Euro 2012

Gestart door gloudiesaurus, 02 december 2011 - 19:19:07

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jeroen op 21 juni 2012 - 22:41:23
Die vleugelverdedigers kwamen bij Nederland op dit toernooi ook niet op hoor.
Wat ik me nu dus afvraag: wisten de vleugel verdedigers wel dat ze het waren?

En, is het Nederlaagse elftal wel verteld dat het EK al begonnen was?
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 21 juni 2012 - 23:37:27
Wat ik me nu dus afvraag: wisten de vleugel verdedigers wel dat ze het waren?

En, is het Nederlaagse elftal wel verteld dat het EK al begonnen was?
Heeft Oranje meegedaan aan het EK? Shit dat heb ik effe gemist.  :P ;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 21 juni 2012 - 22:41:23
Die vleugelverdedigers kwamen bij Nederland op dit toernooi ook niet op hoor.

Dan heb je niet goed gekeken, Willems en vd Wiel liepen meer voorin dan achterin.
Dat ze daar de bal amper kregen en nimmer doorliepen naar de achterlijn veranderd daar niets aan.


Citaat van: Wizard op 21 juni 2012 - 22:01:54
Je hoeft het ook niet 1 op 1 te vergelijken maar de raakvlakken. Bij die landen staat een verdediging. Vandaar mijn verwijzing. Dat er een ander soort voetbal wordt gespeeld, soit!

Juist omdat daar 'n ander soort voetbal wordt gespeeld staat daar 'n verdediging.
Ondanks dat daar ook met aanvallende intenties gespeeld wordt, is de opdracht van hun verdedigers in de 1e plaats verdedigen.
Bij Nederland lopen er ten alle tijden 2 verdedigers die als 1e opdracht aanvallen meekrijgen.
Uiteraard geef je dan ook meer ruimte weg.

0634

Citaat van: Kootje op 22 juni 2012 - 05:48:31
Citaat van: Jeroen op 21 juni 2012 - 22:41:23
Die vleugelverdedigers kwamen bij Nederland op dit toernooi ook niet op hoor.

Dan heb je niet goed gekeken, Willems en vd Wiel liepen meer voorin dan achterin.
Dat ze daar de bal amper kregen en nimmer doorliepen naar de achterlijn veranderd daar niets aan.

Nee hoor. Tegen Portugal wel, de eerste twee potjes veel te weinig. Als je kijkt hoe vd Wiel normaal bij Ajax speelt, ook in zware potjes, dan bleeft hij nu veel meer terug hangen. Vooral tegen Duitsland kwam hij nauwelijks mee.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 21 juni 2012 - 22:41:23
Die vleugelverdedigers kwamen bij Nederland op dit toernooi ook niet op hoor.

Willems speelde vaker voorin, zowel tegen de Denen als tegen Portugal. Dat heeft vaker gezorgt voor dreiging van Portugal. Mathijsen die het gat moest opvangen waardoor hij op zijn beurt niet op z'n plaats stond.

0634

#245
Welnee. Willems kwam de eerste 10 minuten tegen Denemarken nog mee op, daarna steeds minder, tot helemaal niet meer. Van der Wiel helemaal nauwelijks. Als je het vergelijkt met hoe ze normaal spelen was het echt opvallend karig.

Franky R.

Tja,


Ik roep al jaren dat Nederland moet overstappen naar een 4-4-2 systeem. Het voetbal van tegenwoordig is een verworden tot een schaakspel. Dan kun je wel aanvallend willen zijn, maar daar moet je dan ook de spelers voor hebben. Dat we die niet hebben, was nu toch wel duidelijk?


En kijk naar de wedstrijd van gisteren. Portugal vs Tsjechië...Ok, het was 1 grote schiettent voor Portugal, maar Ronaldo kreeg heel was minder ruimte dan tegen Oranje!


Vanavond Spanje - Frankrijk...Ik denk 1-0 voor Spanje...Weer een afwachtende schaakspel op het gras... ::)

Wizard

Geen idee in welke tijdzone jij je bevind, maar bij ons speelt vanavond Duitsland-Griekenland! ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 22 juni 2012 - 13:25:47
Geen idee in welke tijdzone jij je bevind, maar bij ons speelt vanavond Duitsland-Griekenland! ;)


Ah,


Dat is correct...Maar ik word dan ook niet echt warm van Duitsland - Griekenland! Ik zeg... 2-0 Duitsland.

Wizard

Bijna. ;) Had 3-0 voorspeld. Mja, hoe dan ook, jammer voor de Grieken natuurlijk maar Duitsland heeft z'n zaakjes prima voor elkaar. Volgens mij de enige die tot nu toe geen enkele wedstrijd gelijk hebben gespeeld dan wel verloren. In mijn optiek zijn ze te samen met Spanje en Italie de favoriet.

Folkert

Citaat van: Wizard op 23 juni 2012 - 09:42:45
Bijna. ;) Had 3-0 voorspeld. Mja, hoe dan ook, jammer voor de Grieken natuurlijk maar Duitsland heeft z'n zaakjes prima voor elkaar. Volgens mij de enige die tot nu toe geen enkele wedstrijd gelijk hebben gespeeld dan wel verloren. In mijn optiek zijn ze te samen met Spanje en Italie de favoriet.
Kom maar op met die ban....maar waarom denk je dat ik voor Duitsland supporter  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Spelen tot nu toe het meest overtuigend voetbal. Spanje vond ik gisteren ook niet hoogvliegen. Kunnen het nog moeilijk krijgen tegen Italië en Duitsland.

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juni 2012 - 11:49:55
Spelen tot nu toe het meest overtuigend voetbal. Spanje vond ik gisteren ook niet hoogvliegen. Kunnen het nog moeilijk krijgen tegen Italië en Duitsland.
Ik hoop dat Italië of Engeland EK word. Liefst Engeland, daar heb ik sinds jaren eigenlijk altijd sympathie voor gehad.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Ik vind Nederland een gevaarlijke outsider! Of zijn die al outgeschakeld?   :P

Folkert

Citaat van: Fabian van Tiel op 24 juni 2012 - 13:23:53
Ik vind Nederland een gevaarlijke outsider! Of zijn die al outgeschakeld?   :P
..
Inderdaad, ze zouden EK 2494 kunnen winnen. Waarschijnlijk is dan de hele wereld toch al uitgeroeid.
Trotse vader van Rosalie(L)