Grand Prix New Jersey 2013

Gestart door Matthijs, 31 oktober 2011 - 14:05:50

« vorige - volgende »

Matthijs

In het topic Formule 1 in de toekomst bespraken we de Grand Prix van New Jersey. Ik ben voorzichtig enthousiast, anderen totaal niet (en dat mag!). Ik vond dat deze GP zijn eigen topic verdient nu ik op Youtube een aantal onboardfilmpjes heb gevonden.

De layout

http://www.ausmotive.com/F1/2011/Grand-Prix-of-America-track-01.jpg

onboard
http://www.youtube.com/watch?v=C1355ED0L1g&feature=related



Mijn opmerkingen: vloeiende baan met fikse hoogteverschillen en zeker twee inhaalmogelijkheden (in mijn ogen). Wel zijn het aantal spectaculaire bochten beperkt en ben ik het niet eens met Tilke's oplossing voor de hairpin (vind de huidige situatie beter).

rafael25

 Dit is geweldig. Zet alles in perspectief. Om een ​​of andere reden dacht ik dat de baan korter was dan het is.

Geweldig werk, serieus. ;)

Matthijs

#2
CitaatOm een ​​of andere reden dacht ik dat de baan korter was dan het is.
Ik weet ook niet zeker of de afmetingen kloppen. De baan moet 5,2 km worden en met een rondetijd van 1:38 (zie onboard filmpje 2), kom je op een gemiddelde snelheid van 190 km/u. Volgens mij zijn dan alleen Monaco en Hungaroring trager. Ik denk dat de rondetijden lager zouden moeten liggen en dat het circuit kleiner is. De verhoudingen kloppen imo wel.

Edit: ik zie nu pas dat je letterlijk een reactie hebt vertaald...
:D :-[

monaco2011

Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2011 - 14:19:54
CitaatOm een ​​of andere reden dacht ik dat de baan korter was dan het is.
Ik weet ook niet zeker of de afmetingen kloppen. De baan moet 5,2 km worden en met een rondetijd van 1:38 (zie onboard filmpje 2), kom je op een gemiddelde snelheid van 190 km/u. Volgens mij zijn dan alleen Monaco en Hungaroring trager. Ik denk dat de rondetijden lager zouden moeten liggen en dat het circuit kleiner is. De verhoudingen kloppen imo wel.
tja, hoe serieus wil je die 1:38 nemen?? Ik denk dat daar nog wel 10 seconden af kunnen, dan zit je alweer ruim boven de 210. Maar goed, k vind het sowieso een erg mooi circuit waarop ook wel lekker geracet kan worden voor zover ik dat nu kan inschatten. Zal mij niet verbazen als ik deze grand prix ooit nog eens ga bezoeken ;)

Kootje

Die 1:38 was 'n zéér slecht rondje hé ??  ::)
Ik bedoel .... Lewis mist meerdere malen z'n apex en zelfs 'n keer 'n complete bocht.
Maar goed dat hij Massa niet tegenkwam, anders was het 'n 2:28 geweest.  ;D

gloudiesaurus

Ziet er grappig uit, vooral die skyline van New York.

Maar de baan is wel extreem smal... als het maar geen 2e Valencia wordt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

monaco2011

Citaat van: gloudiesaurus op 31 oktober 2011 - 17:33:40
Ziet er grappig uit, vooral die skyline van New York.

Maar de baan is wel extreem smal... als het maar geen 2e Valencia wordt...
dr zit idd wel een smal stuk in, maar over t algemeen breed genoeg. De layout en omgeving zijn heel anders als Valencia, dus laten we die vergelijking maar niet gaan maken ;)

Wizard

De verkeerslichten worden buiten werking gesteld? Lijkt me anders wel boeiend. ;) Leuke baan met genoeg mogelijkheden voor een DRS-zone en om in te halen.

0634

Tja, of het een mooie baan is kan ik zo niet zeggen. Geen idee.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 31 oktober 2011 - 17:33:40
Ziet er grappig uit, vooral die skyline van New York.

Maar de baan is wel extreem smal... als het maar geen 2e Valencia wordt...


Idd.


Het lijkt mij stug dat daarover gaan razen met 250 plus... :o
Ik had dat rFactor-flmpje eerder gezien, maar de tweede clip met de dashcam is veel duidelijker...Hier moet je niet willen racen met een F1. Het is net goed genoeg voor een WTCC... :P


En waar laten ze al die geparkeerde auto's? Gaan de bewoners niet klagen?! En wat een klus zal het worden om alles af te zetten, zodat er geen onverlaat de baan op kan.


Dat rechte stuk is wel (meer dan) breed genoeg.

Wizard


monaco2011

Citaat van: Franky R. op 31 oktober 2011 - 19:13:52
Citaat van: gloudiesaurus op 31 oktober 2011 - 17:33:40
Ziet er grappig uit, vooral die skyline van New York.

Maar de baan is wel extreem smal... als het maar geen 2e Valencia wordt...


Idd.


Het lijkt mij stug dat daarover gaan razen met 250 plus... :o
Ik had dat rFactor-flmpje eerder gezien, maar de tweede clip met de dashcam is veel duidelijker...Hier moet je niet willen racen met een F1. Het is net goed genoeg voor een WTCC... :P


En waar laten ze al die geparkeerde auto's? Gaan de bewoners niet klagen?! En wat een klus zal het worden om alles af te zetten, zodat er geen onverlaat de baan op kan.


Dat rechte stuk is wel (meer dan) breed genoeg.
met een dashcam (zoals jij dat noemt) lijkt alles veel smaller dan het daadwerkelijk is!! Zoek maar eens zo'n dashcam filmpje op van Monaco, of Melbourne ( ). Die geparkeerde auto's zullen wegmoeten idd, maar da's vaker zo met evenementen, dat lijkt me t grootste probleem niet.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 31 oktober 2011 - 20:53:05
Citaat van: Franky R. op 31 oktober 2011 - 19:13:52
Citaat van: gloudiesaurus op 31 oktober 2011 - 17:33:40
Ziet er grappig uit, vooral die skyline van New York.

Maar de baan is wel extreem smal... als het maar geen 2e Valencia wordt...


Idd.


Het lijkt mij stug dat daarover gaan razen met 250 plus... :o
Ik had dat rFactor-flmpje eerder gezien, maar de tweede clip met de dashcam is veel duidelijker...Hier moet je niet willen racen met een F1. Het is net goed genoeg voor een WTCC... :P


En waar laten ze al die geparkeerde auto's? Gaan de bewoners niet klagen?! En wat een klus zal het worden om alles af te zetten, zodat er geen onverlaat de baan op kan.


Dat rechte stuk is wel (meer dan) breed genoeg.
met een dashcam (zoals jij dat noemt) lijkt alles veel smaller dan het daadwerkelijk is!! Zoek maar eens zo'n dashcam filmpje op van Monaco, of Melbourne ( ). Die geparkeerde auto's zullen wegmoeten idd, maar da's vaker zo met evenementen, dat lijkt me t grootste probleem niet.


Je lijkt gelijk te hebben..ook op dat filmpje van Albert Park lijkt het gewoon te smal voor de F1.


En die geparkeerde auto's zullen heus wel een probleem vormen. Heb je wel gezien hoeveel het er zijn? En al die eigenaren zullen zonder morren hun heilige koe meer dan 800 meter verderop parkeren?


Diezelfde Amerikanen met hun McDrive?... :D
;)

Jozef

Me dunkt dat de pseudo-Monegasken met hun Bentleys daar op zich moeilijker over zouden doen dan de Amerikanen met hun McDrive.  ;)

Matthijs

#14
De baan is zeker smal, maar te smal? De smalste plekken van New Jersey meten (in Google Earth) 9 meter breed (het deel de heuvel op). Circuits als Spa, Montreal, Hongarije en Monaco meten ook 9 meter op de smalle stukken. De meeste creaties van Tilke zijn echter wel fiks breder ja.

Wel even vanuit gaande dat ze de vangrails niet halverwege het asfalt plaatsen.