Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Sphinx

CitaatWaarom is hij nooit serieus verder gegaan in Amerika? Toen met Bourdais deed hij het toch best aardig?

Als je Doornbos bedoelt, het ging in de Champcar heel goed ja, goed genoeg om een Indycar zitje bij Newman Haas te scoren, maar zoals ik al een paar postings terug uitlegde heeft hij het toen zelf laten liggen en kreeg uiteindelijk de centen niet rond voor de jaren daarna
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Citaat van: Sphinx op 25 oktober 2014 - 23:18:02
CitaatWaarom is hij nooit serieus verder gegaan in Amerika? Toen met Bourdais deed hij het toch best aardig?

Als je Doornbos bedoelt, het ging in de Champcar heel goed ja, goed genoeg om een Indycar zitje bij Newman Haas te scoren, maar zoals ik al een paar postings terug uitlegde heeft hij het toen zelf laten liggen en kreeg uiteindelijk de centen niet rond voor de jaren daarna

Okee helder. Dat wist ik niet meer. Zit ook niet zo in de Indyracerij om eerlijk te zijn.

gloudiesaurus

Het is een Frijns-topic. Maar de reden dat Doornbos het niet meer rond kreeg was dat hij de sponsoring van Muermans kwijt raakte... Hierdoor had hij simpel weg geen budget meer.

Doornbos werd ook nooit echt gesponsord door Red Bull, als testcoureur kocht hij zich voor 6,5 miljoen Euro in. Allemaal geld van Muermans... Muermans gebruikte de sponsoring vooral om ingangen te krijgen in de zakenwereld. Lees bijv. de vastgoedfraude maar eens  ;)

Terug kijkend was Doornbos misschien wel de grootste Nederlandse pay-driver ooit  :) Al deed hij het af en toe zeker niet onaardig  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Maar goed, Frijns... ik zie hem nooit meer in de F1 belanden om eerlijk te zijn. Wordt nu simpelweg overvlogen door een nog jongere lichting.

Perton

Citaat van: Matthijs op 25 oktober 2014 - 19:52:22
Tja Frijns. Je kunt hem niet mogen, maar als je ziet dat hij in de Renault 2.0 kampioen wordt voor Sainz en Kvyat en in de FR3.5 kampioen wordt voor Bianchi, dan is het zonde dat zo'n groot talent geen kans krijgt. Arrogant of niet, Nederlander of niet.
Och ja, maar Sainz heb ik altijd overrated gevonden, leuk dat ie nu een goed seizoen draaide, maar Ericsson heeft ook wel eens een kampioenschap gewonnen. Uiteraard is het qua talent zonde van Frijns, maar sinds Adam Carroll compleet over het hoofd is gezien (behalve door BAR, zie ik op Wikipedia) kan ik die dingen vrij gemakkelijk accepteren.

Matthijs

Adam Carroll ja, kan hem nog wel herinneren in de GP2

0634

De vraag is alleen of Frijns zo buitensporig goed is dat hij eigenlijk F1 zou moeten rijden. Of hij echt tot de 20 beste rijders van het veld zou moeten behoren, op eigen kracht, zonder budget. We zullen het nooit weten, maar ik ben geneigd te denken van niet.

Kootje

Of hij ook echt tot de 24 beste coureurs vd wereld behoort zou ik idd niet durven stellen, maar dat hij beter is dan menig ander die nu wel in de F1 rijden staat voor mij als 'n paal boven water.

0634

Dat zeker, maar die hebben geld, en hij niet. Dus moet je compenseren met buitensporig veel talent en of hij dat heeft betwijfel ik dus ten zeerste.

Kootje

Buitensporig ... dat nu ook weer niet, maar wel voldoende om 'n zitje zonder budget te rechtvaardigen. Maar ja ... die kans heeft hij gekregen maar afgeslagen en nu staat de volgende lichting alweer te trappelen om aan de gang te mogen.

0634

Is hij beter dan Kobayashi? Of dan Perez? Of dan Hulkenberg? Om er maar drie te noemen. Ik denk dat hij zich kan meten met de eerste, maar twijfel over die andere twee. Dus op zich wel goed genoeg voor F1, maar het is ook weer geen hoogvlieger wat mij betreft. Maar dat is puur gevoel natuurlijk.

Maar ik hou toch ook het idee dat hij zelf strategische fouten heeft gemaakt in zijn loopbaan tot nu toe. En dan vooral op het vlak buiten de cockpit om. Heeft toch een aantal keren negatief in de media gestaan, niet altijd even handig. Voor je het weet zit er een stempel op je voorhoofd.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 09:43:38
Is hij beter dan Kobayashi? Of dan Perez? Of dan Hulkenberg? Om er maar drie te noemen. Ik denk dat hij zich kan meten met de eerste, maar twijfel over die andere twee. Dus op zich wel goed genoeg voor F1, maar het is ook weer geen hoogvlieger wat mij betreft. Maar dat is puur gevoel natuurlijk.

Mwah ... weet ik niet. Red Bull wou hem niet voor niets in hun talentenprogramma.


CitaatMaar ik hou toch ook het idee dat hij zelf strategische fouten heeft gemaakt in zijn loopbaan tot nu toe. En dan vooral op het vlak buiten de cockpit om. Heeft toch een aantal keren negatief in de media gestaan, niet altijd even handig. Voor je het weet zit er een stempel op je voorhoofd.

Dat sowieso.

Perton

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 09:43:38
Is hij beter dan Kobayashi? Of dan Perez? Of dan Hulkenberg? Om er maar drie te noemen. Ik denk dat hij zich kan meten met de eerste, maar twijfel over die andere twee. Dus op zich wel goed genoeg voor F1, maar het is ook weer geen hoogvlieger wat mij betreft. Maar dat is puur gevoel natuurlijk.
Ja. Pérez durf ik niet te zeggen, maar wel beter dan Kobayashi en Hülkenberg. Maar goed, los daarvan, hij win drie kampioenschappen achter elkaar, en in al die kampioenschappen (behalve de Formule BMW misschien) versloeg hij heel goede jongens. En in de Formule BMW had Jack Harvey nog een behoorlijke reputatie (die jongen werd niet voor niets bijna kampioen in zijn Indy Lights-debuutseizoen). Dus ja, ik denk dat Frijns zich wel degelijk bewezen heeft. Ook een heel rustige houding had ie bij zijn 3.5-debuut. In plaats van gekke dingen doen, bleef die juist rustig wachten om direct in zijn eerste weekend een race te kunnen winnen. Dat is een volwassenheid waarvan we bij Verstappen allemaal hosanna roepen. De enige reden dat het Frijns in de GP2 niet lukte is omdat ie elk weekend weer op een compleet bizarre strategie werd weggestuurd.

Kootje

CitaatJa. Pérez durf ik niet te zeggen, maar wel beter dan Kobayashi en Hülkenberg.

Verassend!

De meesten zullen Hülkenberg juist hoger aanslaan dan Perez. ???

0634

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2014 - 09:48:36
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 09:43:38
Is hij beter dan Kobayashi? Of dan Perez? Of dan Hulkenberg? Om er maar drie te noemen. Ik denk dat hij zich kan meten met de eerste, maar twijfel over die andere twee. Dus op zich wel goed genoeg voor F1, maar het is ook weer geen hoogvlieger wat mij betreft. Maar dat is puur gevoel natuurlijk.

Mwah ... weet ik niet. Red Bull wou hem niet voor niets in hun talentenprogramma.



Als dat hét argument is is Buemi dus wel een hoogvlieger. Volgens mij viel dat wel mee. Goed. F1-waardig. Maar niet meer als Sutil of Kobayashi.