Afspraken tussen Sauber en Ferrari?

Gestart door Wizard, 25 maart 2012 - 13:42:13

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: rafael25 op 25 maart 2012 - 13:53:59
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 13:44:08
Ik denk er niks van. Ik zie geen enkele aanwijzing om aan te nemen dat deze gefixed was.
Ik wel..Radio gesprek by Sauber dat is een bewijs...en na de fout van Perez ging hij nog sneller(dichtbij) dan alonso..beetje vreemd .. :-X
Dat is echt geen bewijs. Bij lange na niet zelfs.

En waarom zou hij na zijn fout dan ineens langzamer gaan dan Alonso? Dat zou nergens op slaan.

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 25 maart 2012 - 13:53:41
Mja, ook Hamilton kwam toen nog niet binnen (en het zou mij verbazen moest ook McLaren een deel met Ferrari gemaakt hebben  :D )

Om eerlijk te zijn heb ik McLaren niet gevolgt. Weet ook niet waar Button op dat moment reed of dat er kans bestond dat ze mekaar zouden belemmeren en tijd zouden verliezen. Bij Sauber was dit niet het geval.

0634

Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 13:58:59
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 13:51:35
Ik kan bij meer strategieen een vraagteken zetten als ik wil. Ik geloof daar gewoon niet in. Alleen om dat er een band is? Zonder bewijs geloof ik nooit in deze conspiracy's en zeker niet op basis van een pitstopstrategie en een slippertje van een onervaren coureur.

Tja, als het te bewijzen viel, had ik er geen topic aan hoeven te wijden. Lijkt me vrij zinloos. Juist omdat het niet te bewijzen is maar er wel signalen worden afgegeven vind ik het een interessant item. En ja, inderdaad, er zijn wel meer strategieën waarbij je vraagtekens kunt plaatsen, maar deze sloeg werkelijk alles. Het was, nogmaals, over en over duidelijk dat de slicks flink sneller waren dus ga je, als je kans wilt behouden, je coureur niet nog een ronde doorsturen. Egaal wat Ferrari doet. Het was pijnlijk om te zien dat Perez door moest en zijn goedgemaakte achterstand in rook zag op gaan. Een vrij onlogische afwijkende strategie wat Heiko Wasser ook opviel.
O, er is niets mis met dit topic hoor. Leuke speculatie. Maar er zijn zoveel afwijkende en achteraf slechte strategieën dat dat voor mij niet voldoende bewijs is om er iets meer achter te zoeken.

Fabian

Vind dit wel opmerkelijk. Ferrari wint voor een Sauber en meteen is er een complot theorie. Ik blijf erbij dat Perez er met zijn verstand wel voor was gegaan om een overwinning te pakken. Maar dit is natuurlijk een geweldige prestatie en om dat om zeep te helpen is niet verstandig. Dan is het goed dat het team tegen Perez zegt dat ie P2 moet koesteren. Ik geloof niet dat er hier sprake is van een complot. Perez heeft het geprobeerd, maar dat foutje kostte teveel tijd.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 14:00:26
Citaat van: rafael25 op 25 maart 2012 - 13:53:59
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 13:44:08
Ik denk er niks van. Ik zie geen enkele aanwijzing om aan te nemen dat deze gefixed was.
Ik wel..Radio gesprek by Sauber dat is een bewijs...en na de fout van Perez ging hij nog sneller(dichtbij) dan alonso..beetje vreemd .. :-X
Dat is echt geen bewijs. Bij lange na niet zelfs.

En waarom zou hij na zijn fout dan ineens langzamer gaan dan Alonso? Dat zou nergens op slaan.

Er was genoeg snelheid om Alonso te pakken. Een seconde en meer sneller. Dan kun je met DRS en KERS best een poging wagen zonder dat je debiel hoeft te doen. Los daarvan, als er oprecht gehandeld is, waarom dan een gerichte vraag ontwijken?

0634

Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:05:55
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 14:00:26
Citaat van: rafael25 op 25 maart 2012 - 13:53:59
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 13:44:08
Ik denk er niks van. Ik zie geen enkele aanwijzing om aan te nemen dat deze gefixed was.
Ik wel..Radio gesprek by Sauber dat is een bewijs...en na de fout van Perez ging hij nog sneller(dichtbij) dan alonso..beetje vreemd .. :-X
Dat is echt geen bewijs. Bij lange na niet zelfs.

En waarom zou hij na zijn fout dan ineens langzamer gaan dan Alonso? Dat zou nergens op slaan.

Er was genoeg snelheid om Alonso te pakken. Een seconde en meer sneller. Dan kun je met DRS en KERS best een poging wagen zonder dat je debiel hoeft te doen. Los daarvan, als er oprecht gehandeld is, waarom dan een gerichte vraag ontwijken?
Welke gerichte vraag? Jij vraagt wat wij ervan denken en ik antwoord dat ik er niks van denk. Dat is toch een antwoord? Ik hoef ze toch niet vrij te pleiten, jij moet toch juist aantonen dat iets niet in de haak is en niet andersom?

Wizard

Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 14:05:51
Vind dit wel opmerkelijk. Ferrari wint voor een Sauber en meteen is er een complot theorie. Ik blijf erbij dat Perez er met zijn verstand wel voor was gegaan om een overwinning te pakken. Maar dit is natuurlijk een geweldige prestatie en om dat om zeep te helpen is niet verstandig. Dan is het goed dat het team tegen Perez zegt dat ie P2 moet koesteren. Ik geloof niet dat er hier sprake is van een complot. Perez heeft het geprobeerd, maar dat foutje kostte teveel tijd.

Om het te nuanceren, zoals eerder geschreven, stuurt Sauber Perez door terwijl het gigantisch snelheidsvoordeel van de slicks inmiddels een vaststaand feit is. Als Perez de opgelopen schade met 2 vingers in de neus teniet doet, wordt hij teruggefloten als hij achterin de bak van de Ferrari hangt. Niet zo gek dat daar vraagtekens bij geplaatst worden. Het verschil was groot genoeg, dat er best een poging aan gewaagd kon worden.

Franky R.

Ik snap het wel...Hetzelfde werd destijds in 1997 ook geflikt...Norberto Fontana, jongens! Weten jullie alweer wie dat was?


Maar evengoed zou Sauber de crash van Walldonado in de vorige race in gedachten hebben en daarom Perez hebben gemaand voor de punten te gaan. Straks in het zomer en zien we die jongen in een Ferrari als teamgenoot van Massa.


Pas als Perez per onmiddellijk Massa vervangt, zou ik wat meer met Wizard meegaan. Nee, Perez ging  daar iets te diep...Geen grote invloed van Ferrari, IMHO.

0634

Citaat van: Franky R. op 25 maart 2012 - 14:12:03
Ik snap het wel...Hetzelfde werd destijds in 1997 ook geflikt...Norberto Fontana, jongens! Weten jullie alweer wie dat was?

Ja, weet ik nog. En ja, ik geloof best dat hij Villeneuve bewust iets ophield. Maar dat is wat anders dan een zege weggooien.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 14:08:18
Welke gerichte vraag?

Interview met Peter Sauber niet gezien?

CitaatJij vraagt wat wij ervan denken en ik antwoord dat ik er niks van denk. Dat is toch een antwoord? Ik hoef ze toch niet vrij te pleiten, jij moet toch juist aantonen dat iets niet in de haak is en niet andersom?

Nogmaals, als ik iets kon bewijzen zou ik er geen topic aan wijden. Overigens de laatste keer dat ik het je mededeel. Ik open dit topic omdat ik signalen opvang waarbij vraagtekens geplaatst kunnen worden. Deze plaats ik overigens niet als enige. Ook RTL-D plaatst deze vraagtekens. Als Sauber vervolgens aan de tand wordt gevoel gaat hij ontwijken. Dan zeg ik op mijn beurt, als je oprecht gehandeld hebt, kun je twijfel wegnemen en het simpel schetsen zoals jij het schetst.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 14:12:59
Citaat van: Franky R. op 25 maart 2012 - 14:12:03
Ik snap het wel...Hetzelfde werd destijds in 1997 ook geflikt...Norberto Fontana, jongens! Weten jullie alweer wie dat was?

Ja, weet ik nog. En ja, ik geloof best dat hij Villeneuve bewust iets ophield. Maar dat is wat anders dan een zege weggooien.


Sorry,


Was eigenlijk gericht aan Wizard...

Fabian

Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:10:07
Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 14:05:51
Vind dit wel opmerkelijk. Ferrari wint voor een Sauber en meteen is er een complot theorie. Ik blijf erbij dat Perez er met zijn verstand wel voor was gegaan om een overwinning te pakken. Maar dit is natuurlijk een geweldige prestatie en om dat om zeep te helpen is niet verstandig. Dan is het goed dat het team tegen Perez zegt dat ie P2 moet koesteren. Ik geloof niet dat er hier sprake is van een complot. Perez heeft het geprobeerd, maar dat foutje kostte teveel tijd.

Om het te nuanceren, zoals eerder geschreven, stuurt Sauber Perez door terwijl het gigantisch snelheidsvoordeel van de slicks inmiddels een vaststaand feit is. Als Perez de opgelopen schade met 2 vingers in de neus teniet doet, wordt hij teruggefloten als hij achterin de bak van de Ferrari hangt. Niet zo gek dat daar vraagtekens bij geplaatst worden. Het verschil was groot genoeg, dat er best een poging aan gewaagd kon worden.

Wat ik me nu afvraag is het volgende. Als het geen Sauber was geweest maar een Force India die achter Ferrari reed, zou dit dan ook zo'n topic worden. Ik vind het niet erg, maar dat is gewoon wat ik me afvraag. Sauber kan een tactische fout maken, en Perez kan zich verremmen. Ik zie daar geen complot in en zoals ik al eerder zei denk ik dat Perez echt wel een poging had gedaan als hij dat veilig genoeg vond.

Wizard

Punt is, er reed geen Force India achter en er zijn signalen. Heiko Wasse riep het eerder voordat ik erover nadacht. Toen Perez opnieuw richting Alonso reed dacht ik nog "zie je wel, onzin, hij mag gewoon racen" totdat hij de call kreeg en aansluitend te wijd ging, waar het kon en zo Alonso lucht gaf. Overigens, om olie op het vuur te gooien, Perez meldde zich in eerste instantie bij de monteurs van Ferrari. ;) En nogmaals, als er geen vuiltje aan de lucht is, waarom neemt Sauber niet de twijfel weg tijdens het interview en gaat hij de vraag ontwijken??

Fabian

Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:24:01
Overigens, om olie op het vuur te gooien, Perez meldde zich in eerste instantie bij de monteurs van Ferrari. ;)
Dan dacht hij vast al dat hij de plaats van Massa had ingenomen.  ;)

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 14:29:32
Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:24:01
Overigens, om olie op het vuur te gooien, Perez meldde zich in eerste instantie bij de monteurs van Ferrari. ;)
Dan dacht hij vast al dat hij de plaats van Massa had ingenomen.  ;)
;D ;D ;D