Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Ja er is een regel voor, teams mogen tijdens de test maar met 1 auto testen. Dat is sinds vorig jaar volgens mij...

Sowieso zijn de testteams van de F1-teams veel kleiner dan de raceteams...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze met de huidige financiële toestanden graag hebben dat er meer dan 1 peperdurewagen de railing kan induiken.

Senergy

Citaat van: M@rc op 05 januari 2012 - 07:54:51
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze met de huidige financiële toestanden graag hebben dat er meer dan 1 peperdurewagen de railing kan induiken.

Hmm, daar heb je wel een punt, maar als je ene wagen de muur induikt heb je geen wagen voor de rest van de dag (of zelfs volgende dag) dus ze hebben wel meer dan één wagen bij lijkt me. (of toch zeker genoeg reserve-onderdelen).

Dus teams zoals Ferrari (die toch graag veel testen) zullen het wel zien zitten imo
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

JimmySPA

Citaat van: Senergy op 05 januari 2012 - 16:49:41
Citaat van: M@rc op 05 januari 2012 - 07:54:51
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze met de huidige financiële toestanden graag hebben dat er meer dan 1 peperdurewagen de railing kan induiken.

Hmm, daar heb je wel een punt, maar als je ene wagen de muur induikt heb je geen wagen voor de rest van de dag (of zelfs volgende dag) dus ze hebben wel meer dan één wagen bij lijkt me. (of toch zeker genoeg reserve-onderdelen).

Dus teams zoals Ferrari (die toch graag veel testen) zullen het wel zien zitten imo

Omkatten bestaat al een tijdje  :P Kan zomaar dat dat ook in de F1 gebeurt nummers over en gaan... Aan de andere kant FIA is niet achterlijk..
Waarschijnlijk doen ze dat of staat er nog een auto in onderdelen in de trucks.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Senergy

ow ik denk dat ik iets heb gevonden in het reglement

Teams mogen per event (testsessie's/raceweekend) per rijder 2 wagens meenemen plus nog één in onderdelen

lijkt mij dat enkel de grote teams dit kunnen veroorloven en dat kleinere teams één wagen per rijder bij heeft en nog wat onderdelen.

ach het was toch zoiets dat ik ervan begreep  :P
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!


Wizard

Ik ben benieuwd. En dat McLaren Red Bull wilt verslaan spreekt voor zich. ;) Beetje non-nieuws eigenlijk om dat erbij te vermelden. "McLaren wilt kampioen worden". Goh? Echt waar? Nee! Serieus! Kom op! Dat-had-ik-nu-niet-verwacht...

Folkert

Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 09:43:58
Ik ben benieuwd. En dat McLaren Red Bull wilt verslaan spreekt voor zich. ;) Beetje non-nieuws eigenlijk om dat erbij te vermelden. "McLaren wilt kampioen worden". Goh? Echt waar? Nee! Serieus! Kom op! Dat-had-ik-nu-niet-verwacht...
Het zal je misschien ook wel verbazen, dat Couldhard dat ook elk jaar wilde en elk jaar weer zou het zijn jaar worden ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard


Senergy

Op het Wroom-event, hebben de jongens van Ferrari gemeld dat de nieuwe "663" niet echt mooi, is (maar dat hoeft ook niet, als hij maar snel is   ;) ) Ook is hij niet van de eerste keer door de crash-test geraakt en hebben ze hem een beetje versterkt met wat extra carbon.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Folkert

Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 11:38:35
Geen zelfkennis, die David. ;)
Nee, dat had hij genoeg, lag aan de omstandigheden he. Hij kon er nooit wat aan doen  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Senergy



Van mij mag hij er zo uitzien hoor
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Enzo

Gerucht gaat dat het een lelijke Ferrari gaat worden dit jaar.
Met een soort bobbel op de neus...

Vieze baas

Waar haal je die info vandaan dan?

Enzo

Citaat van: Vieze baas op 13 januari 2012 - 16:16:56
Waar haal je die info vandaan dan?

http://www.f1zone.net/news/2012-ferrari-has-ugly-bump-on-nose/11510/

2012 Ferrari has ugly bump on nose


CitaatBy Editor on Friday, January 13, 2012

Part of what makes the 2012 Ferrari "not pretty" is a conspicuous bump on its nose, it is believed.

The famous team's bosses Stefano Domenicali and Luca di Montezemolo used descriptions including "not pretty" and "lousy" when describing the physical appearance of the unlaunched new machine, codenamed 663.

"It's not that pretty, because the shape defined by the technical regulations does not leave much scope", admitted Domenicali.

It is believed he is referring to regulation tweaks for 2012 that will reduce the height of the noses, to improve driver safety in the event of crashes.

But the maximum height of the dash bulkhead remains the same, meaning that Ferrari's low nose tapers sharply where it meets the front of the monocoque.

Some sources claim to have seen drawings or images of Ferrari's unnamed 2012 car, but Fernando Alonso on Thursday insisted the car "is quite similar" in physical appearance to last year's contender.

"The rules have been clarified a bit in the last two years with the result that all the cars look more and more alike," Spanish reporters quote him as saying.