Wat is jouw favoriete jaargang?

Gestart door 0634, 28 januari 2012 - 13:23:36

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 14:45:26
Dan heeft Schumacher dat toch gewoon afgedwongen? En niet omdat hij zo knap is. Zonder Schumacher was Ferrari misschien nooit zo succesvol geweest als begin dit millenium en had Barrichello misschien geen één keer gewonnen. Niet vergeten dat Barrichello in een gespreid bedje terecht kwam. Toen hij er reed was de Ferrari winwaardig. Dat de Ferrari dan meer aansluit op Schumacher's wensen mag geen excuus zijn. Senna kwam ook in een team terecht wat naar Prost's wens was. Senna was de newbe en moest het tij eigenhandig keren. Senna had het talent om dit te bewerkstellen, het talent dat bij Barrichello ontbrak. Een prima rijder, een prima secundant, maar geen kampioensmateriaal. Heeft mee kunnen profiteren met de successen maar daar zelf weinig aan bijgedragen.

Daarbij komt ook nog dat toen Schumacher bij Ferrari kwam, het team uit een lang en diep dal kwam gekropen. De laatste rijderstitel dateerde van 1979, de laatste constructeurstitel van 1983. Het toont nog eens extra de doorslaggevende rol van Schumacher bij Ferrari aan: van 1991 tot 1995 behaalde het team welgeteld twee overwinningen, terwijl Schumacher in 1996, in zijn eerste jaar bij Ferrari, al meteen goed was voor drie zeges.

Franky R.

Citaat van: SDG op 10 juni 2012 - 15:19:19
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 14:45:26
Dan heeft Schumacher dat toch gewoon afgedwongen? En niet omdat hij zo knap is. Zonder Schumacher was Ferrari misschien nooit zo succesvol geweest als begin dit millenium en had Barrichello misschien geen één keer gewonnen. Niet vergeten dat Barrichello in een gespreid bedje terecht kwam. Toen hij er reed was de Ferrari winwaardig. Dat de Ferrari dan meer aansluit op Schumacher's wensen mag geen excuus zijn. Senna kwam ook in een team terecht wat naar Prost's wens was. Senna was de newbe en moest het tij eigenhandig keren. Senna had het talent om dit te bewerkstellen, het talent dat bij Barrichello ontbrak. Een prima rijder, een prima secundant, maar geen kampioensmateriaal. Heeft mee kunnen profiteren met de successen maar daar zelf weinig aan bijgedragen.

Daarbij komt ook nog dat toen Schumacher bij Ferrari kwam, het team uit een lang en diep dal kwam gekropen. De laatste rijderstitel dateerde van 1979, de laatste constructeurstitel van 1983. Het toont nog eens extra de doorslaggevende rol van Schumacher bij Ferrari aan: van 1991 tot 1995 behaalde het team welgeteld twee overwinningen, terwijl Schumacher in 1996, in zijn eerste jaar bij Ferrari, al meteen goed was voor drie zeges.


Dat klopt, maar je negeert de verdiensten van Todt en later Brawn. En idd. werd de no 1 positie afgedwongen. MSC duldde geen Jacques Villeneuve naast zich of een andere rijder van dat kaliber.




0634

Eens met Franky. Schumacher was een fenomeen, maar meer nog dan hem komt de glorie toe aan m.n. Jean Todt. Die heeft daar echt al het grondwerk gedaan en een organisatie neergezet waar later MS, die verder echt geweldig was hoor, kon glorieren. Zet Alonso, Hamilton, Hakkinen of Vettel daar neer en die hadden er ook 5 gewonnen.

SDG

Citaat van: Franky R. op 10 juni 2012 - 20:14:58
Dat klopt, maar je negeert de verdiensten van Todt en later Brawn. En idd. werd de no 1 positie afgedwongen. MSC duldde geen Jacques Villeneuve naast zich of een andere rijder van dat kaliber.

Uiteraard mogen de verdiensten van Todt en Brawn niet genegeerd worden, maar ik had het hier vooral over de input van de coureur. Rijders als Alesi en Berger, die tot 1995 bij Ferrari reden, konden weliswaar af en toe eens een race winnen, maar om de titel te pakken vielen ze te licht uit, zelfs met de organisatie van Ferrari achter zich.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 22:08:05
Eens met Franky. Schumacher was een fenomeen, maar meer nog dan hem komt de glorie toe aan m.n. Jean Todt. Die heeft daar echt al het grondwerk gedaan en een organisatie neergezet waar later MS, die verder echt geweldig was hoor, kon glorieren. Zet Alonso, Hamilton, Hakkinen of Vettel daar neer en die hadden er ook 5 gewonnen.

Jean Todt heeft de juiste mensen om zich heen verzamelt maar daar hoort Schumacher natuurlijk ook bij. Ook hij heeft behoorlijk bijgedragen in de ontwikkeling.

0634

Zal je mij niet horen ontkennen.

Super Seb

Ieder jaargang heeft zo z'n hoogte en dieptepunten. 1994 zal altijd speciaal blijven, hoe zwart en triest het ook was. de periode 2001-2005 beschouw ik ook als een mindere periode. Alle respect voor Schumi maar dat zijn de jaargangen geweest die mijn persoonlijke afkeer van Ferrari hebben ingeluid. Als recent hoogtepunt denk ik toch aan afgelopen seizoen. Zoveel verschillende winnaars, crashes, uitvalbeurten en een waanzinnig spannende slotrace.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

SDG

Naar aanleiding van mijn topic in de geschiedenis-draad van vandaag, herinner ik me ineens dat 1999 toch ook wel een bijzonder leuk seizoen was, met spanning, dramatiek en verschillende verrassende momenten. Er was de verrassende zege van Herbert, Frentzen die met Jordan heel lang meespeelde in de titelstrijd, de beenbreuk van Schumacher en Irvine die nadien verrassend de handschoen opnam tegenover Häkkinen in de titelstrijd.

0634

Ja er waren inderdaad spraakmakende momenten neem de legendarische huilpartij van Mika op Monza, maar de meeste races in 99 waren dodelijk saaie optochten en de titelstrijd werd alleen schijnspannend omdat Mika problemen had gekend, niet omdat Irvine zo goed was.

gloudiesaurus

1997 is een jaargang waar je weinig meer over hoort maar die wel gruwelijk spannend was... tot het bittere einde. Daarnaast wonnen dat jaar verschillende teams zoals bijvoorbeeld ook Jordan...
Op Jerez reden in de kwalificatie voor de titelstrijd maar liefst 3 coureurs dezelfde tijd......... en nr4 was 0.058 seconde langzamer. Zoiets gaan we nooit meer meemaken denk ik :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 24 juli 2013 - 22:00:39
1997 is een jaargang waar je weinig meer over hoort maar die wel gruwelijk spannend was... tot het bittere einde. Daarnaast wonnen dat jaar verschillende teams zoals bijvoorbeeld ook Jordan...
Op Jerez reden in de kwalificatie voor de titelstrijd maar liefst 3 coureurs dezelfde tijd......... en nr4 was 0.058 seconde langzamer. Zoiets gaan we nooit meer meemaken denk ik :)
Echt jammer dat de nummer 4 (Hill in zijn Arrows) van het gas af moest in zijn kwalificatieronde vanwege gele vlaggen, anders had hij pole gehad (of waren er 4 coureurs met dezelfde tijd) en dat was ook een grote sensatie geweest.

Maikel0230

Ik ben te jong om echt uitspraken te gaan doen over welke jaargang nu het beste was, ik mag dan wel al 16 jaar de sport volgen en mijn kennis over de geschiedenis al vrij goed uitgebreid te hebben. Ik heb trouwens niet echt een favoriete jaargang. Veel seizoenen zijn echt speciaal geweest maar om daar nu een echt hoogtepunt uit te kiezen  :-X

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

sjakie

even wat stof wegblazen hier....kuch kuch

1983 was voor mij een magisch jaar want het was mijn eerste. Het waren de jaren dat de radio nog vaak gebruikt moest worden, met je sprietje door het dakraam om de BBC te ontvangen...

1986 was ook een prachtig jaar en achteraf kon ik ook van 1989 genieten. Misschien omdat er in dat jaar zo ongelofelijk veel gebeurde, en niet alleen op de baan.

1990 was prachtig, de eerste Indy500 die ik van begin tot eind volgde, en niet alleen de race maar ook de kwalificaties en de testritten, de hele magische maand mei.
En als toetje, wie wint er?

Andere noemenswaardige jaren: 1995 (Indy 505) en 1997, Villeneuve wereldkampioen. Daarna geen noemenswaardige jaren meer gehad maar we blijven hopen!


Miguel

1998 IndyCar, want dat was de allereerste autosport die ik volgde en Alex Zanardi was natuurlijk een full blown held dat jaar. Plus spannende races met mooie auto's, mooie coureurs en mooie circuits.
1999 Formule 1, want toen raceten er nog echte mannen mee, Schumacher brak zijn been (grapje), Irvine die onverwachts een reële kans maakte om kampioen te worden, de races waren mooi en Jordan/Frentzen lieten zien dat kleine teams ook grootse prestaties neer kunnen zetten (toen nog wel, nu is het all about zie monies).
En voor de rest alle recente VLN-, Blancpain GT- en FIA WEC-seizoenen.
Peace out yo.

DJKEVKE

2008 was aardig spannend. Maar vanaf de eeuwwisseling is de spanning er langzaam steeds verder uit aan het gaan.
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.