Euro 2012

Gestart door gloudiesaurus, 02 december 2011 - 19:19:07

« vorige - volgende »

SanderD

#165
Oekraine - Frankrijk gestaakt. Ondertussen alweer 20 min bezig

0634

#166
Citaat van: M@rc op 15 juni 2012 - 13:24:07
Jullie moeten echt af van dat halstarrig vasthouden aan het stokoude Ajax-systeem en de al even versleten Cruijf moet daarover gewoon zijn mond houden.
Kom nou, dit is allesbehalve een Cruijff systeem hoor. Twee controleurs die op 5-10 meter voor de eigen defensie staan in een systeem van JC? Kom nou. Ajax speelt ook helemaal niet zo. Ajax speelt 433 met de punt naar achteren (Anita). V Marwijk speelt een soort van 4231.

En los van het systeem speelt Cruijff veel verder naar voren middels combinatievoetbal, v Marwijk zakt in en speelt veel opportunistischer, gokkend op het individu. Nergens wordt er doorgeschoven en een man meer op het middenveld gecreerd. Nergens wordt er opgebouwd via snel positiespel. Dát zijn kenmerken van de JC-school. Min of meer zoals Barca nu ook nog speelt (mede dankzij JC, vraag maar aan Pep).

Het OudHollandse voetbal waar we mee doorbraken was met totaalvoetbal, dat zie je hier echt totaal niet in terug hoor. Het elftal valt in twee partijen uiteen, 6 achterin, 4 voorin. In niets herken ik echt Hollands spel. Dit NLs 11tal is niet gebaseerd op winnen maar op niet-verliezen.

Sorry, maar Bertje speelt totaal niet het originele NLse spelletje, speelt niet volgens de Cruijff-norm en speelt ook niet als Ajax. Deden ze dat allemaal maar. Dan werd je misschien ook geen kampioen, maar zag je wel leuk spel.

Wizard


SanderD

Bert heeft publiekelijk aangegeven dat hij zijn opstelling/systeem gaat aanpassen.

0634

Tja, als het water aan de lippen staat...

Wizard

Iets met een kalf en de put dempen.....

0634

Chagrijnige Dickie toch weer naar huis... Na week 1 had ik ze toch hoger ingeschat moet ik zeggen.

Wizard

Ja, me 2. Ik heb de eerste wedstrijden moeten missen vanwege verplichtingen richting mijn vrouw die niks anders zien dan avonden voetbal. Maar ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las dat niet Griekenland maar Rusland eruit ligt. Verrassing 1! Morgen verwacht ik niet dat Nederland met 2 punten verschil Portugal kan verslaan, laten we hopen dat ook Nederland kan verrassen.

Enzo

Vanavond vol in de aanval!!
Ik voorspel een 3-1 overwinning voor Nederland!!
Het bier staat koud en de vrienden zijn onderweg, tijd voor een feestje!  8)

Fabian

Citaat van: Enzo op 17 juni 2012 - 13:06:50
Vanavond vol in de aanval!!
Ik voorspel een 3-1 overwinning voor Nederland!!
Ik droom en hoop 3-1. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat ze morgen op het vliegtuig naar Amsterdam kun stappen.

Enzo

Citaat van: Fabian van Tiel op 17 juni 2012 - 13:13:02
Citaat van: Enzo op 17 juni 2012 - 13:06:50
Vanavond vol in de aanval!!
Ik voorspel een 3-1 overwinning voor Nederland!!
Ik droom en hoop 3-1. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat ze morgen op het vliegtuig naar Amsterdam kun stappen.

SSSsssssttt, don't jinx it.....!  :-X

Fabian

Citaat van: Enzo op 17 juni 2012 - 13:16:49
Citaat van: Fabian van Tiel op 17 juni 2012 - 13:13:02
Citaat van: Enzo op 17 juni 2012 - 13:06:50
Vanavond vol in de aanval!!
Ik voorspel een 3-1 overwinning voor Nederland!!
Ik droom en hoop 3-1. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat ze morgen op het vliegtuig naar Amsterdam kun stappen.

SSSsssssttt, don't jinx it.....!  :-X
Sorry.... :-[

Wizard

Citaat van: Enzo op 17 juni 2012 - 13:06:50
Vanavond vol in de aanval!!
Ik voorspel een 3-1 overwinning voor Nederland!!
Het bier staat koud en de vrienden zijn onderweg, tijd voor een feestje!  8)

Nu al??

Fabian

Citaat van: Wizard op 17 juni 2012 - 13:24:00
Nu al??
Je kunt beter vantevoren een feestje vieren, want vanavond valt er niet veel te feesten

Wizard

Nee. Is ook te laat om s'avonds nog te feesten als je om 5:30 uit je nest moet. ;) Of was dat niet de insteek??