Het duel dat we nooit meer zullen zien

Gestart door 0634, 07 januari 2012 - 14:01:22

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 15:21:12
ze mogen nog wel van hun lijn afwijken, de regel veranderd ook amper tov afgelopen jaar.
Als er toch geen mogelijkheid is om te slipstreamen, waarom zou je dan nog van je lijn afwijken?? volgens mij alleen om de binnenkant te verdedigen, wat dus nog steeds mag. Je kunt dus nog steeds kiezen of je binnen of buitenkant prefereert.

Stel je kiest een verdedigende lijn....dan kun je dus niet meer naar de ideale lijn om de bocht aan te snijden. Dus hoe dan ook, je bent benadeelt en blijft rijden op de ideale lijn. Verdedigen doe je juist door te voorkomen dat je belager in een ideale situatie verkeert. Maar hoe dan ook, wat is de directe aanleiding om verdedigen aan banden te leggen en wanneer houd het eens op? Laat het racen toch het racen!

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 15:22:07
Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:19:50
Citaat van: Enzo op 08 januari 2012 - 15:09:41
Nou, dat vind ik te ver gaan, ik denk niet dat het mijn liefde voor F1 zal wegnemen.
Zo drastisch is het nou ook weer niet.

Uiteindelijk doen ze het voor de fan's, als die ineens massaal afhaken dan is de regel weer net zo snel verdwenen als die gekomen is.  ;)

Ho even, ik zeg nergens dat ik per defintie stop met kijken als deze regel wordt ingevoerd maar als deze regel écht van invloed is op de gevechten en een snellere deelnemer per saldo voor een langzamer rijdende coureur komt te rijden omdat verdedigen niet mogelijk is, weet ik niet of ik de sport nog op de voet zal volgen. Denk daarbij ook aan nachtraces. Er moet wel een reden en aanleiding zijn om de enige dag dat ik kan uitslapen midden in de nacht mijn warm bedje uit te kruipen. Los daarvan vind ik dat de wedstrijdleiding sowieso veelste veel strooit met straffen en door de regelverandering wordt dat niet minder. Sterker nog, coureurs gaan, om straffen te voorkomen, juist niet verdedigen. En dat zou je niet moeten willen genereren.
en je bent voor DRS?? sorry hoor, maar dan kan ik je zorgen helaas niet serieus nemen.

Ik ben voor DRS? Dat blijkt uit? Want heb niet het idee dat je mijn tekst interpreteert zoals ik hem neerzet. Ik zeg dat ik het zie als een hulpmiddel en leg uit waaruit deze voortvloeit maar zeg nergens dat ik DRS direct toejuich. Wel accepteer ik DRS zolang de vuile lucht achter de wagens er voor zorgt dat inhalen uit den boze is. Dus of je gaat linksom of rechtsom.

Wizard


Enzo


Wizard

Angst en geld heb je niet? ;) Maar goed, ontopic maar weer. :P

monaco2011

Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:27:58
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 15:22:07
Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:19:50
Citaat van: Enzo op 08 januari 2012 - 15:09:41
Nou, dat vind ik te ver gaan, ik denk niet dat het mijn liefde voor F1 zal wegnemen.
Zo drastisch is het nou ook weer niet.

Uiteindelijk doen ze het voor de fan's, als die ineens massaal afhaken dan is de regel weer net zo snel verdwenen als die gekomen is.  ;)

Ho even, ik zeg nergens dat ik per defintie stop met kijken als deze regel wordt ingevoerd maar als deze regel écht van invloed is op de gevechten en een snellere deelnemer per saldo voor een langzamer rijdende coureur komt te rijden omdat verdedigen niet mogelijk is, weet ik niet of ik de sport nog op de voet zal volgen. Denk daarbij ook aan nachtraces. Er moet wel een reden en aanleiding zijn om de enige dag dat ik kan uitslapen midden in de nacht mijn warm bedje uit te kruipen. Los daarvan vind ik dat de wedstrijdleiding sowieso veelste veel strooit met straffen en door de regelverandering wordt dat niet minder. Sterker nog, coureurs gaan, om straffen te voorkomen, juist niet verdedigen. En dat zou je niet moeten willen genereren.
en je bent voor DRS?? sorry hoor, maar dan kan ik je zorgen helaas niet serieus nemen.

Ik ben voor DRS? Dat blijkt uit? Want heb niet het idee dat je mijn tekst interpreteert zoals ik hem neerzet. Ik zeg dat ik het zie als een hulpmiddel en leg uit waaruit deze voortvloeit maar zeg nergens dat ik DRS direct toejuich. Wel accepteer ik DRS zolang de vuile lucht achter de wagens er voor zorgt dat inhalen uit den boze is. Dus of je gaat linksom of rechtsom.
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11907.0.html
waarom wel voor het geven van een tool aan de aanvallende partij, maar tegen wat jullie noemen het wegnemen van een verdedigmogelijkheid van de verdedigende partij, die in mijn ogen veel minder effect heeft???
DRS heeft juist niks met racen te maken.

Wizard

Omdat de hightech inhalen heeft bemoeilijkt. Vandaar dat men deze vleugeltjes alsook diffusors heeft willen verbieden.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:45:46
Omdat de hightech inhalen heeft bemoeilijkt. Vandaar dat men deze vleugeltjes alsook diffusors heeft willen verbieden.
ja, ok maar dat heeft vooral effect in bochtige gedeelten. DRS op het rechte stuk en als er iets saai is het wel een inhaalactie op het rechte stuk. Het enige wat je daarmee bereikt is dat idd de snellere auto's niet meer opgehouden kunnen worden (met een enkele uitzondering), waar jullie juist zoveel angst voor hebben blijkbaar.
Maar goed, ik heb het wel gezien hier. Als jullie graag bij voorbaat alweer negatief willen doen, ga je gang.

Wizard

Tsja, daarvoor ben ik toch mens? Jij juicht het toe, andere weer niet. En die ruimte moet er ook zijn. Als we allen dezelfde mening zouden delen hadden fora geen lang bestaansrecht. Terugkomend op DRS, natuurlijk is dit een kunstmatige greep en in de basis wil je dit niet maar aan de andere kant was het nodig om het inhalen überhaupt weer mogelijk te maken en gevechten te genereren. Echter, en dat ben ik met je eens, schoot DRS op sommige banen zijn doel voorbij en werd verdedigen onmogelijk. En dat is ook weer niet de bedoeling maar dat staat los van de intentie van DRS.

0634

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 14:52:07

of je krijgt de situatie dat Schumacher helemaal niet van zn lijn afgaat. Hij heeft zelf de keus, of binnenkant of de racelijn met wat meer grip. Zowel in het geval van Schumacher/Hamilton als Prost/Jones had de voorliggende auto gewoon een surplus aan topsnelheid en doet dat veranderen van lijn er eigenlijk niet toe. Het enige wat met deze regel voorkomen worden is het pure blokken op het rechte stuk wat in mijn ogen idd unfair en ook potentieel gevaarlijk is.
Maar goed, mekker lekker door over dit soort kleinigheden. Zoals vroeger wordt het sowieso niet meer, maar dat heeft niks met deze regel te maken
Jij vindt het mekkeren over kleinigheden, ik vind het geen kleinigheid, ik vind de inperking van racen allesbehalve een kleinigheid.

Verder vind ik blokken helemaal niet onveilig, bovendien heb ik nog nergens voorbeelden gezien van potentieel gevaarlijke situaties waardoor dit soort aanscherpingen van de reglementen gerechtvaardigt zijn.

En ja, zoals vroeger komt nooit meer terug, persoonlijk vind ik dat jammer, maar ik snap heus wel dat de tijden zijn verandert. Dat is op zich ook niet erg, maar niet alle veranderingen zijn goed.

0634

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 15:22:07
en je bent voor DRS?? sorry hoor, maar dan kan ik je zorgen helaas niet serieus nemen.
Dit vind ik dan altijd jammer. Je hebt duidelijk verstand van F1 en je bent een goede forummer, maar uit dit soort opmerkingen blijkt dat je maar weinig respect voor andermans mening kunt opbrengen en dat vind ik erg jammer. Ik neem jouw mening, net als die van anderen, namelijk wel serieus, ook al ben ik het er niet altijd mee eens.

0634

Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:59:34
Tsja, daarvoor ben ik toch mens? Jij juicht het toe, andere weer niet. En die ruimte moet er ook zijn. Als we allen dezelfde mening zouden delen hadden fora geen lang bestaansrecht. Terugkomend op DRS, natuurlijk is dit een kunstmatige greep en in de basis wil je dit niet maar aan de andere kant was het nodig om het inhalen überhaupt weer mogelijk te maken en gevechten te genereren. Echter, en dat ben ik met je eens, schoot DRS op sommige banen zijn doel voorbij en werd verdedigen onmogelijk. En dat is ook weer niet de bedoeling maar dat staat los van de intentie van DRS.
Perfect voorwoord. :)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 16:13:38
Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:59:34
Tsja, daarvoor ben ik toch mens? Jij juicht het toe, andere weer niet. En die ruimte moet er ook zijn. Als we allen dezelfde mening zouden delen hadden fora geen lang bestaansrecht. Terugkomend op DRS, natuurlijk is dit een kunstmatige greep en in de basis wil je dit niet maar aan de andere kant was het nodig om het inhalen überhaupt weer mogelijk te maken en gevechten te genereren. Echter, en dat ben ik met je eens, schoot DRS op sommige banen zijn doel voorbij en werd verdedigen onmogelijk. En dat is ook weer niet de bedoeling maar dat staat los van de intentie van DRS.
Perfect voorwoord. :)
ik juich het helemaal niet toe, ik vind het alleen onzin om er nu al over te gaan klagen. En zoals ik zei, als het in het belang van veiligheid en fairplay is, dan vind ik dat een goede zaak. In sport zijn gevechten altijd gebonden aan regels, natuurlijk liefst zo weining mogelijk, maar de FIA acht de dit schijnbaar noodzakelijk. Dat je het er niet mee eens bent kan ik me nog voorstellen, maar om er nu al zo'n drama van te maken vind ik veels te ver gaan.
DRS genereert absoluut geen gevechten, het zorgt er juist voor dat snellere deelnemers minder worden opgehouden, iets waar jullie volgens mij juist op tegen zijn, toch?? Van DRS zijn er idd meerdere voorbeelden dat het totaal zn doel voorbij schoot, van die 1x van lijn veranderen heb ik vooralsnog maar 1 zeer mager voorbeeld gezien. Schumacher kan met de vernieuwde regel ook gewoon Hamilton rondenlang achter zich houden, daar ben ik van overtuigd.
Ik ben niet uitgesproken voor of tegen bepaalde dingen/regels zoals DRS, zo lang het maar met mate is en er goed over nagedacht is. k vind het ook prima om DRS nog een jaar uit te proberen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 16:13:05
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 15:22:07
en je bent voor DRS?? sorry hoor, maar dan kan ik je zorgen helaas niet serieus nemen.
Dit vind ik dan altijd jammer. Je hebt duidelijk verstand van F1 en je bent een goede forummer, maar uit dit soort opmerkingen blijkt dat je maar weinig respect voor andermans mening kunt opbrengen en dat vind ik erg jammer. Ik neem jouw mening, net als die van anderen, namelijk wel serieus, ook al ben ik het er niet altijd mee eens.
ik neem zn mening wel serieus, maar als hij dingen gaat roepen die in mijn ogen in essentie niet met elkaar rijmen dan houdt het voor mij gewoon op. En daarnaast kan ik sowieso voor vooroordelen weinig respect opbrengen.

0634

welk vooroordeel? Je mag toch zeggen wat je van een regelwijziging vind. Dat heeft niets met vooroordelen te maken.