De Man van het Jaar 2011

Gestart door 0634, 01 december 2011 - 20:52:09

« vorige - volgende »

Wie was de man van het seizoen 2011?

Vettel
13 (54.2%)
Button
7 (29.2%)
Webber
0 (0%)
Alonso
3 (12.5%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Iemand anders nl...
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 december 2011 - 20:52:09

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 20:58:49
waarom zou ik met tegenargumenten komen?? de enige die ik heb zijn de race en kwalificatie uitslagen die duidelijk in het voordeel van Glock zijn. Misschien is één en ander wel verklaarbaar door genoemde argumenten, maarda's voor een groot gedeelte giswerk en daarmee kun je wat mij betreft niet zo maar even de behaalde resultaten teniet doen. Als je t kunt bewijzen of enigzins aannemelijk kunt maken is t een ander verhaal natuurlijk.
Ik vind het prima hoor dat D'Ambrosio boven Glock staat, regels zijn regels, maar dat neemt niet weg dat Glock beter was dit seizoen.

Race-uitslagen alsook fastest laps tijdens de races spreken juist in het voordeel van de Belg. Geen idee wat jouw bron is.

Wizard

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 21:39:42
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 20:49:46
Idd. heeft d'Ambrosio een keer een beter resultaat gehaald. Mss. wel omdat hij toen slimmer reed? En daarom heeft de FIa hem boven Glock geklasseerd.

Nee. d'Ambrosio heeft het te danken aan de diskwalificatie van de Saubers (eerste race, Australië) waardoor hij de veertiende positie in de schoot kreeg geworpen. Hij werd die race laatste, zestiende. Dus helaas geen slimmigheid maar een gelukje.

Even rectificeren: Heb de Sherlock Holmes uitgehangen, d'Ambrosio finisht ook in Canada als veertiende, voor Glock, en twee keer als vijftiende. Glock slechts één keer vijftiende. Dus sluit me bij je aan dat de statistieken in het voordeel van de Belg spreken. Toegegeven, écht opgevallen was het mij niet. Op de kwalificatie na, heeft d'Ambrosio Glock overal in verslagen. Eigenlijk niet eens verkeerd als je het in het juiste context plaatst.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 21:44:27
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 20:58:49
waarom zou ik met tegenargumenten komen?? de enige die ik heb zijn de race en kwalificatie uitslagen die duidelijk in het voordeel van Glock zijn. Misschien is één en ander wel verklaarbaar door genoemde argumenten, maarda's voor een groot gedeelte giswerk en daarmee kun je wat mij betreft niet zo maar even de behaalde resultaten teniet doen. Als je t kunt bewijzen of enigzins aannemelijk kunt maken is t een ander verhaal natuurlijk.
Ik vind het prima hoor dat D'Ambrosio boven Glock staat, regels zijn regels, maar dat neemt niet weg dat Glock beter was dit seizoen.

Race-uitslagen alsook fastest laps tijdens de races spreken juist in het voordeel van de Belg. Geen idee wat jouw bron is.
van de races waar ze beiden zijn gefinisht is Glock 7x voor D'Ambrosio geeindigd en was het 3x andersom. Fastest laps weet ik niet, maar dat is tegenwoordig zo nietszeggend.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 21:48:20
Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 21:39:42
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 20:49:46
Idd. heeft d'Ambrosio een keer een beter resultaat gehaald. Mss. wel omdat hij toen slimmer reed? En daarom heeft de FIa hem boven Glock geklasseerd.

Nee. d'Ambrosio heeft het te danken aan de diskwalificatie van de Saubers (eerste race, Australië) waardoor hij de veertiende positie in de schoot kreeg geworpen. Hij werd die race laatste, zestiende. Dus helaas geen slimmigheid maar een gelukje.

Even rectificeren: Heb de Sherlock Holmes uitgehangen, d'Ambrosio finisht ook in Canada als veertiende, voor Glock, en twee keer als vijftiende. Glock slechts één keer vijftiende. Dus sluit me bij je aan dat de statistieken in het voordeel van de Belg spreken. Toegegeven, écht opgevallen was het mij niet. Op de kwalificatie na, heeft d'Ambrosio Glock overal in verslagen. Eigenlijk niet eens verkeerd als je het in het juiste context plaatst.
tja, ligt er maar net hoeveel er voor hen uitvalt, dit soort statistieken hebben niks met kunde te maken. In Canada had ie zich officieel geen eens gekwalificeerd. Glock werd trouwens 2x 15e en D'ambrosio 1x. Als je naar de onderlinge resultaten kijkt heeft Glock het gewoon beter gedaan

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 22:05:44
Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 21:44:27
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 20:58:49
waarom zou ik met tegenargumenten komen?? de enige die ik heb zijn de race en kwalificatie uitslagen die duidelijk in het voordeel van Glock zijn. Misschien is één en ander wel verklaarbaar door genoemde argumenten, maarda's voor een groot gedeelte giswerk en daarmee kun je wat mij betreft niet zo maar even de behaalde resultaten teniet doen. Als je t kunt bewijzen of enigzins aannemelijk kunt maken is t een ander verhaal natuurlijk.
Ik vind het prima hoor dat D'Ambrosio boven Glock staat, regels zijn regels, maar dat neemt niet weg dat Glock beter was dit seizoen.

Race-uitslagen alsook fastest laps tijdens de races spreken juist in het voordeel van de Belg. Geen idee wat jouw bron is.
van de races waar ze beiden zijn gefinisht is Glock 7x voor D'Ambrosio geeindigd en was het 3x andersom. Fastest laps weet ik niet, maar dat is tegenwoordig zo nietszeggend.

Oh, zou kunnen. Maar om daar een beter oordeel over te vellen zou ik de races moeten analyseren. Had zelf ook de indruk dat Glock het beter heeft gedaan maar de statistieken spreken tegen. Toegegeven, deze zijn niet -altijd- zaligmakend. En verder vind ik de discussie niet belangrijk genoeg om het uit te vogelen. Dus succes met de mannen. ;)

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 22:13:28
tja, ligt er maar net hoeveel er voor hen uitvalt, dit soort statistieken hebben niks met kunde te maken. In Canada had ie zich officieel geen eens gekwalificeerd. Glock werd trouwens 2x 15e en D'ambrosio 1x. Als je naar de onderlinge resultaten kijkt heeft Glock het gewoon beter gedaan

Mijn bron vertelt mij 1 keer. Dus die jokt dan. En in Canada vertrekt hij van een niet gekwalificeerde positie (24) en finisht hij voor Glock, als veertiende. Nu weet ik niet 1,2,3 hoe Glocks race eruit zag maar het is toch het verdiensten van d'Ambrosio als hij dit op eigen kracht doet?

Franky R.

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 22:21:03
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 22:13:28
tja, ligt er maar net hoeveel er voor hen uitvalt, dit soort statistieken hebben niks met kunde te maken. In Canada had ie zich officieel geen eens gekwalificeerd. Glock werd trouwens 2x 15e en D'ambrosio 1x. Als je naar de onderlinge resultaten kijkt heeft Glock het gewoon beter gedaan

Mijn bron vertelt mij 1 keer. Dus die jokt dan. En in Canada vertrekt hij van een niet gekwalificeerde positie (24) en finisht hij voor Glock, als veertiende. Nu weet ik niet 1,2,3 hoe Glocks race eruit zag maar het is toch het verdiensten van d'Ambrosio als hij dit op eigen kracht doet?


Dat is geheel correct...D'Ambrosio haalde twee keer P14. Ja, 1 keer door geluk...Maar er waren ook anderen die geluk kenden bij de diskwalificatie van de Saubers.


@monaco2011,


Glock heeft 74 GP 's gereden en dan verwacht ik gewoon meer van hem. Meer afstand tot d'Ambrosio. Guess what?
Dat lukte Glock niet...Dat bedoel ik!

monaco2011

#97
Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 22:21:03
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 22:13:28
tja, ligt er maar net hoeveel er voor hen uitvalt, dit soort statistieken hebben niks met kunde te maken. In Canada had ie zich officieel geen eens gekwalificeerd. Glock werd trouwens 2x 15e en D'ambrosio 1x. Als je naar de onderlinge resultaten kijkt heeft Glock het gewoon beter gedaan

Mijn bron vertelt mij 1 keer. Dus die jokt dan. En in Canada vertrekt hij van een niet gekwalificeerde positie (24) en finisht hij voor Glock, als veertiende. Nu weet ik niet 1,2,3 hoe Glocks race eruit zag maar het is toch het verdiensten van d'Ambrosio als hij dit op eigen kracht doet?
Ik weet niet of jouw bron jokt, maar die van mij zeggen wat anders
ja, da's ook knap, 14e in canada achter beide HRT's, waarvan er één later werd teruggezet. Maar goed, staren jullie je lekker blind op die nikszeggende 14e plaatsen. t is niet mijn bedoeling om de belgische leden hier tegen de schenen te schoppen oid, maar alleen op basis van die stand zeggen dat D'Ambrosio het beter heeft gedaan dan Glock vind ik nogal kortzichtig.
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 22:51:01
Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 22:21:03
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 22:13:28
tja, ligt er maar net hoeveel er voor hen uitvalt, dit soort statistieken hebben niks met kunde te maken. In Canada had ie zich officieel geen eens gekwalificeerd. Glock werd trouwens 2x 15e en D'ambrosio 1x. Als je naar de onderlinge resultaten kijkt heeft Glock het gewoon beter gedaan

Mijn bron vertelt mij 1 keer. Dus die jokt dan. En in Canada vertrekt hij van een niet gekwalificeerde positie (24) en finisht hij voor Glock, als veertiende. Nu weet ik niet 1,2,3 hoe Glocks race eruit zag maar het is toch het verdiensten van d'Ambrosio als hij dit op eigen kracht doet?
Glock heeft 74 GP 's gereden en dan verwacht ik gewoon meer van hem. Meer afstand tot d'Ambrosio. Guess what?
Dat lukte Glock niet...Dat bedoel ik!
Vooropgesteld dat ik ook niks met Glock heb hoor, maar vooral in de kwalificatie was het verschil soms groot. Van de races weet ik de gaten niet precies, alleen dat Glock vaker voor D'Ambrosio finishte dan andersom. No way, dat D'Ambrosio beter was dan Glock afgelopen seizoen. Maar volgens mij heeft D'Ambrosio het verder prima gedaan

Kootje

Statistisch gezien heeft Glock het inderdaad beter gedaan.
Maar je kunt zoiets ook op 'n andere wijze bekijken.

Zoals Franky al aangaf heeft Glock vele malen meer ervaring.
En als je dan 'n rooky teamgenoot maar nipt verslaat, vind ik dat die rooky beter werk af heeft geleverd.


btw: Ik ben Nederlander

T.Nuvolari

#99
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 23:25:47
t is niet mijn bedoeling om de belgische leden hier tegen de schenen te schoppen oid, maar alleen op basis van die stand zeggen dat D'Ambrosio het beter heeft gedaan dan Glock vind ik nogal kortzichtig.

Ik denk niet dat je tegen Belgische schenen schopt door zoiets te zeggen hoor, althans niet tegen die van mij. Je kan Belgen één ding niet aansmeren, onrealistische denkbeelden over hun sporthelden, in tegenstelling tot hoe sommige naties over hun voetballers bijvoorbeeld denken. ;)
Dacht trouwens dat het gemiddeld kwalificatieverschil 0,3 en nog en beetje seconden in d'Ambrosio's nadeel was. Wat over een heel seizoen een redelijke kloof is vind ik, en dat bedoel ik niet in positieve zin.

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 22:13:28
Vooropgesteld dat ik ook niks met Glock heb hoor, maar vooral in de kwalificatie was het verschil soms groot. Van de races weet ik de gaten niet precies, alleen dat Glock vaker voor D'Ambrosio finishte dan andersom. No way, dat D'Ambrosio beter was dan Glock afgelopen seizoen. Maar volgens mij heeft D'Ambrosio het verder prima gedaan

Vind ik ook niet. Ik denk dat niemand in zijn gedachten d'Ambrosio als een topper ziet, maar ik vind het positief dat hij min of meer gelijke tred heeft kunnen houden. Van de 19 races 16 keer een finish en 3 uitvalbeurten door een technisch mankement noteren is ook prima voor een rookie.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 23:25:47
Ik weet niet of jouw bron jokt, maar die van mij zeggen wat anders
ja, da's ook knap, 14e in canada achter beide HRT's, waarvan er één later werd teruggezet. Maar goed, staren jullie je lekker blind op die nikszeggende 14e plaatsen. t is niet mijn bedoeling om de belgische leden hier tegen de schenen te schoppen oid, maar alleen op basis van die stand zeggen dat D'Ambrosio het beter heeft gedaan dan Glock vind ik nogal kortzichtig.

Maakt niks uit hoe de veertiende positie tot stand is gekomen. d'Ambrosio vertrok vanuit de laatste positie en finisht voor Glock. Dan rijd je een meer dan redelijke race. Kan er niks anders van maken. Heeft niks met blindstaren te maken. Gezien de ervaring en status van Glock mag je best verwachten dat hij voorblijft op een rookie. Zeker op een rookie welke niet heel hoog staat aangeschreven. Aangezien dit niet het geval is mag je best aannemen dat d'Ambrosio een redelijk seizoen achter de rug heeft.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 06 december 2011 - 15:32:41
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 23:25:47
Ik weet niet of jouw bron jokt, maar die van mij zeggen wat anders
ja, da's ook knap, 14e in canada achter beide HRT's, waarvan er één later werd teruggezet. Maar goed, staren jullie je lekker blind op die nikszeggende 14e plaatsen. t is niet mijn bedoeling om de belgische leden hier tegen de schenen te schoppen oid, maar alleen op basis van die stand zeggen dat D'Ambrosio het beter heeft gedaan dan Glock vind ik nogal kortzichtig.

Maakt niks uit hoe de veertiende positie tot stand is gekomen. d'Ambrosio vertrok vanuit de laatste positie en finisht voor Glock. Dan rijd je een meer dan redelijke race. Kan er niks anders van maken. Heeft niks met blindstaren te maken. Gezien de ervaring en status van Glock mag je best verwachten dat hij voorblijft op een rookie. Zeker op een rookie welke niet heel hoog staat aangeschreven. Aangezien dit niet het geval is mag je best aannemen dat d'Ambrosio een redelijk seizoen achter de rug heeft.
nou, ik vind dat wel wat uitmaken. Bij die achterhoedeteams moet je eigenlijk meer kijken hoeveel plaatsen ze van de laatste plek finishen als naar hoeveel plaatsen ze van de eerste plaats finishen. Bij die teams (en coureurs) draait het alleen maar om elkaar verslaan, of dat nou met een 14e of een 18e plaats is, maakt ze niet uit. In Australië werd Jerome 14e en laatste !! In Canada hield ie dan nog Glock, Trulli en Karthikeyan (na straf) achter zich, da's op zich wel ok, maar dat was wel een hele vreemde race. Dat hij pal achter Glock start en er toch voor hem finisht vind ik in principe niet zo heel bijzonder, ik weet niet wat er in die race allemaal gebeurd is, maar misschien zat ie er voor de eerste bocht al wel voor of misschien was ie wat gelukkiger met de pitstops/SC of zoiets, ik weet het niet. Het was wel de enige race dat een Virgin achter een HRT finishte, dus beiden waren niet echt geweldig bezig.
Maar goed, ik zit hier Glock ook niet te verdedigen, misschien had ie wel meer moeten en kunnen brengen, ik zeg alleen dat ie het toch wel beter heeft gedaan dan D'Ambrosio, that's all. Dr gaat hier iemand Jerome uitroepen tot man van het jaar op basis van het feit dat ie het beter heeft gedaan als Glock en dat klopt wat mij betreft gewoon niet. Maar goed, iedereen kiest zn eigen man, alleen die redenatie klopt wat mij betreft totaal niet. Verder heb ik niet echt  een oordeel over Glock en D'Ambrosio.

Sabai

Als je alleen naar de stand van het klassement kijkt heeft Jerome het idd beter gedaan. Maar als je realistisch bent dan heeft Monaco wel een punt natuurlijk. Clock heeft over het algemeen het beter gedaan maar kan ook niet zeggen dat het verschil net zo groot was als bij alonso en massa bv.

0634

Links of rechtsom, het zijn beiden goede rijders maar tevens grijze muizen die inwisselbaar zijn. Het maakt mij weinig uit of ze blijven of niet.

Wizard

Kort samengevat wel. Onder de streep heeft Glock geen verschil kunnen maken, iets wat je wel mag verwachten van een coureur met ervaring. Dus al met al heeft de Belg een prima seizoen gereden. Kunnen we wel de hals breken over details, maar het algemeen beeld zal daardoor niet veranderen. Plus, wat Jeroen zegt.