de race.
Ik heb daar absoluut geen probleem mee.

Ik ook niet. Zou nu winnen vanaf P20 een koud kunstje zijn was het een ander verhaal. Maar het team dat z'n zaakjes het beste voor elkaar heeft, wint. Ook ik heb daar vrede mee.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 12:17:54
Tja, we komen ook van een situatie waarin dominantie hoogtij vierde naar een situatie waarin meerdere teams kunnen strijden om de overwinning. Wat dat aangaat prima ingekleurd. Bovendien zie ik graag competitie. Liefst zie ik 3-4 teams vechten om het kampioenschap. Ik heb hier dus vrede mee. Races moeten niet onvoorspelbaar gaan worden dat iemand vanaf P20 kan winnen, nee. Maar daarvan is geen sprake. Het team dat snel is tijdens vrije trainingen en de kwalificatie, strijd op zondag om de zege. Lijkt me een prima invulling van het kampioenschap.

Oh, er is een tijd geweest dat de winnaar van een GP startte op P24 of zo iets...Uit mijn blote hoofd was dat Niki Lauda te Dallas 1982 (?).

Toen hoorde je ook niemand klagen over 'dat winnen zo eenvoudig was'...Sterker, ik zou het een teken van topcompetitie vinden als bijv. Hamilton Spanje had gewonnen, na van de laatste positie te zijn gestart... :P

Maar dat is idd. de discussie niet...Vandaar ook mijn derde mogelijkheid, nml. dat het pas te gek wordt als die knoeiers van HRT ook opeens in de top 3 zitten. 
;)

Wizard

Ja. En die komen geen eens in de buurt van de punten. Dus.

Figge

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 13:05:23
Citaat van: Mark F1gge op 18 mei 2012 - 12:47:55
Het lijkt mij beter, wanneer het duidelijker is welke teams duidelijk de beste auto's hebben en dat de top 3 á 4 rijders afwisselend in elkaars versnellingsbak over de finish komen. Dan is het ook close racing, maar dan wel de besten tegen elkaar.
En niet de ene race winnen en de volgende kansloos zijn...

Dus je accepteert geen concurentie van teams die geen kampioenwaardige auto's bouwen? Dus VVV mag niet tegen Ajax scoren. Want persoonlijke successen hebben geen waarde. Ik vind de stelling nogal krom. Williams ging gewoon goed op het circuit van Spanje dus het is niet zo dat het een toevalstreffer betreft. Bovendien zit Williams vaker in de buurt van de snelheid van McLaren/Ferrari. En is Williams een naam die daar prima thuishoort. Ik ben juist dolblij dat Williams weer competitief is en nu meer kan dan overleven alleen. Sponsoren zien misschien wel heil in het team waardoor ze afscheid kunnen nemen van paydrivers. Deze toekomst is Williams gegunt. Bovendien heb ik nooit getwijfeld aan Williams. De Cosworth-motoren bracht ze nergens maar sinds de komst van Renault had ik meteen vetrouwen in eventuele successen. Ik denk derhalve dat dit meer is dan louter toeval.

Wie heeft het er nu over dat je geen concurentie van anderen accepteert, als je de stelling hebt dat je t liefst een WK ziet waarbij er meer duidelijkheid is wie er om de titel gaan strijden. Die komt namelijk de kwaliteit van een kampioenschap ten goede. Dat geeft een kampioenschap juist meer glans.
Hoe mooi is een kapioenschap als er in de laatste race 4 wereldkampioenen elkaar tot op het bot hebben bevochten voor een titel en het in die laatste race gaan uitmaken. Dat is geeft de kwaliteit van F1 als high tech sport meer glans en ook het imago dat wij het hier over de beste rijders hebben. F1 is van alles het beste.
Mij zul je niet horen zeggen dat als een team er een weekend zeer goed bij zit dat deze niet zouden moeten winnen. Williams heeft afgelopen weekend terecht gewonnen. Echter zou het zomaar zo kunnen zijn dat Williams er in Monaco weer niet aan te pas komt. En dat is wel een beetje raar en verwarrend voor het grote publiek.

Jij trekt de pararel met voetbal, Ajax en VVV. 1 simpele vraag, wie is er favoriet als de wedstrijd van start gaat... Ajax. En natuurlijk zal VVV ook een keer scoren, maar aan het einde van de wedstrijd heeft Ajax gewonnen.
Zo simpel werkt F1 in feite ook. Echter, wie zijn er voor aanvang voor een weekend favoriet in 2012? Niemand...En dat is niet logisch, beetje raar zelfs. Zeker met 6 wereldkampioenen aan de start en een aantal daarvan in auto's waarvan iedereen verwacht dat ze elke keer mee kunnen doen om de overwinning. Het is namelijk niet logisch voor het grote publiek dat Maldonado Alonso verslaat en dat regend wereldkampioen Vettel slechts 6e wordt.

Dit is wat Webber bedoeld, en ik begrijp zijn argumenten.

Wizard

Ik begrijp je wel, maar dit is toch vaker voorgekomen? Denk aan Sutil, Vettel en Hill. Zolang een winnende rijder het hele weekend qua snelheid erbij zit, is het te plaatsen. Zou het nu zo zijn dat rijders die het hele weekend snelheid te kort komen, in de middenmoot starten, op zondag winnen, soit, dan had ik Webber gelijk gegeven. Nu niet.

Figge

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 17:14:19
Ik begrijp je wel, maar dit is toch vaker voorgekomen? Denk aan Sutil, Vettel en Hill. Zolang een winnende rijder het hele weekend qua snelheid erbij zit, is het te plaatsen. Zou het nu zo zijn dat rijders die het hele weekend snelheid te kort komen, in de middenmoot starten, op zondag winnen, soit, dan had ik Webber gelijk gegeven. Nu niet.

Het is toch net ff anders dan wat er bedoeld wordt. Volgens mij wordt er bedoeld een kampioenschap alle wedstrijden betreft en niet specifiek 1 wedstrijd. In de ene wedstrijd is McLaren de beste, de volgende zijn ze nergens... Zo gaat het met de andere favorieten ook.
Dit maakt F1 geen logische topsport op het moment, ondanks dat de winnaars in de individuele wedstrijden terecht zijn.
Wat bedoel je nu precies met Sutil, Hill en Vettel?