Euro 2012

Gestart door gloudiesaurus, 02 december 2011 - 19:19:07

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:18:25
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 12:16:29
Citaat van: sanderalonso op 10 juni 2012 - 09:58:48
Maar ik zie ze nog wel winnen tegen Duitsland. Ze moeten dat positie/combinatie spel van het eerste kwartier de hele wedstrijd zien vol te houden.

Serieus? Met zulke grote gaten in de defence wordt je keihard afgestraft tegen ploegen als Duitsland. Als de voortrein dan ook nog eens collectief faalt, waar zie jij dan de kansen? Ik hoop dat Bert wakker is en zijn verlies neemt. Met de opstelling van gisteren geef ik ze nog niet eens een beetje kans. Ik zeg:

Huntelaar erin! Robben mag hem bedienen. Doet hij dat niet mag hij binnen 10 minuten gewisseld worden en neemt Narsingh die honneurs maar waar. Overigens ben ik helemaal niet te spreken over Stekelenburg. Jaren bij PSV op de bank gezeten en te licht gebleken. Doe mij Krul maar! Start Nederland woensdag stug met deze opstelling zeg ik: Jammer Nederland, alles is voorbij!
Stekelenburg op de bank bij PSV??? Dat klopt niet helemaal......
Stekelenburg is jaren eerste keeper geweest van Ajax.

Kak! Klopt!

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 12:04:08
Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 11:47:09
Mijn God, wat 'n deceptie was dat zeg.
Bijna de gehele wedstrijd domineren, en dan door 1 moment van onachtzaamheid de wedstrijd nog verliezen ook.  :-[

Ik begrijp niet dat mensen doen alsof Nederland zoveel beter was. In mijn optiek waren ze dat niet. Een hoop schijnkansen en losse flodders richting het doel. Dat maakt Nederland niet beter.

:o

Zooooo ...... Nederland was echt wel veel beter dan Denemarken hoor. Dat dit zich niet vertaald heeft in doelpunten veranderd daar niets aan. Die schijnkansen en losse flodders waar jij 't over hebt waren er zeker, maar ook genoeg echte kansen. Robben die op de paal schiet, Affelay''s schot dioe maar net naast gaat, v Persie die vrij voor de keeper onderuit glijd, Huntelaar die net te laat komt, Robben die de bal totaal verkeerd op z''n kjop krijgt etc.


CitaatOverigens stoor ik mij aan Bert die de niet presterende v. Persie stug laat aanmodderen. Wat probeert hij te bewijzen? Dat hij een kutcoach is?

Die snap ik ook niet. Ik dacht dat v Persie op het WK al bewezen had niet het juiste type spits voor 'n 4-3-3 te zijn. Daarnaast grijpt hiuj natuurlijk veel te laat in. In de rust had Bertje al moeten wisselen om meer stootkracht te creeeren, niet pas 25 minuten voor tijd. Daarbij waren de wissels nog is kut ook. Affelay eraf en dan v Persie op links .... WTF. Affelay was een van de betere spelers imo, waarom niet gewoon v Persie eruit ?? En dan die andere wissel, de Jong voor vd Vaart ..... op zich niets mis mee als je 'n aanvallende impuls wilt geven, maar afgaand op Rafael's spel kreeg ik sterk de indruk dat hij met 'n controlerende opdracht het veld ingestuurd werd. Ik heb 'm maar een keer rond de 16 gezien waar hij juist het beste tot z'n recht komt, de rest vd tijd liep hij netjes naast Bommel.

 
CitaatNederland heeft voetballers die allen een aardig balletje kunnen trappen alleen voetballen ze allen voor hun eigen succes en verliezen het teambelang uit het oog. Zo schiet Robben sierlijk naast terwijl aan de andere kant 2 man vrijlopen. Tof dat Nederland meer aan de bal geweest maar deze schaar ik in onder de categorie 'non-voetbal'.

Totaal niet mee eens. Oke, Robben gaat idd voor eigen succes, maar dat is nu eenmaal Robben z'n kracht. De rest speelde gewoon in dienst van het elftal. Affelay en Sneyder strooiden met passes waar kans op kans uitkwam. Zo heeft Sneyder 10x 'n pass gegeven waar 'n directe doelkans uit voortkwam, terwijl hijzelf maar 'n paar doelpogingen ondernomen heeft. Ik schat dat 75% vd wedstrijd gewoon goed, en bij vlagen zelfs briljant, voetbal gespeeld werd. Het laatste kwartier was idd ruk, maar dat krijg je als je alles of niets gaat spelen. Absoluut geen non-voetbal imo.

Fabian

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 12:24:49
Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:10:03
Nou daar komt weer een voorspelling voor vandaag:
Spanje-Omkoping 3-1. Spanje als titelfavoriet(voor mij persoonlijk) gaat wel winnen tegen Italië alleen al puur op klasse.

Ierland-Kroatië 2-2. Hoop op een leuke wedstrijd en wie weet wat die gekke Ieren allemaal kunnen. Die gasten hebben vrij weinig te verliezen.

Italië speelt defensief voetbal. Teams als Spanje willen zich daar nog wel eens op stuk bijten. Ik heb werkelijk geen idee maar zonder Puyol is de verdediging van Spanje niet zo sterk en kan Italië successen halen uit de counters. Puyol vind ik persoonlijk één van de beste verdedigers van Europa en misschien wel van de wereld. Niet alleen staat hij altijd op de juiste plaats, ook kan hij prima opbouwen en houd hij de snelheid in het spel. Zijn aanwezigheid legt veel gewicht in de schaal, zijn afwezigheid is een gemis. Wat Italië daarentegen mist zijn de goalgetters, zoals: Baggio, Del Piero, Inzaghi. Zover ik heb begrepen mist Italië 2 belangrijke spelers, Rossi en Cassano. Dat zijn aanvallers die verschil kunnen maken. Matri vond ik dit seizoen tegenvallen in de serie A dus hopen dat hij dat rechtzet vanavond. ;)
Dat Spanje Puyol moet missen is inderdaad een aderlating voor de ploeg, maar Cassano was in de kwalificatie zo belangrijk voor de Italianen en die moeten ze nu ook missen. Zoals jezelf ook al aan geeft missen ze bij Italië nu twee aanvallers en ik zou eerlijk gezegd niet weten wie er voor de Italianen moet scoren vandaag, maar datzelfde heb ik bij Nederland.
Ik vraag me ook af in hoeverre dat hele omkoopschandaal van invloed is op de selectie en dus ook op de wedstrijd.

Fabian

Ik denk dat Afellay werd gewisseld omdat ie moe was en niet meer kon brengen. Afellay is niet volledig fit en heeft weinig gespeeld dus ik denk dat hij max 70 min kan spelen.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:32:19
Ik denk dat Afellay werd gewisseld omdat ie moe was en niet meer kon brengen. Afellay is niet volledig fit en heeft weinig gespeeld dus ik denk dat hij max 70 min kan spelen.

Zou kunnen, maar zet vd Vaart daar dan neer. ::)
Maar nee ..... Bertje zit zo ver in de reet van vPersie, dat hem wisselen geen optie is. >:(

Fabian

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 12:33:58
Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:32:19
Ik denk dat Afellay werd gewisseld omdat ie moe was en niet meer kon brengen. Afellay is niet volledig fit en heeft weinig gespeeld dus ik denk dat hij max 70 min kan spelen.

Zou kunnen, maar zet vd Vaart daar dan neer. ::)
Maar nee ..... Bertje zit zo ver in de reet van vPersie, dat hem wisselen geen optie is. >:(
Ja daar kan ik het alleen maar mee eens zijn!

Overigens lees ik net op twitter dat Sneijdertje een lichte knieblessure heeft overgehouden aan de wedstrijd tegen Denemarken.

Franky R.

Pfff....


Het lijkt erop dat van Marwijk te veel vertrouwd op het team dat in de finale van het WK stond. Ik had een 4-4-2 met Huntelaar gehanteerd.


Maar ja, wie ben ik?
::)

Fabian

Citaat van: Franky R. op 10 juni 2012 - 12:37:20
Maar ja, wie ben ik?
::)
Jij bent Frany Rein. Redactielid van GPpits.net en een van de 16 miljoen bondscoaches!

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:36:53
Overigens lees ik net op twitter dat Sneijdertje een lichte knieblessure heeft overgehouden aan de wedstrijd tegen Denemarken.

Misschioen wel 'n geluk bij 'n ongeluk.
Kan hij vPersie op de 10 zetten en the Hunter in de spits.  ::)

Fabian

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 12:39:26
Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:36:53
Overigens lees ik net op twitter dat Sneijdertje een lichte knieblessure heeft overgehouden aan de wedstrijd tegen Denemarken.

Misschioen wel 'n geluk bij 'n ongeluk.
Kan hij vPersie op de 10 zetten en the Hunter in de spits.  ::)
Sneijder lijkt overigens de wedstrijd tegen de Duitsers wel te gaan halen dus hopen dat Bert de kloten vindt om Van Persie op de bank te zetten.
Wat ook wel leuk is is dat Vlaar zegt dat de Denen veel fouten maakten. Nou daar hebben we goed van geprofiteerd zeg.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 12:29:47
Zooooo ...... Nederland was echt wel veel beter dan Denemarken hoor. Dat dit zich niet vertaald heeft in doelpunten veranderd daar niets aan. Die schijnkansen en losse flodders waar jij 't over hebt waren er zeker, maar ook genoeg echte kansen. Robben die op de paal schiet, Affelay''s schot dioe maar net naast gaat, v Persie die vrij voor de keeper onderuit glijd, Huntelaar die net te laat komt, Robben die de bal totaal verkeerd op z''n kjop krijgt etc.

Dat is een kans op een kans. Ik word daar niet écht warm van. Veelste veel spelend voor eigen succes. Zoals ik eerder schreef, Robben schiet met een flauw schot naast terwijl van Persie en Sneijder vrij lopen. Dat zijn schijnkansen en zo doe je een échte kans creëeren teniet. Dat Nederland meer kwaliteit heeft rondrennen, eens, maar dat moet zich vertalen in beter voetballen. En dat heeft Nederland na gelaten. Geen eenheid is het sleutelwoord. Bovendien gaf de defence Denemarken wel erg veel tijd. Doe je dit tegen Duitsland krijg je er 1 binnen getetterd. Ga daar maar vanuit.

CitaatDie snap ik ook niet. Ik dacht dat v Persie op het WK al bewezen had niet het juiste type spits voor 'n 4-3-3 te zijn. Daarnaast grijpt hiuj natuurlijk veel te laat in. In de rust had Bertje al moeten wisselen om meer stootkracht te creeeren, niet pas 25 minuten voor tijd. Daarbij waren de wissels nog is kut ook. Affelay eraf en dan v Persie op links .... WTF. Affelay was een van de betere spelers imo, waarom niet gewoon v Persie eruit ?? En dan die andere wissel, de Jong voor vd Vaart ..... op zich niets mis mee als je 'n aanvallende impuls wilt geven, maar afgaand op Rafael's spel kreeg ik sterk de indruk dat hij met 'n controlerende opdracht het veld ingestuurd werd. Ik heb 'm maar een keer rond de 16 gezien waar hij juist het beste tot z'n recht komt, de rest vd tijd liep hij netjes naast Bommel.

Waarom niet Robin? Omdat Bert tot aan zijn enkels in zijn achterwerk zit! Daarom. Onbegrijpelijk!

 
CitaatTotaal niet mee eens. Oke, Robben gaat idd voor eigen succes, maar dat is nu eenmaal Robben z'n kracht. De rest speelde gewoon in dienst van het elftal. Affelay en Sneyder strooiden met passes waar kans op kans uitkwam. Zo heeft Sneyder 10x 'n pass gegeven waar 'n directe doelkans uit voortkwam, terwijl hijzelf maar 'n paar doelpogingen ondernomen heeft. Ik schat dat 75% vd wedstrijd gewoon goed, en bij vlagen zelfs briljant, voetbal gespeeld werd. Het laatste kwartier was idd ruk, maar dat krijg je als je alles of niets gaat spelen. Absoluut geen non-voetbal imo.

Te weinig combinaties en te doorzichtig, te plat. Te makkelijk. Sorry, die kansen en doelpogingen is leuk voor de statistieken maar ik vond het (te) weinig voorstellen. Ze hebben de 'meerkwaliteit' om de Denen uit te spelen en dat doen ze gewoonweg niet. Ik kan er niet enthousiast van worden. Deze hadden ze 'makkelijk' kunnen hebben. Let maar op wat de Duitsers tegen de Denen gaan doen.

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:39:06
Citaat van: Franky R. op 10 juni 2012 - 12:37:20
Maar ja, wie ben ik?
::)
Jij bent Frany Rein. Redactielid van GPpits.net en een van de 16 miljoen bondscoaches!
;D ;D ;D


;)

0634

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 11:52:57
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 08:40:00
Ibra? Die speelt voor Zweden. Wie bedoel je dan?

Ibrahim. Duh!
Die noemen ze Ibi, Ibra is Ibrahimovic. Als jezelf bijnamen gaat verzinnen kom ik er niet meer uit hoor ;).

Maar Ibi was de eerste 20 minuten goed, daarna niets meer. Van de befaamde chemie met V Persie heb ik helemaal niets vernomen.

Wizard

Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:30:07
Dat Spanje Puyol moet missen is inderdaad een aderlating voor de ploeg, maar Cassano was in de kwalificatie zo belangrijk voor de Italianen en die moeten ze nu ook missen. Zoals jezelf ook al aan geeft missen ze bij Italië nu twee aanvallers en ik zou eerlijk gezegd niet weten wie er voor de Italianen moet scoren vandaag, maar datzelfde heb ik bij Nederland.
Ik vraag me ook af in hoeverre dat hele omkoopschandaal van invloed is op de selectie en dus ook op de wedstrijd.

Mwa, moeten ze toch van zich af kunnen zetten. Maar goed, je twijfel is terecht. Italië staat bekend als team dat in een toernooi groeit en beter wordt. Sterk starten doen ze niet. Dus dat Spanje wint zit gewoon in de lijn der verwachting.

Fabian

Citaat van: Franky R. op 10 juni 2012 - 12:52:26
Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:39:06
Citaat van: Franky R. op 10 juni 2012 - 12:37:20
Maar ja, wie ben ik?
::)
Jij bent Frany Rein. Redactielid van GPpits.net en een van de 16 miljoen bondscoaches!
;D ;D ;D


;)
Haha ;)
Maar wat betreft Huntelaar heb je natuurlijk gelijk. Bijna heel Nederland ziet wat Bertje niet ziet.
Overigens vanavond VI Oranje met toptrainer Alfons Groenendijk!