De Man van het Jaar 2011

Gestart door 0634, 01 december 2011 - 20:52:09

« vorige - volgende »

Wie was de man van het seizoen 2011?

Vettel
13 (54.2%)
Button
7 (29.2%)
Webber
0 (0%)
Alonso
3 (12.5%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Iemand anders nl...
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 december 2011 - 20:52:09

0634


Wizard

Copy/paste: Man van het jaar 2011: Ik twijfel tussen Vettel en Alonso. Alonso reed een behoorlijk seizoen en haalde meer uit de auto dan waar deze voor gebouwd is. Toch wil ik Vettel niet te kort doen. Dominant materiaal betekent niet automatisch kampioen. Dat bewijst Webber. Ik ga niet kiezen en benoem beide tot 'Beste coureur van het jaar' te samen met een eervolle vermelding voor Button.

Enzo

Ik kies wel, Vettel heeft enorm sterk gereden dit seizoen en is de enige die hier echt aanspraak op kan maken imo.
Eervolle vermelding voor Button en Alonso.

Wizard

Hoezo is Vettel de enige die er aanspraak op kan maken? Omdat hij een Red Bull bezat en de andere minder materiaal?

Edwin90

Vettel, gewoon heel sterk dit jaar en heeft zich op Canada na de kop niet gek laten maken, wat vorig jaar nog wel eens het geval was. Een dominante auto is 1 maar het doen is 2. Dat bewijst Webber zoals Wizard zegt.

Zat even te twijfelen over Button. Die man heeft misschien dit jaar wel beter gepresteerd dan heel 2009. Heel sterk, kalm en berekenend. Altijd op het juiste moment daar waar hij zijn moet.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 december 2011 - 21:46:29
Hoezo is Vettel de enige die er aanspraak op kan maken? Omdat hij een Red Bull bezat en de andere minder materiaal?
nee, want dan had Webber het ook kunnen zijn ;)
alleen al het feit dat meerdere mensen roepen dat Vettel de enige logische keus is, zegt al genoeg. Niemand zal dat van Button of Alonso roepen. Tuurlijk valt erover te discussiëren, maar feit blijft gewoon dat je dit jaar niet om Vettel heen kon

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 01:24:25
Citaat van: Wizard op 01 december 2011 - 21:46:29
Hoezo is Vettel de enige die er aanspraak op kan maken? Omdat hij een Red Bull bezat en de andere minder materiaal?
nee, want dan had Webber het ook kunnen zijn ;)
alleen al het feit dat meerdere mensen roepen dat Vettel de enige logische keus is, zegt al genoeg. Niemand zal dat van Button of Alonso roepen. Tuurlijk valt erover te discussiëren, maar feit blijft gewoon dat je dit jaar niet om Vettel heen kon
En wat zegt het dan? Omdat paar mensen roepen dat je niet anders kan kiezen dan Vettel is Vettel direct de enige keuze? En ik blijf het maar niet begrijpen, wat heeft Webber er mee te maken?
Omdat Webber het niet doet is het Materiaal ineens niet meer ongelofelijk dominant? Niemand kan om het feit heen dat RBR de aller beste auto had. Vettel kon hier ongelofelijk goed mee over weg en Webber totaal niet. De auto zal hem waarschijnlijk echt niet gelegen hebben. Het blijft onzin om te zeggen dat Vettel enige logische keuze is. Button en Alonso hebben relatief meer gepresteerd.
Toe geven, je moet het maar doen wat Vettel  heeft gedaan, Maar Hamilton, Alonso en Button hadden het in die auto ook zeker gekund.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Eigenlijk kan ik gewoon niet kiezen tussen Vettel, Alonso en Button. Diep respect voor alledrie dit jaar. Voortreffelijk en niets op aan te merken. Tuurlijk was de RedBull het snelste, Webber is geen graadmeter om te bepalen hoe snel die auto is want dat is geen toprijder net als Massa ook niet symbool staat voor de snelheid van Ferrari, maar ondanks die snelle wagen moet je het nog maar laten zien. En Vettel deed dat, keer op keer op keer.

De Ferrari was waarschijnlijk de minste van de drie topwagens, toch was Alonso heel vaak op het podium te vinden, terwijl er vier wagens vaak in principe gewoon sneller waren. Geweldig gewoon.

Toch ga ik voor Button. Ondanks dat ik het altijd een prima coureur vond had ik verwacht dat hij onder zou sneeuwen tov Hamilton. Nou reed Lewis gewoon een zwak jaar, maar JB liet dit jaar ondubbelzinnig zien een topcoureur te zijn i.m.o., met een bijzondere zege in Montreal als hoogtepunt. Zo foutloos. Zo veel ingehaald, zo hard gevochten. Drie zeges en tweede in het WK, geweldig.

Maar goed, zoals gezegd, eigenlijk kan ik gewoon niet kiezen tussen de drie... Maar ja.. :-[

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 01:24:25
Citaat van: Wizard op 01 december 2011 - 21:46:29
Hoezo is Vettel de enige die er aanspraak op kan maken? Omdat hij een Red Bull bezat en de andere minder materiaal?
nee, want dan had Webber het ook kunnen zijn ;)
alleen al het feit dat meerdere mensen roepen dat Vettel de enige logische keus is, zegt al genoeg. Niemand zal dat van Button of Alonso roepen. Tuurlijk valt erover te discussiëren, maar feit blijft gewoon dat je dit jaar niet om Vettel heen kon

Geen idee wie jij bedoelt met 'iedereen', maar Jeroen, ik en als ik tussen de regels doorlees ook Burorri vinden het niet zo logisch als jij het projecteert. Dat we niet om Vettel heen kunnen, lijkt me logisch. Een kampioen komt ten alletijden in aanmerking voor awards als deze.

Korre

ik kies voor Vettel. Zo goed als foutloos dit seizoen. Ik noteer 2 foutjes in de race:
- Canada: verliest 1ste plaats maar wordt 2de
- Duitsland: spint. Maar hij zou sowieso maar 4de geworden zijn

Deze acties kostten hem welgeteld 7punten. Vraag mij af wie beter doet?!

Inderdaad Button heeft een sterk seizoen gereden en inderdaad Alonso heeft ook strak gereden. maar toch kun je niet om Vettel heen. Hij had wel de beste auto, maar toch moet je erin slagen om iedere race iedere kwalificatie  het beste eruit te halen en het volledige seizoen constant te presteren.
Ik vond Alonso en Button lang niet elke race indrukwekkend. Denk hierbij aan Alonso in Canada, Maleisie en China (spin in Canada, op hamilton gereden in Mal en ver achter Massa geëindigd in China). Button vond ik voor Canada eigenlijk niet zo uitzonderlijk presteren.

Korre

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 10:00:09
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 01:24:25
Citaat van: Wizard op 01 december 2011 - 21:46:29
Hoezo is Vettel de enige die er aanspraak op kan maken? Omdat hij een Red Bull bezat en de andere minder materiaal?
nee, want dan had Webber het ook kunnen zijn ;)
alleen al het feit dat meerdere mensen roepen dat Vettel de enige logische keus is, zegt al genoeg. Niemand zal dat van Button of Alonso roepen. Tuurlijk valt erover te discussiëren, maar feit blijft gewoon dat je dit jaar niet om Vettel heen kon

Geen idee wie jij bedoelt met 'iedereen', maar Jeroen, ik en als ik tussen de regels doorlees ook Burorri vinden het niet zo logisch als jij het projecteert. Dat we niet om Vettel heen kunnen, lijkt me logisch. Een kampioen komt ten alletijden in aanmerking voor awards als deze.

Ik vond bv Button in 2009 niet de man van het jaar. In het begin van het jaar reed hij sterk, maar in het midden van het jaar kon hij dit niveau niet aanhouden. Terwijl Barrichello wel nog kon winnen lukte dit voor Butten niet meer.
Dat jaar heeft Button gewonnen door de auto. Button reed dit jaar ook een stuk indrukwekkender dan toen

0634

wie vond jij dat jaar dan beter presteren dan Button?

T.Nuvolari

Voor mij is het Vettel en dat heeft bij mij niet persé te maken met zijn erelijst.

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 11:14:42
wie vond jij dat jaar dan beter presteren dan Button?

Hamilton vond ik dat jaar super, ondanks veel problemen met de McLaren bleef hij toen toch geweldig positief tegenover het team en de buitenwereld. Net als Alonso dit seizoen deed hij dingen die men niet verwacht had met die bak. Kortom een waardig kampioen dat jaar. Die Hamilton had dit jaar meer laten zien.

Enzo

Ik lees inmiddels vijf die kiezen voor Vettel, maar één is vergeten te stemmen... ::)

Korre

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 11:14:42
wie vond jij dat jaar dan beter presteren dan Button?

ik vond Hamilton beter presteren met die zeepkist en ook wel Vettel (vice wereldkampioen en dominante zeges in china en japan)