Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 10 maart 2015 - 23:36:25
Citaat van: Perton op 10 maart 2015 - 23:35:12
Zonder sponsoring en twee jaar niet geracet? Dit is hoger dan ik had verwacht

Vorig jaar nog testcoureur in de Formule 1  :)
Maar het klopt, er zat nu niet meer in.

Blancpain is binnen diens categorie bijna het hoogste wat er is. Bij een team als WRT mogen instappen na het eigenhandig de vernieling in helpen van zijn F1-kansen is heel veel meer dan ik had durven denken.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 11 maart 2015 - 19:39:07
Citaat van: gloudiesaurus op 10 maart 2015 - 23:36:25
Citaat van: Perton op 10 maart 2015 - 23:35:12
Zonder sponsoring en twee jaar niet geracet? Dit is hoger dan ik had verwacht

Vorig jaar nog testcoureur in de Formule 1  :)
Maar het klopt, er zat nu niet meer in.

Blancpain is binnen diens categorie bijna het hoogste wat er is. Bij een team als WRT mogen instappen na het eigenhandig de vernieling in helpen van zijn F1-kansen is heel veel meer dan ik had durven denken.

Met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat de Blancpain Series wat voor watjes is.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Zeg ik ook niet, toch?

Miguel

Bij WRT heeft hij bij Audi al een voet tussen de deur. René Rast is via WRT, dat niet eens zo heel stiekem het fabrieksteam van Audi in de GT-racerij is, naar de R18 gegaan. Laurens Vanthoor is de volgende die dat gaat doen. Ik denk dat als Robin Frijns die voor elkaar gaat krijgen, het de beste kans is om iets moois van zijn carrière te maken na het winnen van de FR3.5. Moet hij wel kunnen samenwerken.
Peace out yo.

Sphinx

Na Paul Ricard heeft Frijns nog een tweede test gedaan bij WRT op Misano. Stond ook een kort gesprek met Rick Winkelman op Soundcloud. Frijns hoopt dezelfde route als Laurens Vanthoor te kunnen volgen, vanuit Formule-wagens naar de GT's en op die manier zich weer omhoog werken. Of Audi hem die kans biedt zou iig deze week duidelijk moeten worden (begin april is de eerste Blancpain race in Nogaro, Frankrijk)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Miguel

Dan zal het inderdaad wel de Sprint Series worden, Endurance is voor WRT denk ik een te groot risico dit jaar, met de onbewezen R8 LMS Mk.II. Goed dat hij het voorbeeld van Laurens Vanthoor volgt.
Peace out yo.

Sphinx

Blijkbaar houdt Audi wel van een gokje, want Frijns rijdt ze allebei! Nog aparter, Frijns en Vanthoor vormen een duo in de Sprintseries. In de 24u van Spa en de race op Paul Ricard krijgen de twee versterking van Nico Müller, Jean Karl Vernay zal de overige Endurance races bijspringen.

reactie van WRT-teambaas Vincent Vosse: "Ik heb hard gewerkt voor deze overeenkomst met Robin, want bij de test op Paul Ricard zag ik hoe goed hij is. Het zou me niks verbazen als Laurens en hij dit jaar om overwinningen mee gaan doen."
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar


Miguel

Geeft het vertrouwen van WRT/Audi in Frijns aan. Sowieso de gedoodverfde kampioenschapskandidaat in de Sprint series, en ik denk toch ook wel in Endurance samen met JK Vernay en Nico Müller erbij.

Zullen we dit topic dan maar samenvoegen met het endurance-topic? Beetje dubbelop zo.
Peace out yo.

janke

Zo te lezen doet Frijns het prima in de vrije training;

WRT Audi headed the Blancpain Sprint Series' first session of the year, with rookie Robin Frijns setting the fastest time in FP1 in the #1 Audi R8, a 1:25.381 in tricky damp conditions in South-West France.

Zo dadelijk sessie 2.

Some things are too important to be left in the past.

BMW.WilliamsF1

Goed om te lezen dat ie t goed doet! Ok wel pas de 1e vrije training, maar een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen :P
Wordt deze klasse ook nog ergens uitgezonden? :)

Sphinx

Volgens mij Eurosport (Sprint Series) en Motors TV (Endurance). Probleem is alleen dat Eurosport ineens onderscheid begint te maken in signalen voor kabel en satteliet. MotoGP kan ik daardoor alleen via Eurosport Duitsland bekijken omdat CanalDigitaal het signaal niet wil veranderen. Hopelijk heeft Blancpain daar geen last van
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

janke

Een BMW Z4 meld zich ook tussen het Audi geweld.

Conditions for the second free practice session barely improved, even though the track had dried somewhat. Apart from two brief red flag-interruptions – caused by cars stranded on track – the session was largely incident-free.

Early in the session reigning Blancpain GT Series-champion Laurens Vanthoor set a 1'25.740, a time which would not be beaten during the afternoon session. For a long time it looked like Belgian Audi Club Team WRT drivers would occupy the top-4 places, but with just over half an hour to go Maxime Martin decided to have a go with his #77 BMW Sports Trophy Team Brasil BMW. The Belgian, standing in for Series regular Sergio Jimenez, took his yellow Z4 by the scruff of the neck and ended up in second spot, just 0.170 off countryman Vanthoor's time.


Some things are too important to be left in the past.

janke

Q1 is net begonnen en dit blijft er van Frijns zijn Audi over na een crash.

Some things are too important to be left in the past.

Sphinx

Jammer. Quali is trouwens live te zien via de site van blancpain én op Dailymotion (commentaar van John Watson)

Maxi Buhk voorlopig de snelste, Markus Winkelhock 2e, Dirk Müller 3e in de BMW en verrassing, op 4 Jules Szymkoviak in een HTP Bentley

Ik zal straks een Blancpain topic aanmaken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!