F1 race in Frankrijk

Gestart door Fabian, 29 maart 2012 - 14:46:42

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 16:13:17
Dat is ook exact de reden dat ik denk dat F1 ook prima zonder Bernie zal overleven.
De FOM en deelnemers zullen tot betere afspraken komen, zodat opbrengsten beter verdeeld worden. Hierdoor zullen de teams in "financieel makkelijker vaarwater" komen.
Maar commercieel blijven de rechten duur. Circuits zullen ook veel blijven betalen en toeschouwers dus ook.


We zullen het zien...Maar de rechten van NASCAR zijn aardig wat goedkoper en NASCAR is er niet minder populair om geworden. Waarschijnlijk heeft Bernie wel gelijk over de spilzucht van de teams...

Figge

Nascar is een goed voorbeeld wat je aanhaalt...
Ik kijk t tegenwoordig wel eens... Wat mij opvalt is dat de tribunes daar ook meestal slechts halfvol zitten... Dure inkoop voor de circuits? Hoge toegansprijzen?
Misschien neemt de Nascar organisatie dus wel genoegen met minder opbrengsten uit commerciele rechten... maar komt dat dat omdat alleen Amerikanen warm lopen
voor Nascar. Wereldwijd is de afzetmarkt voor Nascar minder groot dan F1. 

Franky R.

Het klopt dat NASCAR vooral groot is in de VS.
Maar vergis je je niet in de internationale belangstelling...Er is niet voor niets een 'Latin-versie' van de NASCAR en als het percentage 'navelstaarders' in de NASCAR drastisch wordt verlaagd, voorzie ik een agressieve expansie van NASCAR.

Figge

Hoe bedoel je navelstaarders?

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 30 maart 2012 - 21:30:16
Hoe bedoel je navelstaarders?


Mensen die niet naar buiten (durven) te kijken... ;)