Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

janke

Over dat gefoeter van Marko: Ik heb hier een boek liggen over Porsche's grootse 917 die in 1971 Le Mans won met van Lennep/Marko. In een intervieuw met Gijs van lennep vertelde Gijs dat het meneertje alles naar zijn zin moest hebben wat afstelling enz betrof van de 917. Overleg en discussie was niet of nauwelijks mogelijk. Maar op de baan was Marko wel vaak langzamer dan Gijs in de race van 1971. Het was met Marko dan ook al snel bekeken bij Porsche. Terwijl van Lennep nog jaren voor Martini Porsche bleef rijden. Want daarna won hij nog een keer le Mans (1976) en bijvoorbeeld ook de Targa Florio in 1973. Marko had toen in 1971 gewoon de mazzel dat hij bij van lennep in de auto zat. Wel wat off-topic, maar het geeft een beetje aan wie en wat Marko eigenlijk is. Een betweter en een irritant persoon.
Some things are too important to be left in the past.

KVDracer

Van die Marko moet ik al een tijdje niet meer hebben, nl sinds vorig de GP van Turkije. Daar gaf iedereen, na een week tenminste en terug bij hun positieven te zijn gekomen, dat Vettel en niet Webber in de fout is gegaan. Behalve Marko, want die vind nog steeds dat iedereen moet wijken voor Vettel. Ik ben wel blij dat Vettel met beide voetjes op de grond blijft staan en zich niet laat meeslepen in de grootspraak van Marko. Iedereen heeft het recht om eeen lieveling in zijn team te hebben, bij Ferrari had je Schumacher en nu Alonso, bij McLaren had je hamilton (nu zijn ze daar beiden gelijk), maar je moet wel je rijder op zijn plaats kunnen zetten als hij iets fout gedaan heeft en dat kan Marko bij Vettel niet.
Hij mag dan wel bekend zijn als een talentscout, maar zijn manier van doen naar de buitenwereld toe vind ik niet echt professioneel. Een geluk dat hij in de GP weekends niet zo op de voorgrond treed of RedBull zou een pak minder sympathiek overkomen.

0634

Citaat van: Wizard op 31 december 2011 - 10:50:21
Als het tijdens een kwalificatie/race was gebeurd had ik mij er iets bij kunnen, nu niet. Natuurlijk moet Marko Jaime even terugverwijzen naar zijn plek maar om dat nu mee te wegen voor een coureurs keuze vind ik wel heel erg ver gaan. Zie je het al voor je? "Jaime, je bent de beste keuze die we hebben maar helaas reed je Vettel in de weg dus mag Ricciardo het proberen. Doei!"
Dat zeg ik niet. Maar ik zeg dat het meespeelt. Dat is wat anders. Persoonlijke voorkeur telt mee in de beslissing van mensen. Je kan je drie slagen in de rondte lullen of dat goed is of niet, maar zo werkt het in het hele leven, dus ook in de F1.

0634

Citaat van: KVDracer op 31 december 2011 - 14:34:54
Ik ben wel blij dat Vettel met beide voetjes op de grond blijft staan en zich niet laat meeslepen in de grootspraak van Marko.
Nou, Vettel had wel iets minder overdreven misbaar hoeven maken naar Alguersuari toe hoor. Met zo'n handje wuiven mag best als je in de race echt wordt op gehouden door een achterblijver, maar hier moet de grote meneer Vettel ook begrijpen dat langzamere deelnemers soms in flying laps zitten. Misselijk gebaartje van Vettel.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 01 januari 2012 - 10:41:25
Citaat van: KVDracer op 31 december 2011 - 14:34:54
Ik ben wel blij dat Vettel met beide voetjes op de grond blijft staan en zich niet laat meeslepen in de grootspraak van Marko.
Nou, Vettel had wel iets minder overdreven misbaar hoeven maken naar Alguersuari toe hoor. Met zo'n handje wuiven mag best als je in de race echt wordt op gehouden door een achterblijver, maar hier moet de grote meneer Vettel ook begrijpen dat langzamere deelnemers soms in flying laps zitten. Misselijk gebaartje van Vettel.
Vettel was vorig jaar ook al zo misselijk makend gebaar aan het maken tegen Webber. Dat gebaar naar algu vond ik ook behoorlijk over de top. Tearrrogant.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 01 januari 2012 - 10:38:45
Citaat van: Wizard op 31 december 2011 - 10:50:21
Als het tijdens een kwalificatie/race was gebeurd had ik mij er iets bij kunnen, nu niet. Natuurlijk moet Marko Jaime even terugverwijzen naar zijn plek maar om dat nu mee te wegen voor een coureurs keuze vind ik wel heel erg ver gaan. Zie je het al voor je? "Jaime, je bent de beste keuze die we hebben maar helaas reed je Vettel in de weg dus mag Ricciardo het proberen. Doei!"
Dat zeg ik niet. Maar ik zeg dat het meespeelt. Dat is wat anders. Persoonlijke voorkeur telt mee in de beslissing van mensen. Je kan je drie slagen in de rondte lullen of dat goed is of niet, maar zo werkt het in het hele leven, dus ook in de F1.

Ben ik met je eens hoewel ik meer geloof in commerciƫele beslissingen.

KVDracer

Citaat van: Jeroen op 01 januari 2012 - 10:41:25
Citaat van: KVDracer op 31 december 2011 - 14:34:54
Ik ben wel blij dat Vettel met beide voetjes op de grond blijft staan en zich niet laat meeslepen in de grootspraak van Marko.
Nou, Vettel had wel iets minder overdreven misbaar hoeven maken naar Alguersuari toe hoor. Met zo'n handje wuiven mag best als je in de race echt wordt op gehouden door een achterblijver, maar hier moet de grote meneer Vettel ook begrijpen dat langzamere deelnemers soms in flying laps zitten. Misselijk gebaartje van Vettel.

Ik vond wel dat Vettel het recht had van met zijn hand een gebaar te maken. Al zijn het vrije trainingen, je wilt steeds alles uit je wagen halen en Vettel zal het gevoel gehad hebben dat hij was opgehouden, maar Marko moest zich niet moeien hiermee. en dat gebaar naar Webber toe in Turkije, sjah, iedereen dat in de racerij raced zal dit al wel eens voorgehad hebben zeker. En hij liep toen wel een tijdje naast zijn schoenen in mijn ogen, maar is blijkbaar wel snel met beide benen terug op de grond gekomen, in mijn ogen.

0634

Hij zal best opgehouden zijn, maar hij is nou eenmaal niet alleen op de baan. De langzamere deelnemers willen ook zo snel mogelijk hun rondjes draaien en hoeven allerminst aan de kant voor snellere jongens. Als ik Alguersuari zou zijn geweest had ik Vettel's gebaartjes beantwoord met een middelvinger. Opzouten.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 01 januari 2012 - 22:06:36
Hij zal best opgehouden zijn, maar hij is nou eenmaal niet alleen op de baan. De langzamere deelnemers willen ook zo snel mogelijk hun rondjes draaien en hoeven allerminst aan de kant voor snellere jongens. Als ik Alguersuari zou zijn geweest had ik Vettel's gebaartjes beantwoord met een middelvinger. Opzouten.
;D ;D ;D


Waarschijnlijk is Alguersuari daar te netjes voor?
Maar intussen is het Buemi die wordt gelinkt met de derde stoel van RBR, i.p.v. Jaime.... ???

Folkert

Citaat van: Franky R. op 01 januari 2012 - 22:48:00
Citaat van: Jeroen op 01 januari 2012 - 22:06:36
Hij zal best opgehouden zijn, maar hij is nou eenmaal niet alleen op de baan. De langzamere deelnemers willen ook zo snel mogelijk hun rondjes draaien en hoeven allerminst aan de kant voor snellere jongens. Als ik Alguersuari zou zijn geweest had ik Vettel's gebaartjes beantwoord met een middelvinger. Opzouten.
;D ;D ;D


Waarschijnlijk is Alguersuari daar te netjes voor?
Maar intussen is het Buemi die wordt gelinkt met de derde stoel van RBR, i.p.v. Jaime.... ???
Ja, dat vond ik ook al appart. Over het algemeen was ik meer onder de indruk van Jaime dan van Sebastian. Zou Jaime dan naar HRT gaan?
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Dat vinden de meesten. Misschien toch de ruzie tussen Marko en Algu?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 02 januari 2012 - 17:59:57
Dat vinden de meesten. Misschien toch de ruzie tussen Marko en Algu?


Het geeft de buitenstaanders (ons dus) wel die indruk...



Wizard

Tsja, het is allemaal wel leuk en ik gun het Giedo ook alleen debuteren en ontwikkelen op je-bijna-dertigste, zie ik niet zitten. Giedo is te oud om te ontwikkelen tot een goed coureur. Verder is het de beste keuze uit de slechte.