Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

Fabian

Ik had de rijderswissel wel verwacht, maar dan veel eerder. Maar inderdaad sneaky van Caterham om dat vlak voor het seizoen te doen.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 27 februari 2012 - 12:36:57
Ik had de rijderswissel wel verwacht, maar dan veel eerder. Maar inderdaad sneaky van Caterham om dat vlak voor het seizoen te doen.

Of inderdaad veel eerder, of juist pas halverwege 't seizoen.
Op het moment van de wissel, had ik er iig alle vertrouwen in dat dit pas halverwege 't jaar zou gebeuren en Giedo, zoals hij zelf al aangaf, dan in zou kunnen stappen.

Fabian

Citaat van: Kootje op 27 februari 2012 - 15:08:14
Citaat van: Fabian van Tiel op 27 februari 2012 - 12:36:57
Ik had de rijderswissel wel verwacht, maar dan veel eerder. Maar inderdaad sneaky van Caterham om dat vlak voor het seizoen te doen.

Of inderdaad veel eerder, of juist pas halverwege 't seizoen.
Op het moment van de wissel, had ik er iig alle vertrouwen in dat dit pas halverwege 't jaar zou gebeuren en Giedo, zoals hij zelf al aangaf, dan in zou kunnen stappen.

Ben ik helemaal met je eens. Ik had eigenlijk ook wel verwacht(misschien iets meer gehoopt) dat Giedo in zou kunnen stappen en dat ze Trulli de kans zouden geven zichzelf nog een keer te bewijzen. Maar goed dat is niet gebeurd en ik denk dat het voor Giedo heel moeilijk zal worden om een racestoeltje te vinden bij Caterham. Heikki zit daar goed en het lijkt me niet dat ze Petrov er na een jaar weer uitgooien. Alleen als Petrov volgend seizoen naar een beter team kan moet Giedo hopen op dat stoeltje.

Kootje

Mwah ..... voor volgend jaar zie ik weer nieuwe kansen voor Giedo bij Caterham. (uiteraard onder voorbehoud van 'n goed seizoen in GP2 en tevredenheid bij het team na z'n vrijdagen)

Petrov heeft sowieso maar 'n éénjarig contract, en Heikki heeft zelf al aangegeven weg te gaan als er te weinig progressie geboekt wordt.
In het gunstigste geval komen er volgend seizoen dus 2 stoeltjes vrij bij Caterham, en dan zou het me verbazen als niet één daarvan voor Giedo zou zijn. (mits hij goed gepresteerd heeft)
Maar goed, dat is toekomstmuziek.
In het hier en nu moet hij zich eerst opp de vrijdagen maar eens bewijzen, en daarnaast de GP2 titel grijpen.
Anders wordt het sowieso vrij lastig.

Fabian

Inderdaad wat er volgend seizoen gebeurt kunnen we niet voorspellen. De spreekwoordelijke bal ligt nu bij Giedo!

gloudiesaurus

Giedo is vandaag en morgen wel bij de F1 - tests in Spanje maar zal niet rijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

In de seizoensvoorbeschouwing van RTL7 heeft Giedo laten weten 6 tot 8 vrijdagen in actie te mogen komen.
Volgens Giedo is dit contractueel vastgelegd, al zegt dat ook niet veel meer in de huidige F1.
Ben iig benieuwd of het genoeg is om de teambazaen te overtuigen.

gloudiesaurus

Giedo krijgt zijn kans nog wel bij Caterham, maar tot 6 tot 8 keer op vrijdag? Ook nu hij GP2 rijdt? In de voorbeschouwing testte hij nl. op Jerez en toen waren Alexander Rossi en Vitaly Petrov nog niet vast gelegd. Rossi krijgt als testcoureur nl. ook enkele weekenden om te rijden.

Sowieso kan Vd Garde niet alles rijden ivm GP2, dat zou iig. niet ideaal voor hem zijn.

En tijdens je eerste race wil je vaste racecoureurs natuurlijk zoveel tracktime geven, dus dat hij nu niet in actie komt dat snap ik. Hij is overigens wel in Melbourne... Jammer voor Giedo dat er tegenwoordig niet zoveel getest meer mag worden!

GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Franky R.


Kootje

Zou niet weten waarom niet.
Hij heeft nog 5 tot 7 vrijdagen te goed, en we hebben er nog 15 te gaan.
Dus .....

Wizard

Ik ben benieuwd. Om eerlijk te zijn geloof ik er niet zo hard in.

Fabian

Dat is nou eenmaal het luxeprobleem dat Caterham heeft en het daarmee ook het probleem voor Giedo. Caterham heeft twee testrijders en beide gasten verdienen een eerlijke kans. Giedo heeft onlangs zijn eerste vrije training mogen rijden en nu krijgt Rossi die kans. Ik geloof wel dat beide mannen eerlijke kansen krijgen en daarnaast is met Giedo een aantal vrije dagen afgesproken. Die voorwaarde zal Caterham vast wel nakomen aangezien ik er van uit ga dat zo'n zelfde soort afspraak ook met Rossi is gemaakt.

gloudiesaurus

Het gaat puur om geld. Caterham heeft de vrijdagen verkocht en Rossi en Van der Garde zijn gewoon klant. Ze krijgen waar ze voor betaalt hebben, maar of Van der Garde hier wat mee opschiet? Ik denk het niet.... hij zal er weinig van leren en echt in de picture blijft hij tot nu toe ook niet.

Een goed seizoen GP2 zou helpen maar dat lijkt het ook niet te worden...

Caterham is zo een doodlopend spoor voor hem.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Kootje op 05 mei 2012 - 16:54:18
Zou niet weten waarom niet.
Hij heeft nog 5 tot 7 vrijdagen te goed, en we hebben er nog 15 te gaan.
Dus .....


Klopt ook wel, maar in 5 tot 7 GP's kun je IMHO geen goede indruk achterlaten...Achteraf bezien was het wellicht beter geweest voor GvdG, om als tweede coureur in de HRT te zitten... :P