Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 17 december 2014 - 17:03:57
Een kans onbedoeld afwijzen, vind ik wat anders dan een kans verprutsen.
Resultaat is hetzelfde dus dat vind ik irrelevant.

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 17 december 2014 - 17:03:57
Een kans onbedoeld afwijzen, vind ik wat anders dan een kans verprutsen.

Hoe is dat onbedoeld geweest dan? Volgens mij kreeg hij namelijk een aanbod en heeft hij daarop nee geantwoord. Het is dus niet dat men door onvoorziene zaken het aanbod in heeft getrokken of dat hij wel wou maar niet snel genoeg ja zei.

Perton

Wat ik overigens trouwens helemaal vergeten was, Vandoorne heeft vorig jaar ook nee gezegd tegen Toro Rosso omdat ie McLaren trouw wilde blijven. En Verstappen is nu ook gewoon Toro Rosso-coureur geworden, ook al heeft ie in het verleden ook wel nee tegen meerdere teams gezegd. Ik denk dat als Frijns wat minder uitspraken had gedaan over dat je bij Red Bull als hond wordt behandeld, hij best wel eens overwogen zou kunnen zijn voor het stoeltje dat dit jaar naar Kvyat is gegaan. Het eigen programma is niet geheel heilig bij Red Bull.

Maar goed, dan komen we weer uit bij het punt dat Frijns niet altijd de meest tactische jongen is geweest in zijn carrière. In dat opzicht heeft ie de deur wel zelf volledig dicht gegooid.

Hamilton#44

Zal allemaal best maar daarom heeft hij nog niet gefaald kwa prestaties.

Perton

Volgens mij is dat hier ook niet gezegd, of ik moet een post gemist hebben. Ik denk dat er niemand is die zal beweren dat Frijns slechte prestaties heeft geleverd. Dat kan ook niet, want Frijns is drie jaar op rij kampioen geworden. In de GP2 is ie wel een paar mooie resultaten misgelopen door hele rare tactische beslissingen, maar daarvan heb ik altijd het idee gehad dat het Hilmers invloed was, en niet zijn eigen.

Hamilton#44

#1805
Er wordt gezegd dat hij zijn kans gehad heeft.

Kootje

Die kans heeft hij, op basis van zijn goede prestaties, ook gehad. Red Bull wou hem opnemen in hun talentenprogramma, dat was z'n kans. Maar in plaats van Verstappen die netjes aangaf zich nog niet aan één team te willen binden, bedankte Frijns omdat hij de handelswijze van Red Bull niet correct vond. En misschien heeft hij daarin ook wel gelijk, maar het gooide ook direct de deur in het slot. Weg kans!

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 18 december 2014 - 17:01:32
Er word gezecht dat hij zijn kans gehad heeft.
Hoe is dat hetzelfde als dat hij gefaald zou zijn qua prestaties? Die link snap ik echt totaal niet.

Plus wat Kootje zegt. Had ie gewoon braaf op zijn knietjes gezeten voor ome Helmut, dan had ie gewoon voor Toro Rosso gereden, daar ben ik heilig van overtuigd. Hij combineerde snelheid namelijk met intelligentie op de baan (behalve die laatste race dan, maar soit), en daar houdt Helmut wel van. Maar als je in de media gaat lopen roepen dat ze je bij Red Bull als honden behandelen, dan heb je het toch echt helemaal zelf verpest. Hij heeft er wel gelijk in, maar de F1 is nou eenmaal een politiek spelletje. Het is geen voetbal dat je anders alsnog wel naar de Duitse ipv de Engelse competitie kan. Frijns heeft het naast de baan verprutst.

Dat Sauber net in een flinke neerwaartse spiraal zou komen net nadat hij daar aan de slag was gegaan, goed dat had niemand kunnen voorzien, dat is uiteraard gewoon pech geweest.

Sphinx

CitaatPlus wat Kootje zegt. Had ie gewoon braaf op zijn knietjes gezeten voor ome Helmut, dan had ie gewoon voor Toro Rosso gereden, daar ben ik heilig van overtuigd. Hij combineerde snelheid namelijk met intelligentie op de baan (behalve die laatste race dan, maar soit), en daar houdt Helmut wel van. Maar als je in de media gaat lopen roepen dat ze je bij Red Bull als honden behandelen, dan heb je het toch echt helemaal zelf verpes

Het is overigens wel zo dat Oom Helmut Frijns nooit op de radar heeft gehad, Christian Horner wel. Die was zo gecharmeerd van Frijns dat hij hem een paar keer in de simulator van Red Bull wilde laten rijden, ik ben er nooit achter gekomen of dat ook gebeurd is. Achteraf bekeken had Frijns het bij het rechte eind voor wat betreft dat seizoen WSR, want hij vondt het risico met Arden op zijn bek te gaan te groot (zie wat er met Williamson gebeurde), maar de rest... tsja, hij heeft zich schijnbaar tegenover Horner verontschuldigd, maar dat was gewoon niet genoeg.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

janke

#1809
Citaat van: Perton op 13 december 2014 - 21:23:56
Alle BMW-coureurs behalve Joey Hand blijven. Dus tenzij coureurs van team wisselen, is er bij RBM wel een plekje vrij. Geen idee of Frijns een kanshebber is op dat stoeltje overigens. Voor de rest heeft BMW ook wel een prima line-up volgens mij, in tegenstelling tot Audi waarvan ik me van sommige namen afvraag waarom die nog steeds DTM mogen rijden.

Terwijl Joey Hand helemaal niet een slecht coureur is, vind ik. Won in zijn klasse met teammeats de 12h Sebring en de 24h Daytona. Maar ik zag een BMW-Schnitzer voorbij komen. En die zitten volgens mij niet op Frijns te wachten.

Niemand zit op een Frijns te wachten.
Some things are too important to be left in the past.

NielsD

Ik ken deze hele mevrouw niet, maar volgens haar is Frijns totaal niet arrogant en heeft hij geen problemen met de media. Een landelijk dagblad (zal wel De Telegraaf zijn) heeft quotes van Frijns uit zijn verband gerukt en is daarom waarschijnlijk zijn imago verpest.

Sorry, maar kijkt Red Bull, McLaren of elk ander team naar een simpel dagbladje uit Nederland?

http://www.f1only.nl/arrogantie-ten-top/
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Hamilton#44

Het zou kunnen dat hij wat verlegen is, dat kan snel verkeerd aangezien worden voor arrogantie door de buitenwacht.

Aan het eind van het liedje is het gewoon een simpel verhaal, als je als Nederlander in de huidige F1 wil komen moet je geld hebben of een backing van STR.

Sphinx

Citaat van: NielsD op 19 december 2014 - 12:45:07
Ik ken deze hele mevrouw niet, maar volgens haar is Frijns totaal niet arrogant en heeft hij geen problemen met de media. Een landelijk dagblad (zal wel De Telegraaf zijn) heeft quotes van Frijns uit zijn verband gerukt en is daarom waarschijnlijk zijn imago verpest.

Sorry, maar kijkt Red Bull, McLaren of elk ander team naar een simpel dagbladje uit Nederland?

http://www.f1only.nl/arrogantie-ten-top/

Ja Red Bull las de telegraaf, want Werner Heinz mocht met Frijns op het matje komen bij Horner om vlak voor zijn gewonnen test met Red Bull omdat hij kampioen in de WSR was geworden even tekst en uitleg te geven. De quote "je wordt bij RBR als een hond behandeld" verscheen in de telegraaf terwijl de meeste websites, het ED en de limburgse bladen zijn quote als "niet echt fair behandeld" opschreven. Maar de Hond-quote blafte harder en werd helaas internationaal opgepikt. Hartelijk dank f*cking televaag!
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

De Telegraaf is ook geen simpel krantje uit Nederland. Veel teams krijgen echt wel mee wat media in de betreffende landen schrijven over hun (potentiele) rijders. Voetbalclubs overigens ook. Die hebben mensen in dienst die zich onder meer met dit soort media-gerelateerde zaken bezighouden.

NielsD

Je hebt gelijk jeroen (http://www.formule1.nl/nieuws/detail/een-wijze-les-voor-frijns/). Maar waarom heeft Frijns niet verhaald gehaald bij ANP. Het kwaad was misschien al geschiet, maar hier had ik het zeker niet bijgelaten.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna