Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

0634

Hoezo? Je kan hem misschien niet als eerste op het favorieten lijstje hebben staan, maar zo gek is het ook niet he. Hij heeft allang bewezen te kunnen winnen, blaakt ongetwijfeld van het zelfvertrouwen en die McLaren lijkt in orde. Het is niet alsof hij zegt: Rosberg pakt de titel of zoiets.

Voor mij is Button zeker niet dé favoriet voor de titel, dat is hij voor mij na Vettel en LH, maar het is verre van een onmogelijkheid natuurlijk. Ik denk iig dat hij heel lang mee gaat doen.

Wizard

Sarcasme is je vreemd vriend Jeroen?

0634

Nee, Italiaan. Maar dit vatte ik eigenlijk meer op als 'yeah right' ipv sarcasme. ;)

Wizard

Zo stond die ook geplaatst. Met een terechte uitwerking. Maar ik ga met je mee: hoewel ik niet verwacht dat Hamilton zich nog eens laat piepelen kan het zomaar. Button heeft bakken met ervaring en weet dit te vertalen naar prestaties. Daar heeft Lewis nog een flinke kluif aan. Maar in de basis is Lewis de betere. Daar ben ik heilig van overtuigd.

0634

Naja, de snellere, zeker. Maar Button is wel erg allround. Lewis moet op een aantal vlakken nog groeien (slimmigheid, rust in zijn rijden), maar of hij dat dit jaar al gaat doen, daar heb ik nog geen idee van. Ik hoop het heel erg, want als persoon én als rijder is Lewis erg aansprekend en kleurrijke mensen zijn altijd goed

Sabai

Mijn verstand zegt button als ik naar de laatste jaren kijk, maar mijn gevoel zegt Hamilton.
In dit geval heb ik toch maar op button gestemd. Als Lewis echt nog beter kan dan hij dat al laten zien denk ik want hij rijd inmiddels al een paar jaartjes mee. Hij blijft elk jaar maar de zelfde foutjes maken. Wat niet wegneemt dat qua rauwe snelheidbsneller is dan button maar gewoon niet constant genoeg.

Michel D.

Kiezen voor één van de McLaren-piloten is een dubbeltje op zijn kant.

Puur qua talent denk ik dat Hamilton de betere piloot is, Button lijkt mij heel zeker de verstandigste piloot. Het is dank zij deze wijsheid dat hij erin geslaagd is om in 2011 voor te blijven op Hamilton.

Niemand in het F1-peloton slaagt erin om uit de banden te halen zoals Button dat doet. Vorig seizoen heeft dit tot schitterende resultaten geleid, ondanks het feit dat de McLaren bijna overal het onderspit moest delven t.o.v. de Red Bull.

Voor mij mogen ze allebei winnen, zolang ze de Red Bulls maar kloppen.

Maar ik ben ervan overtuigd dat het seizoen 2012 veel spannender zal worden dan 2011. Dat het maar snel 18 maart is.
Michel D.
Genk (Belgium)

Fabian

Button. Is ervaren, doet geen gekke dingen en kleurt netjes binnen de lijnen. Als Hamilton geen gekke dingen gaat doen zal het dicht bij elkaar liggen, maar fouten zoals vorig jaar met Massa en het incident op Montreal kosten Lewis te veel punten. Als hij daarvan leert krijgen we een mooie strijd.

_Makke_

Ik ben voor Hamilton gegaan. Vorig seizoen bakte hij er, voor zijn doen, niet veel van. Ik verwacht dus een hongerige Hamilton die zijn McLaren flink op de staart zal trappen.

Maar het zou net zo goed Button kunnen zijn. Alhoewel ze wel verschillend zijn, is het totaalpakket quasi identiek.

Fabian

Citaat van: Makke op 09 maart 2012 - 12:37:40
Ik ben voor Hamilton gegaan. Vorig seizoen bakte hij er, voor zijn doen, niet veel van. Ik verwacht dus een hongerige Hamilton die zijn McLaren flink op de staart zal trappen.

Maar het zou net zo goed Button kunnen zijn. Alhoewel ze wel verschillend zijn, is het totaalpakket quasi identiek.
Ik ben er juist bang voor dat een hongerige Hamilton domme dingen gaat doen. Maar goed dat zullen we gaan zien komend seizoen.

Sabai

één ding weet ik wel zeker mclaren heeft sterkste rijders duo van het hele veld de mooiste auto en ik heb een vermoeden dat ze het heel goed gaan doen dit jaar.

Franky R.

Ik stem op Lewis Hamilton...Omdat ik nu eenmaal fan ben.

Toch is het ook belangrijk, hoe en of Lewis met zijn demonen van 2011 heeft afgerekend. Te vaak kwam hij door domme fouten in de problemen, waardoor hij strijd moest leveren met mensen die normaal gesproken niet eens om hem heen zouden zitten.

Iemand noemde de invloed van de zachtere banden. Inderdaad kan een Button er meer uithalen, maar aan de andere kant kan een Hamilton snellere rondetijden boeken.

Op pure snelheid is Hamilton beter. Qua race-intelligentie staat Button voorlopig nog boven Hamilton. Echter, Button kan (wil?) zijn snelheid niet meer verbeteren...terwijl Hamilton zich op het gebied van race-intelligentie wel kan verbeteren.

En daarom stem ik op Hamilton...meer potentie in de toekomst.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 17:13:27
Ik stem op Lewis Hamilton...Omdat ik nu eenmaal fan ben.

Dus kun je niet objectief zijn??

Wizard

Citaat van: Fabian van Tiel op 09 maart 2012 - 11:21:01
Button. Is ervaren, doet geen gekke dingen en kleurt netjes binnen de lijnen. Als Hamilton geen gekke dingen gaat doen zal het dicht bij elkaar liggen, maar fouten zoals vorig jaar met Massa en het incident op Montreal kosten Lewis te veel punten. Als hij daarvan leert krijgen we een mooie strijd.

Ik denk het niet. Als Hamilton op z'n best heeft gaat hij wat dingen recht zetten. Ik wil niet zeggen dat Button dan niet in de buurt kan komen van Lewis maar ik denk dat Hamilton de boventoon zal voeren.

0634

Qua snelheid zeker, maar qua punten... Geen idee.