Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Perton

De afgelopen twee jaar had ik geen andere mening, ik vond het 9 maanden (of 8, pin me er niet op vast) namelijk ook best wel raar dat Frijns niet voor het GP2-team van Caterham ging rijden, iets wat de reserverijder van vorig jaar bijvoorbeeld wel deed. Ik dacht eerst dat het kwam omdat Caterham (F1 dus) voldoende vertrouwen in hem had en dat ie dikke kans maakte op een racestoeltje in 2015. Maar toen kwam ie zelf met de uitspraak dat ie niet zoveel zin had om GP2 te gaan doen. Daar was ik verbaasd over. Dus nee, ik heb het niet alleen over het heden. Toen ie testcoureur werd bij Sauber kon ik er nog wel inkomen dat ie er niks bij deed (of niks, later reed ie natuurlijk wel wat GP2-races), maar bij Caterham vond ik dat volstrekt onlogisch. Dus nee, ik heb het niet alleen over het heden. Frijns heeft enkele verkeerde carrièrekeuzes gemaakt. Niet heel veel, maar wel cruciale.

In het verleden was het ook wel vrij makkelijk voor hem. Kampioen worden, prijzengeld pakken en de volgende klasse doen. Toen was ie beperkt in wat ie kon doen. Nu heeft ie wat meer keuzevrijheid (al zal ie natuurlijk nog steeds niet bij elk GP2-team terecht kunnen, omdat ie nou eenmaal geen budget heeft) en sindsdien gaat het van kwaad tot erger.

NielsD

En toch zal ik niet verbaasd opkijken als we begin volgend jaar of aan het einde van dit jaar een bevestiging krijgen van hem dat hij weer in de GP2 gaat racen. Het is misschien niet de slimste jongen, maar zo dom zal hij toch ook wel weer niet zijn. Ik ga er vanuit dat hij dondersgoed snapt dat de F1 even geen optie meer is.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ik zou ook niet verbaasd zijn. Ik denk dat de enige reële optie voor Frijns is om Haas volledig te overtuigen dat het nuttig is hem in te huren. En de beste manier is denk ik GP2 rijden.

Arthur

Ik denk dat we wel mogen stellen dat hij v.w.b. F1 de plank volledig mis geslagen heeft. F1 vereist niet alleen de kunst hard te kunnen gaan op de baan [rijmt] maar ook de kunst om zover te kunnen komen. In dat laatste blijkt Frijns niet bijster sterkt te zijn!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

De manager van Frijns, Timo Gans, laat nu doorschemeren dat DTM een optie is voor 2015.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

En DTM lijkt komend jaar weer naar Zandvoort te komen dus dat is op zich best leuk.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 22 november 2014 - 13:18:58
En DTM lijkt komend jaar weer naar Zandvoort te komen dus dat is op zich best leuk.

En als de Formule 1 niet lukt is DTM een goede optie voor Frijns.
Hoop wel dat hij dan een goed zitje kan vinden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dat maakt voor het eerste jaar van achterin rondrijden niet uit. Zijn zat coureurs geweest die zich lelijk verkeken op de DTM.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 22 november 2014 - 13:22:59
Dat maakt voor het eerste jaar van achterin rondrijden niet uit. Zijn zat coureurs geweest die zich lelijk verkeken op de DTM.

Klopt. DTM is ook een toerwagenklasse, heel wat anders dan wat Frijns tot nu toe heeft gedaan... (alleen single-seaters)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Blijkbaar heeft men het licht gezien: Robin Frijns test deze week in het DTM voor BMW. Andere gegadigden die mogen testen: Alex Lynn, Richie Stanaway, Sam Bird, Jack Harvey, Tom Blomqvist en Lucas Luhr
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Hamilton#44

Formule 1 is op dit moment gewoon geen optie voor Nederlandse coureurs. Of je moet heel uitzonderlijk presteren zoals Verstappen en daardoor bij een opleidings team als Toro Rosso terecht komen.

Frijns moet GP2 gaan doen bij een goed team dan blijft de deur naar F1 op een kier staan.

Jehoentelaar

Dat gaat hij gegarandeerd ook niet. Het hele F1-hoofdstuk is tenzij er een wonder gebeurt afgesloten.

Hamilton#44

Dat denk ik ook niet, maar in de GP2 blijf je in ieder geval op de radar van de teambazen, vandaar zeg ik ook op een kier.
Misschien gaan top GP2 teams straks wel in F1 meerijden als extra wagens.

Jehoentelaar

Nee maar ook het F1-deelhoofdstuk 'GP2' is denk ik echt voorbij. Ik zie het echt niet meer gebeuren tenzij een of andere gek een zak met tientallen miljoenen naar hem stuurt. Hoop dat 'ie gauw andere klassen vindt om te racen.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 01 december 2014 - 16:12:32
Nee maar ook het F1-deelhoofdstuk 'GP2' is denk ik echt voorbij. Ik zie het echt niet meer gebeuren tenzij een of andere gek een zak met tientallen miljoenen naar hem stuurt. Hoop dat 'ie gauw andere klassen vindt om te racen.


Frijns zou testen voor BMW [DTM]...