Banaan van de race: Barcelona

Gestart door Sabai, 13 mei 2012 - 16:54:44

« vorige - volgende »

Banaan van de race!

Schumacher
18 (81.8%)
Massa
0 (0%)
Senna
4 (18.2%)
Webber
0 (0%)
Button
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 12:59:53
Heeft de wedstrijdleiding beschikking tot de telemetrie? Of baseren ze hun uitspraak op basis van sectortijden? Als het zo'n simpel ABC'tje zou zijn, zou Massa het niet oneens kunnen zijn met een beslissing. Kennelijk ligt het gecompliceerder dan jij het nu projecteert. Bovendien vraag ik mij af of rekening wordt gehouden met omstandigheden. Massa roept niet voor niks dat maar eens naar details gekeken moet worden. Bovendien kan ik mij niet voorstellen dat een coureur gele vlaggen zomaar negeert met gevaar voor eigen leven.
Als of Massa ooit eens keer de schuld bij zich zelf legt. Vorig jaar vaak genoeg ook gezien, dit jaar weer. Hij zal eens wel kritisch naar zich zelf kijken  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard


Wizard

Citaat van: Kootje op 18 mei 2012 - 14:48:15
Je bent weer lekker selectief bezig hé ?? ;)

Net als jij.

Citaat
Nu alweer vergeten ?? ::)

Nee. Lees het antwoord op mijn vraag naar een bron:

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 23:04:02
zelf verzonnen.

Dus, Monaco hier simpelweg herhalen berust niet op de feiten.

Kootje

#108
Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 15:53:47
Citaat van: Kootje op 18 mei 2012 - 14:48:15
Je bent weer lekker selectief bezig hé ?? ;)

Net als jij.

Hoezo net als ik ??
Ik gebruik je eigen quotes en de reglementen, wat gebruik jij ??
Je hebt niet meer dan 'n uitspraak van 'n gefrustreerde Felipe die nooit zelf schuld bekend.


Citaat
Citaat
Nu alweer vergeten ?? ::)

Nee. Lees het antwoord op mijn vraag naar een bron:

Lees dat zelf nog maar eens.
Je zegt duidelijk dat je dit niet in twijfel wil trekken, waarom nu dan ineens wel ??

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:01:37
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:56:14
When the stewards are presented with an incident for review they will make use of video replays, timing information, and telemetry that is beyond that available to the general public.
Kijk aan, weer wat geleerd! Thanks! Heb wel al eens begrepen dat de ECU's geen geheime codes mogen bevatten en uitleesbaar moeten zijn. Dat de wedstrijdleiding hier rechtstreeks informatie van kan trekken wist ik niet. Mja, eigenlijk sla ik wel de plank mis hiermee, want hoe moeten ze anders bepalen of een coureur vroeger remt?? Want ook dat kan straf bepalend zijn! Zonder je informatie in twijfel te willen trekken, waar heb je deze informatie zo snel gevonden? Staat er meer bij over de informatie die de wedstrijdleiding ter beschikking wordt gesteld? En lezen hun rechtstreeks van de ECU of krijgen ze deze aangereikt van de teams zelf?

En dat onderstreepte stukje vond ik ook wel grappig.  ;D



Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 23:04:02
Citaat
zelf verzonnen.

Dus, Monaco hier simpelweg herhalen berust niet op de feiten.

Goh ...... je snapt toch zelf wel dat dat als sarcasme bedoeld was ??
Of ben je ineens al je intelligentie kwijtgeraakt. :-\


Overigens zijn we nu ineens de waarde van de gele vlag reglementen aan het betwisten.
Ik kan begrijpen dat je deze regel niet duidelijk genoeg vindt omdat er geen duidelijke getallen aan verbonden zijn, al snap ik maar al te goed waardom dit niet het geval is. (teveel externe factoren die dat beinvloeden)
Maar ..... mijn punt van discussie naar jou was niet of deze regel goed onderbouwd is of niet, de discussie draaide erom of Massa terecht bestraft is ja of nee.
En aangezien regels regels zijn .... ::), weet je nog ??

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 23:42:33
- Dan kun je, nogmaals, enkel en alleen wijzen naar McLaren. Niet naar de FIA die haar regels toepast.
- Ik begrijp dat dit als McLaren-fan zuur is, maar je moet niet naar de FIA wijzen die haar regels toepast maar naar McLaren die deze overschrijdt.
- Tja, opnieuw probeer je voor de FIA te bepalen welke sancties hun moeten treffen. Het is toch écht McLaren die je het kunt kwalijk nemen. Als fan kun je nu eenmaal niet bepalen welke strafmaat gepast is. Wel of de FIA consequent is in het uitdelen van de straf. Ik wil best met je meeveren en de straf zwaar van inzet vinden, maar dat is verder niet relevent.

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 15:48:36
Kom eens met voorbeelden.
Moet ik met Voorbeelden komen dat Massa niet vaak de schuld bij zich zelf legt?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Kootje op 18 mei 2012 - 16:09:34
Hoezo net als ik ??

Hoezo niet? Jij verdedigt toch ook je standpunt? Laat mij dat dan ook doen.

Citaat
Je zegt duidelijk dat je dit niet in twijfel wil trekken, waarom nu dan ineens wel ??

Omdat het duimzuigerij was, van Monaco. Had dit nu berust op aantoonbare feiten had ik dit geenszins betwijfeld.

CitaatGoh ...... je snapt toch zelf wel dat dat als sarcasme bedoeld was ??
Of ben je ineens al je intelligentie kwijtgeraakt.

Je gaat anders inhoudelijk door op het verhaal in de 'vorige alinea'. Als dat sarcasme was had je daar wel een wink achter geplaatst en niet de smiley die jij daarvoor gebruikte. Maar ik geef je deze cadeau.

CitaatOverigens zijn we nu ineens de waarde van de gele vlag reglementen aan het betwisten.
Ik kan begrijpen dat je deze regel niet duidelijk genoeg vindt omdat er geen duidelijke getallen aan verbonden zijn, al snap ik maart asl te goed waardoior dit niet het geval is. (teveel externe factoren die dat beinvloeden)
Maar ..... mijn punt van discussie naar jou was niet of deze regel goed onderbouwd is of niet, de discussie draaide erom of Massa terecht bestraft is ja of nee.
En aangezien regels regels zijn .... ::), weet je nog ??

Typ ik één of andere rare Chinese taal ofwat? Ik heb toch meermaals uitgelegd waarom ik verschil zie in de regels. Wat snap je hier niet aan?

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 23:42:33
- Dan kun je, nogmaals, enkel en alleen wijzen naar McLaren. Niet naar de FIA die haar regels toepast.
- Ik begrijp dat dit als McLaren-fan zuur is, maar je moet niet naar de FIA wijzen die haar regels toepast maar naar McLaren die deze overschrijdt.
- Tja, opnieuw probeer je voor de FIA te bepalen welke sancties hun moeten treffen. Het is toch écht McLaren die je het kunt kwalijk nemen. Als fan kun je nu eenmaal niet bepalen welke strafmaat gepast is. Wel of de FIA consequent is in het uitdelen van de straf. Ik wil best met je meeveren en de straf zwaar van inzet vinden, maar dat is verder niet relevent.

Lees:

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 13:59:10
Dat kan, maar om je vraag te beantwoorden, ik maak onderscheid tussen het overtreden van het technisch reglement en straffen die multi-interpretabel zijn. Zoals je al leest in de bovenstaande reactie wordt geroepen dat Massa/Vettel niet genoeg van het gas ging. Genoeg is relatief en biedt ruimte tot discussie. Massa vond het wel genoeg. Massa verbeterde geen sectortijd. Massa haalde niemand in...etc etc. Het reglement is niet sluitend wat betreft deze overtreding. Alleen dat jij je snelste (sector)tijd niet mag verbeteren. En dat deed Massa niet. Nergens staan cijfers en getallen over wat genoeg liften is......

Het technisch reglement is daarentegen wel sluitend. Dus als de auto te licht is, een vleugel te groot, brandstof illegaal, is een straf gebaseerd op vaststaande feiten. Dat is wat anders dan de straffen van Vettel en Massa.

De ene straf is niet de andere. Een overtreding van het technisch reglement zal ik nimmer bepraten. Als een auto te licht is, is een auto te licht. Helder en aantoonbaar. Dit is een héél ander verhaal.

Wizard

Citaat van: Kootje op 18 mei 2012 - 16:09:34
Je hebt niet meer dan 'n uitspraak van 'n gefrustreerde Felipe die nooit zelf schuld bekend.

Jij hebt niet meer dan aannames. Dat is nog minder. Bovendien vergelijk je het technisch reglement met het sportreglement. In het laatste staan nog wat dingen die ruimte laten tot discussie. De wedstrijdleiding straft niet even consequent dat is vaak genoeg langs gekomen hier. Dus laten we ook niet doen alsof de beslissingen die de wedstrijdleiding maakt altijd sluitend zijn. Want ook jou heb ik beslissingen zien bekritiseren. En ook de opgelegde sanctie afgelopen zaterdag vond je buiten proportioneel. Terwijl McLaren de straf aanvaard. En de straf is gebaseerd op feiten die geen ruimte laten tot discussie.

Wizard

Citaat van: Folkert op 18 mei 2012 - 16:12:35
Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 15:48:36
Kom eens met voorbeelden.
Moet ik met Voorbeelden komen dat Massa niet vaak de schuld bij zich zelf legt?

Nee, met voorbeelden dat Massa de schuld onterecht van zich afschuift. Ik zeg niet dat het nooit gebeurt, maar niet vaker of minder vaak dan collega coureurs. Hamilton mekkerde afgelopen seizoen ook om iedere straf en beschuldigde de wedstrijdleiding zelfs van subjectiviteit. Dus, laat andere dan ook eens klagen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 16:24:22
Omdat het duimzuigerij was, van Monaco. Had dit nu berust op aantoonbare feiten had ik dit geenszins betwijfeld.
;D
je hebt toch zelf ook google, vul dan dit maar in 'stewards f1 telemetry' en laat dan aub dit onderwerp met rust en ga lekker genieten van je weekend!

Wizard


Kootje

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 16:24:22
Citaat van: Kootje op 18 mei 2012 - 16:09:34
Hoezo net als ik ??
Hoezo niet? Jij verdedigt toch ook je standpunt? Laat mij dat dan ook doen.

Maar ik spreek mezelf niet tegen en wring me (dit keer ;)) niet in allerlei bochten om m'n gelijk te halen.


Citaat
Citaat
Je zegt duidelijk dat je dit niet in twijfel wil trekken, waarom nu dan ineens wel ??

Omdat het duimzuigerij was, van Monaco. Had dit nu berust op aantoonbare feiten had ik dit geenszins betwijfeld.

CitaatGoh ...... je snapt toch zelf wel dat dat als sarcasme bedoeld was ??
Of ben je ineens al je intelligentie kwijtgeraakt.

Je gaat anders inhoudelijk door op het verhaal in de 'vorige alinea'. Als dat sarcasme was had je daar wel een wink achter geplaatst en niet de smiley die jij daarvoor gebruikte. Maar ik geef je deze cadeau.

Nogmaals ..... intelligentie verloren ??
Het stukje "zelf verzonnen" was sarcasme, de regel "When the stewards are presented with an incident for review they will make use of video replays, timing information, and telemetry that is beyond that available to the general public." niet.
Maar ja, dat hoef ik je toch eigenlijk niet uit te leggen Wizzard.


Citaat
CitaatOverigens zijn we nu ineens de waarde van de gele vlag reglementen aan het betwisten.
Ik kan begrijpen dat je deze regel niet duidelijk genoeg vindt omdat er geen duidelijke getallen aan verbonden zijn, al snap ik maart asl te goed waardoior dit niet het geval is. (teveel externe factoren die dat beinvloeden)
Maar ..... mijn punt van discussie naar jou was niet of deze regel goed onderbouwd is of niet, de discussie draaide erom of Massa terecht bestraft is ja of nee.
En aangezien regels regels zijn .... ::), weet je nog ??

Typ ik één of andere rare Chinese taal ofwat? Ik heb toch meermaals uitgelegd waarom ik verschil zie in de regels. Wat snap je hier niet aan?
Dat kan, maar om je vraag te beantwoorden, ik maak onderscheid tussen het overtreden van het technisch reglement en straffen die multi-interpretabel zijn. Zoals je al leest in de bovenstaande reactie wordt geroepen dat Massa/Vettel niet genoeg van het gas ging. Genoeg is relatief en biedt ruimte tot discussie. Massa vond het wel genoeg. Massa verbeterde geen sectortijd. Massa haalde niemand in...etc etc. Het reglement is niet sluitend wat betreft deze overtreding. Alleen dat jij je snelste (sector)tijd niet mag verbeteren. En dat deed Massa niet. Nergens staan cijfers en getallen over wat genoeg liften is......

Het technisch reglement is daarentegen wel sluitend. Dus als de auto te licht is, een vleugel te groot, brandstof illegaal, is een straf gebaseerd op vaststaande feiten. Dat is wat anders dan de straffen van Vettel en Massa.

Oké .... dus omdat de regel in jouw ogen niet sluitend is, is de straf voor Vettel en Massa ronduit belachelijk ??

Er staat ook nergens in de reglementen dat de inhalende partij minimaal met z'n voorwielen de achterwielen van de verdedigende partij gepasseerd moet zijn om het 'n legitieme inhaalactie te maken. Ook staat er niets over het zijwaarts of van achter aanrijden van 'n medecoureur. Toch worden deze zaken ook bestraft met DT's, Stop & Go's, tijdstraffen of zelfs diskwalificaties.

Is dat dan ook belachelijk ??

Wizard

#116
Citaat van: Kootje op 18 mei 2012 - 17:34:36
Maar ik spreek mezelf niet tegen en wring me (dit keer ;)) niet in allerlei bochten om m'n gelijk te halen.

Wat heet gelijk halen? Ik vind de strafvorm discutabel en daarmee hoef je het niet eens te zijn. We bepraten meningen, geen vaststaande feiten. Zo vond jij de straf van Hamilton ook buiten proportioneel. Wie ben ik om te zeggen dat je geen gelijk hebt? Dat de straf terecht was, dat is niet discutabel maar de sanctie die er aan vastkleeft mag je te zwaar vinden (of niet).

CitaatMaar ja, dat hoef ik je toch eigenlijk niet uit te leggen Wizzard.

Min Z. Wizard.

CitaatOké .... dus omdat de regel in jouw ogen niet sluitend is, is de straf voor Vettel en Massa ronduit belachelijk ??

Misschien zwaar van inzet, maar het verandert niks aan mijn standpunt. Hoe zwaar je tilt aan een stukje emotie laat ik verder aan jou over. Jij, die zijn inteligentie niet verloren is, weet dit vast wel te bekijken vanuit het juiste perspectief.

CitaatEr staat ook nergens in de reglementen dat de inhalende partij minimaal met z'n voorwielen de achterwielen van de verdedigende partij gepasseerd moet zijn om het 'n legitieme inhaalactie te maken. Ook staat er niets over het zijwaarts of van achter aanrijden van 'n medecoureur. Toch worden deze zaken ook bestraft met DT's, Stop & Go's, tijdstraffen of zelfs diskwalificaties.

Is dat dan ook belachelijk ??

Geen idee. Kan. Dan zul je met een concreet voorbeeld moeten komen. Straffen zijn vaker besproken zelfs straffen die helder zijn. Het sportreglement zie ik als een vertrekpunt. Deze kan niet alle situaties tot in de details schetsen. Wel vind ik dat de FIA deze toepast zonder altijd even consequent te zijn. Zo sloeg de straf van Hamilton in Monaco (2011, Maldonado) helemaal nergens op. Ga je deze zwart-wit bekijken is deze weer 100% terecht. Feit blijft dat er een verschil is tussen het sportreglement en het technisch reglement. Het technisch reglement behoort geen grijs gebied te kennen. Dat kan gewoonweg niet. Het sportreglement echter wel. Daar komt een stukje gezond boerenverstand bij kijken. En deze rol wordt niet altijd naar onze tevredenheid ingevuld. Over straffen is genoeg geschreven laatste jaren. Zelfs de coureurs hebben zich beklaagd en gevraagd om de teugels te laten vieren. Dus, deze discussie is geen uitzondering, eerder regel.

Folkert

Maar lieverd, lekkere bokkepoot van me.
Waarom is het met in halen dan anders? Daar zijn ook geen vaste ruimtes in getallen uit gedrukt, maar vorig jaar hield je voet stijfdat de straffen terecht waren en dat ik Hamilton te onrechte verdedigde.
Ik vind het prima dat je je in alle bochten wilt wringen om geen gelijknte geven en dat je denkt dat jij een mijn woorden enkel verdraaid om een conclusie te maken op basis van wat ik heb gezegd en dat ik enkel jou woorden om draai en terug speel.
Als jij er gelukkig van word om zo alles te verdraaien, soit zal ik rekening mee houden.

Maar je kan toch niet serieus menen dat er een verschil zit in de incidenten/straffen van Hamilton vorig jaar en Vettels en Massas straf?
Immers aan beide word geen cijfer gelinkt dus is het naar inschatting van de coureur. En kan de fia niet straffen want er zijn geen cijfers.

Misschien dat je in jou ogen goeie deal maakte, maar in feite geef je kei hard toe dat ik vorig jaar gewoon een punt van gelijk had.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Dat je de straf in twijfel trekt, prima, maar dat staat los van je (on)gelijk. Die twee dingen staan compleet los van elkaar. Diverse meningen zijn mogelijk.

monaco2011

Ik heb inmiddels toch wel een vermoeden dat Massa zn straf niet geheel terecht was. Als ik de live-timing terug kijk, zie ik dat hij op het moment dat de gele vlag onstaat een paarse 1e sectortijd heeft staan (24,7), wat betekend dat het de snelste eerste sector van de race is van alle coureurs. Echter die sectortijd was iets van een minuut ofzo voordat er geel hing gezet, de ronden erna reed Massa zeker langzamer. Vettel was de enige die zn sectortijd onder geel verbeterde, al gingen veel andere coureurs net zo hard of nog harder, echter voor hen was dat geen verbetering. Blijkbaar was Red Bull gewoon traag in de 1e sector.