Euro 2012

Gestart door gloudiesaurus, 02 december 2011 - 19:19:07

« vorige - volgende »

Enzo

Denken jullie dat deze lichting in 2014 nog een topprestatie kan leveren?
Hoe oud zijn onze toppers dan? Was dit hun laatste kans?

Fabian

Citaat van: Enzo op 20 juni 2012 - 11:15:41
Denken jullie dat deze lichting in 2014 nog een topprestatie kan leveren?
Hoe oud zijn onze toppers dan? Was dit hun laatste kans?
Vind ik een zeer lastige vraag Enzo. Een speler als Sneijder is over twee jaar nog steeds goed en bepalend denk ik. Afellay is over twee jaar hopelijk fit en wordt dan op de juiste positie ingezet en dan kan Afellay ook van waarde zijn. Narsingh geef ik goede kans om door te groeien en Robben langzaamaan uit Oranje te spelen. Dan kom je bij het probleem in de spits. Ga je daar Huntelaar en/of Van Persie neerzetten waarvan ik verwacht dat 2014 een van hun laatste kansen gaat zijn, misschien 2016? Wat mij betreft zouden ze komend seizoen Bas Dost in de gaten moet houden. Als hij in Duitsland goed presteert zie ik geen reden waarom Dost niet in Oranje zou kunnen spelen.

Achterin wordt het alleen maar lastiger: Ik denk dat Pieters en Willems voor de linksback positie zullen gaan strijden. Achterin zal Mathijsen verdwijnen omdat ie simpelweg te oud wordt en voor Heitinga zal 2014 denk ik ook het laatste toernooi zijn. Rechtsback zal van Rhijn de strijd aan moeten gaan met van der Wiel. Stekelenburg zal het lastig krijgen om zijn positie te behouden met Krul en Vorm achter zich.

En dan nog die twee voor de verdediging. De Jong en van Bommel. Ik denk dat die er allebei niet meer bij zijn in 2014.

Fabian


Fabian

Ook de doellijntechnologie komt dichterbij. Blattertje vindt het snel tijd worden om deze technologie te gaan toepassen. Wat Sepp met snel bedoeld weet ik eigenlijk niet, maar nu kunnen ze er niet meer onderuit.

Folkert

Citaat van: Fabian van Tiel op 20 juni 2012 - 12:48:20
Citaat van: Enzo op 20 juni 2012 - 11:15:41
Denken jullie dat deze lichting in 2014 nog een topprestatie kan leveren?
Hoe oud zijn onze toppers dan? Was dit hun laatste kans?
Vind ik een zeer lastige vraag Enzo. Een speler als Sneijder is over twee jaar nog steeds goed en bepalend denk ik. Afellay is over twee jaar hopelijk fit en wordt dan op de juiste positie ingezet en dan kan Afellay ook van waarde zijn. Narsingh geef ik goede kans om door te groeien en Robben langzaamaan uit Oranje te spelen. Dan kom je bij het probleem in de spits. Ga je daar Huntelaar en/of Van Persie neerzetten waarvan ik verwacht dat 2014 een van hun laatste kansen gaat zijn, misschien 2016? Wat mij betreft zouden ze komend seizoen Bas Dost in de gaten moet houden. Als hij in Duitsland goed presteert zie ik geen reden waarom Dost niet in Oranje zou kunnen spelen.

Achterin wordt het alleen maar lastiger: Ik denk dat Pieters en Willems voor de linksback positie zullen gaan strijden. Achterin zal Mathijsen verdwijnen omdat ie simpelweg te oud wordt en voor Heitinga zal 2014 denk ik ook het laatste toernooi zijn. Rechtsback zal van Rhijn de strijd aan moeten gaan met van der Wiel. Stekelenburg zal het lastig krijgen om zijn positie te behouden met Krul en Vorm achter zich.

En dan nog die twee voor de verdediging. De Jong en van Bommel. Ik denk dat die er allebei niet meer bij zijn in 2014.
Lastige inderdaad. Al denk ik niet dat Robben zijn tijd heeft gehad. IS een speler die verdomt goed kan voetballen, maar het er niet altijd uitkan halen.

We hebben weer spelers als Stam nodig. En Eigenlijk ook Davids, spelers die zich vastbijten in de bal en niet lopen te suffen. Er moet nu goed gekeken en gekozen worden voor de verdediging, daar loopt het mis.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Robben is zeker nog van waarde voor het Nederlagen Elftal, maar ik denk dat wanneer Narsingh gaat doorgroeien hij het Robben zeer lastig gaat maken.

0634

Citaat van: Enzo op 20 juni 2012 - 11:15:41
Denken jullie dat deze lichting in 2014 nog een topprestatie kan leveren?
Hoe oud zijn onze toppers dan? Was dit hun laatste kans?
Nee, 2014 gaan de meesten wel halen. No probs. Er zitten ook wel wat talenten aan te komen, zeker ook verdedigend. Jongens als Willems, De Vrij, Van Rhijn, Viergever. Die kunnen zich gaan ontwikkelen de komende twee jaar. Bij Ajax wordt ook heel veel verwacht van Denswill, maar die is misschien pas in 2016 klaar. Verder heb je verder naar voren natuurlijk Maher, supertalent. Strootman en Anita zullen Oranje ook gaan halen. Als het meezit ook Douglas, al hoeft dat van mij niet zo.

Verder zie ik helaas nog niet zoveel, maar zoals gezegd, de huidige lichting met Sneijder, V Persie, Robben, VdV enzo gaan nog wel even mee. En Luuk De Jong natuurlijk ook nog, net als Ola John. Al met al hoeven we niet te vrezen, best een aardige lichting. Maar wereldtop? Hmm.

Fabian

Douglas hoeft van mij ook niet. Die jongen kan op belangrijke momenten nog wel eens zijn kop verliezen, en dat kunnen we niet gebruiken.

Wizard

We hebben een defensief probleem. Willems en Pieters kunnen hierin een prominente rol gaan vertegenwoordigen maar zijn er nog niet. Heitinga vind ik niet geworden wat het aanvankelijk leek. Had hem véél groter verwacht. Veel landen hebben écht zo'n stopper staan die de goalgetters het leven zuur kunnen maken. Dit mis ik bij het Nederlands elftal. Mocht Portugal tegen Italië spelen moet je maar eens kijken hoe weinig ruimte Ronaldo wordt geboden. Tegen Nederland kreeg hij voortdurend een vrijkaartje.

Kootje

Citaat van: Wizard op 21 juni 2012 - 06:50:52
We hebben een defensief probleem. Willems en Pieters kunnen hierin een prominente rol gaan vertegenwoordigen maar zijn er nog niet. Heitinga vind ik niet geworden wat het aanvankelijk leek. Had hem véél groter verwacht. Veel landen hebben écht zo'n stopper staan die de goalgetters het leven zuur kunnen maken. Dit mis ik bij het Nederlands elftal.

Mee eens.
Nederland en defensie is sowieso nooit top geweest, maar momenteel is het droevenis.
Toch had ik van Mathijssen en Heitinga (bij Everton nb speler van het jaar) wel iets meer verwacht.


CitaatMocht Portugal tegen Italië spelen moet je maar eens kijken hoe weinig ruimte Ronaldo wordt geboden. Tegen Nederland kreeg hij voortdurend een vrijkaartje.

Dat vind ik geen vergelijk.
Italië hanteert 'n compleet ander systeem wat juist uitgaat van de verdediging, terwijl bij ons de aanval de basis vormt.
Daar komt dan dit keer ook nog eens bij dat vd Wiel al het hele jaar geen bal raakt en Heitinga ook hopeloos uit vorm was dit toernooi.

Fabian

Volgens mij hinkte het elftal dit EK op twee gedachten. Dat is nooit goed binnen een elftal. Als er twee kampen zijn die samen moeten spelen wordt het lastig denk ik. Zeker als die jongens ook nog een redelijk groot ego hebben...

Wizard

Citaat van: Kootje op 21 juni 2012 - 16:42:43
Citaat van: Wizard op 21 juni 2012 - 06:50:52
We hebben een defensief probleem. Willems en Pieters kunnen hierin een prominente rol gaan vertegenwoordigen maar zijn er nog niet. Heitinga vind ik niet geworden wat het aanvankelijk leek. Had hem véél groter verwacht. Veel landen hebben écht zo'n stopper staan die de goalgetters het leven zuur kunnen maken. Dit mis ik bij het Nederlands elftal.

Mee eens.
Nederland en defensie is sowieso nooit top geweest, maar momenteel is het droevenis.
Toch had ik van Mathijssen en Heitinga (bij Everton nb speler van het jaar) wel iets meer verwacht.


CitaatMocht Portugal tegen Italië spelen moet je maar eens kijken hoe weinig ruimte Ronaldo wordt geboden. Tegen Nederland kreeg hij voortdurend een vrijkaartje.

Dat vind ik geen vergelijk.
Italië hanteert 'n compleet ander systeem wat juist uitgaat van de verdediging, terwijl bij ons de aanval de basis vormt.
Daar komt dan dit keer ook nog eens bij dat vd Wiel al het hele jaar geen bal raakt en Heitinga ook hopeloos uit vorm was dit toernooi.

Dan neem ik Spanje als voorbeeld. Of Duitsland. Kies maar! Bovendien vind ik Italië vrij offensief spelen en juist afstand nemen van het defensieve, maar dat ter zijde.

Kootje

Geen van beide landen speelt volgens het Nederlandse systeem met opkomende vleugelverdedigers.
Wederom dus geen vergelijk.

Wizard

Je hoeft het ook niet 1 op 1 te vergelijken maar de raakvlakken. Bij die landen staat een verdediging. Vandaar mijn verwijzing. Dat er een ander soort voetbal wordt gespeeld, soit!

0634

Die vleugelverdedigers kwamen bij Nederland op dit toernooi ook niet op hoor.