Teveel winnaars in 2012?

Gestart door Franky R., 18 mei 2012 - 01:53:13

« vorige - volgende »

Webber meent dat het schadelijk is voor de F1, dat er teveel winnaars zijn...Eens of Oneens?

Oneens, Webber moet zelf eens gasgeven en niet zo zeuren!
10 (52.6%)
Eens, het is mij te onvoorspelbaar...
3 (15.8%)
Pas als een HRT naar pole rijdt, ga ik het te gek voor woorden vinden.
5 (26.3%)
Anders...(geef toelichting aub).
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 25 mei 2012 - 01:53:13

Franky R.


http://www.gppits.net/nieuws/webber_verontrust_over_aantal_winnaars/


Mark Webber meent dat het aantal verschillende winnaars in de F1 schadelijk zou kunnen zijn voor de sport!


Wat is jullie mening daaromtrent?

gloudiesaurus

Het is iig. wat veranderd, voornamelijk dankzij de banden, maar voor mij maken de winnaars het alleen maar leuker. Het zou pas te gek worden als een HRT of Marussia zeges gaan halen ;)

Het zit nu eenmaal dicht bij elkaar en verschillende teams hebben goede auto's gebouwd. De banden doen de rest...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Is het toeval dat iemand die in 2012 nog geen overwinning behaald heeft zit te klagen over het feit dat er te veel winnaars zijn?  :)

Matthijs

Citaat van: SDG op 18 mei 2012 - 08:09:28
Is het toeval dat iemand die in 2012 nog geen overwinning behaald heeft zit te klagen over het feit dat er te veel winnaars zijn?  :)

Haha inderdaad! Als het 19 races 19 winnaars worden zag ik nee, maar als het iets wordt als 1982, dan zeg ik JA!

robbert

voor mij is het goed zo. Wil zeggen dat het veld dicht bij elkaar ligt. Wat wil Webber eigenlijk?? Dat het wordt zoals in 2002 ; 2004; 2011? Een seizoen dat domineerd word door 1 piloot?? Dan is er volgens mij ook geen titelstrijd é

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 18 mei 2012 - 05:35:10
Het is iig. wat veranderd, voornamelijk dankzij de banden, maar voor mij maken de winnaars het alleen maar leuker. Het zou pas te gek worden als een HRT of Marussia zeges gaan halen ;)

Het zit nu eenmaal dicht bij elkaar en verschillende teams hebben goede auto's gebouwd. De banden doen de rest...



Inderdaad. Met een kanttekening dat de banden niet per definitie debet zijn. De winnaars waren veelal het hele weekend snel.

Kootje

Webber moet niet zeuren, ik vind  't goed zo.
Zolang het veld lekker dicht op elkaar zit en we elke wedstrijd spanning hebben ben ik tevreden.
Hoe meer er strijden voor de winst, des te beter.
En uiteindelijk zal de beste nog steeds de nieuwe kampioen worden.

Folkert

Citaat van: Kootje op 18 mei 2012 - 09:19:30
Webber moet niet zeuren, ik vind  't goed zo.
Zolang het veld lekker dicht op elkaar zit en we elke wedstrijd spanning hebben ben ik tevreden.
Hoe meer er strijden voor de winst, des te beter.
En uiteindelijk zal de beste nog steeds de nieuwe kampioen worden.
Daar bij zal van af Monaco dat ook voor bij zijn, als Lewis zege aan zege rijgt en de titel pakt  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Matthijs op 18 mei 2012 - 08:27:16
Citaat van: SDG op 18 mei 2012 - 08:09:28
Is het toeval dat iemand die in 2012 nog geen overwinning behaald heeft zit te klagen over het feit dat er te veel winnaars zijn?  :)

Haha inderdaad! Als het 19 races 19 winnaars worden zag ik nee, maar als het iets wordt als 1982, dan zeg ik JA!

Dan zal Rosberg maar kampioen worden. Dat is dan 30 jaar na zijn vader. Nee alle gein op een stokje. Ik vind het prima zoals het seizoen nu verloopt. De mooie overwinningen van Mercedes en Williams zullen we dit jaar volgens mij niet zo vaak meer zien. Hoe verder het seizoen vorderd zullen de topteams gaan strijden voor het kampioenschap, denk ik. Ik zie Alonso nog steeds als kanshebber tussen de McLaren en RBR. Maar het is ook wachten hoe Lotus zich nog manifesteert. Ook die zie ik nog wel een paar races winnen.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Ik zie McLaren nog steeds als topfavoriet, mits zij stoppen met die domme fouten.
Beide coureurs maken dan aanspraak op de titel, maar ik gok en hoop op Hamilton's tweede.

Daarachter maken denk ik Red Bull, Lotus en Ferrari de dienst uit, maar zij strijden alleen maar mee wanneer McLaren het weer eens laat liggen.
Het gat naar de Britten lijkt me, wanneer alles vlekkeloos loopt, simpelweg te groot om 'n echte rol van betekenis te spelen.

Williams en Mercedes mogen de kruimels oprapen en slaan wellicht nog 'n toevalstreffertje.
Zo veel slechter dan de Bulls, de Lotussen en die rooien uit Maranello zijn ze nu ook weer niet.

Al met al vind ik het 'n prachtig seizoen.
En dat de banden daar 'n belangrijke rol bij spelen vindt ik alles behalve bezwaarlijk.
Let the lottery commense !!!  ;D

SanderD

Citaat van: Folkert op 18 mei 2012 - 09:21:29
Citaat van: Kootje op 18 mei 2012 - 09:19:30
Webber moet niet zeuren, ik vind  't goed zo.
Zolang het veld lekker dicht op elkaar zit en we elke wedstrijd spanning hebben ben ik tevreden.
Hoe meer er strijden voor de winst, des te beter.
En uiteindelijk zal de beste nog steeds de nieuwe kampioen worden.
Daar bij zal van af Monaco dat ook voor bij zijn, als Lewis zege aan zege rijgt en de titel pakt  ;D

Ik denk dat het nog niet makkelijk voor Lewis gaat worden. Voor geen enkele coureur trouwens.

Fabian

Webbertje moet niet zo zeuren. Ik vind het leuk zo en pas als een HRT op pole staat gaat er iets goed fout.

Kootje

Citaat van: Mark Webber"Het is leuk dat er verschillende winnaars zijn, maar ook wij willen rivalen."

Wat loopt die vent nou te mekken. ???
Er staan er 4 voor 'm, en er hijgen er 2 in z'n nek. ::)
Hoeveel rivalen wil 'n mens hebben.  ;D

Figge

Webber moet idd niet zeuren, gasgeven en ook gaan winnen...

Maar ergens begrijp ik hem wel. Vanuit het oogpunt een echte epische strijd om het kamioepschap tussen de beste rijders en constructeurs ter wereld is op dit moment geen sprake. Om dit wel dit hebben, is er bij veel mensen toch een verwachting wie deze strijd zullen voeren. Deze zijn dan écht de besten.
Iedereen had meer van RBR en met name Vettel verwacht. Uiteraard niet in de mate van vorig jaar, maar zeker wel meer dan dit.
Iedereen had meer tegenstand van McLaren verwacht, maar die maken veel fouten. Iedereen weet dat de Ferrari in principe niet goed genoeg is om een kampioenschap te winnen, toch staat Alonso bovenaan.
Banaan van 2011, Maldonado, wint ineens een race!! Vanuit dat perpectief begrijp ik Webbers opmerking wel. Is F1 nog wel de meest high tech vorm van autosport nu iedereen met de vorm van de dag een race kan winnen, alle high tech kenmerken van uitvindingen verboden worden en de banden zorgen dat er eigenlijk sprake kan zijn van Formule Pirelli... 




Gerard

Het is ook echt nooit goed he.. altijd maar zeuren en klagen... pffff heben de kijkers een keer een seizoen waarbij flink wordt ingehaald enniet de WK al in Canada bekend is... zijn er weer teveel winnaar? Laat me niet lachen... zor ervoor da je wint Webber,kijken of je dan nog piept