De Man van het Jaar 2011

Gestart door 0634, 01 december 2011 - 20:52:09

« vorige - volgende »

Wie was de man van het seizoen 2011?

Vettel
13 (54.2%)
Button
7 (29.2%)
Webber
0 (0%)
Alonso
3 (12.5%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Iemand anders nl...
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 december 2011 - 20:52:09

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 02 december 2011 - 16:39:04
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 16:03:32
En bovendien is Vettel ook nog eens enorm toegewijd en draagt dat ook bij aan zn dominantie. In mijn ogen is Vettel misschien samen met Newey echt de kracht van Red Bull en da's heel wat anders dan een coureur die toevallig ff in de beste auto stapt en wint. Ik vind dat jij m veels tekort doet.


Ik vind het nogal een forse en gevaarlijke bewering, om te stellen dat Vettel's toewijding mede bepalend is voor diens dominantie.


Jij zegt eigenlijk;


- Webber is niet toegewijd en daarom kon hij niet bij Vettel in de buurt komen. Nog los van het feit of beiden RBR's gelijkwaardig waren.


- Of Kovalainen/Glock/Barrichello zijn niet toegewijd en daarom rijden ze achteraan en winnen ze geen races.


Dominantie in de F1 begin ten eerste altijd met een goed auto. Of je nu Prost, A. Senna, Mansell of Schumacher heet. En als je weinig omkijken hebt naar je auto, dan is het stuk makkelijker om je op andere zaken in je team/auto te richten.


Je kwam met het voorbeeld dat Vettel naar Pirelli ging, om te praten over de banden. Denk je nu serieus echt dat Vettel de enige coureur was? Hoe weet je of bijv. Hamilton niet met De la Rosa heeft gesproken? Immers werken die twee samen bij McLaren.


En dan heeft Button ook uren en uren met Pirelli gesproken, want Button ging het ook voortreffelijk om met de banden.
ik kwam niet met dat voorbeeld. Verder zeg ik ook niet dat wat jij hierboven beweerd. Ik zeg alleen maar dat dat dingen zijn die voor mij meespelen en dat ik juist niet alleen naar resultaat kijk

0634

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 15:10:29
tuurlijk, iedereen mag een mening hebben en niet iedereen hoeft voor Vettel te kiezen, dat begrijp ik ook wel, maar als je persoonlijke emotie's, voorkeuren etc weglaat, dan blijft er maar één mogelijkheid over.
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat iedereen zijn eigen mening heeft, maar daarna zeg je dat er maar één mogelijk is. Dat rijmt niet met elkaar.

CitaatDr zal geen één tijdschrift oid zijn die iemand anders dan Vettel als man van het jaar uit gaat roepen. Vettel heeft een nagenoeg perfect seizoen gereden en was continu snel. Als je t puur zakelijk bekijkt kun je niet om Vettel heen voor 2011, maar zoals ik al zei tuurlijk valt er over te discussiëren.
Precies. Er valt ook over te discussieren. Zoals ik al eerder zei: ik kan eigenlijk niet kiezen tussen Vettel, Alonso en Button. Ze zijn allen nagenoeg foutloos geweest. Alonso en Vettel hebben een teamgenoot die niet in verhouding staat tot hun eigen kwaliteiten, Button heeft een teamgenoot die ik intrinsiek de betere van de twee vind, zij het maar net. Maar alle drie hebben ze het tov hun teamgenoot uitstekend gedaan. Ik kan ook echt niet kiezen, maar dat moet toch in dit topic.

Citaatiedereen kijkt op zn eigen manier naar F1 en t verbaasd me dan ook zeker niet dat er mensen zijn die op een andere coureur stemmen. De overmacht van Vettel dit jaar was zo groot dat het misschien zelfs wel logisch is dat mensen daarom juist op iemand anders stemmen. Men gaat het al snel vanzelfsprekend vinden. Hoe verklaar je anders dat er vorig jaar meer mensen op Vettel stemden dan dit jaar (zoals het nu lijkt)??
Vorig jaar was een ander jaar. Toen heb ik op Vettel gestemd, maar vond ik Alonso in de eerste fase van het seizoen minder rijden, met een paar fouten, en vond ik Button ook aanmerkelijk minder sterk dan dit jaar. Vettel was toen ook niet altijd overtuigend, maar stond heel knap in de beslissende fase van het jaar op. Daarom koos ik destijds uiteindelijk toch voor hem. Alles bij elkaar opgeteld vind ik dat ze alle drie dit jaar sterker waren dan in 2010.

CitaatWaarom ik om een man v/h jaar topic vroeg?? vooral vanwege jouw opmerkingen, jij bent juist degene die roept dat er meerdere mensen in aanmerking komen, dat je dan zelf niet op dat idee komt terwijl het volgens mij een gebruikelijke poll is aan het eind van het jaar, maar de 'mannen vd race' bij elkaar op wilt gaan tellen komt dan wat vreemd over, al was het alleen al vanwege het feit dat die verkiezing niet elke race heeft plaatsgevonden. Ik hecht verder zelf weinig waarde aan zo'n poll hoor, maar als je zo'n verkiezing wilt houden dan wel op deze manier.
Het was ook geen aanval hoor, meer een vraag ;).

Verder heeft deze poll ook geen enkele waarde, gewoon een leuke discussie nu het jaar is afgelopen. Meer is t niet. Ik kan heel ook goed leven met Vettel als man van het seizoen, prima keuze uiteraard. Maar het blijft lastig meten hoe goed rijders nou precies waren omdat ze allemaal in andere wagens reden. Wel denk ik dat het eenvoudiger is om foutloos te rijden als je altijd vooraan rijdt, dan wanneer je verder naar achteren staat. Dat foutloze rijden sla ik bij Button en Alonso dus ook (iets) hoger aan dan bij Vettel. Qua kwalificaties neem ik mijn petje dan weer voor Webber af.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 16:46:07
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 16:03:32
tuurlijk kijk je ook naar het resultaat, maar ook naar andere dingen. Jij wuift Vettel zn successen juist veels te gemakkelijk weg door steeds maar weer te roepen dat het allemaal door zn dominante wagen komt, maar da's natuurlijk maar een gedeelte van het verhaal.

Ik wuif het helemaal niet weg maar 'vraag' er rekening mee te houden. Ik vind het juist te makkelijk om op basis van zijn successen te doen alsof hij beter was dan zijn concurentie. Er zijn een hoop factoren die daarin meespelen in mijn optiek en in mijn beoordeling leg ik materiaal zeker in de weegschaal.

CitaatButton heeft dit jaar net zo goed geen wedstrijd gewonnen met een mindere auto.

Jawel. De Red Bulls waren onevenaarbaar. Juist in wedstrijden waar de factor coureur gewicht in de schaal legt, dreef Button boven en won. Dat McLaren zich verbeterde gedurende het seizoen staat als een paal boven water maar het was Red Bull die de boventoon voerde gedurende het hele seizoen.

CitaatVettel heeft afgezien van duitsland steed maximaal gescoord, Button is sowieso al 7x achter zn teamgenoot gefinisht, wat al aangeeft dat er meer in die McLaren zat dan hij heeft laten zien.

Hoevaak is Button vóór zijn teamgenoot gefinished en wie was zijn teamgenoot? Alweer wordt gekeken naar statistieken zonder deze in het juiste context te zetten.

CitaatJij kunt wel gaan roepen dat ik en anderen alleen maar naar resultaten kijken, maar als je dat zegt ben je zelf juist kortzichtig bezig.

Dat vind ik juist van mensen die enkel en alleen naar statistieken kijken.

CitaatResultaat speelt zeker mee, dat geld voor iedereen, zonder resultaten had button ook geen stemmen gekregen natuurlijk. En bovendien is Vettel ook nog eens enorm toegewijd en draagt dat ook bij aan zn dominantie. In mijn ogen is Vettel misschien samen met Newey echt de kracht van Red Bull en da's heel wat anders dan een coureur die toevallig ff in de beste auto stapt en wint. Ik vind dat jij m veels tekort doet.

Alweer lees je niet wat ik neerzet. De zoveelste keer. Hetgeen wat ik tegenspreek is dat het logisch is dat alleen Vettel aanspraak kan hebben op de titel 'Man van het Jaar 2011'. Als je mijn 'beoordeling' leest, zie je dat ik Vettel (samen met Alonso) aanwijs als 'Man van het Jaar' en een eervolle vermelding aan het adres van Button. Ik doe Vettel helemaal niks te kort daarmee. Andersom wel.

CitaatEn ja, iedereen kiest de man het jaar op basis van wat hij belangrijk vind.

Natuurlijk. En Vettel is zeer zeker geen onlogische keuze desondanks zijn er coureurs die eveneens een ontzettend goed seizoen reden. En ook die mogen best genomineerd worden.
ok, met andere woorden, ik lees niet goed, maar jij wel?? dat roep je me net iets te vaak. Ik ga niet op die losse quote's reageren. Je mag er van vinden wat je wilt, maar je maakt het altijd veels te ingewikkeld. Volgens mij heb ik geen rare dingen gezegd, probeer er maar begrip voor te hebben, ik heb er geen behoefte aan om dat nog verder te verduidelijken. Als ik zeg dat niemand om Vettel heen kan, dan is dat ook maar mijn mening. En je mag het daar best mee oneens zijn, maar volgens mij heeft weinig zin om daar nog lang over door te gaan.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 17:28:38
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 15:10:29
tuurlijk, iedereen mag een mening hebben en niet iedereen hoeft voor Vettel te kiezen, dat begrijp ik ook wel, maar als je persoonlijke emotie's, voorkeuren etc weglaat, dan blijft er maar één mogelijkheid over.
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat iedereen zijn eigen mening heeft, maar daarna zeg je dat er maar één mogelijk is. Dat rijmt niet met elkaar.

juist omdat iedereen zn eigen voorkeuren, emotie's en dingen heeft die hij/zij belangrijk vind ik het niet gek dat er mensen zijn die op iemand anders stemmen. Echter als je het gewoon zakelijk bekijkt, dan kun je gewoon niet om Vettel heen, ik zie niet in waarom dat tegenstrijdig is. Maar goed, da's ook maar mijn mening, wat mij betreft hoeven we daar niet te lang bij stil te blijven staan.
Ik sla het foutloos rijden bij Vettel hoger aan omdat het voor hem geen vanzelfsprekendheid is/was zoals bij Button. Vettel heeft wat dat betreft een grote stap gemaakt tov 2010. Hij rijdt nu vrijwel foutloos en lijkt ook nog sneller te zijn geworden.
Niemand had van Button verwacht dat ie Hamilton zou verslaan, ik ben heb ook op hem gestemd als grootste verrassing van het seizoen, maar als je gewoon puur zakelijk kijkt en Hamilton had met hetzelfde materiaal 270 punten gehaald en daarmee 2e geworden in het WK, dan had Hamilton zeker minder stemmen gekregen als Button nu. Blijkbaar speelt dat verrasingseffect dus ook hier weer mee. Vettel was na de eerste paar races dit jaar geen verrassing meer en velen vinden het al vanzelfsprekend dat hij pole pakt en wint. Wat Vettel ook doet niemand die er nog raar van op kijkt, terwijl Button juist de laatste tijd wel iedereen weet te verbazen. Als je dat hele verwachtingspatroon eens uit zou kunnen schakelen zou het er ook alweer heel anders uitzien.

0634

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 18:06:27
Ik sla het foutloos rijden bij Vettel hoger aan omdat het voor hem geen vanzelfsprekendheid is/was zoals bij Button. Vettel heeft wat dat betreft een grote stap gemaakt tov 2010. Hij rijdt nu vrijwel foutloos en lijkt ook nog sneller te zijn geworden.
Hij rijdt nu foutlozer dan vorig jaar omdat hij altijd vooraan rijdt. Toen hij vorig jaar vooraan reed reed hij ook foutloos. De fouten kwamen pas in verkeer. En daarin is hij dit jaar nauwelijks getest. Dat bedoel ik niet denigrerend of vervelend, ik kan gewoon niet oordelen over iets dat niet is gebeurd.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 17:31:42
ok, met andere woorden, ik lees niet goed, maar jij wel?? dat roep je me net iets te vaak. Ik ga niet op die losse quote's reageren. Je mag er van vinden wat je wilt, maar je maakt het altijd veels te ingewikkeld. Volgens mij heb ik geen rare dingen gezegd, probeer er maar begrip voor te hebben, ik heb er geen behoefte aan om dat nog verder te verduidelijken. Als ik zeg dat niemand om Vettel heen kan, dan is dat ook maar mijn mening. En je mag het daar best mee oneens zijn, maar volgens mij heeft weinig zin om daar nog lang over door te gaan.

Dat is mijn punt niet. Jij dicht mij toe dat ik Vettel te kort doe omdat ik zijn prestaties ondermijn door deze weg te strepen tegen zijn dominant materiaal. Maar daar is niks van waar want ik prijs Vettel zelfs. Vandaar dat ik zeg: lees wat ik schrijf voordat je mij dingen toedicht die ik niet geplaatst heb. En dit is er weer zo één.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 18:52:31
Hij rijdt nu foutlozer dan vorig jaar omdat hij altijd vooraan rijdt. Toen hij vorig jaar vooraan reed reed hij ook foutloos. De fouten kwamen pas in verkeer. En daarin is hij dit jaar nauwelijks getest. Dat bedoel ik niet denigrerend of vervelend, ik kan gewoon niet oordelen over iets dat niet is gebeurd.

Het is ook niet meer dan normaal. Hoemeer je moet strijden voor je positie des te vaker kom je in de gelegenheid om een fout te maken. Hamilton reed ook foutlozer toen McLaren beter was alsook Schumacher die zich zelden liet betrappen op een misstap. Pas toen hij veel meer tegen de grens aan moest rijden om te presteren, liet hij zich betrappen op een fout. Dus het argument foutloos plaatsen bij iemand die met dominant materiaal rijdt, vind ik uiterst discutabel. Zulk soort dingen moet je in verhouding bekijken.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 18:52:31
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 18:06:27
Ik sla het foutloos rijden bij Vettel hoger aan omdat het voor hem geen vanzelfsprekendheid is/was zoals bij Button. Vettel heeft wat dat betreft een grote stap gemaakt tov 2010. Hij rijdt nu vrijwel foutloos en lijkt ook nog sneller te zijn geworden.
Hij rijdt nu foutlozer dan vorig jaar omdat hij altijd vooraan rijdt. Toen hij vorig jaar vooraan reed reed hij ook foutloos. De fouten kwamen pas in verkeer. En daarin is hij dit jaar nauwelijks getest. Dat bedoel ik niet denigrerend of vervelend, ik kan gewoon niet oordelen over iets dat niet is gebeurd.
vind ik wel meevallen. Hij heeft vorig jaar in Hongarije ook in leidende positie een fout gemaakt, Silverstone ging ook niet echt ideaal vanaf p2. Dit jaar heeft ie natuurlijk ook niet altijd in leidende positie gereden, hij heeft ook een aantal mooie inhaalactie's geplaatst op oa Spa en Monza. Vorig jaar wist slechts 3 van zn 10 poles in een overwinning om te zetten, zelfs slechts 1 op 7 in het eerste deel van het jaar, dit jaar 9 vd 15. De stijgende lijn van het eind vorig seizoen heeft ie dus moeiteloos door weten te trekken. En sowieso was ie ook in kwalificatie's een stuk stabieler. Iets waar ie zeker beter in is en dit jaar ook was als Button. Hoe dan ook, ik kan nog wel begrijpen dat mensen de neiging hebben om op Button of Alonso te stemmen, maar als er iemand zo met kop en schouders bovenuit steekt dan kun je daar wat mij betreft moeilijk aan voorbij gaan. Maar goed, volgens mij was dat wel duidelijk ;)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 19:19:11
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 17:31:42
ok, met andere woorden, ik lees niet goed, maar jij wel?? dat roep je me net iets te vaak. Ik ga niet op die losse quote's reageren. Je mag er van vinden wat je wilt, maar je maakt het altijd veels te ingewikkeld. Volgens mij heb ik geen rare dingen gezegd, probeer er maar begrip voor te hebben, ik heb er geen behoefte aan om dat nog verder te verduidelijken. Als ik zeg dat niemand om Vettel heen kan, dan is dat ook maar mijn mening. En je mag het daar best mee oneens zijn, maar volgens mij heeft weinig zin om daar nog lang over door te gaan.

Dat is mijn punt niet. Jij dicht mij toe dat ik Vettel te kort doe omdat ik zijn prestaties ondermijn door deze weg te strepen tegen zijn dominant materiaal. Maar daar is niks van waar want ik prijs Vettel zelfs. Vandaar dat ik zeg: lees wat ik schrijf voordat je mij dingen toedicht die ik niet geplaatst heb. En dit is er weer zo één.
ondanks dat je Vettel prijst leg je toch continu de nadruk op de dominantie van de auto. Jij weet nl precies hoe dat in elkaar zit en je gaat anderen ff vertellen dat ze daar ook rekening mee moeten houden. Net als je continu bemoeid met keuze's van andere mensen (man vd race) zonder te weten welke afwegingen zij precies maken. Misschien moet je daar eens mee ophouden.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 19:22:24
Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 18:52:31
Hij rijdt nu foutlozer dan vorig jaar omdat hij altijd vooraan rijdt. Toen hij vorig jaar vooraan reed reed hij ook foutloos. De fouten kwamen pas in verkeer. En daarin is hij dit jaar nauwelijks getest. Dat bedoel ik niet denigrerend of vervelend, ik kan gewoon niet oordelen over iets dat niet is gebeurd.

Het is ook niet meer dan normaal. Hoemeer je moet strijden voor je positie des te vaker kom je in de gelegenheid om een fout te maken. Hamilton reed ook foutlozer toen McLaren beter was alsook Schumacher die zich zelden liet betrappen op een misstap. Pas toen hij veel meer tegen de grens aan moest rijden om te presteren, liet hij zich betrappen op een fout. Dus het argument foutloos plaatsen bij iemand die met dominant materiaal rijdt, vind ik uiterst discutabel. Zulk soort dingen moet je in verhouding bekijken.
monaco vergeten, spanje vergeten?? monza?? België?? Jullie doen net of Vettel zonder enige druk alleen op een baantje aan het rondrijden is. Hamilton reed in 2009 ook veel foutlozer als dit jaar. In 2007 was ie in verkeer ook foutloos, ook op P1 rijdend onder zware druk van Alonso, maar juist toen er voor hem geen vuiltje meer aan de lucht was ging het fout. Jullie argumenten zijn juist discutabel. Vettel heeft dit jaar genoeg fouten kunnen maken, maar heeft het amper gedaan.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 19:32:50
ondanks dat je Vettel prijst leg je toch continu de nadruk op de dominantie van de auto. Jij weet nl precies hoe dat in elkaar zit en je gaat anderen ff vertellen dat ze daar ook rekening mee moeten houden. Net als je continu bemoeid met keuze's van andere mensen (man vd race) zonder te weten welke afwegingen zij precies maken. Misschien moet je daar eens mee ophouden.

Kun je nu nooit eens reageren op mij zonder dat het een persoonlijke kwestie wordt?? Ik zit op een forum om te discussiëren en heb ik geen behoefte in discussies lees ik wel de krant. Dus leef er maar mee!! Deze ruimte bieden fora nu eenmaal en sterker nog, discussiëren is van essentiëel belang een forum draaiende te houden. 

Enfin, nogmaals, ik bekritiseer de keuze voor Vettel niet. Wel als mensen er aan toevoegen dat alleen hij aanspraak kan maken op 'de man van het jaar 2011', omwille van de behaalde resultaten. Dat wil ik dan graag nuanceren door er aan toe te voegen dat de situatie er naar was. Meer niet.

0634

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 19:32:50
ondanks dat je Vettel prijst leg je toch continu de nadruk op de dominantie van de auto. Jij weet nl precies hoe dat in elkaar zit en je gaat anderen ff vertellen dat ze daar ook rekening mee moeten houden. Net als je continu bemoeid met keuze's van andere mensen (man vd race) zonder te weten welke afwegingen zij precies maken. Misschien moet je daar eens mee ophouden.
Dat geldt voor jou natuurlijk net zo. Jij claimde eerder dat er maar een man bovenuit steekt en je alleen maar kan kiezen voor anderen als voorkeuren en emoties meewegen. Dan let je dus ook niet op de argumentatie van anderen want niemand heeft gezegd: ik kies voor Alonso want die mag ik zo graag.


Wizard

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 19:40:40
monaco vergeten, spanje vergeten?? monza?? België?? Jullie doen net of Vettel zonder enige druk alleen op een baantje aan het rondrijden is. Hamilton reed in 2009 ook veel foutlozer als dit jaar. In 2007 was ie in verkeer ook foutloos, ook op P1 rijdend onder zware druk van Alonso, maar juist toen er voor hem geen vuiltje meer aan de lucht was ging het fout. Jullie argumenten zijn juist discutabel. Vettel heeft dit jaar genoeg fouten kunnen maken, maar heeft het amper gedaan.

Niemand zegt dat het altijd van een leien dakje ging maar doorgaans had hij gewoonweg dominant materiaal en verdween hij na 3 bochten aan de horizon. Vettel zat gedurende het seizoen op rozen en zijn kampioenschap was een kwestie van tijd. Zijn poles liegen er niet om, de Red bull was uitmuntend. En dat draagt absoluut bij aan foutloos kunnen sturen. Dat het dan niet automatisch gaat dat bewijst Webber. Maar we moeten ook niet doen alsof Vettel concurentie had. In het kampioenschap zeker niet en in races zo nu en dan.