Vergne en Ricciardo rijdersduo Torro Rosso

Gestart door Fabian, 14 december 2011 - 18:05:51

« vorige - volgende »

0634

Nee, maar dat hoeft niet te zeggen dat ze niet goed zijn. Misschien haalden ze beiden wel zo'n beetje het maximale uit die wagen. Ik heb de kritiek die STR gedurende het seizoen zo af en toe op die twee had iig niet altijd terecht. Het was in mijn ogen een prima duo en ik vind dat ze nu best een risico nemen, al ben ik benieuwd hoe die twee rookies het gaan doen.

SDG

#31
Citaat van: Ńiels op 16 december 2011 - 01:10:27
Gezien het feit dat F1 enorm 'hot' is in Spanje (lijkt me toch) zal die wel genoeg sponsorgeld vinden om een deftig racestoeltje te vinden. Misschien dit jaar niet meer in de F1, maar hij is nog maar 21. Nu weet ik niet hoe populair autosport in Zwitserland is, maar ik acht de kans nihil dat er daar meer interesse is voor Buemi dan Spanje toont in Alguersuari.

Het zal er in het geval van Alguersuari ook van af hangen hoe het economische klimaat in Spanje verder evolueert, denk ik. En bovendien mag je de impact van de F1 in Spanje toch ook niet overschatten. Ook al heeft men momenteel twee GP's, is er een Spaans F1-team en rijdt er nog steeds een tweevoudig Spaans wereldkampioen in het deelnemersveld rond, het is daar echt nog steeds al motorracen wat de klok slaat.

Gerard

2 rookies in een team is natuurlijk inderdaad wel een behoorlijk risico! Ik moet zeggen dat ik het ook niet slim vind wat ze nu doen  ::)

Hoe oud zijn die gasten eigenlijk? 21 en 20.... oke... ???

Ik zou toch op zn minst 1 wat ervaren coureur behouden waar ze op kunnen " terugvallen"
maar jah, er is er maar 1 die het voor het zeggen heeft daaar bij STR....


Folkert

Citaat van: Vieze baas op 16 december 2011 - 03:06:46
Vrij verrassend. Ik had Alguersari wel terugverwacht. Het lijkt me dat Red Bull echt op zoek is naar het nieuwe supertalent als een Vettel. Zo 1 die opmerkelijke prestaties haalt in de Torro Rosso en zijn teamgenoot helemaal zoek rijdt. Dat hebben zowel Buemi als Alguersari niet gedaan.
Ik vraag me toch af dan wat meer ze nu verwachten van deze rijders. Hebben beide leuke dingen laten zien. Vettel heeft niet zo heel gek veel meer laten zien in hun auto. Vind beetje laf eigenlijk ze zo er buitente gooien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Las vanochtend op twitter dat Buemi in de simulator zat toen het ontslag bekend werd gemaakt... Llekker dan.... :(

SDG

Citaat van: Burorri op 16 december 2011 - 09:34:27
Ik vraag me toch af dan wat meer ze nu verwachten van deze rijders. Hebben beide leuke dingen laten zien. Vettel heeft niet zo heel gek veel meer laten zien in hun auto. Vind beetje laf eigenlijk ze zo er buitente gooien.

Vettel bloeide ook pas aan het eind van 2008 helemaal open. Wie herinnert zich nog hoe hij in de eerste wedstrijden van het seizoen vaak niet eens het einde van de eerste ronde haalde?

Wizard

Citaat van: Burorri op 16 december 2011 - 09:34:27
Citaat van: Vieze baas op 16 december 2011 - 03:06:46
Vrij verrassend. Ik had Alguersari wel terugverwacht. Het lijkt me dat Red Bull echt op zoek is naar het nieuwe supertalent als een Vettel. Zo 1 die opmerkelijke prestaties haalt in de Torro Rosso en zijn teamgenoot helemaal zoek rijdt. Dat hebben zowel Buemi als Alguersari niet gedaan.
Ik vraag me toch af dan wat meer ze nu verwachten van deze rijders. Hebben beide leuke dingen laten zien. Vettel heeft niet zo heel gek veel meer laten zien in hun auto. Vind beetje laf eigenlijk ze zo er buitente gooien.

Ben ik niet helemaal met je eens. Afgezien van zijn zege/pole in Monza deed hij zo nu en dan leuke dingen (wat mij vlug te binnen schiet: Monaco vanaf P19 starten, P5 finishen, Spa netjes 5de en Braziliƫ behoeft geen uitleg. Vierde plaats was zijn verdiensten). Ook was hij verantwoordelijk voor 35 punten van de 39 die STR scoorde en finishte hij kort achter Kovalainen, 15(?) punten, die met de kampioensschapauto onderweg was. Al met al geen onaardig seizoen. Het verbaasde dan ook niemand dat hij plaats mocht nemen in de Red Bull.

Vieze baas

Citaat van: Wizard op 16 december 2011 - 12:36:50
Citaat van: Burorri op 16 december 2011 - 09:34:27
Citaat van: Vieze baas op 16 december 2011 - 03:06:46
Vrij verrassend. Ik had Alguersari wel terugverwacht. Het lijkt me dat Red Bull echt op zoek is naar het nieuwe supertalent als een Vettel. Zo 1 die opmerkelijke prestaties haalt in de Torro Rosso en zijn teamgenoot helemaal zoek rijdt. Dat hebben zowel Buemi als Alguersari niet gedaan.
Ik vraag me toch af dan wat meer ze nu verwachten van deze rijders. Hebben beide leuke dingen laten zien. Vettel heeft niet zo heel gek veel meer laten zien in hun auto. Vind beetje laf eigenlijk ze zo er buitente gooien.

Ben ik niet helemaal met je eens. Afgezien van zijn zege/pole in Monza deed hij zo nu en dan leuke dingen (wat mij vlug te binnen schiet: Monaco vanaf P19 starten, P5 finishen, Spa netjes 5de en Braziliƫ behoeft geen uitleg. Vierde plaats was zijn verdiensten). Ook was hij verantwoordelijk voor 35 punten van de 39 die STR scoorde en finishte hij kort achter Kovalainen, 15(?) punten, die met de kampioensschapauto onderweg was. Al met al geen onaardig seizoen. Het verbaasde dan ook niemand dat hij plaats mocht nemen in de Red Bull.

Precies, ik kan me ook nog een regenrace herinneren waar Vettel op p4 rondreed maar toen uitviel. Tevens heeft hij zijn teamgenoot verslagen met 35-4 aan punten. Alguersari en Buemi deden het zeker leuk in de tweede seizoenshelft maar na 3 seizoenen van beide heren heb ik weinig heel opmerkelijke prestaties gezien wat ze tot potentiele topper maakt.

Wizard

Dat Buemi uit de auto is geplaatst heb ik vrede mee, Alguesuari had van mij nog een kans mogen krijgen. Was niet zo constant als Buemi maar wel een aanvallende rijder. De onderlinge duel heb ik niet bestudeerd maar denk dat Jaime wel de bovenliggende partij was.

Enzo

Beide zijn geshocked, zo valt te lezen in diverse media. Buemi was in de simulator aan het testen voor 2012, evenals Alguesauri bezig was met zijn voorbereiding. Die jongens hebben geen signaal gekregen en werden tegen hun verwachting in op straat gezet, dit terwijl de markt al leeg gekocht was...

Ik vind het niet erg netjes van Marko en Tost om eerlijk te zijn, ze hadden hun rijders iig tijdig de kans moeten geven elders onderdak te vinden. Op deze manier vernietig je twee carrieres die mogelijk veelbelovend waren.

Wizard

Dat is een ander verhaal. En daar ben ik het ook verder mee eens. Wat ik bedoel met vrede is de keuze, niet de manier waarop het gegaan is. Dat verdient geen schoonheidsprijs.

SDG

#41
Citaat van: Enzo op 16 december 2011 - 13:46:01
Beide zijn geshocked, zo valt te lezen in diverse media. Buemi was in de simulator aan het testen voor 2012, evenals Alguesauri bezig was met zijn voorbereiding. Die jongens hebben geen signaal gekregen en werden tegen hun verwachting in op straat gezet, dit terwijl de markt al leeg gekocht was...

Ik vind het niet erg netjes van Marko en Tost om eerlijk te zijn, ze hadden hun rijders iig tijdig de kans moeten geven elders onderdak te vinden. Op deze manier vernietig je twee carrieres die mogelijk veelbelovend waren.

We zullen eind volgend jaar zien wie het bij het rechte eind had: als Ricciardo en Vergne resultaten kunnen voorleggen, zullen Marko en Tost kunnen inroepen dat ze hun keuze goed ingeschat hebben en gaat wellicht geen haan nog naar Buemi of Alguersuari kraaien. In het omgekeerde geval verwacht ik vanuit diverse hoeken toch het nodige leedvermaak, bijkomend op het gezichtsverlies voor Red Bull.

Sabai

Citaat van: Enzo op 16 december 2011 - 13:46:01
Beide zijn geshocked, zo valt te lezen in diverse media. Buemi was in de simulator aan het testen voor 2012, evenals Alguesauri bezig was met zijn voorbereiding. Die jongens hebben geen signaal gekregen en werden tegen hun verwachting in op straat gezet, dit terwijl de markt al leeg gekocht was...

Ik vind het niet erg netjes van Marko en Tost om eerlijk te zijn, ze hadden hun rijders iig tijdig de kans moeten geven elders onderdak te vinden. Op deze manier vernietig je twee carrieres die mogelijk veelbelovend waren.

Vind ik ook.

Maar ik begrijp de keuze enigszins wel van hun. Torro Rosso mag toch wel gezien worden als kweekvijver van RBR en als je kijkt naar hun ontwikkeling van de laatste jaren kijkt hebben ze zich niet zo ontwikkeld als Vettel ,Alonso,Raikonen,Shumacher deden in in hun eerste jaren. Al vind  Alguesuari wel een twijfel geval zie hem graag een keer in een top auto stappen denk dat hij dan nog best wel kan verrassen maar of het een wk in spe is  ??? ik heb in elk geval nooit iemand horen zeggen. 

gloudiesaurus

Vind ook dat Alguarsuari uiteindelijk wel heel vroeg, op zijn 19e, voor de leeuwen is gegooid...

Heeft hem uiteindelijk meer geschaad dan goed gedaan denk ik.

En van Ricciardio heb ik geen hele hoge pet op...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Vieze baas

Kan interessant worden als rijders niet bevallen volgend seizoen. Zijn iig een paar jonge mannen met ervaring die dan zo in kunnen stappen