Ayrton Senna Tyrrell?

Gestart door gloudiesaurus, 10 mei 2012 - 22:28:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus



Kwam deze foto tegen... wat schets mijn verbazing Ayrton Senna in een Tyrrell. Hij heeft echter nooit voor Tyrrell gereden. Iemand enig idee waarom Senna hier in een Tyrrell zat? Ben wel nieuwsgierig of hij niet eens getest heeft voor Tyrrell bijvoorbeeld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Het is de Tyrrell 020 uit 1991, met Honda motor. Misschien heeft het iets te doen met de Honda connectie?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2012 - 22:28:09


Kwam deze foto tegen... wat schets mijn verbazing Ayrton Senna in een Tyrrell. Hij heeft echter nooit voor Tyrrell gereden. Iemand enig idee waarom Senna hier in een Tyrrell zat? Ben wel nieuwsgierig of hij niet eens getest heeft voor Tyrrell bijvoorbeeld.


Practical Joke met "Uncle Ken"?
Ken Tyrrell was altijd wel in voor een smakelijke grap... ;)

gloudiesaurus

Mmm lijkt me stug dat McLaren en Marlboro dat dan zouden toestaan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 15 mei 2012 - 06:07:43
Mmm lijkt me stug dat McLaren en Marlboro dat dan zouden toestaan...


Ayrton Senna kwam nog uit de tijd dat coureurs (terecht) de schijt hadden aan sponsorbobo's... ;)

Wizard

Tja, alleen is dat weer gissen. Heb Senna nooit naar een ander team zien rennen om daar in de auto te springen met als argument dat daar ook een Honda-motor in prijkt. Kan me voorstellen dat Senna heeft plaatsgenomen om Tyrrell te helpen en de telemetrie te vertalen. In opdracht van Honda? Er staat me wel iets heel vaags van bij maar weet niet meer of dat in de Tyrrell was. Mja, ik was toen ook jong en de sport was niet zo commerciëel als nu. Met wat krantenknipsel en jaarboeken moesten we het doen. ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 14:29:14
Tja, alleen is dat weer gissen. Heb Senna nooit naar een ander team zien rennen om daar in de auto te springen met als argument dat daar ook een Honda-motor in prijkt. Kan me voorstellen dat Senna heeft plaatsgenomen om Tyrrell te helpen en de telemetrie te vertalen. In opdracht van Honda? Er staat me wel iets heel vaags van bij maar weet niet meer of dat in de Tyrrell was. Mja, ik was toen ook jong en de sport was niet zo commerciëel als nu. Met wat krantenknipsel en jaarboeken moesten we het doen. ;)

Blijf erbij dat het een 'practical joke' was...Enne, de sport was toen al erg commercieel, hoor! Alleen waren de coureurs van toen veel meer eigengereid. Ik vermoed dat er zeker drie keer zoveel F1-magazine's c.q. blaadjes te koop waren als nu.

Heb er i.i.g. aardig wat zien verdwijnen...




SDG

Citaat van: Franky R. op 15 mei 2012 - 15:01:39
Citaat van: gloudiesaurus op 15 mei 2012 - 06:07:43
Mmm lijkt me stug dat McLaren en Marlboro dat dan zouden toestaan...


Ayrton Senna kwam nog uit de tijd dat coureurs (terecht) de schijt hadden aan sponsorbobo's... ;)

In die dagen werd een groot deel van de coureurs wel nog persoonlijk gesponsord door Marlboro en dat kon soms verregaande invloed hebben. Denk maar aan Michele Alboreto, die zo in 1989 niet langer bij Tyrrell kon blijven toen die plotseling Camel-sponsoring verkregen...

Franky R.

Citaat van: SDG op 17 mei 2012 - 20:02:17
Citaat van: Franky R. op 15 mei 2012 - 15:01:39
Citaat van: gloudiesaurus op 15 mei 2012 - 06:07:43
Mmm lijkt me stug dat McLaren en Marlboro dat dan zouden toestaan...


Ayrton Senna kwam nog uit de tijd dat coureurs (terecht) de schijt hadden aan sponsorbobo's... ;)

In die dagen werd een groot deel van de coureurs wel nog persoonlijk gesponsord door Marlboro en dat kon soms verregaande invloed hebben. Denk maar aan Michele Alboreto, die zo in 1989 niet langer bij Tyrrell kon blijven toen die plotseling Camel-sponsoring verkregen...


Ok, ik dacht juist dat Alboreto ervoor koos om bij Marlboro te blijven. En aangezien Marlboro idd. een grote invloed had, bleef Michele bij de BAT-guys.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 17 mei 2012 - 19:33:08
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 14:29:14
Tja, alleen is dat weer gissen. Heb Senna nooit naar een ander team zien rennen om daar in de auto te springen met als argument dat daar ook een Honda-motor in prijkt. Kan me voorstellen dat Senna heeft plaatsgenomen om Tyrrell te helpen en de telemetrie te vertalen. In opdracht van Honda? Er staat me wel iets heel vaags van bij maar weet niet meer of dat in de Tyrrell was. Mja, ik was toen ook jong en de sport was niet zo commerciëel als nu. Met wat krantenknipsel en jaarboeken moesten we het doen. ;)

Blijf erbij dat het een 'practical joke' was...Enne, de sport was toen al erg commercieel, hoor! Alleen waren de coureurs van toen veel meer eigengereid. Ik vermoed dat er zeker drie keer zoveel F1-magazine's c.q. blaadjes te koop waren als nu.

Heb er i.i.g. aardig wat zien verdwijnen...





Het zou zomaar kunnen natuurlijk. Maar ben wel nieuwschierig!

Figge

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:28:36
Citaat van: Franky R. op 17 mei 2012 - 19:33:08
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 14:29:14
Tja, alleen is dat weer gissen. Heb Senna nooit naar een ander team zien rennen om daar in de auto te springen met als argument dat daar ook een Honda-motor in prijkt. Kan me voorstellen dat Senna heeft plaatsgenomen om Tyrrell te helpen en de telemetrie te vertalen. In opdracht van Honda? Er staat me wel iets heel vaags van bij maar weet niet meer of dat in de Tyrrell was. Mja, ik was toen ook jong en de sport was niet zo commerciëel als nu. Met wat krantenknipsel en jaarboeken moesten we het doen. ;)

Blijf erbij dat het een 'practical joke' was...Enne, de sport was toen al erg commercieel, hoor! Alleen waren de coureurs van toen veel meer eigengereid. Ik vermoed dat er zeker drie keer zoveel F1-magazine's c.q. blaadjes te koop waren als nu.

Heb er i.i.g. aardig wat zien verdwijnen...





Het zou zomaar kunnen natuurlijk. Maar ben wel nieuwschierig!

Waarom zou Senna (een coureur in het algemeen ook trouwens) in de auto van een ander team gaan zitten om daar telemetrie van een ander team te analyseren?

Wizard

Om Honda te helpen? Geen idee.