Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Enzo

Lees net op het Duitse Motorsport Total.com, dat het mogelijk een pressie middel is in de onderhandelingen met Bernie.
De stap om uit de F1 te stappen is nu kleiner geworden, als Bernie Mercedes in de F1 wilt houden zal hij water bij de wijn moeten doen.

janke

Ik sta hier niet vreemd van te kijken, ik heb het zelfs een paar weken geleden al aangehaald. Mercedes zit qua verkoop zwaar in een dip. (vind je het gek, het zijn en blijven rijdende tanks 8) Als aandeelhouders zich er mee gaan bemoeien, dan is dat een serieuze zaak. Kan een raad van bestuur van Daimler-Benz niet omheen. Heeft niks met Bernie- Concorde afspraken te maken.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 11 april 2012 - 21:03:35
Ik sta hier niet vreemd van te kijken, ik heb het zelfs een paar weken geleden al aangehaald. Mercedes zit qua verkoop zwaar in een dip. (vind je het gek, het zijn en blijven rijdende tanks 8) Als aandeelhouders zich er mee gaan bemoeien, dan is dat een serieuze zaak. Kan een raad van bestuur van Daimler-Benz niet omheen. Heeft niks met Bernie- Concorde afspraken te maken.


Dat is mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat Brawn, Haug en co er geen gebruik van maken om Bernie onder druk te zetten. Onder andere, gunstigere voorwaarden zou de RvB best de F1 door kunnen laten gaan.


Zo niet, dan verwacht ik een terugkeer van BrawnGP... 8)

Enzo



Wederom legaal bevonden door de FIA, hopelijk is het gezeik nu afgelopen.  8)

Kootje

Citaat van: Enzo op 13 april 2012 - 14:35:06
Wederom legaal bevonden door de FIA, hopelijk is het gezeik nu afgelopen.  8)

Waarschijnlijk niet.
Horner en Bouillier hadden vooraf al aangegeven bij goedkeuring alsnog naar de WMSC te stappen voor 'n officieel beroep.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 13 april 2012 - 16:39:43
Citaat van: Enzo op 13 april 2012 - 14:35:06
Wederom legaal bevonden door de FIA, hopelijk is het gezeik nu afgelopen.  8)

Waarschijnlijk niet.
Horner en Bouillier hadden vooraf al aangegeven bij goedkeuring alsnog naar de WMSC te stappen voor 'n officieel beroep.


En ik ben het met Boullier en Horner eens! Als de F-duct van Mercedes legaal is, dan geldt dat ook voor de 'road-control' van Lotus.

Enzo

De FIA heeft het steward report van het Lotus Vs Merc protest vrijgegeven, welke gisteren werd behandeld. De aanwezige warem Jo Bauer (FIA) Ross Brawn, Geof Willis, Alan Permane en James Allison. Het verslag is heel open en duidelijk. Naar ik begrepen heb geeft Lotus zich nu ook gewonnen. Ze zullen geen bezwaar meer maken. Sterker nog, ze geven nu toe dat ze ernaast zaten en ik denk dat hiermee de kous af is. Elk team zal voor zichzelf moeten uitmaken of ze dit ook willen ontwikkelen, al zal het niet makkelijk zijn.

Lees hier het verslag: http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/chn-document-11.pdf

Folkert

Citaat van: Enzo op 13 april 2012 - 18:43:53
De FIA heeft het steward report van het Lotus Vs Merc protest vrijgegeven, welke gisteren werd behandeld. De aanwezige warem Jo Bauer (FIA) Ross Brawn, Geof Willis, Alan Permane en James Allison. Het verslag is heel open en duidelijk. Naar ik begrepen heb geeft Lotus zich nu ook gewonnen. Ze zullen geen bezwaar meer maken. Sterker nog, ze geven nu toe dat ze ernaast zaten en ik denk dat hiermee de kous af is. Elk team zal voor zichzelf moeten uitmaken of ze dit ook willen ontwikkelen, al zal het niet makkelijk zijn.

Lees hier het verslag: http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/chn-document-11.pdf
Ik vind het nu zo jammer dat het systeem van Lotus wel is verboden. En dat vind ik over het algemeen jammer dat dit soort beperkingen de sport zo heersen af en toe.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Franky R. op 12 april 2012 - 16:41:12
Citaat van: janke op 11 april 2012 - 21:03:35
Ik sta hier niet vreemd van te kijken, ik heb het zelfs een paar weken geleden al aangehaald. Mercedes zit qua verkoop zwaar in een dip. (vind je het gek, het zijn en blijven rijdende tanks 8) Als aandeelhouders zich er mee gaan bemoeien, dan is dat een serieuze zaak. Kan een raad van bestuur van Daimler-Benz niet omheen. Heeft niks met Bernie- Concorde afspraken te maken.


Dat is mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat Brawn, Haug en co er geen gebruik van maken om Bernie onder druk te zetten. Onder andere, gunstigere voorwaarden zou de RvB best de F1 door kunnen laten gaan.


Zo niet, dan verwacht ik een terugkeer van BrawnGP... 8)

Ik hoop van harte dat je gelijk krijgt, maar volgens mij werkt dat niet zo. Dat zal helemaal geen invloed hebben op de uitslag van de aandeelhouders vergadering. Die is dus wel héél duidelijk. Het is gewoon een feit dat veel aandeelhouders gewoon niets met autosport hebben. Al zal Bernie door de knieën gaan, dan zal er volgens mij aan de mening van die gasten niets veranderen. De willen vette omzet en winst zien. Niets meer, niets minder. Natuurlijk zou het triest zijn als ze stoppen. Net zo als BMW. Ik baalde als een stekker. Maar gelukkig gaan ze dit jaar de DTM onveilig maken. ::)
Some things are too important to be left in the past.

Figge

Ik vind het nu zo jammer dat het systeem van Lotus wel is verboden. En dat vind ik over het algemeen jammer dat dit soort beperkingen de sport zo heersen af en toe.


Hier ben ik t dus helemaal mee eens.
Ik vind per saldo dat alle uitvindingen toegestaan moeten worden.
Deze specifieke kwestie is eigenlijk bij het kinderachtige af. Omdat er teams zijn die weten dat ze t niet kunnen namaken of zelf bedacht hebben. Ik durf de stelling wel aan dat F1 er goedkoper van wordt om "alle uitvindingen" gewoon toe te staan.

janke

Citaat van: Mark F1gge op 13 april 2012 - 20:28:10
Ik vind het nu zo jammer dat het systeem van Lotus wel is verboden. En dat vind ik over het algemeen jammer dat dit soort beperkingen de sport zo heersen af en toe.



Ik vind per saldo dat alle uitvindingen toegestaan moeten worden.


En dat elk team het mag kopieëren??
Some things are too important to be left in the past.

Figge

#236
Citaat van: janke op 13 april 2012 - 20:31:05
Citaat van: Mark F1gge op 13 april 2012 - 20:28:10
Ik vind het nu zo jammer dat het systeem van Lotus wel is verboden. En dat vind ik over het algemeen jammer dat dit soort beperkingen de sport zo heersen af en toe.



Ik vind per saldo dat alle uitvindingen toegestaan moeten worden.


En dat elk team het mag kopieëren??

Ja natuurlijk!! Wat denk je dan!! :)
Allemaal aan de dubbeldeks blown off throtle disussors...
Allemaal voor en achtervleugel F ducts...
Rijhoogte stabilisatie...
That would be great...

janke

#237
Citaat van: Mark F1gge op 13 april 2012 - 20:36:56
Citaat van: janke op 13 april 2012 - 20:31:05
Citaat van: Mark F1gge op 13 april 2012 - 20:28:10
Ik vind het nu zo jammer dat het systeem van Lotus wel is verboden. En dat vind ik over het algemeen jammer dat dit soort beperkingen de sport zo heersen af en toe.



Ik vind per saldo dat alle uitvindingen toegestaan moeten worden.


En dat elk team het mag kopieëren??

Ja natuurlijk!! Wat denk je dan!! :)
Allemaal aan de dubbeldeks blown off throtle disussors...
Allemaal voor en achtervleugel F ducts...
Rijhoogte stabilisatie...
That would be great...

En Marussia, HRT, en al die mindere goden dus ook. MarkF1gge, waar moeten die het geld vandaan halen?? Ze kunnen amper overleven.

Toevoeging,

En als een klein team "iets vind" waar ze beduidend sneller mee zijn, en de grote mogen het ook gebruiken, dan blijft de kleine toch de kleine? En de toppers de toppers? Dat is voor een klein team toch gewoon geld weggooien.
Some things are too important to be left in the past.

Figge

Citaat van: janke op 13 april 2012 - 20:54:46
Citaat van: Mark F1gge op 13 april 2012 - 20:36:56
Citaat van: janke op 13 april 2012 - 20:31:05
Citaat van: Mark F1gge op 13 april 2012 - 20:28:10
Ik vind het nu zo jammer dat het systeem van Lotus wel is verboden. En dat vind ik over het algemeen jammer dat dit soort beperkingen de sport zo heersen af en toe.



Ik vind per saldo dat alle uitvindingen toegestaan moeten worden.


En dat elk team het mag kopieëren??

Ja natuurlijk!! Wat denk je dan!! :)
Allemaal aan de dubbeldeks blown off throtle disussors...
Allemaal voor en achtervleugel F ducts...
Rijhoogte stabilisatie...
That would be great...

En Marussia, HRT, en al die mindere goden dus ook. MarkF1gge, waar moeten die het geld vandaan halen?? Ze kunnen amper overleven.

Toevoeging,

En als een klein team "iets vind" waar ze beduidend sneller mee zijn, en de grote mogen het ook gebruiken, dan blijft de kleine toch de kleine? En de toppers de toppers? Dat is voor een klein team toch gewoon geld weggooien.

Maar wat is dan het verschil met nu?? Zonder het toestaan van de (meeste) uitvindingen...

janke

Citaat van: Mark F1gge op 13 april 2012 - 21:27:36
Citaat van: janke op 13 april 2012 - 20:54:46
Citaat van: Mark F1gge op 13 april 2012 - 20:36:56
Citaat van: janke op 13 april 2012 - 20:31:05
Citaat van: Mark F1gge op 13 april 2012 - 20:28:10
Ik vind het nu zo jammer dat het systeem van Lotus wel is verboden. En dat vind ik over het algemeen jammer dat dit soort beperkingen de sport zo heersen af en toe.



Ik vind per saldo dat alle uitvindingen toegestaan moeten worden.


En dat elk team het mag kopieëren??

Ja natuurlijk!! Wat denk je dan!! :)
Allemaal aan de dubbeldeks blown off throtle disussors...
Allemaal voor en achtervleugel F ducts...
Rijhoogte stabilisatie...
That would be great...

En Marussia, HRT, en al die mindere goden dus ook. MarkF1gge, waar moeten die het geld vandaan halen?? Ze kunnen amper overleven.

Toevoeging,

En als een klein team "iets vind" waar ze beduidend sneller mee zijn, en de grote mogen het ook gebruiken, dan blijft de kleine toch de kleine? En de toppers de toppers? Dat is voor een klein team toch gewoon geld weggooien.

Maar wat is dan het verschil met nu?? Zonder het toestaan van de (meeste) uitvindingen...

Niets. Alleen de kleine teams hebben niet eens het geld. Dus raken nog verder achterop. Emmertje water naar de zee dragen. Dan resoluut, elk team een budget van 250 miljoen, en bouw je auto zoals jij denkt daar de beste mee te zijn. En dan nog blijven de top engineers en ontwerpers bij de grote teams. Die hebben immers de beste machine's en computers al. Daar hoeven ze iig al geen geld aan uit te geven.
Some things are too important to be left in the past.