Poll: Welke team zet jij op één?

Gestart door Enzo, 25 februari 2012 - 20:19:08

« vorige - volgende »

Hoe is de krachtsverhouding momenteel?

Red Bull
McLaren
Ferrari
Mercedes
Lotus

Bart VD

http://en.espnf1.com/ferrari/motorsport/story/72092.html

Mercedes of Lotus zou wel eens het derde team kunnen worden dit jaar.  En Ferrari pas het vijfde (in het begin van het seizoen)?
This space for rent

Enzo

Wurz, tegenwoordig coureur coach bij Williams, tweet de volgende voorspelling.

CitaatOrder by Wurz:

1.RedBull
2.McLaren
3.Mercedes
4.Ferrari
5-9. Lotus/ForceIndia/Williams/Sauber/TorroRosso
10+ rest


Jozef

Ik heb een keer gek gedaan en op Lotus gestemd.

Maar ik denk dat het hoe dan ook heel close is tussen Lotus en Red Bull met McLaren ook erg dicht in de buurt. Daarna Mercedes, en Ferrari als vijfde team.

Enzo

Citaat van: Jozef op 04 maart 2012 - 21:37:26
Ik heb een keer gek gedaan en op Lotus gestemd.

Maar ik denk dat het hoe dan ook heel close is tussen Lotus en Red Bull met McLaren ook erg dicht in de buurt. Daarna Mercedes, en Ferrari als vijfde team.

Ik trek de pace van Lotus nog enigszins in twijfel, ik ben bang dat ze aan het showboaten zijn... :-X

Folkert

Citaat van: Enzo op 04 maart 2012 - 21:54:32
Citaat van: Jozef op 04 maart 2012 - 21:37:26
Ik heb een keer gek gedaan en op Lotus gestemd.

Maar ik denk dat het hoe dan ook heel close is tussen Lotus en Red Bull met McLaren ook erg dicht in de buurt. Daarna Mercedes, en Ferrari als vijfde team.

Ik trek de pace van Lotus nog enigszins in twijfel, ik ben bang dat ze aan het showboaten zijn... :-X
Ik denk dat wel beetje mee valt. Misschien niet het snelste, maar veel voor de bulls en macs gaan ze niet onder doen.

Als ik die tijden van kimi en romain bekijk, zijn ze toch wel heel consistent en snel. Strakke 29/30 aantal ronde lang. Lotus kan wel eens een hele grote verrassing worden.

En met kimi als wk kan ik prima leven.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Ik gun het Kimi ook wel. Maar het is niet vanzelfsprekend dat hij meteen goed is.
Mogelijk moet hij nog wel even wennen aan het nieuwe F1, daarnaast lijkt Grosjean ook goed op stoom en loop je daar niet zomaar overheen.

Folkert

Citaat van: Enzo op 04 maart 2012 - 22:13:14
Ik gun het Kimi ook wel. Maar het is niet vanzelfsprekend dat hij meteen goed is.
Mogelijk moet hij nog wel even wennen aan het nieuwe F1, daarnaast lijkt Grosjean ook goed op stoom en loop je daar niet zomaar overheen.
Het zal geen walk over voor hem wordwn nee, maar zal hem toch aardig onder de duim hebben. En of hij meteen goed is? Ik verwacht veel van hem en dat hij van af eerste meters de naad uit zijn billen rijd.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

voila, nu zijn we zeker. Ferrari zal niet bij de top 3 horen, en zal wel de top van de middennoot zijn. Jammer, maar ik vrees nu al dat het nog enkele jaren zal duren eer ze nog kunnen strijden om de titel

Franky R.

Citaat van: Enzo op 04 maart 2012 - 21:54:32
Citaat van: Jozef op 04 maart 2012 - 21:37:26
Ik heb een keer gek gedaan en op Lotus gestemd.

Maar ik denk dat het hoe dan ook heel close is tussen Lotus en Red Bull met McLaren ook erg dicht in de buurt. Daarna Mercedes, en Ferrari als vijfde team.

Ik trek de pace van Lotus nog enigszins in twijfel, ik ben bang dat ze aan het showboaten zijn... :-X

Showboaten in de huidige F1, is als op je eigen voeten schieten met een S&W 454 Casull...Er blijft niets meer van je voeten over.

En wat heb je eraan, om jezelf voor de gek te houden? De pers maakt je af en sponsors zullen ook niet blij zijn...Dus ik hoop dat de snelheid die Lotus de afgelopen periode heeft laten zien, ook diens echte snelheid is.

Jozef

Je kunt je auto natuurlijk niet sneller maken dan hij is, de vraag is gewoon:
- heeft Lotus heel vaak in kwalificatietrim gereden en daardoor snelle rondetijden neergezet?
- hebben bv. Red Bull en McLaren wel hun best gedaan om een snelle tijd neer te zetten?

Zou best kunnen dat dit inderdaad de echte kwalificatiesnelheid is van Lotus, maar dat we de kwalificatiesnelheid van de andere teams niet gezien hebben.

rafael25


Niels_

Ook me maar eens aan een gokje wagen:

1. Red Bull
2. McLaren
3. Lotus
4. Ferrari
5. Mercedes

Gerard

Een voorzichtige voorspelling:

1: Red Bull
2: McLaren
3: Lotus
4: Mercedes
5: Ferrari
6: Force India
7: Williams
8: Caterham
9: STR
10:Sauber
11:Marussia
hele tijd niets.....
12: HRT

Kootje

1      McLaren - één klein gaatje naar RBR is er nog wel, maar dankzij de beste line-up is P1 voor hun
2      Red Bull - het klasseverschil tussen de absolute top en Webber kost ze de titel 

3      Lotus     - wordt de verrassing van het seizoen
4      Mercedes - niets beter dan vorig jaar, maar ook niets slechter
5      Ferrari    - starten met 'n draak van n auto, waardoor het seizoen al vroeg als verloren beschouwd zal worden
6      Force India - in het begin nog wel sterker als Ferrari, maar zakken gedurende het jaar terug door 'n tekort aan ontwikkeling

7      Williams -  hebben eindelijk weer 'n auto om mee te strijden met de subtop, maar helaas niet de talenten
8      Sauber - redelijk goede line-up, maar net niet de auto
9      Toro Rosso - matige auto die amper doorontwikkeld gaat worden, en 2 te onervaren en teveel gehypte coureurs
10    Caterham - aansluiting met de middenmoot definitief gemaakt

11    Marussia - gewoon omdat HRT nog slechter is
12    HRT - hier ga ik geeneens woorden aan vuil maken

Franky R.

Citaat van: Kootje op 05 maart 2012 - 17:06:33
1      McLaren - één klein gaatje naar RBR is er nog wel, maar dankzij de beste line-up is P1 voor hun
2      Red Bull - het klasseverschil tussen de absolute top en Webber kost ze de titel 

3      Lotus     - wordt de verrassing van het seizoen
4      Mercedes - niets beter dan vorig jaar, maar ook niets slechter
5      Ferrari    - starten met 'n draak van n auto, waardoor het seizoen al vroeg als verloren beschouwd zal worden
6      Force India - in het begin nog wel sterker als Ferrari, maar zakken gedurende het jaar terug door 'n tekort aan ontwikkeling

7      Williams -  hebben eindelijk weer 'n auto om mee te strijden met de subtop, maar helaas niet de talenten
8      Sauber - redelijk goede line-up, maar net niet de auto
9      Toro Rosso - matige auto die amper doorontwikkeld gaat worden, en 2 te onervaren en teveel gehypte coureurs
10    Caterham - aansluiting met de middenmoot definitief gemaakt

11    Marussia - gewoon omdat HRT nog slechter is
12    HRT - hier ga ik geeneens woorden aan vuil maken

Leuk lijstje, Kootje... ;)