Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Matthijs

Iets teveel roddels als je mij vraagt. Frijns zou een aanbieding van RedBull hebben gehad, maar afgewezen (wat door Frijns en Helmut Marko worden ontkent), Frijns zou gratis voor Hilmer mogen rijden, maar afgewezen. Feiten eerst graag. En stel, hij zou inderdaad voor Red Bull gereden hebben, dan was hij niet voor Fortec uitgekomen in de FR3.5 en was het dus ook niet zo vanzelfsprekend dat hij ook daadwerkelijk kampioen was geworden.

Frijns is een coureur die onnoemelijk hard kan rijden en kampioenschappen kan binnenhalen, maar in de media niet zo handig is. Verder heeft hij met Sauber en Caterham ook gewoon heel veel pech gehad. Hopelijk komt hij op korte termijn in een mooie serie aan de start, want dat verdient zijn talent.

gloudiesaurus

Dat hij Red Bull heeft bedankt heeft Frijns zelf verteld.

Citaat"Ik heb geen plan nu. We voeren wat gesprekken in de Formule 1-wereld, maar dat is 't."
Op de vraag of hij ook rond kijkt in de GP2 - series: " Nee, niet bepaald. Dat ligt niet aan de auto, want die kun je altijd naar je hand zetten. Maar ik heb altijd vraagtekens gehad bij de zin van de GP2 als serie."

Over de verdere toekomst bij Hilmer Motorsport waarvoor hij dit jaar enkele keren kosteloos reed laat hij weten:
"Nee, dat gaat zoals het altijd dit seizoen is gegaan. Hilmer Motorsport belt me in de week voordat er weer een GP2-weekend aankomt. Ik heb dus ook geen idee of ik later dit jaar nog in actie kom."

Dit opmerking schoot bij Hilmer in het verkeerde keelgat. Hilmer liet hem steeds gratis rijden, en het klopt dat als er een pay-drivers zou zijn dat Frijns plaats moest maken. Maar vervolgens was het ook klaar...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Matthijs op 27 oktober 2014 - 09:40:39
Hopelijk komt hij op korte termijn in een mooie serie aan de start, want dat verdient zijn talent.
Nuja, dat roep ik ruim een jaar, maar zelf weigert ie dat in te zien. Dus het ligt meer aan hem dan aan anderen of hij nog in een leuke serie terecht gaat komen.

Matthijs

Hoezo 'weigert hij dat in te zien'? Vorig jaar had hij toch een testcontract bij Sauber en dit jaar bij Caterham? Logisch dat je je dan nog volledig richt op de F1, zeker als dat je droom is. Het is niet zijn schuld dat de deuren zowel bij Sauber als bij Caterham dichtvielen.

Maar nu denk ik dat F1 verder weg is dan ooit, daarom hoop ik dat hij zich op een andere klasse gaat richten.

Jehoentelaar

Maar welke perspectieven had hij toen hij die contracten aan ging? Leuk dat je af en toe mag testen en op de pitmuur mag zitten met camera's onder je neus, maar zolang je geen geld hebt kun je alleen maar dromen over meer dan dat. Het had geen kwaad gekund om het testcontract te combineren met racen in een andere (GT?) klasse.

Perton

#1730
Nou hij weigert compleet om een stapje terug te doen naar de GP2 om aan zijn toekomst te bouwen. Ik wil niet veel zeggen, maar het heeft jongens als Glock en Grosjean een tweede kans gegeven in de Formule 1. In het laatste geval zelfs redelijk succesvol. Dus leuk al die testcontracten, maar hij heeft geen budget. En er zijn inmiddels alweer nieuwe sterren opgestaan (Verstappen, Ocon, Vandoorne bijvoorbeeld). Noem me één reden waarom een team een coureur zou aannemen die twee jaar geleden voor het laatst heeft geracet, terwijl er inmiddels een handvol verse coureurs zijn om uit te kiezen? Behalve chauvinistische redenen, kan ik geen reden verzinnen.

En dat is wat ik bedoel met dat hij het weigert in te zien. Hij snapt niet dat hij een stapje opzij of terug moet doen om uiteindelijk bij zijn doel terecht te komen. Grosjean zag dat wel. En uiteraard weet ik ook wel dat Grosjean de garantie had van Boullier dat als hij DAMS goed zou leiden, hij dan een Formule 1-stoeltje zou krijgen, een garantie die Frijns natuurlijk niet heeft. Maar Frijns probeert nu niks behalve: "Oja ik ben ooit twee jaar geleden een keer ergens kampioen geworden, terwijl mijn twee opvolgers inmiddels wel (bijna) Formule 1 rijden."

-edit- Dat is ook de reden waarom Grosjean GP2 ging rijden. Niet om kampioen te worden, want dat hij dat kon bewees hij in 2009 wel (alleen verliet hij het kampioenschap toen halverwege). Nee, hij moest laten zien dat hij een team kon leiden, etc. etc. Dat hij dan ook daadwerkelijk kampioen werd uiteindelijk, was verder wel een mooie bonus. Frijns beweert dat hij niks meer te leren heeft in de GP2. Maar dat had Grosjean ook niet.

Franky R.

Frijns probeert de directe weg te bewandelen, maar soms is een omweg inderdaad beter. Ik zou Frijns adviseren om nu echt na te denken over wat hij nu echt wil bereiken. Iemand met zijn talent kan goed geld verdienen in de WEC, WTCC of een andere pro-klasse...


Ik zou ervoor tekenen als ik mijn geld kon verdienen in de WEC, DTM of WTCC. Veel leuker dan vrachtwagenchauffeur, terwijl je ook achter het stuur zit... :P

Sphinx

Citaat-edit- Dat is ook de reden waarom Grosjean GP2 ging rijden. Niet om kampioen te worden, want dat hij dat kon bewees hij in 2009 wel (alleen verliet hij het kampioenschap toen halverwege). Nee, hij moest laten zien dat hij een team kon leiden, etc. etc. Dat hij dan ook daadwerkelijk kampioen werd uiteindelijk, was verder wel een mooie bonus. Frijns beweert dat hij niks meer te leren heeft in de GP2. Maar dat had Grosjean ook niet.

Sterker, Grosjean was zowat persona non grata na een mislukt half seizoen bij Renault waarvoor hij een GP2-seizoen afbrak om Piquet Jr. te vervangen. DAMS had hem bij wijze van liefdadigheid een stoeltje in de AutoGP bezorgd en toen hij dat ondanks twee gemiste weekends op zijn sloffen won, mocht hij ook in de GP2 aan de slag. Toen Heidfeld werd ontslagen ter faveure van Senna, was Grosjean opnieuw eerste kandidaat, maar nu wilde hij eerst zijn titel veiligstellen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest


Perton

Dat laatste herinner ik me niet, maar zal best kloppen. Ik geloof je daarin wel :P

0634

Citaat van: Breaktest op 27 oktober 2014 - 17:18:08
Carlos Sainz Jr vindt dat Robin Frijns een F1 stoeltje verdiend heeft.
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/318098/sainz-heb-meer-recht-op-toro-rosso-zitje-dan-verstappen/

Sja, dat mag hij best vinden. Statistisch gezien zal hij ook best een punt hebben, maar Red Bull besloot anders. Dat zal ook niet voor niets zijn.

Wings

Citaat van: Matthijs op 27 oktober 2014 - 09:40:39
Frijns is een coureur die onnoemelijk hard kan rijden en kampioenschappen kan binnenhalen, maar in de media niet zo handig is. Verder heeft hij met Sauber en Caterham ook gewoon heel veel pech gehad. Hopelijk komt hij op korte termijn in een mooie serie aan de start, want dat verdient zijn talent.

Natuurlijk heeft Frijns super goeie dingen laten zien maar zijn Formule 1 optreden vind ik tot dusver niet héél indrukwekkend. En de teambazen samen met mij.

Breaktest

Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 17:18:35
Dat laatste herinner ik me niet, maar zal best kloppen. Ik geloof je daarin wel :P
Tja, als je een grap moet uitleggen is het geen grap meer...

Perton

Citaat van: Breaktest op 27 oktober 2014 - 18:11:48
Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 17:18:35
Dat laatste herinner ik me niet, maar zal best kloppen. Ik geloof je daarin wel :P
Tja, als je een grap moet uitleggen is het geen grap meer...
Tsja of je kijkt even naar de posttijden en snapt dan dat ik vermoedelijk al mijn reactie op Sphinx aan het typen was, terwijl jij nog tussendoor kwam.

Matthijs

Citaat van: Perton op 27 oktober 2014 - 14:58:18
Nou hij weigert compleet om een stapje terug te doen naar de GP2 om aan zijn toekomst te bouwen. Ik wil niet veel zeggen, maar het heeft jongens als Glock en Grosjean een tweede kans gegeven in de Formule 1. In het laatste geval zelfs redelijk succesvol. Dus leuk al die testcontracten, maar hij heeft geen budget. En er zijn inmiddels alweer nieuwe sterren opgestaan (Verstappen, Ocon, Vandoorne bijvoorbeeld). Noem me één reden waarom een team een coureur zou aannemen die twee jaar geleden voor het laatst heeft geracet, terwijl er inmiddels een handvol verse coureurs zijn om uit te kiezen? Behalve chauvinistische redenen, kan ik geen reden verzinnen.

En dat is wat ik bedoel met dat hij het weigert in te zien. Hij snapt niet dat hij een stapje opzij of terug moet doen om uiteindelijk bij zijn doel terecht te komen. Grosjean zag dat wel. En uiteraard weet ik ook wel dat Grosjean de garantie had van Boullier dat als hij DAMS goed zou leiden, hij dan een Formule 1-stoeltje zou krijgen, een garantie die Frijns natuurlijk niet heeft. Maar Frijns probeert nu niks behalve: "Oja ik ben ooit twee jaar geleden een keer ergens kampioen geworden, terwijl mijn twee opvolgers inmiddels wel (bijna) Formule 1 rijden."

-edit- Dat is ook de reden waarom Grosjean GP2 ging rijden. Niet om kampioen te worden, want dat hij dat kon bewees hij in 2009 wel (alleen verliet hij het kampioenschap toen halverwege). Nee, hij moest laten zien dat hij een team kon leiden, etc. etc. Dat hij dan ook daadwerkelijk kampioen werd uiteindelijk, was verder wel een mooie bonus. Frijns beweert dat hij niks meer te leren heeft in de GP2. Maar dat had Grosjean ook niet.

We zijn het wel met elkaar eens, alleen jij praat over het heden en ik over de afgelopen twee jaar. Het is inmiddels wel nodig dat Frijns inziet dat hij zijn heil ergens anders moet zoeken.