DTM Zandvoort

Gestart door tune, 08 februari 2012 - 10:11:39

« vorige - volgende »

tune

Hey iedereen,

al een tijdje niets meer gepost op dit forum maar dit wilt niet zeggen dat ik de autosport niet meer volg.

Ik zit een beetje met een dilemma en hoop dat jullie mij hierbij misschien kunnen helpen.

Ik zou in augustus naar de DTM in Zandvoort gaan kijken en twijfel tussen de hoofdtribune en de tribune H

http://www.tickettravel.nl/index.php/dtm/zandvoort/tickets

Pits is natuurlijk altijd interessant maar bij tribune H krijg je een paddockkaart en zit je vlak aan een bocht.
Ik heb totaal geen idee wat de beste plaats zou kunnen zijn.
Kunnen jullie mij hierbij helpen? Iemand misschien al eens naar Zandvoort geweest?

Bedankt
To finish first, first you need to finish

Kootje

Persoonlijk zou ik voor tribune H gaan.
Daar zit je precies bij de Audi S, hét punt waar je inhaalacties kunt verwachten.
Tevens zit je recht tegenover 'n megagroot scherm waar je de rest van de race op kunt volgen.
Hoofdtribune is in mijn ogen dodelijk saai.
Het enige dat je daar ziet zijn de pitsstops, maar voor de rest komen ze alleen maar voorbijrijden.
Dat is niet wat ik wil zien als ik naar de races ga.
Maar goed, dat is mijn mening.
Wat je ook kiest, ik hoop dat je 'n mooie race krijgt voorgeschoteld.

gloudiesaurus

Voor de actie op de baan zou ik voor de bocht H gaan, daar zie je meer inhaalacties...
Hoofdtribune is natuurlijk weer leuk voor de pitstops.. maar je zult minder inhaalacties zien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Helemaal mee eens met bocht H. Pitstops zijn mooi om te zien (al zullen ze dit jaar niet meer bijtanken). Maar een inhaalactie, uit remactie vind ik meer hebben.
Some things are too important to be left in the past.

tune

Hey bedankt voor de tips iedereen. Hier ben ik echt al veel mee geholpen. Het zal waarschijnlijk de H worden dan.
Ik vermoed ook dat deze tribune dichter bij het circuit staat.
Thanks  :)

Btw Vettel wordt terug wereldkampioen dit jaar, let op mijn woorden  :D

Maar dat is eigenlijk niet voor deze topic :)
To finish first, first you need to finish

Kootje

Citaat van: tune op 09 februari 2012 - 13:59:01
Hey bedankt voor de tips iedereen. Hier ben ik echt al veel mee geholpen. Het zal waarschijnlijk de H worden dan.
Ik vermoed ook dat deze tribune dichter bij het circuit staat.

Ik denk zelf dat de hoofdtribune er iets dichter op staat als H, maar dat maakt weinig verschil.
H heeft echter 2 belangrijke voordelen:
1, bij H is er bijna gegarandeerd actie te zien.
2, H staat op de paddock, waardoor je tussen de races door lekker dicht bij de auto's/coureurs kunt komen.
Zou je juist gaan voor de snelheidsbeleving, dan zou ik staanplaatsen nemen en naar 't scheivlak* lopen.
Die bocht is zeg maar de Eua Rouge van Zandvoort.

*bocht bij het copyrightteken op je kaartje

janke

Citaat van: Kootje op 09 februari 2012 - 15:12:13
Citaat van: tune op 09 februari 2012 - 13:59:01
Hey bedankt voor de tips iedereen. Hier ben ik echt al veel mee geholpen. Het zal waarschijnlijk de H worden dan.
Ik vermoed ook dat deze tribune dichter bij het circuit staat.

Ik denk zelf dat de hoofdtribune er iets dichter op staat als H, maar dat maakt weinig verschil.
H heeft echter 2 belangrijke voordelen:
1, bij H is er bijna gegarandeerd actie te zien.
2, H staat op de paddock, waardoor je tussen de races door lekker dicht bij de auto's/coureurs kunt komen.
Zou je juist gaan voor de snelheidsbeleving, dan zou ik staanplaatsen nemen en naar 't scheivlak* lopen.
Die bocht is zeg maar de Eua Rouge van Zandvoort.

*bocht bij het copyrightteken op je kaartje

Zekers, maar de Tarzanbocht waar ze met topsnelheid aankomen is ook niet te versmaden. In de 80tiger jaren ging Rene Arnoux er met zijn Renault rechtdoor op volle snelheid. Hij verloor een wiel. Was bijna zijn Waterloo.

Lay out,



[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 20:46:35
Zou je juist gaan voor de snelheidsbeleving, dan zou ik staanplaatsen nemen en naar 't scheivlak* lopen.
Die bocht is zeg maar de Eua Rouge van Zandvoort.

*bocht bij het copyrightteken op je kaartje

Zekers, maar de Tarzanbocht waar ze met topsnelheid aankomen is ook niet te versmaden. In de 80tiger jaren ging Rene Arnoux er met zijn Renault rechtdoor op volle snelheid. Hij verloor een wiel. Was bijna zijn Waterloo.

Lay out,
[/quote]

Tarzan is ook 'n mooie bocht, maar ook daar kun je beter staanplaatsen hebben.
Vanaf de hoofdtribune vind ik het zicht op de Tarzan iig niet al te best.

@Tune: Tarzan is bocht 1

janke

Lijkt me logisch Kootje. De 1ste bocht na de start. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:06:08
Lijkt me logisch Kootje. De 1ste bocht na de start. ;)

Die was ook voor TUNE hé. ::)
Nog nooit op Zandvoort geweest, en misschien niet bekend met de bochtnamen. ???

janke

Mijn aller 1ste bezoek op Zandvoort was de F1 race van 1975. Daarna heb ik tot 1985 alle F1 races bezocht daaro. Gilles nog zien rondrijden met een kapotte band, Lammers in de F1 Shadow met die mooie Samson livery gezien. De Paas en Pinksterraces bezocht.  Dit jaar ga ik zeker weten naar de DTM race, de historic GP en in oktober naar het FIA-GT1 geweld.
Some things are too important to be left in the past.

tune

Klopt, is de eerste keer dat ik er naartoe ga, dus de layout komt wel van pas. Ken de bochten op spa wel beter :).

Gaat wel leuk zijn om nog 1 van de historische circuits te bezoeken (Spa, Silverstone, Zandvoort, Nurburg, Monaco...)
Dan heb ik er al 3 van mijn lijstje :)
Een staanplaats ga ik waarschijnlijk niet nemen, toch niet voor de eerste keer..heb al genoeg recht gestaan op spa  :)

En als ik het zo hoor zal de H me genoeg opleveren, actie, groot scherm en op de paddock lijkt me toch wel leuk :)

@Janke: bij mij wordt het DTM Zandvoort, F1 spa, truck racing zolder, rally in ieper en als het dit jaar wel lukt, race of champions, fia gt in zolder en eventueel een hillclimbing (onlangs voor de eerste keer van gehoord  :-[

Drukke agenda dus :)
To finish first, first you need to finish

Kootje

Citaat van: janke op 10 februari 2012 - 11:32:10
Mijn aller 1ste bezoek op Zandvoort was de F1 race van 1975. Daarna heb ik tot 1985 alle F1 races bezocht daaro.

Same here.
Al moet ik daar wel bij zeggen dat ik me toen nog niet echt met de races bezighield.
Gewoon 'n daggie circuit vond ik prachtig als jochie, maar de liefde voor de sport kwam pas later.
Kan me daarom niet veel meer herinneren van die tijd.

JimmySPA

Circuit al een aantal x rond gelopen. En ik denk wel een keer of 30 op t circuit geweest. Mooiste plekken zijn toch wel Audi-S en Scheivlak. Vooral Scheivlak is mooi om te zien als een auto goed op de limiet rijdt. Audi-S en Tarzan zijn ook goed te doen, veel inhaalactie's en aardig lang zicht op t circuit.
Afgelopen jaar meerdere keren ff naar t strand met de motor, dan natuurlijk ff stiekem naar t circuit. Volgas door de tunnel!! Hahaha

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"