Round 1: Grand Prix Australië, Albert Park

Gestart door Enzo, 09 maart 2012 - 19:13:06

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: meatball op 18 maart 2012 - 09:12:37
Citaat van: Jozef op 18 maart 2012 - 09:04:02
Citaat van: meatball op 18 maart 2012 - 08:56:21
Mooie race gezien en veel vrij goede aan elkaar gewaagde wagens,dat beloofd een tof seizoen te worden  :D

Wacht, was jij niet die onvoorwaardelijke Massa-fan? En jij spreekt nu van een tof seizoen? Ik benijd je voor je optimisme. ;)

We hebben Massa wel vaker slechte races zien rijden maar wat hij vandaag liet zien sloeg echt wel alles...

Helaas moet ik zeggen dat na zijn ongeval de echte Massa nooit meer te zien is geweest.
Ik blijf wel supporter ,maar in die jongen zat meer dan wat hij na zijn ongeval nog heeft laten zien.
Maar verder was dit een toffe race die veel beloofd toch ?

Massa maakt zijn laatste seizoen bij Ferrari. Waarschijnlijk gaat hij dan plaatsnemen in de Sauber en komt Perez naar Ferrari. Diezelfde Perez reed een vrij anonieme race maar een fraai resultaat.

Kootje

Citaat van: Wizard op 18 maart 2012 - 10:22:22
Citaat van: meatball op 18 maart 2012 - 08:09:21
Dat ontdubbelen maakt het ook onnodig lang zeg. >:(

Het is een keuze tussen twee slechten. Persoonlijk prefereer ik deze variant. Daardoor kon Vettel Button aanvallen en Hamilton Vettel. Als je eerst om de achterblijvers moet zwiepen ben je de aansluiting weer  kwijt.

Maar als je de achterblijvers gewoon achteruit stuurt ....... ::)

Jozef

Citaat van: Wizard op 18 maart 2012 - 10:22:22
Citaat van: meatball op 18 maart 2012 - 08:09:21
Dat ontdubbelen maakt het ook onnodig lang zeg. >:(

Het is een keuze tussen twee slechten. Persoonlijk prefereer ik deze variant. Daardoor kon Vettel Button aanvallen en Hamilton Vettel. Als je eerst om de achterblijvers moet zwiepen ben je de aansluiting weer  kwijt.

Laat de achterblijvers niet ontdubbelen, maar gewoon achteraan aansluiten. Dan heb je ook iedereen op volgorde en het duurt veel minder lang.

Wat Massa betreft: ik denk niet dat hij zijn laatste seizoen bij Ferrari achter de rug heeft, hij vindt gewoon überhaupt nergens nog een stoeltje in de F1 volgend jaar. Hij verdient het ook niet, op deze manier.

Wizard


0634

Citaat van: Wizard op 18 maart 2012 - 10:22:22
Citaat van: meatball op 18 maart 2012 - 08:09:21
Dat ontdubbelen maakt het ook onnodig lang zeg. >:(

Het is een keuze tussen twee slechten. Persoonlijk prefereer ik deze variant. Daardoor kon Vettel Button aanvallen en Hamilton Vettel. Als je eerst om de achterblijvers moet zwiepen ben je de aansluiting weer  kwijt.
Heeft Vettel Button aangevallen dan?

Wizard

Kon. Je creëert daarmee een kans. Of de rijders deze benutten is een discussie die hier los van staat.


Enzo

Citaat van: janke op 18 maart 2012 - 10:17:34
Citaat van: Enzo op 18 maart 2012 - 10:06:32
Tja, wat moet ik zeggen...
Leuk dat we weer begonnen zijn, jammer dat Merc de race-pace van een Lada heeft... :-X
Dat heeft mijn plezier wel een beetje uit de race gehaald, denk dat Schumacher met moeite vijfde was geworden als z'n versnellingsbak heel bleef.
Alonso kon nog aardig meekomen evenals Maldonado, jammer van Grosjean en goede race van Kimi.
RB zoals verwacht beter in de race.

Hadden beide coureurs geen bak probleem? Rosberg aan het einde vd race? Ik vond MS zo slecht nog niet, totdat....

Nee, rosberg maakte een fout bij het inhalen van Perez, hij hield hier een lekke band aan over.
Schumacher deed het een stuk beter dan Rosberg idd, maar t.o.v. de concurrentie was die nergens.
Ik denk dat hij zonder de bakproblemen wel voor Alonso en Webber had kunnen blijven 5de dus.

Brawn zegt dat ze de banden niet in de juiste operating window kregen, iets wat eerder in de test en FP wel was gelukt. Er is dus nog hoop voor dit team, al ben ik nu een stuk pessimistischer.
Ben bang dat je de weddenschap gaat winnen Janke... ::)

Wizard

Volgens mij halen ze bij Mercedes erg veel voordeel uit de F-duct. Alleen heeft deze enkel en alleen effect bij het openen van de vleugel. Dus, hoe verder vooraan, hoe minder voordeel.

Enzo

Citaat van: Wizard op 18 maart 2012 - 13:03:35
Volgens mij halen ze bij Mercedes erg veel voordeel uit de F-duct. Alleen heeft deze enkel en alleen effect bij het openen van de vleugel. Dus, hoe verder vooraan, hoe minder voordeel.

Daar lijkt het wel op ja, een andere verklaring voor het verschil tussen zaterdag en zondag kan ik ook niet vinden. Behalve dan de banden die vandaag niet leken te werken. Met de lange rechte stukken op Sepang zie ik wel een Merc op Pole staan, om vervolgens stilletjes in de race uit te vallen... >:(

Wizard

Zou wel erg zuur zijn. We zullen zien. ;) Bij McLaren en Red Bull zitten ze niet stil. Maar goed, ik denk wel dat Mercedes een stap naar voren heeft gezet en Ferrari nu voorbij zijn. De afstand tussen hun en Red Bull is ook een stuk kleiner. Ik verwacht wel dat ze dit seizoen een leuke prestatie kunnen neerzetten.

Enzo

De McLaren ziet er erg sterk uit, zeker in de handen van JB vandaag. Het leek ook alsof hij nog wat over had, dus nog harder kon mocht Vettel gaan aanvallen. Het ziet er goed uit voor het team uit Woking.

Edwin90

Leuke race, verdiende winnaar. Hopelijk komt de top nog iets dichter bij elkaar, zodat Mercedes Lotus en Ferrari ook mee kunnen doen.

Had wel willen zien wat Grosjean nog kon.

Schumiiii

Waarom?  >:( >:( :( :-[ :-[ :-[
Je bent dan alweer goed bezig en dan versnellingsbak probleem bij schumi,ttss,dien zijn geluk is echt op.
Mercedes zoals ik helaas had gedacht komt alweer wat tekort, zo word het alweer moeilijk om eens ne race te winne,ppff.
Race zelf was saai saai.

Massa weg doen aub, ik zeg dit als ferrari supporter want vergeet nie ik niet alleen voor schumi ben maar ook voor ferrari.


Gerard

Redelijk boeiende race gezien... Net gekeken, had um opgenomen op RTL7  :-[ (blij toe,kon ik mooi die iritante reclames doorzappen)
Anyway.. amusante race gezien met mooie verrassingen  8)
Jammer voor Maldonado dat hij deze mooie race (voor hem) toch vergooit in de laatste ronde  :(

Verder een strakke race voor Button, en knap terug gevochten van Vettel!!
Kimi ook mooi teruggevochten van P18 naar P7!
Massa... :o heb ik weinig goeds over te zeggen! Echt Ferrari onwaardig! Dit gezien hebbende brengt de voorvallen met Lewis vorig jaar toch in een iets ander daglicht.. Hij moet denk ik oppassen dat hij niet snelvervangen gaatworden door Perez!!

Ik hoop dat het gevecht vooraan blijft tusen Red Bull en McLaren, dat belooft wat voor de rest van het seizoen!