Het duel dat we nooit meer zullen zien

Gestart door 0634, 07 januari 2012 - 14:01:22

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 20:36:33
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 20:26:48

ja, ha ha, dat weet ik ook wel. Maar wel een gevolg van weaven toch?? als weaven toegestaan en zeker bij grote snelheidsverschillen KAN dit ook tijdens de race gebeuren.
Tuurlijk KAN dat. Het kan ook gebeuren dat een helikopter van de FIA uit de lucht pleurt precies op de kin van Michael Schumacher. Kan ook. Maar het gaat erom, zoals Wizard daarnet al zei, hoe waarschijnlijk is het (als het in al die jaren blijkbaar zo weinig is gebeurt dat je niet één enkel voorbeeld kunt noemen die voorkomen wordt met deze regel) en kan deze regel het in de toekomst voorkomen? Ik denk dat het zeer onwaarschijnlijk is omdat het in 61 jaar misschien wel eens voor is gekomen, maar ik kan het me niet zo voor de geest halen, dus tientallen keren zal het niet gebeurt zijn.

Bovendien, en daar had ik het ook over in wat jij mijn verhaaltje noemt, veiligheid is ook heel belangrijk. En als dat weaven zoveel levens of ledenmaten had gekost was ik groot voorstander geweest, maar feit is dat die wagens buitengewoon veilig zijn. De maximale veiligheidsmarge in de F1 is wel aardig behaald, door de auto's en de circuits. Daarvoor verdiend de FIA (en zeker ook voorvechter Mosley) een duimendik compliment. Daarmee gaan ze ook al het 'gevaar van het weaven' tegen, want ongelukken leveren nog maar zelden iets ernstigs op. Maar deze regel heeft met veiligheid niets meer te maken. Niets.
ok, in de eerste plaats zei ik; ALS !!!! ik ken de exacte beweegredenen van de FIA niet, ik ben niet uitgesproken voor of tegen de regel (had ik dat niet al vaker gezegd??). Ik zou me kunnen voorstellen dat deze regel ivm veiligheid en fairplay is ingesteld, maar goed, jullie blijkbaar TOTAAL niet.
Jullie daarentegen zijn wel uitgesproken tegen de regel, dus zouden jullie toch wel op de hoogte zijn van de beweegredenen van de FIA??? zou ik anders eerst ff opzoeken voor je kritiek gaat hebben. Eén ding lijkt me iig wel duidelijk en dat is dat ze deze regel niet invoeren om het racen saaier te maken oid.

Mijn voornaamste reden om te reageren was dat ik het stukje slecht onderbouwd vind (zie m eerste post) en de conclusie erg voorbarig en onwaarschijnlijk. En ik hou gewoon niet van dat soort negativisme.

Dit is echt mn laatste post, ik moet weg.

Enzo


0634

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 20:50:35

Mijn voornaamste reden om te reageren was dat ik het stukje slecht onderbouwd vind (zie m eerste post) en de conclusie erg voorbarig en onwaarschijnlijk.
Dat kan, geen probleem hoor. Ik vind van niet en anderen gelukkig blijkbaar ook niet. :)




Franky R.

CitaatHet kan ook gebeuren dat een helikopter van de FIA uit de lucht pleurt precies op de kin van Michael Schumacher. Kan ook
;D ;D ;D