Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Hamilton#44


Perton

Amerika zonder budget? Als dat mogelijk was, hadden we wel wat grotere Indy Lights-velden gehad. Nu heeft Ganassi natuurlijk nog een plekje vrij en dat is een team waar je zonder budget wel terecht kan, maar waarom zou Ganassi in godsnaam een uitgerangeerde Europese coureur nemen als ze ook Sage Karam in hun opleidingsprogramma hebben?

Dus mijn oprechte vraag: bij welk team zie je Frijns een reële kans hebben?

Jehoentelaar

Niet elke uitgerangeerde Europeaan komt inderdaad zomaar binnen in de VS. Daar is de roep om sponsordollars ook altijd erg hoog. Ondanks dat de aantallen voor zowel de Lights als de IndyCar Series zelf er goed uitzien kom je zonder geld en/of noemenswaardige prestaties in de afgelopen pakweg twee jaar niet zomaar binnen daar. Daarbij weten ze in Amerika ook wel dat Frijns qua PR geen held is geweest en die PR is in Amerika misschien wel nog belangrijker dan hier.

0634

Citaat van: Perton op 16 december 2014 - 15:03:45
Amerika zonder budget? Als dat mogelijk was, hadden we wel wat grotere Indy Lights-velden gehad. Nu heeft Ganassi natuurlijk nog een plekje vrij en dat is een team waar je zonder budget wel terecht kan, maar waarom zou Ganassi in godsnaam een uitgerangeerde Europese coureur nemen als ze ook Sage Karam in hun opleidingsprogramma hebben?

Dus mijn oprechte vraag: bij welk team zie je Frijns een reële kans hebben?

Bij Newman-Frijns.

Hamilton#44

Hoezo is Frijns uitgerangeerd?

Perton

#1790
Twee jaar nauwelijks serieus geracet. Waarom is zo iemand interessant voor een Amerikaans raceteam? Dan bedoel ik dus niet als paydriver, maar als team dat zelf haar coureurs kan kiezen. Dan heb je alleen Ganassi en Andretti over (en Penske uiteraard, maar die zitten al vol voor volgend jaar. Zijn al van drie naar vier auto's gegaan, die gaan echt niet een tweede extra auto inzetten voor Robin Frijns). En zelfs dat laatste team is discutabel, want contracten van Hunter-Reay en Hinchcliffe hingen in het verleden deels af van bepaalde sponsordeals. Dus mijn vraag blijft staan: bij welk team zie je Frijns een reële kans hebben? Dat vind ik namelijk een interessanter deel van mijn post en deze discussie dan of hij wel of niet uitgerangeerd is.

-edit- Ah Andretti heeft ook geen plek meer, zie ik inmiddels.

Hamilton#44

Ik zeg alleen dat hij misschien naar Amerika gaat, ik volg dat niet goed genoeg om het zeker te weten, vandaar ook het vraagteken.

Uitgerangeerd versta ik onder een coureur die zijn kans gehad heeft en te licht is voor F1.
Frijns heeft nog geen serieuze kans gehad en voorheen altijd goed gepresteerd, dus nee, die noem ik nog niet uitgerangeerd.

Perton

Tsja geen serieuze kans gehad, zo kan ik nog 20 coureurs opnoemen die van zijn leven geen Formule 1-kans meer zullen krijgen. Een voorbeeld dat me direct te binnen schiet is Antonio Felix da Costa. Maar ik snap je punt, in dat opzicht geef ik je gelijk. Maar dan moet Frijns in 2014 wel een keer werk gaan maken van zijn racecarrière. Anders wordt het vrees ik wel snel einde verhaal.

Overigens denk ik wel dat Frijns qua talent een uitstekende coureur voor Amerika zou zijn. Qua persoonlijkheid alleen wat minder, hij heeft toch een wat nare uitstraling. Then again, dat had Sebastien Bourdais ook, en die heeft er ook een prima carrière opgebouwd. Dus als Frijns ergens wat dollars vandaan sprokkelt, zou het nog wat kunnen worden ook.

Hamilton#44

Ik denk dat Frijns misschien juist wel goed gaat in de VS, daar houden ze wel van mensen met een grote bek en dat heeft Frijns wel een beetje.  ;)

Franky R.

Citaat van: Hamilton#44 op 17 december 2014 - 13:15:25
Ik denk dat Frijns misschien juist wel goed gaat in de VS, daar houden ze wel van mensen met een grote bek en dat heeft Frijns wel een beetje.  ;)


Hm, Paul Tracy...hm... ::)

Maikel0230

[sarcasme]Maar als je in de VS een echte ster wil worden moet je toch wel losse handjes hebben, heeft ie die?[/sarcasme]

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

De grote bek maakt je vooral populair bij fans. Het gaat erom: is Ganassi geïnteresseerd in een dergelijke coureur indien deze geen sponsorgeld meebrengt? Dan kan er wel heel makkelijk worden gezegd "in Amerika houden ze van een grote bek", maar dat zijn dan toch vooral de gasten die gewoon de Amerikaanse juniorseries hebben doorlopen en/of als bewezen mannen uit Europa komen. Frijns is geen van beide. Ja, in Europa heeft ie zichzelf bewezen als snelle jongen, maar daar koop je niks voor in Amerika.

Het gaat er ook helemaal niet om of Frijns goed kan presteren in de VS, want daar ben ik 100% van overtuigd dat hij dat kan. Het gaat erom of hij een stoeltje kan krijgen zonder dat ie geld meebrengt / een belangrijke teamsponsor hem aandraagt als keuze. Ik ben er 100% van overtuigd dat dat voor 2015 niet kan. En de jaren daarna ook niet, tenzij Frijns sportscarcoureur wordt, op de een of andere manier in het USCC belandt en daar goed gaat presteren.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 17 december 2014 - 13:04:29
Ik zeg alleen dat hij misschien naar Amerika gaat, ik volg dat niet goed genoeg om het zeker te weten, vandaar ook het vraagteken.

Uitgerangeerd versta ik onder een coureur die zijn kans gehad heeft en te licht is voor F1.
Frijns heeft nog geen serieuze kans gehad en voorheen altijd goed gepresteerd, dus nee, die noem ik nog niet uitgerangeerd.
Frijns heeft een serieuze kans gehad, maar die kans (Red Bull opleidingsprogramma) heeft hij van de hand gewezen.

Hamilton#44

Een kans onbedoeld afwijzen, vind ik wat anders dan een kans verprutsen.

Perton

Nuja als je een coureur bent die alleen maar promotie naar een hogere raceklasse kan maken door het pakken van prijzengeld in een andere klasse (dit heeft Frijns letterlijk gezegd, als hij geen Eurocup-kampioen was geweest, was zijn carrière waarschijnlijk over geweest, want dan had ie geen 3.5 kunnen rijden), dan ben je niet heel slim als je 100% op dat talent gaat lopen vertrouwen. Op Hülkenberg na kan ik me van de afgelopen vijf jaar eigenlijk zo geen debutant voor de geest halen die puur op zijn talent is binnengehaald en niet omdat ie paydriver was of al deel uitmaakte van de een of het andere programma.

Oké, Verstappen is komend jaar de tweede, vooruit.