Uit de oude doos: Rosberg briljant in Monaco

Gestart door 0634, 08 januari 2012 - 10:30:50

« vorige - volgende »

Enzo

Nice, very nice!  8) Moet zeggen dat ik me nooit zo verdiept heb ik Keke, maar dit ziet er wel goed uit zeg.

Sabai

Idd gaaf om te zien. Zag nog een filmpje erna ''http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zPCqhi-Nzes#!''; ook niet verkeerd van hem.
Wat waren dat trouwens gave auto's om te zien die jaren :D

0634

Geweldig ook inderdaad! Zie alleen al die McLaren monteurs de banden wisselen met korte broeken ;D. Maar ook hoe Rosberg vol gas door die bochten tettert. Schitterend!

Rosberg was een charismatische vent, een echte knokker die nooit opgaf. Hij mistte het verfijnde van de supertalenten Prost, Senna, Lauda etc., maar als hij een goede dag had dan kon hij met de beste mee en was het genieten van zijn wilde rijstijl.

Wizard

Keke was meer van het type Mansell. Ontzettend hard kunnen rijden en waar hij zich dan onderscheid is dat ik Keke geen kampioensmateriaal vond. Maar deze filmpjes laten daar enigszins een ander licht op schijnen.

0634

hij had inderdaad wel de wat onbehouwen vechtersrijstijl van Mansell. Verschil tussen Rosberg en Mansell was dat Mansell gewoon altijd goed was, en Rosberg soms geweldig en soms onzichtbaar was. Mansell had ook meer pure snelheid en was overall genomen gewoon een betere rijder. Dat neemt niet weg dat Rosberg soms geweldige dingen liet zien en zijn rijstijl spreekt mij gewoon erg aan. Een vechtjas pur sang!

SDG

1983 was ook een leuk en spannend seizoen. De wingcars van het vorige seizoen waren voortaan definitef verbannen, waardoor de bochtensnelheden en de G-krachten een stuk naar beneden gingen en dramatische ongelukken zoals in 1982 uitbleven. Bovendien zaten we toen nog volop in de overgangstijd tussen het atmosferische- en het turbotijdperk, waarbij verschillende teams nog met een atmosferische krachtbron reden. Op snelle omlopen waren ze kansloos tegen de turbo's, maar op de langzamere circuits waren ze dan weer in het voordeel, wat voor een extra verrassingselement zorgde tijdens de races. Zo waren er overwinningen voor Watson in Long Beach, Rosberg in Monaco en Alboreto in Detroit.