Raikkonen terug!

Gestart door gloudiesaurus, 03 november 2011 - 21:49:30

« vorige - volgende »

Moet Kimi terugkeren in de F1?

Zeker!
14 (58.3%)
No fucking way!
4 (16.7%)
Hm... ik weet het niet...
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 29 november 2011 - 23:13:02

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 10 november 2011 - 22:25:43
Citaat van: monaco2011 op 10 november 2011 - 20:59:20
Citaat van: Jeroen op 10 november 2011 - 20:51:05
Eens met Kootje. Ik ben nooit een fan van Kimi geweest, noch van Massa, maar als je hun gehele repertoire bekijkt heeft Kimi gewoon veel langer laten zien goed te zijn. In zijn McLaren jaren vond ik hem uitstekend, beter nog dan in zijn titeljaar. Massa heeft feitelijk veel minder lang op hoog niveau gepresteerd. Dat Kimi's loopbaan uitging als een nachtkaars, doet daar niets aan af.
Ik ben zelf een Kimi fan, maar bij Ferrari was Massa zeker niet de mindere van Raikkonen. Over t geheel heeft Kimi meer indruk gemaakt, maar Kimi is ook 2 jaar ouder en bij Massa blijft de vraag hoe het zonder dat ongeluk in hongarije was gegaan. Maar de opmerkingen van Meatball gaan natuurlijk veels te ver, Massa is momenteel ook middelmaat, wat dat betreft zou Kimi in zijn ogen dan wel een waardig vervanger kunnen zijn ;)
Bij zijn Ferrari-jaren is er ook nauwelijks verschil. Daar ben ik het mee eens. Over hun hele loopbaan gegeven wél. En ja, het ongeluk van Massa remde zijn prestaties misschien wel af, maar het is nou eenmaal wel gebeurd en ik kan niet oordelen over hoe het hem was vergaan als die veer 15 cm verder naar rechts was geland.
ja precies, ik dacht ook al dat we t aardig eens waren. In zn ferrari tijd heeft Massa het zelfs gewoon beter gedaan als je naar overwinningen en punten kijkt. Maar toch zullen de meeste mensen Kimi hoger inschatten als Massa. Of het terecht is, ik weet het niet.

Kootje

CitaatIn zn ferrari tijd heeft Massa het zelfs gewoon beter gedaan als je naar overwinningen en punten kijkt.

2007    Kimi    110pt      6x winst     Wereldkampioen
           Felipe    94pt      3x winst     3e

2008    Kimi      75pt      2x winst     3e
           Felipe    97pt      6x winst     2e

2009*  Kimi      48pt      1x winst     6e
           Felipe    22pt      -              11e

Totaal  Kimi      233pt    9x winst
           Felipe    213pt    9x winst

* Tot aan het ongelukj van Felipe had Kimi nog maar 10pt en géén overwinning.
   Massa stond op dat moment idd boven Kimi op de ranglijst.
   
De eindstand dan:  Kimi   195pt   8x winst
                            Felipe 213pt   9x winst

In beide gevallen ontliepen ze mekaar niet veel.
Over hun gehele carriere genomen, heeft Kimi echter de betere papieren.   

0634

Altijd mooi, die vergelijkingen over wie beter was/is dan wie. We komen er nooit helemaal uit. Welke twee zullen we nu nemen? ;)

janke

#123
Laten we eerst maar eens afwachten wat er gaat gebeuren. Maar rijdt Raikkonen volgend jaar voor Williams en hij eindigt voor Massa......
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Jeroen op 11 november 2011 - 06:17:03
Altijd mooi, die vergelijkingen over wie beter was/is dan wie. We komen er nooit helemaal uit. Welke twee zullen we nu nemen? ;)
Schumacher-Rosberg seizoen 2010. :)
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 10 november 2011 - 22:31:23
Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:55:37
Had mijn post al aangepast. Overigens riep Massa na de race ook dat hij het niet erg vond de overwinning te laten voor wat het was en Kimi graag te helpen.
Ja, maar wat is het punt nou? Dat Kimi een keertje voorgelaten is? Kampioen wordt je over een jaar, niet over een race. DC heeft Mika ook wel eens geholpen en Rubens Michael. Maar zo werkt het nou eenmaal. Kimi was een meer dan terechte kampioen.

Dat betwist ik ook niet. Er zijn mensen die twijfelen of Massa Kimi in Brazilië voorliet, en om die twijfel weg te nemen, speel ik er op in. Meer niet.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 10 november 2011 - 22:27:19
Citaat van: Wizard op 10 november 2011 - 21:16:44
Kimi zat ook in topauto's daar waar Massa enkel en alleen in de Sauber en Ferrari reed. Toen Massa piekte werd hij verrast door een demper van een Brawn. Dus écht vergelijken kun je het niet.
Nee, maar de situatie is zoals hij is. Nogmaals, ik kan niet oordelen over iets dat niet ie gebeurd, alleen over wat er wel is gebeurd. En dan vind ik over hun hele loopbaan genomen dat Kimi een treetje hoger staat dan Massa op de rankings.

Dit klinkt exact het zelfde als de mensen die Schumacher daarom beter dan Senna vinden. Want ja, hij werd vaker kampioen, won meer, meer poles, etc. Totaal uit z'n verband gerukt. Natuurlijk kun je niet meewegen wat niet is gebeurd, in geen geval, toch zijn sommige carrieres niet met elkander te vergelijken. Om even een zijstraat te nemen; bekijk alleen al eens de teammaatjes die beiden hadden in een topauto. Massa bij Ferrari: Schumacher, Kimi, Alonso. Allen kampioenen. Kimi bij McLaren: Coulthard, Montoya en bij Ferrari Massa. Geen enkele kampiioen. Lijkt mij niet dat beide dezelfde strijd ondergingen. Wat ik bedoel te zeggen, als jij constant bergop fietst, ik bergaf, is het niet terecht om achteraf te roepen dat ik het beter deed omdat er bij mij meer kilometers op de teller staan....

Wizard

Citaat van: janke op 11 november 2011 - 06:52:14
Laten we eerst maar eens afwachten wat er gaat gebeuren. Maar rijdt Raikkonen volgend jaar voor Williams en hij eindigt voor Massa......

Dan is de Williams beter dan de Ferrari. :P

Wizard

Citaat van: Kootje op 11 november 2011 - 05:33:54
CitaatIn zn ferrari tijd heeft Massa het zelfs gewoon beter gedaan als je naar overwinningen en punten kijkt.

2007    Kimi    110pt      6x winst     Wereldkampioen
           Felipe    94pt      3x winst     3e

2008    Kimi      75pt      2x winst     3e
           Felipe    97pt      6x winst     2e

2009*  Kimi      48pt      1x winst     6e
           Felipe    22pt      -              11e

Totaal  Kimi      233pt    9x winst
           Felipe    213pt    9x winst

* Tot aan het ongelukj van Felipe had Kimi nog maar 10pt en géén overwinning.
   Massa stond op dat moment idd boven Kimi op de ranglijst.
   
De eindstand dan:  Kimi   195pt   8x winst
                            Felipe 213pt   9x winst

In beide gevallen ontliepen ze mekaar niet veel.

Erg plat. Waarom weeg je de poles niet mee? Massa 12, Kimi 5? Onderlinge kwalificatie duel: 25 voor Massa, 19 voor Kimi. Uitvalbeurten door rijdersfouten en mechanische pech vind ik ook nergens terug. Niet dat Massa véél beter was, maar hij maakte minder fouten en had meer pech. Denk alleen aan dat ruk lampjessysteem dat meermaals faalde. Uiteindelijk heeft Massa dat -en ja, erg kort door de bocht- de titel gekost.

0634

@Wizard

Ik heb het toch niet over resultaten. De Kimi van McLaren was heel snel, betrouwbaar en agressief. Dat vond ik zijn beste jaren. Pas in zijn laatste 1,5 jaar kwam de klad erin. Daarvoor over een langere periode gewoon top. Massa piekte veel korter. Dus Daarom sla ik Kimi een stukje hoger aan.

Natuurlijk heeft het materiaal er ook mee te maken maar dan kom ik weer hetzelfde punt uit: de situatie is zoals het is en ik kan niet oordelen hoe het was gelopen als ze in andere wagens hadden gereden.

Maar als je alles afdoen met: 'de wagens waren anders', kunnen we ook wel gaan betwisten of Trulli niet net zo goed zou hebben gepresteerd als Hakkinen mocht hij hetzelfde materiaal hebben gehad.

Wizard

Dat betwist ik ook niet. De tijd dat beide samen reden is daarom de beste maatstaf. Voor de rest blijft het appels met peren vergelijken. Maar goed, Kimi heb ik niet meer geweldig gevonden na 2005. En dat is inmiddels 6 jaar geleden (volgend jaar 7) en ik betwijfel of het na zijn afwezigheid allemaal beter is geworden.

janke

Citaat van: Wizard op 11 november 2011 - 08:13:25
Citaat van: janke op 11 november 2011 - 06:52:14
Laten we eerst maar eens afwachten wat er gaat gebeuren. Maar rijdt Raikkonen volgend jaar voor Williams en hij eindigt voor Massa......

Dan is de Williams beter dan de Ferrari. :P

Dat zal dan niet de 1ste keer zijn. :D
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Wizard op 11 november 2011 - 10:24:36
Dat betwist ik ook niet. De tijd dat beide samen reden is daarom de beste maatstaf. Voor de rest blijft het appels met peren vergelijken. Maar goed, Kimi heb ik niet meer geweldig gevonden na 2005. En dat is inmiddels 6 jaar geleden (volgend jaar 7) en ik betwijfel of het na zijn afwezigheid allemaal beter is geworden.
In 2006 en 7 vond ik hem ook gewoon goed, al leek hij wat tammer te zijn geworden.

En nee, ik denk ook dat hij weinig meer toevoegt aan de sport, daar ben ik het mee eens. Ik ageerde alleen tegen de stelling dat hij niet thuishoort bij Ferrari omdat middenmoot daar niet hoort, terwijl Massa aanwijsbaar niets beter is dan Kimi. Is de ene middenmoot, kan je niet anders zeggen dan dat de andere dat ook is. In ieder geval op basis van de laatste 4 jaar ofzoiets.

Wizard

Massa wordt het zelfde verwijt gemaakt dus ik kan zulke opmerkingen prima staven. De crux zit 'm in welk verwachtingspatroon eraan vastzit. Voor kampioenschappen binnen te angelen hebben ze natuurlijk Alonso. Dus mijn inziens moet de ander dan zoveel mogelijk gemoste punten verzamelen om zo een constructeurstitel binnen te slepen en indien mogelijk te bufferen tussen Alonso en concurent.

Gerard

Ik vraag me af hoe het was gelopen als Kimi in 2005 bij McLaren niet zoveel motor problemen had gehad en toen WK was geworden. Hij werd toen 2de in het WK, maar dat kwam voornamelijk door DNF's ten gevolge van opgeblazen motoren of andere technische mankementen...

Kimi vergelijken met Massa.... tja, dat is een discussie zonder einde...