Wie moet de laatste twee stoeltjes krijgen?

Gestart door Franky R., 08 januari 2012 - 00:21:21

« vorige - volgende »

Wie moet de laatste twee stoeltjes krijgen?

Adrian Sutil
4 (28.6%)
Bruno Senna
1 (7.1%)
Jaime Alguersuari
2 (14.3%)
Jerome d'Ambrosio
5 (35.7%)
Giedo van der Garde
2 (14.3%)
Narain Karthikeyan
0 (0%)
Nick Heidfeld
0 (0%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Vitaly Petrov
0 (0%)
Anders, namelijk...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 07 februari 2012 - 00:21:21

_Makke_

Citaat van: Jozef op 05 februari 2012 - 03:43:30
Citaat van: Ńiels op 03 februari 2012 - 12:29:35
Op die man (of zijn geld) zit dus echt geen enkele F1-fan te wachten...

Oh reken maar van wel. Er is een markt van 1 miljard Indiërs die gelokt kunnen worden door een Indiër in zo'n apparaat te zetten. En geloof me, in India leeft autosport meer dan in België.

Dat viel toch wel tegen als ik de reportage van BBC, voorafgaande aan de GP van India, mag geloven. Oké, dat is een kleine steekproef (zeker in een land met het op 1 na hoogste bevolkingscijfer ter wereld) maar toch vermoed ik dat F1 nog een hele weg heeft af te gaan. Maar het potentieel is inderdaad enorm. Als de F1 qua populariteit zelfs maar aan 50% zit in vergelijking met cricket, dan is dat vrij enorm.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 05 februari 2012 - 03:43:30
Citaat van: Ńiels op 03 februari 2012 - 12:29:35
Op die man (of zijn geld) zit dus echt geen enkele F1-fan te wachten...

Oh reken maar van wel. Er is een markt van 1 miljard Indiërs die gelokt kunnen worden door een Indiër in zo'n apparaat te zetten. En geloof me, in India leeft autosport meer dan in België.


Dat zal wel...Maar ik ben nog steeds geschokt...Narain Karthikeyan 'of all people'...En Chandok gaat sportcars rijden. Had Karun liever in de tweede HRT gezien, dan dat stuk verdriet... >:(

Pietratoni

Ik begin even een ander discutie...

Heeft Dambrosio een goede beslissing gemaakt? Ik vind het persoonlijk jammer dat hij niet door een beter team als rijder werd gevraagd.
de prijzen worden aan de meet verdeelt

Franky R.

Citaat van: Pietratoni op 10 februari 2012 - 12:24:51
Ik begin even een ander discutie...

Heeft Dambrosio een goede beslissing gemaakt? Ik vind het persoonlijk jammer dat hij niet door een beter team als rijder werd gevraagd.

Sowieso is een contract als derde rijder in de F1 beter dan helemaal niet rijden, of GP2 rijden. Anderszijds zijn er genoeg andere klassen waar je wel kunt racen, maar da's weer geen F1. ;)

Fabian

Ik denk dat er voor D'Ambrosio niks anders in zat. Vroeg aan de kant gezet door Virgin(nu Marussia) en eigenlijk tijdens de 'stoelendans' niet echt opvallend in het nieuws geweest. Daarnaast zit hij nu bij Lotus waar ook Grosjean rijdt. Als Grosjean ondermaats presteert is er een kans voor D'Ambrosio. Al verwacht ik niet dat Grosjean er snel wordt uitgegooit vanwege zijn connectie met Bouillier. D'Ambrosio kan in ieder geval ervaring op doen en hij moet hopen dat er volgend jaar een leuk team voor hem komt.

0634

Citaat van: Pietratoni op 10 februari 2012 - 12:24:51
Ik begin even een ander discutie...

Heeft Dambrosio een goede beslissing gemaakt? Ik vind het persoonlijk jammer dat hij niet door een beter team als rijder werd gevraagd.
Ja, maar ja, wie had hem dan moeten vragen? Zijn debuutjaar was allerminst slecht, maar ik kan me ook niet herinneren dat hij zich ergens wist te onderscheiden. Beetje kleurloze rijder, net als Glock. Niet een rijder waar de betere teams voor in de rij staan.

Niels_

Om iets te laten zien moet je natuurlijk ook nog de wagen heb. Met alle respect, maar zet 1 van de toppers in een Virgin en hij gaat nog steeds niet in de punten finishen hoor. Daarnaast heb je een waterkansje (letterlijk) als het regent om eens iets te laten zien, maar zelfs dan nog moet alles meezitten.

Volgens mij kan ongeveer hetzelfde van Button gezegd worden voor hij een goede wagen kreeg. Iedereen vond dat hij niets speciaals deed, viel bij niemand op en iedereen zei dat het vooral door de wagen kwam. Ik denk dat iedereen zijn mening wel heeft moeten herzien.

0634

Kom, dat is bijna geschiedvervalsing als ik zo vrij mag zijn. Button werd in zijn eerste dagen gelanceerd als absoluut supertalent, hij had pas een handjevol races gereden voordat hij in de F1 kwam, verre van wat d'Ambrosio nu is. Pas in de fase daarna raakte hij door mindere wagens in de versukkeling.

Ik zeg ook zeker niet dat d'Ambrosio slecht reed, zeker niet want hij deed het best aardig, maar iets bijzonders heeft hij (nog) nooit laten zien zoals Alonso bijvoorbeeld wel deed in de Minardi, zonder dat hij ook maar kans zag op het halen van een punt. 

Pietratoni

Citaat van: Jeroen op 10 februari 2012 - 23:41:19
Kom, dat is bijna geschiedvervalsing als ik zo vrij mag zijn. Button werd in zijn eerste dagen gelanceerd als absoluut supertalent, hij had pas een handjevol races gereden voordat hij in de F1 kwam, verre van wat d'Ambrosio nu is. Pas in de fase daarna raakte hij door mindere wagens in de versukkeling.

Ik zeg ook zeker niet dat d'Ambrosio slecht reed, zeker niet want hij deed het best aardig, maar iets bijzonders heeft hij (nog) nooit laten zien zoals Alonso bijvoorbeeld wel deed in de Minardi, zonder dat hij ook maar kans zag op het halen van een punt. 

Ik ben het niet met je eens. Het psychologisch effect van een goede wagen en ondersteuning valt niet te onderschatten. Je probeert zel maar het wordt je niet gegund. Pak nu deze drastische vergelijking. Zet cavendish op een typisch hollandse fiets in een massa sprint. Hij zal wel varen maar is nooit opgewassen tegen de anderen. Niet omdat hij het talent niet heeft maar hij kan met zijn materiaal niet hetzelfde als de anderen.

Dit neemt na een tijd ook de zin weg om zich te laten zien.
de prijzen worden aan de meet verdeelt

Franky R.

Citaat van: Pietratoni op 14 februari 2012 - 13:25:58
Citaat van: Jeroen op 10 februari 2012 - 23:41:19
Kom, dat is bijna geschiedvervalsing als ik zo vrij mag zijn. Button werd in zijn eerste dagen gelanceerd als absoluut supertalent, hij had pas een handjevol races gereden voordat hij in de F1 kwam, verre van wat d'Ambrosio nu is. Pas in de fase daarna raakte hij door mindere wagens in de versukkeling.

Ik zeg ook zeker niet dat d'Ambrosio slecht reed, zeker niet want hij deed het best aardig, maar iets bijzonders heeft hij (nog) nooit laten zien zoals Alonso bijvoorbeeld wel deed in de Minardi, zonder dat hij ook maar kans zag op het halen van een punt. 

Ik ben het niet met je eens. Het psychologisch effect van een goede wagen en ondersteuning valt niet te onderschatten. Je probeert zel maar het wordt je niet gegund. Pak nu deze drastische vergelijking. Zet cavendish op een typisch hollandse fiets in een massa sprint. Hij zal wel varen maar is nooit opgewassen tegen de anderen. Niet omdat hij het talent niet heeft maar hij kan met zijn materiaal niet hetzelfde als de anderen.

Dit neemt na een tijd ook de zin weg om zich te laten zien.

Als een coureur laat merken dat de 'zin' weg is, dan zal geen teambaas hem memoreren indien ze een rijder zoeken. Zelfs als je auto een zeepkist is moet je doorgaan...Nooit stoppen met pushen, anders had je er helemaal niet aan moeten beginnen. ;)

Wizard

Pushen moet zich ook lonen hé. En mogelijk zijn. Als Fortuna met 11-0 achter staan tegen Barcelona zullen ze minder hard voetballen dan dat ze met 2-1 achter staan tegen MVV. Logica. Er bestaat ook nog zoiets als motivatie en hier heb je als mens weinig invloed op.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 februari 2012 - 07:50:04
Pushen moet zich ook lonen hé. En mogelijk zijn. Als Fortuna met 11-0 achter staan tegen Barcelona zullen ze minder hard voetballen dan dat ze met 2-1 achter staan tegen MVV. Logica. Er bestaat ook nog zoiets als motivatie en hier heb je als mens weinig invloed op.


Ik moet je wel gelijk geven, maar in jouw voorbeeld (Fortuna - Barcelona) is pushen idd. kansloos. Hoe kansloos ben je in de F1 van tegenwoordig?


1 gekke race in de regen en je rijdt 'zomaar' in de punten. Stel dat je je niet meer inzet in de auto, dan loop je dat mis omdat je niet meer gemotiveerd was?


Autosport is en blijft een mechanische sport... ;)

Pietratoni

#162
ja mechanische sport inderdaad. En om de kansen gelijk te houden vindt ik dat de wagens evenwaardig moeten zijn...
Want uiteindelijk kijk ik de races in mijn Amsterdams appartement en weet ik dat we vaak enkel de top 5 in beeld gaan krijgen. Dit vind ik soms wat jammer.

de prijzen worden aan de meet verdeelt

Enzo


Kootje

Formule 1 is dan ook meer 'n constructeurskampioenschap ::), neem alleen al de verdeling van het prijzen/tv geld.
Dat wij als kijker ons meer richten op het rijders WK, veranderd daar niets aan.

Maar ik kan Pietratoni's standpunt wel begrijpen, want je kunt eigenlijk nooit zien wie nu echt de beste is.
Ik bedoel: Vettel is afgelopen seizoen op zéér dominante wijze WK geworden, maar was hem dat ook gelukt in 'n Ferrari ??
Dat denk ik toch van niet.
Daarmee wil ik niets van zijn prestatie afdoen (Webber met dezelfde auto deed amper mee), maar jongens als Alonso en Hamilton hadden in die Red Bull ook op hun sloffen WK geworden.

En wie weet hoe het de jomngens in het achterveld vergaan zou zijn in 'n topauto ??
Neem nou Barrichello, in 2009 nog 3e in de eindstand.
Die stapt over naar het (helaas) matige Williams, en mag meedoen om de laatste kruimels, terwijl je mij niet kunt wijsmaken dat hij er van 't ene op 't andere jaar niets meer van kan.
En hoe hadden debutanten als DiResta of Perez het gedaan als ze net als Hamilton in 'n McLaren hadden mogen debuteren ??

Maar goed, dat is nu eenmaal Formule 1.
Eigenlijk geen eerlijke sport waar 't de coureurs betreft, maar niet anders dan veel andere sporten.
Wie betaald, die bepaalt.