Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Perton

Nuja ik heb Hülkenberg altijd wat overrated gevonden. Ik heb het eens uitgezocht, en hij was destijds de slechts presterende F3-kampioen als je alleen uitgaat van de reversed grid-races (toen die er nog waren). Daar zat overigens ook wat mechanische pech tussen, dus helemaal eerlijk is dat statistiek ook niet. Dan komt daar een geflatteerde (maar geen onterechte hoor) GP2-titel bij. Grosjean verdween halverwege het seizoen en Petrov, die daarna zijn uitdager werd, had een paar races achter elkaar motorproblemen. Ik ben er absoluut van overtuigd dat als Addax zich vanaf het begin van het seizoen had gefocust op Petrov, en niet in eerste instantie op Grosjean, het een heel, heel spannende titelstrijd was geweest. Misschien alsnog met Hülkenberg als kampioen, maar misschien ook niet. En dan zou zijn cv eigenlijk niet heel veel anders dan die van Pérez zijn geweest.

Pérez is wat meer van de pieken en dalen, Hülkenberg wat constanter, vind ik. Maar wel constant niet goed genoeg, in mijn ogen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 11:15:54
Citaat van: Kootje op 26 oktober 2014 - 09:48:36
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 09:43:38
Is hij beter dan Kobayashi? Of dan Perez? Of dan Hulkenberg? Om er maar drie te noemen. Ik denk dat hij zich kan meten met de eerste, maar twijfel over die andere twee. Dus op zich wel goed genoeg voor F1, maar het is ook weer geen hoogvlieger wat mij betreft. Maar dat is puur gevoel natuurlijk.

Mwah ... weet ik niet. Red Bull wou hem niet voor niets in hun talentenprogramma.



Als dat hét argument is is Buemi dus wel een hoogvlieger. Volgens mij viel dat wel mee. Goed. F1-waardig. Maar niet meer als Sutil of Kobayashi.

Het is niet hét argument om hem 'n hoogvlieger te vinden, want of hij dat in F1 ook zou zijn gaan we nooit weten. Maar het zegt wel iets over zijn potentie. Dat die potentie niet perse leid tot grootse prestaties bewijzen idd 'n Buemi, 'n Alguersuari etc.

0634

De potentie heeft Frijns ook wel. Dat zie je al aan zijn palmares. Maar of hij voldoende potentie heeft om het te rechtvaardigen dat hij zonder enige budget een plek af kan dwingen bij een F1-team... don't know...

Kootje

En dat zullen we hoogstwaarschijnlijk ook nooit weten. Enige kans die hij daarop kreeg was Red Bull en die heeft hij afgewezen.

gloudiesaurus

Ach Frijns heeft ook wat pech.

Het verprusten van de kans bij Red Bull was helemaal zijn eigen schuld.

Maar het aanbod van Caterham om dit jaar te testen was toch hartstikke mooi? Hij kon zich weer mooi in de kijker rijden. Hij reed zelfs enkele vrijdagsessies waar hij ook weer veel pech had... En in de eerste test van het jaar in Bahrein kon hij ook amper rijden, door pech...

Bij Sauber ging het net zo, daar werd hij bedankt toen Sirotkin kwam. Ook pech...

Nu Caterham omvalt (ook pech voor hem) wordt het wel heel moeilijk. Als je echt de Formule 1 wilt halen dan moet je denken aan een stapje terug. Dan toch maar GP2? Als je daar goed presteert kun je je weer in de kijker rijden.

Niet rijden is geen optie.

En qua talent heb ik Frijns enorm hoog zitten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

CitaatAls je echt de Formule 1 wilt halen dan moet je denken aan een stapje terug. Dan toch maar GP2? Als je daar goed presteert kun je je weer in de kijker rijden.

Die kans(en) heeft hij ook gehad en afgeslagen. Dus hoewel hij tijdens zijn testperiode niet de meest gelukkige was, heeft hij het imo toch echt zelf verprutst met z'n eigenwijze en arrogante houding van: Ik red het wel in m'n eentje. Nou ... niet dus.

Sabai

Ik denk meer dat het aan zijn management heeft gelegen dat het allemaal zo gelopen is. Je kan van zo'n jong ventje niet verwachten dat hij op die leeftijd de wijsheid heeft om de juiste keuzes te maken . Media training heeft hij ook nooit gehad gezien zij  uitspraken.

Perton

Citaat van: Sabai op 26 oktober 2014 - 13:04:11
Ik denk meer dat het aan zijn management heeft gelegen dat het allemaal zo gelopen is. Je kan van zo'n jong ventje niet verwachten dat hij op die leeftijd de wijsheid heeft om de juiste keuzes te maken . Media training heeft hij ook nooit gehad gezien zij  uitspraken.
In dat geval heeft hij dus twee managementteams op rij gehad die het voor hem hebben verneukt. Sorry, je kan me veel wijsmaken, maar als het twee keer gebeurt, ben ik toch geneigd meer te denken dat het aan hem ligt dan aan zijn management.

Perton

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 11:49:43
De potentie heeft Frijns ook wel. Dat zie je al aan zijn palmares. Maar of hij voldoende potentie heeft om het te rechtvaardigen dat hij zonder enige budget een plek af kan dwingen bij een F1-team... don't know...
Nuja, als Frijns het niet heeft, dan niemand, hoor. Vettel had ook maar één titel achter zijn naam, Hamilton (net als Frijns) drie, Alonso 1 (maar die zat dan ook vrij snel in de Formule 1). Ik denk dat als je palmares als argument neemt, dat Frijns dan de afgelopen tien jaar degene is van wie de potentie juist het meest een kans zou rechtvaardigen.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 26 oktober 2014 - 13:04:11
Ik denk meer dat het aan zijn management heeft gelegen dat het allemaal zo gelopen is. Je kan van zo'n jong ventje niet verwachten dat hij op die leeftijd de wijsheid heeft om de juiste keuzes te maken . Media training heeft hij ook nooit gehad gezien zij  uitspraken.

Management en Frijns zelf... lees zijn uitspraken in de media maar eens. Allemaal niet handig.

GP2 heeft hij ook verpest. Zelfs Hilmer dat hem een gratis stoeltje gaf bedankte hij. Jammer.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2014 - 15:18:23
Citaat van: Sabai op 26 oktober 2014 - 13:04:11
Ik denk meer dat het aan zijn management heeft gelegen dat het allemaal zo gelopen is. Je kan van zo'n jong ventje niet verwachten dat hij op die leeftijd de wijsheid heeft om de juiste keuzes te maken . Media training heeft hij ook nooit gehad gezien zij  uitspraken.

Management en Frijns zelf... lees zijn uitspraken in de media maar eens. Allemaal niet handig.

GP2 heeft hij ook verpest. Zelfs Hilmer dat hem een gratis stoeltje gaf bedankte hij. Jammer.

Maar met de juiste begeleiding had er imo meer in gezeten. Idd zijn uitspraken in de media zijn niet handig  en ondoordacht daarom had een media cursus geen kwaad gekund. Als je naar Max bijvoorbeeld kijkt dan doet hij dat een stuk beter. Maar die heeft dan ook een top management om hem heen.

gloudiesaurus

Mee eens, er had meer in gezeten. Kwestie van je hersens gebruiken en goed management/ goede begeleiding.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

CitaatGP2 heeft hij ook verpest. Zelfs Hilmer dat hem een gratis stoeltje gaf bedankte hij. Jammer.

??? Da's nieuw. Ik herinner me dat Frijns gratis voor Hilmer kon rijden zolang er geen paydrivers gevonden waren en hij vloog er uit na Quaiffe Hobbs intrede. Vervolgens mocht ie op Spa terugkomen dankzij Lancaster's afhanken. Ik herinner me ook dat ie dat seizoen Trident en RT (russian time) afwees omdat ie dan geld moest hebben en later klopte Trident nog eens aan, wat ie ook liet schieten. Denk juist dat Frijns en Hilmer wel goed konden opschieten, maar het geld was op.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Citaat van: Sphinx op 26 oktober 2014 - 17:23:42
CitaatGP2 heeft hij ook verpest. Zelfs Hilmer dat hem een gratis stoeltje gaf bedankte hij. Jammer.

??? Da's nieuw. Ik herinner me dat Frijns gratis voor Hilmer kon rijden zolang er geen paydrivers gevonden waren en hij vloog er uit na Quaiffe Hobbs intrede. Vervolgens mocht ie op Spa terugkomen dankzij Lancaster's afhanken. Ik herinner me ook dat ie dat seizoen Trident en RT (russian time) afwees omdat ie dan geld moest hebben en later klopte Trident nog eens aan, wat ie ook liet schieten. Denk juist dat Frijns en Hilmer wel goed konden opschieten, maar het geld was op.
Dat is ook wat ik overal had gelezen. Hilmer wilde geld zien en dat had hij niet.

Toch jammer, hij is wel 1 van de Nederlanders waar ik goede hoop voor had, maar als er nu al 2 teams verdwijnen, en er een kans bestaat dat Sauber toch ook zou kunnen verdwijnen ziet het er niet goed uit voor hem.

Wings

Citaat van: Sabai op 26 oktober 2014 - 15:27:43
Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2014 - 15:18:23
Citaat van: Sabai op 26 oktober 2014 - 13:04:11
Ik denk meer dat het aan zijn management heeft gelegen dat het allemaal zo gelopen is. Je kan van zo'n jong ventje niet verwachten dat hij op die leeftijd de wijsheid heeft om de juiste keuzes te maken . Media training heeft hij ook nooit gehad gezien zij  uitspraken.

Management en Frijns zelf... lees zijn uitspraken in de media maar eens. Allemaal niet handig.

GP2 heeft hij ook verpest. Zelfs Hilmer dat hem een gratis stoeltje gaf bedankte hij. Jammer.

Maar met de juiste begeleiding had er imo meer in gezeten. Idd zijn uitspraken in de media zijn niet handig  en ondoordacht daarom had een media cursus geen kwaad gekund. Als je naar Max bijvoorbeeld kijkt dan doet hij dat een stuk beter. Maar die heeft dan ook een top management om hem heen.

De familie staat er min of meer bekend om in het zuiden. De managers en voormannen van het bedrijf van z'n pa vind ik ook allemaal wat rouwdouwers. Let wel: daar is het ook de branche voor hé. Ik bedoel dat dus niet per sé negatief. Maar waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Dat je door hoog van de toren blazen werk kunt genereren in de ruwbouw tot daar aan toe, in de Formule 1 werkt dat net even anders. En dat lijkt Frijns niet helemaal begrepen te hebben. Jammer want toen hij nog een bescheiden ventje was (voordat hij naar BMW ging) was er niks mis mee.