Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Kootje

#315
Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 18:43:42
Ik vind dit toch wel beetje scorebordjournalistiek, deze cijfers zeggen lang niet alles.

Ook dat geef ik duidelijk aan in het artikel.


CitaatAls je echt een eerlijk vergelijk wilt maken op basis van cijfers, dan moet je veel meer inzoomen.
(Zat de rijder in verkeer, was de auto 100% technisch in orde, hoeveel DNF's?)

Rijder in verkeer?
- Een topcoureur zit niet vast in verkeer, die ontdoet zich daar in no-time van.
Auto 100% technisch in orde?
- Ik denk dat beide coureurs allebei hun portie, zij het desastreus of minimaal, mechanish falen hebben gehad.
Hoeveel DNF's?
- Die zijn doorberekend naar 'n positie op de grid, maar goed ..... daar had Hammi er idd meer van. echter moert je dan ook kijken waarom die DNF er staat, en dan zie je dat dat verschil in DNF's toch echt door Hammi zelf is veroorzaakt.
Falend team?
- Ook dit is bij de een niet significant vaker voorgekomen dan bij de ander.
Terug- of uitgevallen door fout vd concurentie?
- Ook daarin is het verschil nihil.

             
CitaatWe weten toch allemaal dat Hamilton de betere coureur is tov Button? Ongeacht dat Jenson meer punten heeft gehaald in drie jaar.

De betere ... ja, dat denk ik ook, het is alleen niet met feiten te staven.

Enzo

Zijn toch wel een hoop aannamens die je maakt hoor Kootje, dat is dus geen exact vergelijk.
Een goed presteren vertaald zich niet altijd in punten.

Maar goed inderdaad, Button heeft ook erg sterk gereden en doet niet veel onder voor Hamilton.

Kootje

Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 19:08:56
Zijn toch wel een hoop aannamens die je maakt hoor Kootje, dat is dus geen exact vergelijk.

Ik kan van al die dingen ook de statistieken wel opzoeken, maar dan ben ik nog 'n maand bezig.
Moet ik eerst alle 58 races terugkijken om te zien wie waar 'n teamfalen (slechte pitsstop oid) had enz., wetende dat ook hier de cijfers elkaar echt niet schrikbarend ontlopen.


CitaatMaar goed inderdaad, Button heeft ook erg sterk gereden en doet niet veel onder voor Hamilton.

En dat was dan ook de conclusie.  ;D

Wings

Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 18:49:39
Citaat van: Wings op 26 november 2012 - 18:45:28
Enzo, de cijfers over 3 jaar zijn representatief en liegen niet. Sneller zijn over 1 rondje zegt niks als je op zondag niet kunt vertalen naar punten. Het verzamelen van punten is de essentie van racen. Daarin heeft Button niet ondergedaan.

Sure, wit is wit en zwart is zwart...
Maar statistieken vertellen gewoon niet het hele verhaal.
Hoe denk jij dat pech en technisch falen de cijfers beinvloeden?

Daarom dat 3 seizoenen wel representatief zijn...

Folkert

Citaat van: Kootje op 26 november 2012 - 18:57:36
Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 18:43:42
Ik vind dit toch wel beetje scorebordjournalistiek, deze cijfers zeggen lang niet alles.

Ook dat geef ik duidelijk aan in het artikel.


CitaatAls je echt een eerlijk vergelijk wilt maken op basis van cijfers, dan moet je veel meer inzoomen.
(Zat de rijder in verkeer, was de auto 100% technisch in orde, hoeveel DNF's?)

Rijder in verkeer?
- Een topcoureur zit niet vast in verkeer, die ontdoet zich daar in no-time van.
Auto 100% technisch in orde?
- Ik denk dat beide coureurs allebei hun portie, zij het desastreus of minimaal, mechanish falen hebben gehad.
Hoeveel DNF's?
- Die zijn doorberekend naar 'n positie op de grid, maar goed ..... daar had Hammi er idd meer van. echter moert je dan ook kijken waarom die DNF er staat, en dan zie je dat dat verschil in DNF's toch echt door Hammi zelf is veroorzaakt.
Falend team?
- Ook dit is bij de een niet significant vaker voorgekomen dan bij de ander.
Terug- of uitgevallen door fout vd concurentie?
- Ook daarin is het verschil nihil.

             
CitaatWe weten toch allemaal dat Hamilton de betere coureur is tov Button? Ongeacht dat Jenson meer punten heeft gehaald in drie jaar.

De betere ... ja, dat denk ik ook, het is alleen niet met feiten te staven.
Verschil van de DNF's is dat(voornamelijk dit jaar) Hamiltons voornamelijk voor kwamen terwijl hij aan de leiding reed. (Abu Dabi, Singapoer en Brazilië. Dat zijn al 3 overwinningen en 75 punten meer. En ondanks zijn foutjes in 2010, was hij ook dat jaar duidelijk de betere. Jenson heeft het vorig jaar waanzinnig goed gedaan, maar kwam ook voornamelijk omdat Hamilton gewoon niet lekker in zijn vel zat en daarom veel fouten maakte. Dit jaar is hij gewoon flink getroffen door buiten staande zaken. Jenson heeft ook een mindere periode gehad dit jaar, waar hij niet uit de auto kreeg wat er kennelijk wel inzat.

En imo is het juist wel met feiten te staven. Per race kijken waar Hamilton uitviel wanneer hij uitviel of waarom hij uitviel. Ondanks alle pech staat hij nog steeds voor Button en heeft ook 1 overwinning meer. En deed veel langer mee voor de titel in 2 jaren.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 18:43:42
Ik vind dit toch wel beetje scorebordjournalistiek, deze cijfers zeggen lang niet alles.
Als je echt een eerlijk vergelijk wilt maken op basis van cijfers, dan moet je veel meer inzoomen.

Och, over drie jaar genomen vind ik het wel redelijk fair hoor. Dat zegt wel wat.

Citaat(Zat de rijder in verkeer, was de auto 100% technisch in orde, hoeveel DNF's?)

We weten toch allemaal dat Hamilton de betere coureur is tov Button? Ongeacht dat Jenson meer punten heeft gehaald in drie jaar.

Ik vind Hamilton een snellere coureur, geen betere,

Victor Monza 2008

Conclusie' deze beide heren hebben ons al veel uren kijkgenot verschaft. Ze waren het peper en zout van het McLaren team, zonder een van beiden zou het minder smaakvol geweest zijn.

Wings


Kootje

Citaat van: Folkert op 26 november 2012 - 20:26:18
En imo is het juist wel met feiten te staven.

Ga je gang, kom maar met die feiten dan. ::)


CitaatPer race kijken waar Hamilton uitviel wanneer hij uitviel of waarom hij uitviel. Ondanks alle pech staat hij nog steeds voor Button en heeft ook 1 overwinning meer. En deed veel langer mee voor de titel in 2 jaren.

Niet alleen Hamilton heeft z'n portie pech gehad dit jaar, de pech van Button moet je dan ook meenemen in je beredenering.

Kootje

Citaat van: Victor Monza 2008 op 26 november 2012 - 20:36:02
Conclusie' deze beide heren hebben ons al veel uren kijkgenot verschaft. Ze waren het peper en zout van het McLaren team, zonder een van beiden zou het minder smaakvol geweest zijn.

Mooi gezegd. :)

0634

Citaat van: Victor Monza 2008 op 26 november 2012 - 20:36:02
Conclusie' deze beide heren hebben ons al veel uren kijkgenot verschaft. Ze waren het peper en zout van het McLaren team, zonder een van beiden zou het minder smaakvol geweest zijn.

Zekersss. Zonde dat niet één van hen een titel kon pakken in die jaren, maar het was een superduo. Het sterkste koppel van de laatste jaren.

Figge

Button of Hamilton? Toch maar Hamilton. Meer actie, meer pure snelheid. Maakt toch dat Lewis in het rijtje met Vettel, Alonso en Raikonen wordt genoemd. Onderaan de streep maakt dat niets uit als je kijkt naar het rendement dat beide heren halen.
Button heeft mij daarin echt verrast. Ik dacht dat Hamilton gehakt zou maken van hem.
Mooiste moment tussen beiden? "What is he doing??!!" Canada 2011.

Kootje

Hamilton bied meer spektakel, dat is waar.
Dat is ook de reden dat ik fan van hem ben en hoopte dat hij als "winnaar" uit de bus zou komen.
Maar helaas ....  :-\

0634

Sterkste duo sinds Senna en Prost denk ik.

Wat ze anders maakten dan hen overigens is dat Button en Lewis heel goed met elkaar raceten. Okee, Canada ging mis, maar voor de rest, geen probleem hoor. Ook gisteren weer, prima geracet tussen de twee heren. Toch twee kampioenen met egootjes, maar nooit ging het te ver.

Wings

Dat waren Hamilton en Alonso.