Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

janke

Volgens mij is er helemaal geen stoeltje vrij bij BMW-Schnitzer. Of gaat Tomczyk met pensioen??
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Alle BMW-coureurs behalve Joey Hand blijven. Dus tenzij coureurs van team wisselen, is er bij RBM wel een plekje vrij. Geen idee of Frijns een kanshebber is op dat stoeltje overigens. Voor de rest heeft BMW ook wel een prima line-up volgens mij, in tegenstelling tot Audi waarvan ik me van sommige namen afvraag waarom die nog steeds DTM mogen rijden.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 13 december 2014 - 21:23:56
Alle BMW-coureurs behalve Joey Hand blijven. Dus tenzij coureurs van team wisselen, is er bij RBM wel een plekje vrij. Geen idee of Frijns een kanshebber is op dat stoeltje overigens. Voor de rest heeft BMW ook wel een prima line-up volgens mij, in tegenstelling tot Audi waarvan ik me van sommige namen afvraag waarom die nog steeds DTM mogen rijden.

Daarnaast hebben er ook redelijk wat coureurs voor BMW mogen testen... Ik ben benieuwd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens is Frijns wel Formule BMW-kampioen geweest. Dus wellicht heeft hij daarmee een streepje voor?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik weet vrijwel zeker van niet. Volgens die redenatie zou elke Formule Renault Eurocup of 3.5-kampioen een streepje voor hebben gehad bij Renault.

Hamilton#44

Zojuist bekend geworden dat Frijns niet meer voor Caterham werkzaam is dus er zal wel een racezitje ergens aan zitten te komen.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 15 december 2014 - 12:59:13
Zojuist bekend geworden dat Frijns niet meer voor Caterham werkzaam is dus er zal wel een racezitje ergens aan zitten te komen.

Die 'dus' zie ik niet zo eigenlijk. Voor hetzelfde geld betekent dit het einde van Caterham.

0634

Zijn contract is misschien gewoon afgelopen. Misschien is Caterham in handen van een andere eigenaar gevallen. Misschien heeft de curator nu definitief alle contracten verbroken. Het kan inderdaad zoveel zijn.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/contract_frijns_caterham_afgelopen/

Zijn contract is simpel weg afgelopen...
Denk niet dat dit direct met een nieuw stoeltje te maken heeft.

In het bericht bedankt Frijns vooral Cyril Abiteboul. De man die al vroeg vertrok bij Caterham dit jaar voor Renault.
Zonde voor Frijns, zo heeft hij ook veel pech. Wie weet wat er was gebeurd als Caterham in 2015 nog reed en Cyril Abiteboul was aangebleven...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dan was er om financiƫle redenen weinig veranderd.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 15 december 2014 - 17:15:35
Dan was er om financiƫle redenen weinig veranderd.

Dat vraag ik me af...
Zolang Fernandes er geld in had gepompt.

Vergeet niet dat Trulli en Kovalainen in het eerste jaar bij Caterham fors betaald kregen.

Maar goed als als als  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dat was 2010. We zijn nu sinds het begin van het team bijna vijf jaar verder. Fernandes is inmiddels geen factor meer en in die vijf jaar is er een heleboel veranderd. Frijns had nooit een serieuze kans en zal er ook nooit een krijgen.

Perton

Fernandes heeft begin dit jaar al gezegd dat het dit jaar moest gebeuren, anders zou ie de stekker eruit hebben getrokken. Dus ook als Abiteboul was gebleven, had Frijns ongeveer net zoveel kans op dat racezitje gehad als ik dat had dit jaar.

Dus ja "zolang Fernandes er geld in had gestopt", was er veel mogelijk ja. Dat klopt. Maar daar is hij al voor het seizoen (qua races bedoel ik dan) begon mee opgehouden.

NielsD

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel gesprekken ze hebben gehad met GP2-teams. DTM is leuk, maar in principe definitief einde F1.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Gans liet vorige week nog weten dat GP2 geen optie is... dus ik verwacht niet dat ze veel gesprekken hebben gevoerd.

En DTM is nog maar de vraag of dat lukt.
En sowiezo hebben Formule-coureur laten zien lang niet altijd succesvol te kunnen zijn in het DTM.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is