Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 20:02:33

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Vettel
9 (32.1%)
Button
3 (10.7%)
Alonso
3 (10.7%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
9 (32.1%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
3 (10.7%)
Massa
0 (0%)
iemand anders nl...
1 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 25

Wizard

We zullen zien. Zonder hem te tippen als toekomstig kampioen sluit ik het zeker niet uit. Wel ben ik ontzettend benieuwd naar de prestaties van zowel Lotus als Kimi.

0634

Dat zeker. Razend benieuwd. Hoop dat ze zich in de subtop kunnen nestelen!

Enzo

Heb toch echt mijn twijfels over de Lotus. Ze hebben geen race simulatie gedaan, wat het erg moeilijk maakt te lezen.
Snap ook niet zo goed, hoe sommige zo overtuigt kunnen zijn op basis van relatief korte test stints. Ik beweer overigens niet het tegendeel hoor, zou leuk zijn als ze echt zo goed zijn.

Folkert

#18
Citaat van: Enzo op 08 maart 2012 - 22:51:37
Heb toch echt mijn twijfels over de Lotus. Ze hebben geen race simulatie gedaan, wat het erg moeilijk maakt te lezen.
Snap ook niet zo goed, hoe sommige zo overtuigt kunnen zijn op basis van relatief korte test stints. Ik beweer overigens niet het tegendeel hoor, zou leuk zijn als ze echt zo goed zijn.
Ik kan me vergissen, maar ik geloof dat Lotus juist wel lange runs heeft gedaan en daar ook aardig snel waren. Snel genoeg om goede indruk achter te laten bij zowel de media als andere teams. Ik geloof niet dat Lotus zo erg geshowed heeft dat ze helemaal kansloos zijn. Mclaren en RBR staan denk ik ook wel boven aan, maar als Lotus er ineens staat ben ik niet verbaasd als Kimi met overwinningen en de titel er vandoor gaat.

En als ik dan naar test tijden kijk, lijkt Lotus wel erg constant en kan beste tijden noteren.
http://f1tests.co.cc/archive.php?day=catalunya-6

Hier staan alle tijden die gereden zijn, per ronde. Ik geef Lotus zeker kans op overwinningen en als de auto daar is: ook de titel voor Kimi. Grosjean zal zeker geen appeltje eitje zijn. Maar Kimi heeft toch pak meer ervaring en als hij zijn Mclaren libido weer terug heeft, heeft Grosjean echt een moeilijke aan Kimi.

Ps: heb even vluchtig gekeken, maar wat ik zag doen ze het zeker goed en is er reden genoeg om aan te nemen dat ze weldegelijk goede auto hebben. Maar zoals altijd is dat ook meer een gevoel.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 23:34:40

Ik kan me vergissen, maar ik geloof dat Lotus juist wel lange runs heeft gedaan en daar ook aardig snel waren. Snel genoeg om goede indruk achter te laten bij zowel de media als andere teams. Ik geloof niet dat Lotus zo erg geshowed heeft dat ze helemaal kansloos zijn. Mclaren en RBR staan denk ik ook wel boven aan, maar als Lotus er ineens staat ben ik niet verbaasd als Kimi met overwinningen en de titel er vandoor gaat.
Ik wel, heel erg. Positief verbaasd hoor, dat zeker, maar toch: verbaasd.

Bart VD

David Coulthard wordt dit jaar kampioen.
This space for rent

Folkert

Citaat van: Jeroen op 09 maart 2012 - 05:57:42
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 23:34:40

Ik kan me vergissen, maar ik geloof dat Lotus juist wel lange runs heeft gedaan en daar ook aardig snel waren. Snel genoeg om goede indruk achter te laten bij zowel de media als andere teams. Ik geloof niet dat Lotus zo erg geshowed heeft dat ze helemaal kansloos zijn. Mclaren en RBR staan denk ik ook wel boven aan, maar als Lotus er ineens staat ben ik niet verbaasd als Kimi met overwinningen en de titel er vandoor gaat.
Ik wel, heel erg. Positief verbaasd hoor, dat zeker, maar toch: verbaasd.
Misschien is het ook wel wish full thinking bij mij, altijd fan van Kimi geweest. dus zou mooi zijn als dat uit komt en de strijd zal gaan tussen Mclaren en Kimi :P Dan kan mijn jaar niet meer stuk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Bart VD op 09 maart 2012 - 08:41:07
David Coulthard wordt dit jaar kampioen.
Ik probeerde te lachen, maar uit angst om voor schut te staan, ben ik het internet aan het afzoeken naar een bericht dat aan geeft dat hij het misschien toch meent.  :-[
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#23
Citaat van: Wizard op 08 maart 2012 - 22:11:59
Mwa, in 2009 kon hij niet bepaald imponeren. Niet dat hij Alonso per definitie had moeten kloppen maar véél beter dan Piquet vond ik het niet.

Klopt, maar Grosjean is sindsdien wel gegroeid als coureur.
Het is natuurlijk al niet makkelijk om midden in 'n seizoen in te stappen, maar 2009 kwam ook gewoon te vroeg.
Hij zal het nu echt wel beter doen verwacht ik.


Citaat van: Jeroen op 08 maart 2012 - 22:22:18
Kimi zal hem wel verslaan hoor, maar kampioen worden... nee, dat wordt Kimi (denk ik) nooit meer.

Dat eerste denk ik ook wel, en nog ruim ook.
Kimi is voor mij toch iemand van de buitencategorie, terwijl je Grosjean straks in het rijtje subtoppers kunt plaatsen.
Althans, dat verwacht ik, maar je weet 't nooit natuurlijk.

Dat Kimi echter nooit meer kampioen zal worden vind ik iets te voorbarig.
Dit jaar zal 't hem inderdaad niet lukken, maar hoe goed is LOTUS volgend jaar ??
Rijdt hij volgend jaar nog wel voor LOTUS of wordt hij toch de vervanger van Webber bij Red Bull ??
In 'n echte topauto zie ik hem nog weleens WK worden, maar komt die topauto er ook ??
En juist daar valt nu nog niets over te zeggen.


Citaat van: Jeroen op 08 maart 2012 - 22:41:12
Dat zeker. Razend benieuwd. Hoop dat ze zich in de subtop kunnen nestelen!

Denk dat ze samen met Mercedes de subtop (die verder bestaat uit Ferari en Force India) aan zullen voeren. 

Fabian

Ik stem voor Karthikeyan. Razendsnel en de HRT is een topauto. Karthikeyan is een uitzonderlijke coureur met een uitzonderlijk talent. Let op mijn woorden: Hij gaat hoge ogen gooien!  :P

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 09 maart 2012 - 11:11:41
Ik stem voor Karthikeyan. Razendsnel en de HRT is een topauto. Karthikeyan is een uitzonderlijke coureur met een uitzonderlijk talent. Let op mijn woorden: Hij gaat hoge ogen gooien!  :P

;D ;D ;D ;D ;D

Enzo


Fabian

Citaat van: Enzo op 09 maart 2012 - 13:20:01
Praatjesmaker die Fabian!  ::)

Hahaha. Ik heb het volste vertrouwen in Narain!

T.Nuvolari

Ik heb absoluut geen idee. De testen zorgden voor mij voor nog wat meer mist. Ik gok op een McLarenrijder dit seizoen of een verrassing als Rosberg of waarom niet ouwe rotten Schumacher en Raikkonen.

Niels_

Citaat van: M@rc op 09 maart 2012 - 16:19:15
Ik heb absoluut geen idee. De testen zorgden voor mij voor nog wat meer mist. Ik gok op een McLarenrijder dit seizoen of een verrassing als Rosberg of waarom niet ouwe rotten Schumacher en Raikkonen.
Kimi oude rot? :P