Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 20:02:33

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Vettel
9 (32.1%)
Button
3 (10.7%)
Alonso
3 (10.7%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
9 (32.1%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
3 (10.7%)
Massa
0 (0%)
iemand anders nl...
1 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 25

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 09 maart 2012 - 13:23:53
Citaat van: Enzo op 09 maart 2012 - 13:20:01
Praatjesmaker die Fabian!  ::)

Hahaha. Ik heb het volste vertrouwen in Narain!

Jeugdige onbezonnenheid...Dat mag...Fabian leert er wel van... ;) ;) ;)

JimmySPA

Ik zie de verborgen boodschap! De man zonder hoofdletter wordt wereldkampioen  :)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 09:00:12
Klopt, maar Grosjean is sindsdien wel gegroeid als coureur.

De rest ook. En hebben meer F1-ervaring. En ik geloof niet direct in een inhaalslag.

CitaatHet is natuurlijk al niet makkelijk om midden in 'n seizoen in te stappen

Zeg ik nergens maar neemt niet weg dat je dan toch kunt imponeren: Zie Vettel.

Citaatmaar 2009 kwam ook gewoon te vroeg.

Hoezo te vroeg? Romain was 23 toen hij debuteerde. Op die leeftijd hadden Alonso en Vettel al zicht op hun eerste titel.

CitaatHij zal het nu echt wel beter doen verwacht ik.

Op basis van?

0634

Tja op basis van het feit dat hij toen een bagger auto had, met weinig ervaring instapte en een dijk van een teamgenoot had en een team dat dat deel van het seizoen vrij bleekjes rond reed. Ik denk dat hij wel wat kan, maar goed, we shall see.

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 maart 2012 - 21:54:07
Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 09:00:12
Klopt, maar Grosjean is sindsdien wel gegroeid als coureur.

De rest ook. En hebben meer F1-ervaring. En ik geloof niet direct in een inhaalslag.

Hé, ik zeg ook niet dat hij wel ff kampioen gaat worden.


Citaat
CitaatHet is natuurlijk al niet makkelijk om midden in 'n seizoen in te stappen

Zeg ik nergens maar neemt niet weg dat je dan toch kunt imponeren: Zie Vettel.

Klopt, de echt grote jongens kunnen dit wel.
Er zijn echter ook genoeg voorbeelden van redelijk goede coureurs die dat ook niet konden.
Neem Villeneuve bij BMW en Sauber of Fisichella bij Ferrari.


Citaat
Citaatmaar 2009 kwam ook gewoon te vroeg.

Hoezo te vroeg? Romain was 23 toen hij debuteerde. Op die leeftijd hadden Alonso en Vettel al zicht op hun eerste titel.

Ja, en ??
Button was "al" 29 toen hij "pas" z'n titel pakte.
De één piekt nu eenmaal eerder dan de ander, en dan moet je ook nog eens de juiste auto hebben.
Nu had hij die dat jaar niet, en alles draaide om Fernando.
Daarbij denk ik niet dat je Grosjean in het rijtje Alonso, Vettel etc. kunt plaatsen.


Citaat
CitaatHij zal het nu echt wel beter doen verwacht ik.

Op basis van?

Op basis van zijn prestaties in GP2 en de wintertests.

Fabian

Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 17:59:13
Citaat van: Fabian van Tiel op 09 maart 2012 - 13:23:53
Citaat van: Enzo op 09 maart 2012 - 13:20:01
Praatjesmaker die Fabian!  ::)

Hahaha. Ik heb het volste vertrouwen in Narain!

Jeugdige onbezonnenheid...Dat mag...Fabian leert er wel van... ;) ;) ;)

Haha. Maar ik ben er echt nog niet uit. Karthikeyan heeft een kans(hij doet ten slotte een soort van mee), maar ik heb op gestemd op een andere coureur. Lotus heeft mij tot nu toe positief verrast en Raikkonen is een uitstekende coureur. Ik zou het wel mooi vinden als er een soort van outsider met de titel vandoor gaat. Maar stiekem blijf ik hopen op Narain.

Schumivill

Raikkonen!!  :D

Nee,zou wel wat zijn,ma denk toch Vettel,al hoop ik dat hij wat meer tegenstand krijgt van Webber,Button en Hamilton.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

monaco2011

ik hoop op een strijd tussen Vettel en Hamilton.. toch wel de 2 snelste coureurs van het veld denk ik.. Vettel superconstant vorig jaar, maar Hamilton heeft dat in het verleden ook al eens laten zien.. Vettel oogt momenteel misschien wat volwassener, en ik denk zelf ook dat ie dat wel is, maar uiteindelijk gaat het voor mij toch vooral om wie de snelste is.. ik denk dat ze elkaar wat dat betreft weinig ontlopen...
maar hebben we ze ooit in een serieus duel gezien?? China vorig jaar misschien, of Brazilië 2008, maar nooit op het scherpst van de snede.. hopelijk gaan we dat dit jaar wel zien.. al zou ik het ook niet erg vinden als Vettel weer met 2 vingers in zn neus kampioen wordt...

0634

Citaat van: monaco2011 op 10 maart 2012 - 02:52:59

maar hebben we ze ooit in een serieus duel gezien?? China vorig jaar misschien, of Brazilië 2008, maar nooit op het scherpst van de snede..
Veel te weinig inderdaad. Soms kleine momenten, maar nog niet echt een groots duel, maar dat komt wel, kan niet anders :).

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 maart 2012 - 07:43:07
Citaat van: monaco2011 op 10 maart 2012 - 02:52:59

maar hebben we ze ooit in een serieus duel gezien?? China vorig jaar misschien, of Brazilië 2008, maar nooit op het scherpst van de snede..
Veel te weinig inderdaad. Soms kleine momenten, maar nog niet echt een groots duel, maar dat komt wel, kan niet anders :).

Hopelijk volgende week al.  8)

monaco2011

spanje 2011 misschien?? dat was wel spannend iig.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 10 maart 2012 - 10:13:30
spanje 2011 misschien?? dat was wel spannend iig.

Vond je dat echt ??
Hamilton kon Vettel geen moment serieus bedreigen.
Niets spannends aan imo.

Wizard

Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:39:02Hé, ik zeg ook niet dat hij wel ff kampioen gaat worden.

Dat dicht ik je nergens toe, maar jij spreekt over een groei als coureur als ik verwijs naar zijn optreden in 2009. En toen reden een aantal namen rond die nu nog steeds rondrijden, gegroeid zijn als coureur en de nodige F1-ervaring hebben opgedaan. Dus dat zijn prestaties per definitie beter is, aan de hand van o.a dit argument, krijg ik niet geplaatst. Niet logisch in mijn optiek.


Citaat
Klopt, de echt grote jongens kunnen dit wel.
Er zijn echter ook genoeg voorbeelden van redelijk goede coureurs die dat ook niet konden.
Neem Villeneuve bij BMW en Sauber of Fisichella bij Ferrari.

Die waren dan ook op hun retour. Wederom vind ik dit niet vergelijkbaar en een non-argument om klakkeloos aan te nemen dat Grosjean nu wel meekan met de gemiddelde rijder.


Citaat
Ja, en ??
Button was "al" 29 toen hij "pas" z'n titel pakte.
De één piekt nu eenmaal eerder dan de ander, en dan moet je ook nog eens de juiste auto hebben.

Button werd na zijn debuut niet op een zijspoor gezet. En zat korter bij zijn teamgenoot dan Grosjean bij zijn debuut. Grosjean was nauwelijks een meerwaarde t.o.v Piquet (ook een jonge rijder en debutant) waarvan is gebleken dat hij talent te kort komt om te overleven.

CitaatNu had hij die dat jaar niet, en alles draaide om Fernando.
Daarbij denk ik niet dat je Grosjean in het rijtje Alonso, Vettel etc. kunt plaatsen.

Ik vergelijk zijn prestaties dan ook met die van Piquet, een coureur die te kort schoot.


Citaat
Op basis van zijn prestaties in GP2 en de wintertests.

Dat prestaties in andere raceklasses niks zeggen over F1-snelheid ga ik niet uitleggen en wintertests zijn ook niet alles zeggend.

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 13:39:46
Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:39:02Hé, ik zeg ook niet dat hij wel ff kampioen gaat worden.

Dat dicht ik je nergens toe, maar jij spreekt over een groei als coureur als ik verwijs naar zijn optreden in 2009. En toen reden een aantal namen rond die nu nog steeds rondrijden, gegroeid zijn als coureur en de nodige F1-ervaring hebben opgedaan. Dus dat zijn prestaties per definitie beter is, aan de hand van o.a dit argument, krijg ik niet geplaatst. Niet logisch in mijn optiek.

Wat ik bedoel met: "Hij zal 't beter doen doordat hij gegroeid is als coureur" is dat hij niet meer onder zal sneeuwen, zoals in 2009 wel het geval was.
Toen reed hij in 'n subtop/middenmoot auto, maar presteerde als 'n achterhoede coureur.
Door zijn "groei" zal hij, naar mijn verwachting,  nu wel naar het potentieel van de auto presteren.


Citaat
Citaat
Klopt, de echt grote jongens kunnen dit wel.
Er zijn echter ook genoeg voorbeelden van redelijk goede coureurs die dat ook niet konden.
Neem Villeneuve bij BMW en Sauber of Fisichella bij Ferrari.

Die waren dan ook op hun retour. Wederom vind ik dit niet vergelijkbaar en een non-argument om klakkeloos aan te nemen dat Grosjean nu wel meekan met de gemiddelde rijder.

Tuurlijk, alles wat jouw ideeen ondermijnt is 'n non-argument.
Je komt er zelf mee dat toppers zich wel onderscheiden als ze midden in 'n seizoen instappen, noem ik 2 personen uit 'n lange lijst coureurs die dit niet konden, is het weer 'n non-argument.
Waren ze al op hun retour.
Sorry hoor, maar juist door hun ervaring mag je van hun juist meer verwachten als van 'n rooky.
Of ze nou op hun retour zijn of niet.


Citaat
Citaat
Ja, en ??
Button was "al" 29 toen hij "pas" z'n titel pakte.
De één piekt nu eenmaal eerder dan de ander, en dan moet je ook nog eens de juiste auto hebben.

Button werd na zijn debuut niet op een zijspoor gezet. En zat korter bij zijn teamgenoot dan Grosjean bij zijn debuut. Grosjean was nauwelijks een meerwaarde t.o.v Piquet (ook een jonge rijder en debutant) waarvan is gebleken dat hij talent te kort komt om te overleven.

Klopt, maar dat was het punt dus niet.
Het punt was dat niet iedere coureur in de positie is/komt om op hun 23e al WK te zijn.

Citaat
CitaatNu had hij die dat jaar niet, en alles draaide om Fernando.
Daarbij denk ik niet dat je Grosjean in het rijtje Alonso, Vettel etc. kunt plaatsen.

Ik vergelijk zijn prestaties dan ook met die van Piquet, een coureur die te kort schoot.

Niet ??
Ik quote: "Hoezo te vroeg? Romain was 23 toen hij debuteerde. Op die leeftijd hadden Alonso en Vettel al zicht op hun eerste titel." of deze: "Zeg ik nergens maar neemt niet weg dat je dan toch kunt imponeren: Zie Vettel."

Als dat geen vergelijken zijn, wat dan wel ??

Citaat
Citaat
Op basis van zijn prestaties in GP2 en de wintertests.

Dat prestaties in andere raceklasses niks zeggen over F1-snelheid ga ik niet uitleggen en wintertests zijn ook niet alles zeggend.

Hoef je ook niet uit te leggen, die snap ik zelf ook nog wel.
Maar aangezien dat het enige is waar je je op kunt baseren, zullen we 't daarmee moeten doen.
Tenzij je krampachtig vast blijft houden aan 2009 natuurlijk.


Overigens even voor de duidelijkheid.
Het is géén aanname of vanzelfsprekendheid dat Grosjean zich nu wel staande weet te houden, laat staan zich kan meten met z'n directe concurenten.
Het is 'n verwachting, niets meer niets minder.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 17:21:42
Wat ik bedoel met: "Hij zal 't beter doen doordat hij gegroeid is als coureur" is dat hij niet meer onder zal sneeuwen, zoals in 2009 wel het geval was.
Toen reed hij in 'n subtop/middenmoot auto, maar presteerde als 'n achterhoede coureur.
Door zijn "groei" zal hij, naar mijn verwachting,  nu wel naar het potentieel van de auto presteren.

Dan zou hij harder gegroeid moeten zijn dan de coureurs die er toen al zaten. Of halen die nu meer uit hun bolide?


Citaat
Tuurlijk, alles wat jouw ideeen ondermijnt is 'n non-argument.

Je ondermijnt mijn visie daarmee niet. Nog niet een beetje. Sterker nog, dit deel van mijn post is geen eens een mening maar een vaststaand feit. Niet écht heel erg sterk, deze uitspraak.

CitaatJe komt er zelf mee dat toppers zich wel onderscheiden als ze midden in 'n seizoen instappen, noem ik 2 personen uit 'n lange lijst coureurs die dit niet konden, is het weer 'n non-argument.
Waren ze al op hun retour.
Sorry hoor, maar juist door hun ervaring mag je van hun juist meer verwachten als van 'n rooky.
Of ze nou op hun retour zijn of niet.

Tot op een bepaalde hoogte wel. Maar Fisichella was gewoon klaar. Overrijp en gepasseerd door de next gen. Schumacher is, ondanks zijn ervaring ook niet meer wat het geweest is, net als Barrichello en Trulli. Volgens jouw beleving zouden deze met hun bakken ervaring het veld moeten oprollen?? Dat vind ik geen vergelijk, nee. Dus als je rijtje zo lang is als jij beweert mag je wel met een beter voorbeeld op de proppen komen.


Citaat
Klopt, maar dat was het punt dus niet.
Het punt was dat niet iedere coureur in de positie is/komt om op hun 23e al WK te zijn.

Nee, maar coureurs debuteren steeds jonger. Alguesuari was 19, Buemi 21, Alonso 20, Vettel 19, Glock 22, Hamilton 22, Perez 21, dan kun je 23-jarige leeftijd moeilijk te jong vinden. Dat was mijn punt.

Citaat
Niet ??
Ik quote: "Hoezo te vroeg? Romain was 23 toen hij debuteerde. Op die leeftijd hadden Alonso en Vettel al zicht op hun eerste titel." of deze: "Zeg ik nergens maar neemt niet weg dat je dan toch kunt imponeren: Zie Vettel."

Als dat geen vergelijken zijn, wat dan wel ??

Misschien onhandig inderdaad om Vettel als voorbeeld te nemen. Nemen we Kobayashi. Debuteerde eind 2009 maar wist prima te imponeren.

Citaat
Hoef je ook niet uit te leggen, die snap ik zelf ook nog wel.
Maar aangezien dat het enige is waar je je op kunt baseren, zullen we 't daarmee moeten doen.
Tenzij je krampachtig vast blijft houden aan 2009 natuurlijk.

Als je het zelf snapt dat het geen voorbeeld is, waarom draag je het dan aan? En ja, zolang Grosjean niet laat zien dat hij gegroeid is (en dat kan alleen tijdens races) hoef ik dat niet klakkeloos aan te nemen omdat hij tijdens de testsessies snelle tijden noteert. Sterker nog, als je dat neemt als maatstaf zul je ook de situatie waarin hij deze tijden laat noteren moeten afwegen tegen de situaties van zijn baangenoten. Overigens werd Grosjean in 2008 ook kampioen in de GP2, werd met de grote trom aangekondigd, maar kon de verwachtingen niet waarmaken. Hetgeen wat ik heb gezien (ik volg GP2 niet op de voet) vind ik niet slecht, maar ook weinig verschil met wat ik zag in 2008. Dus waar hij dan verbeterd heeft mag je mij verklaren.

CitaatOverigens even voor de duidelijkheid.
Het is géén aanname of vanzelfsprekendheid dat Grosjean zich nu wel staande weet te houden, laat staan zich kan meten met z'n directe concurenten.
Het is 'n verwachting, niets meer niets minder.

Dat snap ik. En ik kan me daar niet in vinden. Volgens mij bepraten we dit nu al een paar postings maar fijn dat je bevestigd. ;)