Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

#1860
In Formule 1 magazine een mooi interview met Frijns.

Daarin verteld hij o.a. dat hij de plank mis sloeg met zijn 1e manager. Hierdoor ging het o.a. bij Red Bull mis.

Verder had hij het aanbod om dit jaar bij Status Grand Prix GP2 te rijden. Dit op voorspraak van Renault F1 manager Cyril Abiteboul. Hij zij bij goed presteren Frijns graag in een toekomstig Renault F1 team willen hebben.

Frijns sloeg het aanbod af omdat het te onzeker was. In zijn ogen was Status Grand Prix ook geen goed team en vroeg het teveel geld. Geld wat Frijns niet had.
Status Grand Prix is overigens ontstaan uit een doorstart uit het Caterham GP2-team.

Waar Frijns heel eerlijk in is, is dat hij dacht dat na zijn 3 titels de Formule 1 aan zijn voeten lag. Daar heeft zich op verkeken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Status is wat afgegleden de afgelopen jaren, maar deed het in 2014 toch wel weer heel behoorlijk in de GP3 na wat mindere jaren. Als Status geen goed team is, wat had ie dan gewild na een paar jaren zonder te racen? ART of DAMS? Forget it. Da's altijd Frijns zijn issue geweest, hij wil het maximale of niets. Maar goed, hij heeft uiteindelijk een mooi Audi-stoeltje gekregen, dus alles is in dat opzicht goed gekomen.

gloudiesaurus

Audi stoeltje oké maar in mijn ogen toch nog fors minder.
Ik lees ook dat in die series waarin hij nu rijdt ook amateurs meerijden die de avond voor de race nog flink drinken en roken  ;)
Andere koek dan Formule 1...

En Status Grand Prix noemt Frijns letterlijk geen goed team. Niet handig omdat weer in de media te doen maar goed...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 17 mei 2015 - 22:11:50
Audi stoeltje oké maar in mijn ogen toch nog fors minder.
Ik lees ook dat in die series waarin hij nu rijdt ook amateurs meerijden die de avond voor de race nog flink drinken en roken  ;)
Andere koek dan Formule 1...
Tsja dat klopt. Je hebt verschillende klassen binnen dat kampioenschap. Als die zoveel moeite heeft met die amateurs, had ie maar op het aanbod van Renault moeten ingaan - even los van de financiële kwestie natuurlijk.

CitaatEn Status Grand Prix noemt Frijns letterlijk geen goed team. Niet handig omdat weer in de media te doen maar goed...
Nee, maar goed, ik denk dan ook dat ie het single seater-racen voorgoed heeft afgesloten.

gloudiesaurus

Klopt droomt nu van een Le Mans-stoeltje bij Audi.
Wie kan dat nog ooit...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat kan zeker, daarom zie ik dit jaar ook zeker als investering in de toekomst. Het duurt misschien 5 jaar voor ie doorstroomt, maar als ie dat geduld kan opbrengen en intussen lekker blijft racen, waarom niet?

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 17 mei 2015 - 23:01:14
Dat kan zeker, daarom zie ik dit jaar ook zeker als investering in de toekomst. Het duurt misschien 5 jaar voor ie doorstroomt, maar als ie dat geduld kan opbrengen en intussen lekker blijft racen, waarom niet?

Klopt, racen is sowiezo beter dan niets doen.

Al blijf ik het jammer vinden dat hij de single-seater kansen heeft laten schieten.
Audi had daarna ook nog wel gekund  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Hij heeft te lang doorgesukkeld met niks. Ik bedoel, hij is 1,5 jaar uit het racen verdwenen en je hebt nu mannen als Ocon (oké die doet nog GP3), Lynn, Gasly, enz. die het podium nu bewandelen. Genoeg talentvolle jongens waar de grote GP2-teams uit kunnen kiezen. Frijns had in 2014 gewoon moeten racen. Ik snap dat het er allemaal op papier iets rooskleuriger uitzag met zijn teststoeltjes, maar die passieve houding zal ongetwijfeld komen door de laatste zin uit jouw eerste post. En ach, achteraf is het natuurlijk ook makkelijk praten en bekritiseren, uiteindelijk moet je soms ook gewoon een beetje geluk hebben.

Sphinx

Als hij hetzelfde traject als Vanthoor kan volgen staat ie over vijf jaar aan de start in Le Mans en op de Nordschleife (sprak de beste stuurman optimistisch ;D)

Zonder gekheid, ik ben blij dat hij tenminste nog ergens rijdt, al heeft ie fouten gemaakt die hem zijn single seater carrière hebben gekost. En om eerlijk te zeggen, de eerste races van Status GP met Stanaway (toch geen koekebakker) waren niet denderend. Om over paydriver Stockinger maar te zwijgen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Ik heb hem weinig gevolgd maar ik heb het idee dat Stanaway na zijn rugblessure wat minder is gaan presteren. Komt dat door de stoeltjes die hij heeft gehad nadien?

Perton

Stanaway heeft pas vorig jaar zijn single seater-rentree gemaakt en won een paar races. Hoe die in de sportscars presteerde kan ik geen uitspraken over doen. Hopelijk vindt ie dit jaar weer echt zijn ritme.

Ik vraag me trouwens af of hij inmiddels al een keer zijn prijzengeld voor het winnen van de Formel Masters heeft gekregen, want daar wachtte hij een jaar na het winnen van de titel nog steeds op.

Miguel

Citaat van: gloudiesaurus op 17 mei 2015 - 22:11:50
Audi stoeltje oké maar in mijn ogen toch nog fors minder.
Ik lees ook dat in die series waarin hij nu rijdt ook amateurs meerijden die de avond voor de race nog flink drinken en roken  ;)
Andere koek dan Formule 1...

Ik denk dat jij wat vaker naar het circuit moet gaan om te zien wat Blancpain GT is en wat het niveau is. Dat Audi, BMW, Nissan, Mercedes-Benz, Lamborghini, Bentley, McLaren, Aston Martin en Ferrari via AF Corse allemaal met fabrieksteams en -coureurs op komen dagen, moet al genoeg zeggen. Amateurcoureurs zijn inherent aan de sportwagenracerij. Ik ken geen verhalen van 'flink drinkende en rokende coureurs'.

WRT-stoeltje met zicht op een Audi LMP1-contract zoals René Rast heeft gekregen en Laurens Vanthoor hard op weg naar toe is? Lijkt mij een verstandigere keuze dan nóg een jaar juniorklassen met een onzekere belofte van een privéteam in de Formule 1 waarvan niet zeker is dat degene die zijn woord geeft er volgende maand nog de baas is.
Peace out yo.

Jehoentelaar

Of dat het team een jaar later überhaupt nog bestaat. WRT is qua bestaan een meer zekere factor dan driekwart van de F1-teams.

Sphinx

Eens met Miguel. Er is net als in de Le mans series een onderscheid tussen Pro, Pro-AM en Amateurs, maar op een paar echte kneuzen na (zoals Vadim Kogay vorig jaar in de Rinaldi Ferrari) valt het nivo me niet echt tegen. Steeds vaker zie je ook mannen die in singleseaters moeilijk aan de bak komen opduiken in deze klassen (Dusseldorp, Dontje, Dillmann, Szymkoviak, Soucek, Bortolotti)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Miguel op 09 juni 2015 - 12:04:05
Citaat van: gloudiesaurus op 17 mei 2015 - 22:11:50
Audi stoeltje oké maar in mijn ogen toch nog fors minder.
Ik lees ook dat in die series waarin hij nu rijdt ook amateurs meerijden die de avond voor de race nog flink drinken en roken  ;)
Andere koek dan Formule 1...

Ik denk dat jij wat vaker naar het circuit moet gaan om te zien wat Blancpain GT is en wat het niveau is. Dat Audi, BMW, Nissan, Mercedes-Benz, Lamborghini, Bentley, McLaren, Aston Martin en Ferrari via AF Corse allemaal met fabrieksteams en -coureurs op komen dagen, moet al genoeg zeggen. Amateurcoureurs zijn inherent aan de sportwagenracerij. Ik ken geen verhalen van 'flink drinkende en rokende coureurs'.

WRT-stoeltje met zicht op een Audi LMP1-contract zoals René Rast heeft gekregen en Laurens Vanthoor hard op weg naar toe is? Lijkt mij een verstandigere keuze dan nóg een jaar juniorklassen met een onzekere belofte van een privéteam in de Formule 1 waarvan niet zeker is dat degene die zijn woord geeft er volgende maand nog de baas is.

Mijn bron is het artikel wat Formule 1/ Race report vorige maand over Robin Frijns schreef. Daar stond het in.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is