Vanavond op Canvas: THE DEADLIEST CRASH - THE LE MANS 1955 DISASTER

Gestart door T.Nuvolari, 09 januari 2012 - 12:21:59

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Voor de liefhebbers om 22.00h.

Documentaire uit 2010 over de dodelijke crash tijdens de 24 uur van Le Mans in 1955 en de gevolgen daarvan voor het autoracen .
Samenvatting: Op 11 juni 1955 kwam op brutale en pijnlijke manier een einde aan het tijdperk van playboys én cowboys in het internationale racecircuit. Vroeg in de wedstrijd maakte de toekomstige wereldkampioen Mike Hawthorn een fout met fatale gevolgen.


Fabian

Heb de laatste 45 minuten gezien omdat ik moest trainen. Vond het een mooie documentaire en zit er zelf over te denken ook een keer naar Le Mans te gaan. Vond vooral het einde met die fotoreeks interessant. Daar kwam de waarheid naar boven.

T.Nuvolari

Het was inderdaad een mooi gemaakte docu. van een verschrikkelijke tragedie. Hoe de mannen op het podium toch nog stonden te vieren vond ik schokkend. Andere tijden, andere normen zekers?

Fabian


Citaat van: M@rc op 11 januari 2012 - 09:11:01
Het was inderdaad een mooi gemaakte docu. van een verschrikkelijke tragedie. Hoe de mannen op het podium toch nog stonden te vieren vond ik schokkend. Andere tijden, andere normen zekers?

Dat vond ik ook schokkend. Vond het opvallend dat de race niet gestopt werd.

Matthijs

De reden dat ze de race door lieten gaan is dat het anders een enorme chaos zou worden met vertrekkende supporters en dan konden de hulptroepen er niet meer door.

gloudiesaurus

Citaat van: Fabian van Tiel op 11 januari 2012 - 14:01:51

Citaat van: M@rc op 11 januari 2012 - 09:11:01
Het was inderdaad een mooi gemaakte docu. van een verschrikkelijke tragedie. Hoe de mannen op het podium toch nog stonden te vieren vond ik schokkend. Andere tijden, andere normen zekers?

Dat vond ik ook schokkend. Vond het opvallend dat de race niet gestopt werd.

Toch moet het in die tijd ook wel indruk hebben gemaakt, Mercedes trok zich naar deze race terug uit de autosport. Om pas in 1995 met McLaren terug te keren...
En enkele landen verboden autosport, waaronder Zwitserland. En dat verbod geld nog altijd...

Overigens gebeurd het wel vaker dat men iets staat te vieren als er iets erg is gebeurd, denk maar eens terug aan Imola 1994... Net of men dan niet beseft wat er is gebeurd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ja dat zeggen ze vaker over Imola 94, maar ik vond het toen allemaal wel meevallen om eerlijk te zijn.

Fabian

De crash heeft zeker zijn impact gehad of de autosport. Wat betreft Imola '94 geloof ik jullie meteen, ik was toen nog geen maand oud dus heb er niks van meegekregen en wat ik heb meegekregen komt uit de docu over Senna.

T.Nuvolari

Imola '94 was helemaal niet zo prettig op het podium. Schumacher, Hakkinen en Larini deden gewoon wat van hen werd gevraagd.

 


JimmySPA

Citaat van: M@rc op 15 januari 2012 - 22:03:57
Imola '94 was helemaal niet zo prettig op het podium. Schumacher, Hakkinen en Larini deden gewoon wat van hen werd gevraagd.



Schumacher heeft dacht ik ook eens gezegd dat hij toen nog niet wist dat Senna dood was...  :-\

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

T.Nuvolari

Niemand wist van iets van senna buiten dat het ernstig was. Is pas rond 18u dood verklaard dacht ik. Maakt ook niet uit wat ze van Senna wisten, Ratzenberger was al dood en Barrichello ontsnapte er maar net aan. Zelfs zonder Senna's accident had niemand staan vieren op dat podium. Dat Schumacher even zijn pet op steekt voor de fans noem ik niet vieren.

Schumivill

Vandaag de DVD gekocht op FCC in Gent,wist niet dat het op dvd bestond,maar nu kan ik hem wissen op mijn digi box  :)
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18