Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

CitaatRobin Frijns test deze week op het circuit van Jerez de la Frontera met een DTM-wagen van BMW, zo heeft zijn manager Timo Gans maandag laten weten via Twitter. De 23-jarige Limburger testte vorig jaar al eens voor Audi in de DTM.

Frijns werd in 2012 kampioen in de Formule Renault 3.5 en was in de jaren daarna test- en reserverijder bij Sauber (2013) en Caterham (2014). Voor laatstgenoemde team nam hij dit seizoen twee vrijdagtrainingen voor zijn rekening, maar hij wacht nog op zijn racedebuut in de hoogste klasse van de autosport.

BMW laat ook Europees Formule 3-coureur Tom Blomqvist, GP3-kampioen Alex Lynn, Indy Lights-rijder Jack Harvey, Formule E-racewinnaar Sam Bird, GP3-coureur Richie Stanaway en zesvoudig ALMS-kampioen Lucas Luhr testen in Jerez.

Aardig wat goede tegenstanders.

Hopelijk gaat hij na de test niet wat onaardigs zeggen over DTM of BMW  ;)

Dit hij eerder over de DTM-test bij Audi:
CitaatIn december mocht Frijns nog een dag met een DTM-auto van Mercedes rijden over het circuit van Estoril. "Dat was een aparte ervaring", zegt Frijns daarover. "Het ging zo langzaam! Als je na in de World Series by Renault te hebben gereden in een DTM stapt, ga je voor je gevoel bijna niet vooruit. Helaas kon ik niet zo heel veel ronden rijden vanwege het slechte weer, maar ik heb me wel vermaakt tijdens die test en daar ging het om. Of racen in de DTM een optie is voor dit jaar, weet ik niet. Het was maar één testdag en ik heb er daarna niet veel meer over gehoord." Op de vraag of hij een racezitje in de DTM überhaupt wel ziet zitten, antwoordt hij: "Het maakt mij niet zo heel veel uit in wat voor auto ik zit, als ik maar kan rijden.

Dat het zo langzaam ging was vast wat Audi en de DTM wilde horen  ;D ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 01 december 2014 - 15:58:55
Misschien gaan top GP2 teams straks wel in F1 meerijden als extra wagens.
Carlin heeft net plannen aangekondigd om naar Amerika te gaan en ART gaat uitbreiden naar de DTM. Behalve DAMS is er echt geen topteam in de GP2 dat op korte termijn richting F1 zou kunnen gaan. Nuja die andere teams in theorie natuurlijk ook wel, maar dat zou een beetje ten koste van andere plannen gaan.

Hamilton#44

Nee snap ik, maar goed als je naar DTM gaat ben je sowieso exit.

Perton

Klopt, daarom heb ik ook het hele jaar geroepen dat Frijns moet stoppen zo koppig te zijn en voor de GP2 moet gaan.

Die keuze moet er nu komen voor Frijns: focust hij zich op de GP2 en geeft hij de Formule 1 daarmee dus nog één laatste kans, of sluit ie dat hoofdstuk af en gaat hij eens beginnen aan een mooie racecarrière?

gloudiesaurus

#1759
Wat eerste foto's:




GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 02 december 2014 - 12:19:52
Klopt, daarom heb ik ook het hele jaar geroepen dat Frijns moet stoppen zo koppig te zijn en voor de GP2 moet gaan.

Die keuze moet er nu komen voor Frijns: focust hij zich op de GP2 en geeft hij de Formule 1 daarmee dus nog één laatste kans, of sluit ie dat hoofdstuk af en gaat hij eens beginnen aan een mooie racecarrière?

Ik zou bij een goed GP2 team voor 2 jaar tekenen, kijken waar je dan staat. Misschien kan die bij Haas instappen dan?

Jehoentelaar

Geloof niet dat contracten van langer dan één jaar erg gebruikelijk zijn in juniorklassen.

Hamilton#44

Ok maar bedoel meer 1 jaar wennen en dan in het 2e jaar voor het kampioenschap gaan.

Perton

Het punt is dat hij dat wenjaar al heeft gehad (weliswaar met flinke hordes, maar toch) en inmiddels twee jaar als testcoureur in de Formule 1 werkzaam is geweest. Als hij niet direct in zijn eerste jaar na zijn comeback de titel pakt (zoals Grosjean wél deed), zal zijn reputatie niet hoger zijn dan die van bijvoorbeeld een Valsecchi. En hoe dat afliep weten we allemaal ook.

Frijns moet geen stappenplan meer maken voor de Formule 1. Die tijd is voorbij. Het is alles of niets.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 03 december 2014 - 16:55:49
Het punt is dat hij dat wenjaar al heeft gehad (weliswaar met flinke hordes, maar toch) en inmiddels twee jaar als testcoureur in de Formule 1 werkzaam is geweest. Als hij niet direct in zijn eerste jaar na zijn comeback de titel pakt (zoals Grosjean wél deed), zal zijn reputatie niet hoger zijn dan die van bijvoorbeeld een Valsecchi. En hoe dat afliep weten we allemaal ook.

Frijns moet geen stappenplan meer maken voor de Formule 1. Die tijd is voorbij. Het is alles of niets.

Klopt. Maar Frijns ziet niks in de GP2. Heeft hij dit jaar meerdere keren laten weten. Dus ik denk dat de kans dat hij GP2 gaat rijden nihil is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Hij ziet nergens iets in behalve een racecontract in de Formule 1. Breaking: die krijgt 'ie niet.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 03 december 2014 - 17:02:00
Citaat van: Perton op 03 december 2014 - 16:55:49
Het punt is dat hij dat wenjaar al heeft gehad (weliswaar met flinke hordes, maar toch) en inmiddels twee jaar als testcoureur in de Formule 1 werkzaam is geweest. Als hij niet direct in zijn eerste jaar na zijn comeback de titel pakt (zoals Grosjean wél deed), zal zijn reputatie niet hoger zijn dan die van bijvoorbeeld een Valsecchi. En hoe dat afliep weten we allemaal ook.

Frijns moet geen stappenplan meer maken voor de Formule 1. Die tijd is voorbij. Het is alles of niets.

Klopt. Maar Frijns ziet niks in de GP2. Heeft hij dit jaar meerdere keren laten weten. Dus ik denk dat de kans dat hij GP2 gaat rijden nihil is.
Klopt, ik verwacht dat ook niet. Het ging mij er alleen om dat in het hypothetische geval dat hij wel voor de GP2 zou kiezen een stappenplan in mijn ogen een beetje zinloos is.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 11 december 2014 - 13:00:01
http://www.gppits.net/nieuws/dtm_interessant_voor_frijns_gp2_niet/

Lijkt erop dat Frijns op DTM met BMW hoopt  :)
Dat zou niet verkeerd zijn voor zijn loopbaan. Vraag me alleen af of de F1 dan nog een optie gaat zijn in de toekomst. Hij zal iig moeten presteren in de DTM mocht het zover komen om de F1 droom levend te houden.

Jozef

Nah, ik zeg: vergeet F1 maar gewoon. Er zijn gewoon andere, jongere talenten die meer in beeld zijn in de F1-wereld. Dit topic kan ook wel weer naar "andere autosport". :P