Peugeot stopt met Le Mans.

Gestart door Fabian, 18 januari 2012 - 16:36:24

« vorige - volgende »

Fabian

Peugeot heeft bekendgemaakt te stoppen met de 24 uur van Le Mans. Jammer of gaan we het team helemaal niet missen?

janke

Ik plaats het hier ook maar even, had het per ongeluk op de Le Mans 2012 topic gezet.

Hier het persbericht.

After 14 victories in the last 16 races, including a double at the Le Mans 24 Hours 2009 as part of the ILMC championship won by Peugeot two years running, in 2010 and 2011, the Brand has decided to close its 2012 endurance programme and will not be taking part in the next Le Mans 24 Hours.
[..] Peugeot prefers to concentrate its 2012 resources on its commercial performance and, in particular, ensuring the successful launches of the 208, 3008 HYbrid4, 508 RXH, 508 HYbrid4 and 4008 which will take forward the Brand's strategy of moving upmarket and extending its global presence.
[..] all of the employees concerned will be offered redeployment solutions within the Group thanks to a special system set up to oversee and lead occupational training/retraining as well as internal mobility.

@
Dit is een fikse aderlating voor Le Mans en het nieuwe WEC (World Endurance Cup). Audi zal hier ook niet zo blij mee zijn. Winnen zonder weinig tegenstand. Toyota komt dit jaar terug van weggeweest, maar ze zullen nog niet volledig aan de races deelnemen. En Porsche laat nog een tijdje op zich wachten. Volgens mij pas 2014 wanneer ze terugkeren. Dit is een fikse aderlating voor het sportscar racen. Wat zullen de grote schare Peugeot fans teleurgesteld zijn.
Some things are too important to be left in the past.

Fabian

Ik vind het ook jammer dat een Frans topteam niet aanwezig is bij Le Mans.

SDG

Citaat van: Fabian van Tiel op 18 januari 2012 - 19:12:58
Ik vind het ook jammer dat een Frans topteam niet aanwezig is bij Le Mans.

Zeker na de superspannende editie van 2011...

Fabian

Citaat van: SDG op 18 januari 2012 - 20:40:05
Citaat van: Fabian van Tiel op 18 januari 2012 - 19:12:58
Ik vind het ook jammer dat een Frans topteam niet aanwezig is bij Le Mans.

Zeker na de superspannende editie van 2011...

Klopt helemaal. Een vershil van 11 seconde dacht ik dat het ongeveer was. Een van de spannendste edities die ik me voor de geest kan halen.

Matthijs

Citaat van: janke op 18 januari 2012 - 17:51:16
had het per ongeluk op de Le Mans 2012 topic gezet.
Is dat sarcasme?

gloudiesaurus

Zonde dat Peugeot stopt, nu wordt ook de 2012 - editie met alleen Audi ineens een stuk minder leuk.
Bij Le Mans van de afgelopen jaren was Audi - Peugeot toch echt het hoogtepunt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 19 januari 2012 - 11:58:28
Zonde dat Peugeot stopt, nu wordt ook de 2012 - editie met alleen Audi ineens een stuk minder leuk.
Bij Le Mans van de afgelopen jaren was Audi - Peugeot toch echt het hoogtepunt...

Absoluut. Ik begin nu al te twijfelen of ik wel naar Le Mans wil. Spanning lijkt me een beetje verdwenen maar de ervaring lijkt me fantastisch. Maar het duel Audi-Peugeot was wel iets waar ik voor naar Le Mans zou gaan en dat is nu niet meer het geval.

gloudiesaurus

Ik wil ook naar Le Mans maar dit clasht het ook met het EK voetbal, waar ik ook naar toe wil ;)
Dus het word sowiezo Le Mans 2013 voor mij...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 19 januari 2012 - 12:33:31
Ik wil ook naar Le Mans maar dit clasht het ook met het EK voetbal, waar ik ook naar toe wil ;)
Dus het word sowiezo Le Mans 2013 voor mij...

Word voor mij dan ook 2013. EK voetbal wil ik niks van missen.

janke

#10
Citaat van: Matthijs op 19 januari 2012 - 08:53:48
Citaat van: janke op 18 januari 2012 - 17:51:16
had het per ongeluk op de Le Mans 2012 topic gezet.
Is dat sarcasme?

En waarom zou dit sarcasme moeten zijn? Ik ben een groot Le Mans liefhebber, ga er regelmatig heen, ook dit jaar. Héél erg jammer dat Peugeot er niet zal zijn. Ben wel benieuwd of Peugeot nog motoren gaat leveren. Maar niet alleen  Peugeot en Audi rijden er rond. Rebellion zal er dit jaar ook weer zijn. Net als Pescarolo en Courage. Verder knallen de Çhevy's, Ferrari's, Porsche,s, BMW's enz er ook rond. Het gaat me niet om één team. Maar om het hele evenement. Gewoon een schitterend weekend, waar racen en een gezellige sfeer héél goed samen gaan. En het is een stuk goedkoper qua tickets tegenover de f1.

@

Het gaat toch over Peugeot waar dit topic voor was geopend. Alleen ik zag dat pas wat later,sorry.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Fabian van Tiel op 19 januari 2012 - 14:11:29
Citaat van: gloudiesaurus op 19 januari 2012 - 12:33:31
Ik wil ook naar Le Mans maar dit clasht het ook met het EK voetbal, waar ik ook naar toe wil ;)
Dus het word sowiezo Le Mans 2013 voor mij...

Word voor mij dan ook 2013. EK voetbal wil ik niks van missen.

Snap ik. Nederland-Duitsland. Dat wordt net zo'n drama als tegen Spanje.  :) Ik gok op Duitsland als EK winnaar.
Some things are too important to be left in the past.

Fabian

Citaat van: janke op 20 januari 2012 - 21:46:38
Citaat van: Fabian van Tiel op 19 januari 2012 - 14:11:29
Citaat van: gloudiesaurus op 19 januari 2012 - 12:33:31
Ik wil ook naar Le Mans maar dit clasht het ook met het EK voetbal, waar ik ook naar toe wil ;)
Dus het word sowiezo Le Mans 2013 voor mij...

Word voor mij dan ook 2013. EK voetbal wil ik niks van missen.

Snap ik. Nederland-Duitsland. Dat wordt net zo'n drama als tegen Spanje.  :) Ik gok op Duitsland als EK winnaar.

Om positief te blijven ga ik voor Nederland als Europees Kampioen.

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 20 januari 2012 - 21:46:38
Citaat van: Fabian van Tiel op 19 januari 2012 - 14:11:29
Citaat van: gloudiesaurus op 19 januari 2012 - 12:33:31
Ik wil ook naar Le Mans maar dit clasht het ook met het EK voetbal, waar ik ook naar toe wil ;)
Dus het word sowiezo Le Mans 2013 voor mij...

Word voor mij dan ook 2013. EK voetbal wil ik niks van missen.

Snap ik. Nederland-Duitsland. Dat wordt net zo'n drama als tegen Spanje.  :) Ik gok op Duitsland als EK winnaar.

Ik moet het nog zien... toen Nederland kansloos verloor waren de beste spelers er niet bij en speelden men in Duitsland. In de Oekraine word er in een ander setting gespeeld en zijn de beste spelers er wel bij. Maar dat is een andere discussie  ;)

En natuurlijk is Le Mans meer dan alleen Peugeot/ Audi. Ik hoor trouwens wat verhalen dat Peugeot zich zou hebben terug getrokken omdat Toyota met "groene - auto" de Diesels de oren wil wassen. Interessant verhaal  :)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Fabian van Tiel op 19 januari 2012 - 12:02:23
Citaat van: gloudiesaurus op 19 januari 2012 - 11:58:28
Zonde dat Peugeot stopt, nu wordt ook de 2012 - editie met alleen Audi ineens een stuk minder leuk.
Bij Le Mans van de afgelopen jaren was Audi - Peugeot toch echt het hoogtepunt...

Absoluut. Ik begin nu al te twijfelen of ik wel naar Le Mans wil. Spanning lijkt me een beetje verdwenen maar de ervaring lijkt me fantastisch. Maar het duel Audi-Peugeot was wel iets waar ik voor naar Le Mans zou gaan en dat is nu niet meer het geval.

Als je dat idee hebt moet je niet naar Le Mans gaan. Audi/ Peugeot, grote battles ok. Maar die andere gevechten zijn ook prima. Iedere fan stond op de banken toen in de LMP2 Verstappen/Bleekemolen en van Merkstijn met een Porsche Spyder wonnen. Een Peter Kox die zijn klasse won met een Maranello 550, Lammers met een Jaguar (was ik er ook ) Ik persoonlijk vind teams als Pescarolo, Rebellion, en Krohn Racing en Flying Wizard en AF Corse in de GT klasse grote teams die je op Le Mans niet kunt missen. De Ferrari's, Porsche's en Chevy's heb je nodig in een grote race als Le Mans. Maar dat vind ik. Een ieder heeft daar zijn eigen optiek, en dat is goed zo, creëert discussie.
Some things are too important to be left in the past.