Grand Slams in de Formule 1

Gestart door SanderD, 26 april 2012 - 19:52:38

« vorige - volgende »

SanderD

Ik las net een stukje in de formule 1 dat Bernie Ecclestone wellicht van plan is om Grand Slam races in het kampioenschap te houden. Voor die races zou je meer punten krijgen.

Mij lijkt dit geen goed plan, net als zijn medaillie systeem. Wat is jullie mening?

0634

Ook een raar idee inderdaad. Nergens voor nodig om voor een bepaalde race extra punten te geven.

SDG

Van die idiote ideeën van Ecclestone, verlos ons heer.

Fabian


Kootje

Hier kan ik alleen achter staan als de Grand Slam races SPA-MONZA-SILVERSTONE-SUZUKA zijn. ;)

JimmySPA

Citaat van: Kootje op 26 april 2012 - 22:41:55
Hier kan ik alleen achter staan als de Grand Slam races SPA-MONZA-SILVERSTONE-SUZUKA zijn. ;)

Als het de klassiekers zijn dan vind ik het gaaf! Als het geldklopperij is voor races als AbuDhabi, Bahrein, India, Singapore etc is laat dan maar

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Precies.
Als het dé manier is om de klassiekers 'n "status aparte" te geven en er zo voor te zorgen dat deze elk jaar op de kalender staan ......

GRAAG !!!

0634

Maar dan zonder extra punten graag. Dat slaat nergens op.

robbert

Citaat van: Kootje op 26 april 2012 - 22:41:55
Hier kan ik alleen achter staan als de Grand Slam races SPA-MONZA-SILVERSTONE-SUZUKA zijn. ;)

ja die circuits dus ieder jaar op de kalender, en mét prijsverlaging. Dan gaan we akkoord. En anders moet die ouwe rot met pensioen

0634

Bernie kennende zullen de Grand Slams juist de banen worden die bereid zijn het meest te betalen... Dus niks Spa of Monza.

SanderD

Er stond wel dat ze dan waarschijnlijk naar Spa en Monaco gingen, maar ook naar Abu Dhabi:(

Gerard

Heeft die ouwe weer een bliksem inslag in zn kop gehad?
Echt, die vent wordt met de dag gekker!

janke

Wat moet je hiermee? Klinkklare onzin imo. Monza, Silverstone, Spa en Suzuka hebben al een status aparte bij de liefhebbers van de F1. Hoeft meneer geen zgn. Grand Slam van te maken. Immers de 1ste 4 races dit jaar mogen al die status van mij hebben, ja ook Bahrein. Daar was nog nooit zo een prima race te zien. oké niet een circuit die iedereen tot de verbeelding spreekt, zal ook nooit geen klassieker worden. Maar het gaat om de competitie en de spanning. Die was er tot nu toe genoeg, mede dankzij Pirelli.
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Wat een schijtidee. Je zal het maar voorhebben als topper dat bijvoorbeeld een Maldonado in zo'n race in uw gat knalt. Dan is het verlies in zo'n race groter dan in een gewone race.

Misschien moeten we het F1 seizoen maar organiseren zoals de GP2. Bijvoorbeeld beginnen in het Midden-Oosten, daarna Azië & Oceanië, dan oversteken naar Zuid- en Noord-Amerika en afsluiten in Europa. In elk gedeelte de races wekelijks laten rijden, en een langere rustperiode tussen elk werelddeel. Dat scheelt in de reiskosten en de last die met dat reizen gepaard gaat. En Bernie kan dan na de races in een werelddeel een gouden, zilveren en bronzen medaille uitdelen aan de beste in die races.

Dan blijven de punten zoals ze nu zijn, en onzen Bernie kan medailles uitdelen. Iedereen content, niet?

maartenf1

Dementie slaat steeds harder toe bij Bernie.. wanneer gaat hij eens echt met pensioen?